Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jamie

Jamie

06-11-2015 om 09:57

autist Kees Momma

Ad Hombre

Ad Hombre

06-11-2015 om 20:56

Elisabeth

"En Ad Hombre waarom die reactie? Ik begrijp je niet."

Wat valt er nou niet te begrijpen aan een feitelijk verhaaltje over airco's?

Denk je dat het een metafoor is voor iets diepers of zo?

Elisabeth

Elisabeth

06-11-2015 om 22:05

laatste keer

HET zielig vond. En WAAROM er geen nieuwe airco gekocht kan worden of heeft dat geen zin? Zoiets schreef je toch?

Kees IS niet zielig. DAT schreef ik. Das niet jouw citaat en ik heb nooit beweerd dat jij dat gezegd hebt.

Het kopen van een nieuwe airco, lijkt mij geen oplossing, ik denk dat je daardoor zijn angst voedr. Vandaar mijn idee over SMI. Maar ik ken Kees verder niet. Geen enkele autist is immers precies hetzelfde.

ysia

ysia

06-11-2015 om 22:46

je kent hem niet

Maar toch Elisabeth meen je te kunnen oordelen dat een nieuwe airco voor hem niet goed is? Ik vind dat nogal wat hoor. (Maar gelukkig heb je een alternatief voor hem)
Ik vind de opmerking dat geen enkele autist hetzelfde is ook nogal kwetsend.

Elisabeth

Elisabeth

07-11-2015 om 08:38

nee hoor

Ik schrijf dat mij dat lijkt en dat ik dat denk. En dat ik Kees niet ken. Ik wil alleen maar zeggen dat je dingen ook kunt voeden, terwijl je denkt hem juist te helpen. Dus voordat je een nieuwe airco voor hem zou gaan kopen, denk ik, dat je toch eerst precies moet weten hoe hij in elkaar steekt. En ik denk dat je dat niet kan als je berichten op FB van hem leest.
Maar als je hem zou willen helpen en denkt dat het juist wel goed is om een nieuwe airco te kopen, wat dus zo maar wel zou kunnen, want mensen met autisme en zonder autisme zijn gewoon niet allemaal het zelfde, waarom start je (Jamie) dan geen actie, rijd je naar hem toe en ga je samen met hem een nieuwe airco uitzoeken, in plaats van hier op een forum te schrijven dat je het altijd zo zielig vind om te lezen.

Ik vind de opmerking dat geen enkele autist het zelfde is, helemaal niet kwetsend en is ook zeker niet zo bedoeld. Juist niet zelfs! Ik ben van mening dat je echt goed moet kijken naar de persoon die autisme heeft. Autisme is ontzettend breed en niet standaard en Kees is ook gewoon nog Kees.

Jamie

Jamie

07-11-2015 om 08:48

elisabeth

Ik koop geen airco voor hem ik wil weten waarom hij zo denkt. Verder wéét ik dat een goede airco in de zomer wel een oplossing is want dat heeft niet te maken met zijn klimaatvraagstukken. Hij heeft een klein chaletje en dat is gewoon heel warm onder dat dak, hij vlucht in de zomer dus vaak naar het huis van zijn ouders en moet daar dan dus weer de ontberingen van het 'samen leven' ondergaan.

Nogmaals: ik vraag of ouders van autisten het herkennen en daar krijg ik een antwoord op, dat was de reden van de vraag.

En ik vind het stuitend

Jamie, ik vind het ondertussen toch tamelijk stuitend dit gespeculeer over iemand met naam en toenaam terwijl hij daar zelf niet bij is.
Je ziet hoe snel die speculaties een kant op gaan die helemaal niet bedoeld is. Hoe ingewikkeld het is om een doodgewone vraag te stellen. Hoe iets als 'autist' als een lokker werkt voor betweterigheid die wel even zal verklaren wat er nodig is; de behandeling is al voorgeschreven.
Mozes kriebel.

Dat dat zo snel uit de hand loopt heeft Monique ook niet bedacht denk ik.

Weet jij met welk doel die facebookpagina in stand gehouden wordt?

ysia

ysia

07-11-2015 om 12:14

Elisabeth

Lèès je eigen tekst nu eens!
Je werkt met mensen met autisme en je geeft aan van mening te zijn dat je goed moet kijken naar de persoon met autisme?
Sorry, ik vind dit echt compleet onbegrijpelijk.
Het klinkt alsof je het over cavia's hebt ofzo, waarbij je naar believen kunt bepalen of je al dan niet eigen persoonlijkheidjes mee neemt.
Het klinkt alsof je jezelf heel wat vindt omdat je de mens achter de autist wil zien. Ik word er helemaal naar van.

Elisabeth

Elisabeth

07-11-2015 om 13:52

wat

Een nare reacties! Ik begrijp er helemaal niks van. M.Lavell noemt het betweterig maar insinueert van alles over wat ik vind of zou denken.
En ik heb het over cavia's???
Wat een raar forum is dit zeg! De een mag of kan van alles zomaar zeggen of vinden (afkeuring druipt er van af,verwend,zeurkous,betweterig) Terwijl ik alleen maar denk of de airco wel of niet de oplossing zou moeten zijn. Verder niets.

Jamie

Jamie

07-11-2015 om 14:18

miriam

Waarom vraag je het Monique zelf niet even?

https://nl.linkedin.com/pub/monique-nolte/13/53a/566

Het is in ieder geval een reclamemanier voor zijn tekeningen van huizen waar hij gedeeltelijk zijn geld mee verdient (heb jij niet nog een opdracht voor hem?). Alle foto's van tekeningen kun je op de fbpagina zien.

(met het doorzoeken van de facebookpagina kwam ik nog een grote ergernis van Kees tegen: bladblazers)

Opmerkelijk

Goh Elisabeth. Het is opvallend hoe je steeds dingen zegt die je niet bedoelt, dingen leest die er niet staan en dat wat er wel staat niet leest.
Het is vooral ook opvallend hoe je beschuldigingen rondstrooit.
Ik heb al een keer geprobeerd om je beledigde houding af te wenden door je een slap excuus te gunnen.
Het is mijn werk, zei je zelf. Alsof dat er wat toe doet. Dat kan ik niet aan je naam zien, zei ik in de hoop dat dat je gerust zou stellen.
Maar dan kom je met "Als je wel had geweten dat ik met mensen zoals Kees werk, had je dan ook zo gereageerd?"

Vanaf dat moment is volkomen duidelijk dat je aan het ruziezoeken bent.
Met mij. Met Ad. Met Ysia. Met Jamie.
Nu is zelfs het hele forum aan de beurt.
Het is iedereen zijn schuld, behalve die van jou.

In mijn laatste reactie stel ik een vraag aan Jamie.
Ik heb het niet tegen jou.
Jouw naam komt er niet in voor.

Ik zou het fijn vinden als jij het ook niet meer over mij hebt.

Lol!

"(met het doorzoeken van de facebookpagina kwam ik nog een grote ergernis van Kees tegen: bladblazers)"

Kijk, dat bedoel ik maar.
Dat heb ik ook!

Nee, ik heb geen werk voor 'm.
Mijn ega produceert zelf stapels tekeningen.
Huisjes volop.

mirreke

mirreke

07-11-2015 om 14:51

Ik heb er ook een:

grasmaaimachines... Die is van mezelf.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-11-2015 om 15:40

Ze snappen het niet Elisabeth

Of willen het niet snappen. Dat verschilt per forummer.

Pirata

Pirata

07-11-2015 om 15:56

elisabeth

Ik begrijp je prima. Snap niet dat er zo gehakt wordt hier.
Ik houd ook niet van bladblazers trouwens. En aico's zijn heel slecht voor het milieu, want ze vreten energie. Dus Kees zou dat niet moeten willen als hij zich zorgen maakt over de opwarming.

Elisabeth

Elisabeth

07-11-2015 om 16:08

bedankt

Ik trek het me erg aan. Ik zoek geen ruzie,ik verwijt niemand dat ik iets afkeur,ik veronderstel niets,maar blijkbaar kan een ander dat wel doen en omdat ik daarop reageer,schijn ik ruzie te zoeken.Ik vraag serieus wat er bedoelt wordt met bepaalde op of aanmerkingen. Ik begrijp het niet en vind het jammer dat er zo gehakt wordt.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2015 om 16:21

Uitleg Miriam

Autisme, angst en depressie, kun je zien als een driehoek. De drie onderdelen kunnen elkaar versterken. En zeker in de herfst duikt de depressie vaak weer op. Mijn dochter, autisme en angststoornis, heeft ook sinds een week verhoging van medicatie, want dat is altijd nodig rond deze tijd...

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2015 om 16:24

En verder

Ik zou Kees gewoon een nieuwe airco geven hoor. Dat gezeur dat hij dan wel weer wat anders vjndt, kom nou. Veel mensen met autisme zjjn zo enorm prikkelgevoelig, daar kan geen therapie tegenop. Het is echt een lijdensweg soms.

Pirata

Pirata

07-11-2015 om 16:28

Elisabeth

Ik zie het aan mijn eigen vader, een niet gediagnostiseerde Aspergerman.
Het lijkt erop dat hij iets móet hebben om zich druk over te maken. Zeg maar een soort "fiep". Er is altijd wel iets, en voor een ander is het altijd futiel en/of eenvoudig oplosbaar. Het gevolg is helaas wel dat mensen hem niet zo serieus meer nemen over zijn dingetje. Ook niet als het eigenlijk objectief wèl een probleem is.
Trek het je niet aan als je voor ruziezoeker wordt uitgemaakt, het is m.i. onbegrip en zegt meer over degene die dat roept dan over jou.

ysia

ysia

07-11-2015 om 16:35

allergie

Het is nogal een allergie van me. Ik vind het nogal denigrerend overkomen, en dat terwijl je met de doelgroep werkt.
Zou jij het fijn vinden als ik zou benadrukken dat jouw kind een eigen persoonlijkheid heeft, maw een mens is?
Stel dat ik zou zeggen dat er best verschil is tussen kinderen met dezelfde haarkleur? Dat is toch absurd, suggereert dat er ook weleens anders over gedacht zou kunnen worden. Ik vind het respectloos.

Pirata

Pirata

07-11-2015 om 16:47

Ysia

Stel je niet zo aan of neem een anti-allergiepilletje. Zo kan niemand nog iets zeggen zonder dat jij gaat flippen.

knor

knor

07-11-2015 om 19:53

elisabeth

Als je eenmaal de target bent van M. Lavell berg je dan maar, beter maar niet meer reageren. Ik begrijp je trouwens prima, heldere tekst en totaal niet denigrerend naar wie dan ook.

Elisabeth

Elisabeth

07-11-2015 om 21:10

Knor

Bedankt, ga ik ook maar niet meer doen. De vraag was ook immers aan ouders van kinderen met autisme gesteld en dat ben ik niet. Ik werk er alleen mee. Ik had er sowieso dus niet op moeten reageren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-11-2015 om 21:20

Wel Elisabeth

Want ik vond jouw inzicht heel verhelderend.

Katniss

Katniss

07-11-2015 om 21:23

Is toch anders, denk ik

'Wij ouders van kinderen met ASS' mogen misschien wel zo'n conclusie trekken over bodemloze putten en aanhoudend 'gezeur' over steeds weer nieuwe problemen, maar als hulpverleners dat doen krijg je wellicht wel een 'cavia-gevoel'. Ik begreep in ieder geval wel waar die opmerking vandaan komt. Net alsof een hulpverlener iemand met zo'n stoornis als aparte soort beschouwt. Dat terwijl 'wij' weten dat het gewoon kinderen zijn met hun positieve en minder positieve eigenschappen en eigenaardigheden, net zoals alle andere kinderen. En om dan iets te roepen over sensomotorische integratie (of zo), zonder dat je iemand kent of hebt meegemaakt is natuurlijk helemaal niet zoals het hoort.

ysia

ysia

07-11-2015 om 22:28

pfft

Katniss, gelukkig dat jij iig nog iets herkent van wat ik zeg, want ik begon ernstig te twijfelen. (Maar gezien de vele reacties krijg ik blijkbaar toch niet duidelijk uitgelegd wat me zo stoort)
Het is zeer zeker anders als je als 'echte geliefde' iets roept, bijv als ouder.
Ik ken beide kanten, werk zowel in hv met mensen met oa autisme en ben moeder van.
Ik heb de opmerking: 'niet iedere autist is hetzelfde' gewoon al veel te vaak gehoord, snap 'm niet, wil 'm niet snappen en vind 'm erg respectloos. Mensen met autisme zitten anders in elkaar, dat maakt ze verder niet minder mens ofzo. (Maar ik mis in hele hv vaak een soort van basisrespect. Dat draagt juist bij tot de problematiek, daar ben ik van overtuigd.

I rest my Kees

Katniss "Wij ouders van kinderen met ASS' mogen misschien wel zo'n conclusie trekken over bodemloze putten en aanhoudend 'gezeur'"
Ja. Thuis wel. Niet op het wereld wijde web over je eigen herkenbare kind of dat van een ander of iemand die met naam en toenaam ergens verschijnt.

Maar goed, inmiddels is duidelijk waar deze discussie over moet gaan: over de gevoeligheid van iemand die onder een nick post maar zich toch bij elke tegenspraak persoonlijk aangevallen voelt, zelfs als het een feitelijk verhaaltje over airco's is.

Kees is niet zielig. Kees mag publiekelijk door het slijk gehaald worden.
Kees moet niet zeuren zie ook #75 en verder is het natuurlijk allemaal mijn schuld.

Iemand onder de nick Elisabeth is zielig, vindt zij zelf en Ginny, Pirata en Knor.

Pirata

Pirata

08-11-2015 om 10:43

prima Miriam

Je hebt gelijk hoor. Heb je nu een leuke dag? Jij wordt kennelijk alleen gelukkig als je je zin krijgt, want Miriam heeft altijd gelijk. Zelfs als het niet zo is.
Speciaal voor jou nog een keer: je hebt gelijk hoor!!! Jammer dat je je eigen toevoegingen in deze draad die wel zinvol waren (over of Kees wel zo geetaleerd zou moeten worden) naar beneden haalt met gehak op een individu.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2015 om 12:02

Elisabeth

Ik heb een zoon voor wie hitte een enorme zeer negatieve prikkel is. Hij kan daarvan echt in paniek raken. Geloof me, daar kan geen therapie tegenop. Ik zou dus zonder meer een airco vervangen, als ik Kees's moeder was. Ik denk dat mensen vaak niet begrijpen hoe sterk een bepaalde prikkel kan ingrijpen in iemands leven. Daarbjj, als jij kon kiezen tussen een simpele aanschaf of urenlange therapieen volgen, wat zou je doen?

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2015 om 12:05

Ysia

Ik snap je ergenis, maar als moeder van...zeg ik juist weleens dat niet elke autist hetzelfde is. Omdat veel mensen aan Rainman denken bij autisme.

Fio

Ik heb het idee dat men tegenwoordig juist denkt dat autisme zo erg niet is omdat ze een hoogfunctionerende Asperger kennen aan wie je zo op het eerste oog nauwelijks merkt dat hij autisme heeft en verder dat iemand die enigszins rigide, niet zo heel erg empatisch of weinig flexibel is al autist wordt genoemd. Dat ze het meer zien als een mode-aandoening waar je zo een labeltje voor krijgt en het publiek geen idee heeft dat warmte of schel zonlicht een verwoestend effect kan hebben op het functioneren of welbevinden.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.