Anoniem
16-09-2014 om 19:55
Dochter met misschien immuunstoornis
Onze dochter is in de anderhalf jaar dat ze nu op de wereld is al heel veel ziek geweest (verkouden om de paar weken met steeds hele hoge koorts, slap en overgeven alsof ze zwaar de griep heeft) en heeft al 4 kinderziektes doorgemaakt. Het lijkt wel of ze elke ziekte pakt die ze tegenkomt en vaak ook heel erg ziek van word. Afgelopen maart is ze zelfs opgenomen geweest door zeer hoge koorts en uitdroging. Nu is ze dus weer hartstikke ziek. Vrijdag al verhoging en gisteren brak het helemaal door met 39,8 graden koorts en hangerig, snotterig en heel veel huilen. Gisterenavond al het avondeten eruit gegooid. Vanmorgen haalde ik haar uit een ondergespuugd ben en had ze 40,5 graden koorts dus de huisarts gebeld en langsgegaan. Ze blijkt naast een flinke verkoudheid ook een fikse oorontsteking te hebben.
Omdat ik me zorgen maak over het zo veel ziek zijn heb ik gevraagd om een bloedtest en zijn we vanmorgen bloed gaan laten prikken. Ook zijn we doorverwezen naar een kinderarts. Ik wil laten testen of er sprake is van een immuunstoornis. Is er iemand met ervaring met een stoornis in het immuunsysteem en hoe uit zich dat en wat doe je eraan? Ik vind het toch best een heel eng idee dat ze zo ziek kan worden.
Maan
25-09-2014 om 14:49
Dit forum
Bestaat uit een verzameling mensen die als enige gemeenschappelijke deler hebben dat ze hier komen. Er is geen voorselectie, zijn geen criteria, geen gemeenschappelijk gedachtegoed zoals geloof of levensovertuiging. Kortom, het is een bonte verzameling mensen die continu in meer of mindere mate wisselt van samenstelling. Spreken over 'dit forum' alsof het een homogene groep of een persoon is is vooral beperkend, en dan met name voor jezelf. Je beschouwt iets wat dynamisch is als iets statisch. Gemiste kans als je het mij vraagt.
Adinde
25-09-2014 om 17:25
Maan, je vergeet wat
De mensen die op dit forum komen, zijn allen, behalve 1 dan, dom! Dat was je even vergeten.
Evanlyn
25-09-2014 om 17:28
nieuwsgierig
Ik blijf toch zo nieuwsgierig naar dat "het" dat wij met zijn allen niet zouden begrijpen volgens Onno. Iets dat kennelijk wetenschappelijk niet te bewijzen is, maar geloofd moet worden.
Niets mis met een religie hoor, zolang hij niet al te bloeddorstig is, maar niet erg werkzaam tegen ziektes, tenzij die vooral tussen de oren zitten. Dan is een beetje aandacht en een placebo natuurlijk helemaal prima.
Flanagan
25-09-2014 om 18:38
Onno,
Ik citeer even wikipedie. De homeopathische behandeling bestaat uit het voorschrijven van homeopathica, potentiëringen (stapsgewijze sterke verdunningen in combinatie met schudden) van stoffen die in pure vorm dezelfde symptomen als de te bestrijden ziekte zouden oproepen. ' nu begrijp ik dat je tegen vaccinatie bent. Maar dat is in principe toch ook op dezelfde grondslag gevestigd?!
Iets toedienen dat in pure vorm een ziekte oproept maar in kleinere concentraties je eigen gestel (eigen leiden =homoios pathos) aanzet tot innerlijke afweer.
Ik zelf kies liever voor het drinken van 3 flessen cranberrie sap tegen blaasontsteking om de reinigende werking en het herstel van de zuurgraad, dan voor een kuurtje waar de urine fosforescerend geel van wordt; natuur boven regulier indamt geval. Maar om nu verdunde preparaten te gebruiken die in pure vorm iemand juist die kwalen zouden bezorgen, gaat mij te ver. Zeker als diegene tegen vaccinatie is.
Onno
25-09-2014 om 22:01
Het gaat om het resultaat
Nee, een homeopaat is geen arts maar heeft wel de juiste opleiding om de homeopathische geneeswijze te beoefenen. Wel moet hij over parate kennis beschikken om zo nodig naar een arts terug te verwijzen. Vooral bij een niet pluis situatie.
Verder lijkt het mij niet nodig om dit draadje voort te zetten. Ik wens iedereen het beste toe.
Antikwak
25-09-2014 om 22:37
Och Onno
Antikwakje voor jou, jij bent het kwakje. En je redt nog steeds geen levens. Dat doen die artsen die je zo loopt af te zeiken wel. Het is niet anders, sterkte ermee!
Mama van S
28-09-2014 om 11:31
Nog één ding
Niet om de discussie weer aan te wakkeren (hoop ik) maar ik lees veel over dat homeopatie en fytotherapie niet bewezen zou zijn. Nu geloof ik zelf ook niet zo (meer) in het heel veel verdunnen van stoffen bij homeopatie nu ik de planten heb ontdekt met dezelfde stoffen maar dan in pure vorm. Wij gingen met onze dochter naar een homeopaat toen ze Kinkhoest had en het werkte wel (na 3 dagen al van die verstikkende hoestbuien af en een baby van 8 maanden maak je echt nog geen placebo effect wijs, zeker niet bij Kinkhoest) maar het middel was Drosera (zonnedauw) waarvan wel degelijk wetenschappelijk de inhoudsstoffen zijn onderzocht waaruit is gebleken dat deze stoffen inderdaad kunnen werken bij (Kink)hoest.
Er word veel onderzocht over de geneeskracht van planten (de inhoudsstoffen erin). Veel reguliere middelen zijn ook gebaseerd op geneeskracht van stoffen die we kunnen uit de natuur (als voorbeeld: de man die Aspirine ontdekte werd geïnspireerd door de inhoudsstoffen en geneeskracht van de wilg en het hele proces dat daaraan vooraf ging, pogingen tot de werkzame stof uit wilgenbladeren te isoleren). Het verschil is dat bij die stoffen andere (niet natuurlijke) stoffen zijn gevoegd of de natuurlijke stoffen chemisch zijn nagemaakt of bewerkt. Óók de reguliere geneeskunde gelooft dus in de geneeskracht van planten, ze gebruiken de kracht van de natuur en eeuwenoude kennis daarover om geneesmiddelen te maken.
En dan nog één ding: voor ik mijn vrouw leerde kennen wist ik helemaal niets van alternatieve geneeskunde. Ik was er echt niet mee bezig en had nog nooit van het woord homeopaat gehoord. Dat planten konden genezen wist ik niet en van Valeriaan dacht ik dat het gewoon net zo'n regulier middel was als Aspirine. Wist ik veel dat Valeriaan een plant is. Ik had geen idee. Ik was zo regulier als iemand maar kan zijn. Ik heb mijn hele leven met klachten lopen tobben van stress, depressie, gevoel van onrust, slapeloosheid, chronisch moe, hevige hoofdpijn, constant terugkerende blaasontstekingen en gewrichtsontstekingen, noem maar op. Ik kwam zo vaak bij de huisarts dat ik regelmatig heb gegrapt dat ik maar een tent ging opzetten in de wachtkamer zodat ik daar kon blijven wonen, dat scheelde me heen en weer fietsen. Vijftien jaar klachen, vijftien jaar bijna iedere week naar de huisarts, vijftien jaar lang verschillende medicijnen van de apotheek geprobeerd en altijd meer last gekregen van de bijwerkingen dan wat ik had van de kwaal zelf. Dus stopte ik weer en probeerde ik een ander middel. En zo ging het vijftien jaar lang door zonder enige verbetering. Sterker nog: er kwam steeds meer verslechtering.
Toen ik mijn vrouw leerde kennen en zij van mijn klachten hoorde zei ze: probeer eens de natuurgeneeskunde. Ik had daar nog nooit van gehoord maar ben uit wanhoop gaan zoeken naar iemand die me kon helpen en binnen een maand was ik van de klachten af waar ik al 15 jaar lang mee liep. Misschien red een natuurgeneeskundige niet direct levens. Maar indirect heeft de natuur zeker mijn leven gered want mijn klachten waren zo erg dat ik de laatste jaren meerdere keren zelfmoord heb overwogen omdat iedere dag me zoveel moeite kostte, iedere dag was een gevecht en een soort overlevingsmissie om het einde van de dag weer te halen en ik zag het op die manier echt niet meer zitten. Dus bij deze veel dank aan de natuurgeneeskunde die kon oplossen wat regulier al 15 jaar lang niet lukte. Ik ben niet overgestapt op de natuur omdat ik daar zo van overtuigd was. Ik ben overgestapt op natuurlijke middelen uit pure wanhoop en nu helemaal om omdat dit mij eindelijk kon helpen. En niet alleen mij, maar ook mijn dochter is er goed bij geholpen.
Waar de natuur niets kan ben ik niet bang om terug te vallen op reguliere zorg. En dat geld ook voor mijn vrouw die met haar ziekte in het ziekenhuis loopt en aanvullend op natuurlijke middelen ook reguliere medicijnen slikt. Haar ziekte is dusdanig ernstig (zeker nu in combinatie met de zwangerschap, helaas) dat de natuur niets meer kan betekenen. In de natuur zou ze vorige week (als het niet eerder al zou zijn gebeurd) zijn gestorven. En ondanks dat we beiden veel waarde hechten aan een leven volgens de natuur willen we dat onszelf, onze dochter en onze zoon op komst niet aandoen (want onze zoon zou dan vorige week ook zijn gestorven en dankzij het ziekenhuis kunnen we nu nog van zijn schopjes genieten en uitkijken naar zijn komst in januari). Waar het bij andere mensen misschien regulier is en bij geen uitkomst alternatief proberen, is dat bij ons andersom. Wij gebruiken standaard alternatieve zorg en proberen regulier wanneer alternatief niet (genoeg) werkt. En daar zijn wij tevreden mee en doen we het goed op.
Dit wilde ik nog even kwijt, ter nuancering van wat ik las in de reacties. Het is niet allemaal zo zwart/wit regulier OF alternatief. En nu verdwijn ik weer naar mijn andere naam
Onno
28-09-2014 om 19:19
Dit is dus wat ik bedoel.
Waarschijnlijk zal men hier betogen dat een anekdote geen wetenschappelijk bewijs is.
Maar wat heb je aan wetenschappelijk bewijs als je er maar niet beter van wordt.
Wel jammer als je niet de financiële ruimte hebt om iets anders te doen dan de reguliere geneeskunde. Je zal maar de deur platlopen bij al die artsen met je zieke kind en het wordt maar niet beter, terwijl een homeopaat het vaak zo voor elkaar heeft.
vlinder72
28-09-2014 om 19:33
Uh, Onno
Eigenlijk is het andersom. Het is schandalig dat homeopaten zoveel geld vragen terwijl ze volgens jou kinderen beter en sneller kunnen genezen dan reguliere artsen.
Zo duur kunnen die natuurmiddelen en sterk verdunde homeopathische middelen toch niet zijn?
Jippox
28-09-2014 om 20:08
nou
En misschien knapte mama van s wel zo op omdat ze haar vriendin ontmoet had (en verliefd werd), of omdat ze toen andere levensgewoonten kreeg dan voorheen, of heel anders ging eten.
Ik vind het wel heel opvallend dat het samenvalt met het leren kennen van haar levenspartner, dat kan geen toeval zijn!
Evanlyn
28-09-2014 om 20:47
natuurgeneesmiddelen
Natuurlijk staan natuurgeneesmiddelen aan de basis van reguliere geneesmiddelen, dat is een open deur. Waar hadden ze het anders vandaan moeten halen? Het punt is dat in reguliere geneesmiddelen de dosering heel precies kan gebeuren. Je krijgt dus geen overdosis, en ook geen te lage dosis. En alles is grondig getest.
Zoveel verschil is er dus in feite niet. Alleen weet je bij reguliere medicijnen beter wat je doet. Want planten kunnen ook giftig zijn, omdat je nooit precies weet hoeveel geneeskrachtige stof erin zit. En ook geneeskrachtige kruiden hebben (soms ernstige) bijwerkingen. Alles wat werkt, heeft helaas ook bijwerkingen.
De homeopathie sluit dat allemaal uit door een dosis te gebruiken die helemaal niet werkzaam meer is. Dat doet in elk geval geen schade, maar is wel volksverlakkerij omdat het dus ook niets goeds doet.
Mama van S
29-09-2014 om 06:44
Planten
Er is inmiddels door onderzoek heel veel bekend over de inhoudsstoffen van planten (wat, hoeveel, hoe schadelijk, enz). Een goed opgeleide (HBO) fytotherapeut weet precies welke dosering hij voor ieder individueel persoon moet voorschrijven, welke bijwerkingen er zijn en hoe groot die kans is, wanneer een kruid niet gebruikt mag worden, welke kruiden giftig zijn en welke enkel giftig in grote hoeveelheden. Tijm is bijvoorbeeld een veel gebruikt kruid, veel mensen gebruiken het in de keuken en in drogisten is het te koop in de vorm van siroop voor kinderen die hoesten (zelfs onze reguliere huisarts raadde bij hoest aan om Tijmsiroop te kopen, van Tijm is de werking wetenschappelijk bewezen). Heel veilig in gebruik en het kent amper bijwerkingen. Maar als je te veel ervan neemt is het giftig. Maar zelfs water is giftig als je er te veel van neemt, zoals bijna alles in het leven. Het is gewoon, net als bij reguliere medicijnen, van belang om je te houden aan de aanbevolen dosering en dan kunnen veel kruiden veilig gebruikt worden.
tsjor
29-09-2014 om 09:22
Wijzer
En, ben je al wijzer geworden over waarom je dochter zo vaak ziek is? Het verhaal over je vrouw klinkt trouwens erg spannend of dramatisch. Ik hoop dat alles goed gaat.
Tsjor
Tegeltje
29-09-2014 om 09:23
Mariel81 herlezen
Dan zou ik toch de buitengewoon genuanceerde, afgewogen en goed geïnformeerde reactie van Mariel81 nog eens lezen. De "HBO" plantenman of vrouw weerhoudt je er kennelijk niet van om een gewond voetje "te laten bloeden" en er een zalfje op te doen en dat voldoende te achten. Ik zou ook iedereen van de vereniging kritisch prikken aanraden deze tekst te lezen en er eens een half uurtje over na te denken.
Mariel je hebt gelijk, het helpt waarschijnlijk niet. Maar ik heb genoten van de kwaliteit van je bijdrage. Dat wou ik toch even gezegd hebben.
Evanlyn
29-09-2014 om 11:40
Mama van S.
Dat kan niet, en dat is inherent aan het feit dat het om planten gaat. Als je een moestuin hebt, dan weet je dat oogst, smaak, sappighied, omvang enz. elk jaar weer verschillen. Juist doordat het natuurlijk is, kan je nooit precies vaststellen hoveel werkzame stof er in elke plant zit.
Hazeltje
10-10-2014 om 01:13
nou Onno
Jij beweert: " 98% van alle artsen doen hun werk met een totaal verkokerde visie en weten niet eens het verschil tussen symptoombestrijding en genezen."
Laat ik je dan even wat vertellen. Ik ben nierpatiënt, dialyseer 2x per week 3 uur lang. Zo'n machine vervangt maar een zeer klein deel van een gezonde nierfunctie dus er komt heel wat kunst- en vliegwerk bij kijken om iemand redelijk stabiel te houden. Diverse medicijnen o.a., die worden voorgeschreven door een nefroloog (nierarts). Mijn nefroloog weet uitstekend dat wat ze me ook geeft (dialyse, epo, ijzer, kalium etc.), niets mij zo gezond zal maken als een goedwerkende eigen nier.
Ja, lapmiddelen dus. Symptoombestrijding zo je wilt. Plussen en minnen, wat meer van dit, wat minder van dat, afhankelijk van bloeduitslagen, tot je ongeveer ergens in het midden uitkomt (maar nooit helemaal).
Maar ik weet wel dat ik er zonder die 'symptoombestrijding' inmiddels allang niet meer geweest was. Daar zal geen homeopaat ook maar iets aan kunnen veranderen.
Onno
15-10-2014 om 08:54
Nierfalen
Nee, de homeopatische geneeswijze kan in dit stadium weinig meer voor je doen. De allergrootste oorzaak van de toename van nierfalen wordt veroorzaakt door vooral reguliere medicatie. De hoge bloeddruk middelen en met name de plastabletten zijn niet goed voor de nieren.
Hoe nauwkeurig je de reguliere medicatie ook doseert, je kunt er geen ziektes mee genezen, hooguit de klachten onderdrukken en dan boer je altijd achteruit.
Misschien had je in een eerder staium gebruik moeten maken van de homeopatische geneeswijze dan had je nu misschien niet aan de dyalyse gezeten.
Hoe prachtig dit apparaat ook moge zijn, ik hoop dat ik er nooit gebruik van hoef te maken.
Hazeltje
18-10-2014 om 01:02
sorry Onno
Maar je bazelt een eind in de ruimte. Het ligt echt niet aan hogebloeddrukmedicatie dat ik nu aan de dialyse zit. Integendeel, als ik die niet had gekregen was het jaren eerder zo ver geweest.
Met de ziekte die ik heb boer je sowieso langzaam achteruit tot aan stadium dialyse.
Echt hoor, daar had geen enkele homeopateutelaar ook maar iets aan kunnen veranderen. Maar goed, dat ga ik verder niet uitleggen want daar begrijp jij helaas toch niks van.
Onno
18-10-2014 om 10:24
Sorry Hazeltje
Had nu maar eerder bij een homeopaat gezeten dan zat je nu niet aan de dialyse. Maar hoe kun je dat een leek uitleggen.
Trouwens dit hele forum loopt over van nodeloos lijden maar misschien vind men die aandacht veel belangrijker dan het zoeken naar een oplossing.
Primavera
18-10-2014 om 11:20
Altijd weer dezelfde, Onno
Onno, jouw totale gemis aan mediche kennis zorgt er zoals altijd weer voor dat je aan de ene kant levensreddende of levensverlengende reguliere behandelingen ontraadt en aan de andere kant onmogelijke beloften doet.
Zeggen dat Hazeltje als ze maar naar een homeopaat was gegaan nu geen dialyse zou hoeven te doen is ongeveer hetzelfde als beloven dat je een kind van Downsyndroom kunt genezen. In dat laatste geval begrijpt iedereen dat het onmogelijk is, maar doordat de meeste mensen ook niet veel medische kennis hebben is dat misschien wat minder glashelder bij andere aandoeningen die je claimt te kunnen genezen.
Als Hazeltje in een vroeg stadium naar een homeopaat als jij was gegaan dat zat ze nu inderdaad niet aan de dialyse, want met jouw 'medische' adviezen was ze waarschijnlijk al lang dood geweest.
Niet voor niets blijken kinderen met homeopatische huisartsen vaker en langer in het ziekenhuis terecht te komen. Krijgen we daar nog een verklaring voor van je?
Antikwak
18-10-2014 om 15:15
Onno
Kun je geen enkeltje Liberia nemen om daar de sterfte aan ebola met wat hocus-pocus terug te brengen? Bijkomend voordeel is dat de mensen daar jou niet kunnen verstaan, wel zo prettig met iemand die zo'n narigheid uitkraamt. Als ik afhankelijk was geweest van jouw soort had ik pas echt veel aandacht gekregen. Tijdens mijn uitvaart wel te verstaan...
Mijntje
18-10-2014 om 16:28
Onno-Hazeltje
Ik vind Onno's uitspraken ronduit beledigend en kwetsend voor Hazeltje.
Hazeltje, laat hem maar in zijn sop gaar koken. Dit is zonde van je energie. En je hebt het al moeilijk genoeg!
Jippox
18-10-2014 om 16:35
zeg Onno
Dat homeopathische middeltje tegen onbeschoft- en lompheid, dat ik je al tijden geleden eens aangeraden heb, dat werkt niet erg hè?
En tegen domheid is al helemaal geen kruid gewassen. Jammer, jammer.
Hazeltje: geen energie hierheen laten gaan. Is het niet waard!
Hadewich
18-10-2014 om 18:22
Eng
Ik vind Onno ook eng en gevaarlijk. Dat vond ik jaren geleden al. Ben een aantal niet hier geweest. Nu weer wel en hij loopt nog steeds eng te doen...Brrrr!
Hadewich
18-10-2014 om 18:24
eh...
Ik ben hier dus een aantal járen niet geweest, woordje weggevallen...
Onno
18-10-2014 om 21:29
Toe maar
Eng, gevaarlijk en wat al niet meer.
Met een wachtlijst van 2 maanden, hoe is dat toch mogelijk.
Barvaux
18-10-2014 om 21:32
Onno
Misschien moet je de enge dingen die je hier zegt eens op je eigen website zetten, wie weet verkleint dat de wachtlijst een beetje?
Hadewich
18-10-2014 om 21:46
Onno
Die wachtlijst van jou bestaat denk ik uit goedgelovige, niet-kritische mensen. Helaas. Als ze net zo kritisch waren als de meeste mensen hier, dan zou je geen wachtlijst meer hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.