Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Scheefwonen: de belastingdienst geeft inkomen door aan verhuurder


Vesper Lynd

Vesper Lynd

23-04-2016 om 11:13

Kaaskopje

Jullie huis is toch hartstikke gewild? Ik denk dat ze bij bosjes hun flat willen ruilen voor halfvrijstaand.

Triva

Triva

23-04-2016 om 11:50

kaaskopje

Maar je kunt de verhuurder toch uitnodigen en vragen OF je wel verplicht bent die keuken weer in die staat te krijgen? Misschien is dat wel helemaal niet zo en maak je je zorgen om niets en heeft die nieuwe huurder helemaal niets te eisen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2016 om 12:20

Triva

Zo groot zijn mijn zorgen niet. Ik zie onze aanpassing als verbetering en zo zag de verhuurder dat indertijd ook. Maar officieel zóu een nieuwe huurder bezwaar kúnnen maken. Dat weet ik al. Wij hebben toestemming gekregen, maar wel met dat staartje. Een denkbare situatie is namelijk dat bij vervanging van onze keuken, een standaardkeuken teruggeplaatst wordt en dan moet er wel wat geklust worden op de plek waar nu kastjes staan en hangen. Daar moet je zin in hebben. Dus dat kan echt pas besproken worden met nieuwe bewoners.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2016 om 12:27

Vesper

Nou, dat weet ik nog zo net niet. Je moet wel in de herrie van onze buren willen zitten en nooit volledig privacy hebben willen aanvaarden. Jonge gezinnen zien het mogelijk wel zitten, maar die wonen juist niet massaal in de flat waar ik graag heen wil. Verder is het een geweldige locatie. Het is het eerste huis, na het huis van mijn ouders, wat ik echt volledig als 'mijn plek' heb ervaren. Maar ja, kinderen het huis uit, hond die hier niet gelukkig is, juist door de locatie, wijzelf die het lawaai van de buren langzaam maar zeker ook ontgroeid raken. Dus wat ik in het begin zag als 'tot ik er tussen 6 plankjes weer uitgedragen wordt', is nu minder stellig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.