Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jamie

Jamie

06-11-2015 om 09:57

autist Kees Momma

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2015 om 13:58

Skik

Dat hangt van de persoon af, die je spreekt. Mijn eigen moeder stelt dat het tegenwoordig " allemaal zo aangepraat en gevoed wordt." Terwijl ik, met mjnn inmiddels betere kennis over autisme, nu eindelijk begrijp waarom haar leven nooit uit de startblokken is gekomen... Maar daarnaast spreek ik ook mensen die denken dat mensen met autisme geen wederkerigheid tonen of uberhaupt emoties kennen....

ysia

ysia

08-11-2015 om 14:11

Fio

Maar vind jij dan niet dat het ergens ook wel genoeg is geweest?
In het kader van uitleg geven over autisme worden dit soort uitspraken zeker gedaan, maar heeft het zin? Heeft het zin om dit uit te leggen aan iemand voor wie niet vanzelfsprekend is dat mensen met autisme geen klonen zijn?
Misschien reageer ik zeker overgevoelig. Maar in mijn werkveld kom ik te vaak tegen dat 'problemen' per definitie niet worden aangepakt/ gezien. Want dat 'heeft toch geen zin'. Waarbij ik meestal eerder een totaal gebrek aan inlevingsvermogen vermoed dat wordt goedgepraat met therapeutisch geneuzel zoals 'we moeten het niet gaan voeden'.

Fiorucci

Fiorucci

10-11-2015 om 16:09

Ysia

Ik blijf uitleggen, omdat dat in het belang is van mijn kinderen. Bijvoorbeeld in contact met school,leerkrachten, leerplichtambtenaren,etc. En ja, dat gebrek asn inlevingsvermogen, of gebrek aan flexibiliteit, hou op schei uit...mijn dochter van 15 zei mij eens na een zorgoverleg: Wie is hier nou de autist....

Pandora

Pandora

27-11-2015 om 18:21

Zalig!

Hahaha Fiorucci, wat een scherpe dochter heb jij!

Fiorucci

Fiorucci

28-11-2015 om 09:08

Pandora

Ja heerlijk, en ze heeft nog gelijk ook,haha. Bjj dergelijke overlegsituaties krijg ik het gevoel dat ik koreaans spreek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.