Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Partner wil dat ik stop met werken

Hoi,

Mijn parner en ik hebben een kindje samen van onder de 4.
Sinds kort ben ik weer gaan werken en ik werk tussen de uren van 8 tot 20u.
In totaal 20-25 uur verdeeld over drie dagen. Regelmatig ben ik later dan 18 uur klaar en red ik het dus niet om het eten thuis te verzorgen en/of de kleine op bed te leggen.
Mijn partner vind dit ronduit vervelend en vind dat ik mijn baan dan maar weer moet opzeggen.
Financieel gezien heb ik geen baan nodig, maar ik vind het wel heel belangrijk voor mezelf om te werken. Ik voel me er goed bij, en zou dit voor geen goud willen missen. Onze kleine verblijft tijdens deze werkdagen bij opa's en oma's wat verder ook prima gaat.. alleen hij vindt het vervelend dat hij de kleine dan op bed moet leggen en met de kleine moet eten etc.

De gemoederen tussen ons lopen inmiddels steeds hoger op,, dus tips zijn zeker welkom!

HOE doen anderen dat!??


four

four

28-10-2014 om 18:06

kan hij niet wat korter werken?

Zodat hij meer tijd heeft om te koken en zijn kind op bed te leggen?

Het gaat toch maar om drie dagen, waarbij je niet eens elke dag laat thuis bent toch? Het lijkt met niet teveel gevraagd dag de vader ook een deel van de zorgtaken doet, twee keer in de week koken en zijn kind op bed leggen lijkt me dan eerder een soort minimum dan een te grote belasting.

Nur

Nur

28-10-2014 om 18:13

Zeker niet stoppen

Ik zou zeker niet stoppen met werken alleen omdat mijn man niet zijn eigen kind eten wil geven en naar bed wil brengen. Het is ook zijn kind.
Hoe anderen mensen dat doen? Die delen meer de taken en doen niet moeilijk over het verzorgen van hun eigen kind of kinderen.
Ik ben ook regelmatig weg in de avond voor mijn werk. Dan regelt mijn man alles op het thuisfront. Andersom doe ik dat ook als hij weg is. Als we beiden thuis zijn dan delen we samen de taken. Dan kookt hij bijvoorbeeld terwijl ik de kinderen help met huiswerk. De jongsten naar bed brengen doen we om de beurt als we samen thuis zijn.
Als je man er nu al zo veel moeite mee heeft om een uurtje voor zijn eigen kind te zorgen zou ik zeker niet stoppen met werken. Hij zal er maar aan moeten wennen.

Unix

Unix

28-10-2014 om 18:19 Topicstarter

Hij is ondernemer

Mijn man is een ondernemer en moet daarom flexibel zijn.. Als hij zijn klussen dan al af heeft dan moet hij zijn administratie doen.
Hij geeft als argument dat hij in de uurtjes die hij vrij moet nemen omdat ik de avond moet werken meer verdiend dan ik in twee weken. Dat is waar.. maar het voelt gewoon zo oneerlijk.
Niet alles draait om geld,, althans.. niet voor mij.
Hij is wel een materialist, en geniet ervan om een mooi saldo op de bank te zien en vooral om er mooie spullen van de kopen.
Maar ik wordt gewoon heel ongelukkig van fulltime moederen.. niet omdat ik mijn kindje niet leuk vind,, maar omdat ik ook gewoon wel eens iets anders wil dan luiers, peuterpubers en speeltuintjes bezoeken...

Hij vindt dus gewoon dat zijn onderneming voor gaat. " omdat dat is waar wij van leven"

four

four

28-10-2014 om 18:24

tja

Wil hij er echt over 18 jaar achter komen dat zijn kinderen het financieel wel goed hebben maar hun vader niet kennen?

Unix

Unix

28-10-2014 om 18:30 Topicstarter

reactie op four

Opzich is hij echt een hele leuke vader.. de momenten die hij wel thuis is (meestal wel minstens de zondag en toch best regelmatig de zaterdag) ondernemen we als gezin een heleboel samen. en als ik een keer naar de kapper wil oid. dan gaat hij lekker samen met ons kindje op pad. Maar hij loopt gewoon tegen problemen aan die ik niet zie.. ik heb net als jullie zoiets van,, ondernemer of niet.., je bent ook een vader. en dan zul je moeten zorgen. In ieder geval wanneer ik dat een keer niet kan. Ik ben een aantal jaren fulltime thuis geweest en nu sinds enkele maanden aan het werk. Hij kan er slecht aan wennen dat zijn prakje niet klaar staat als hij thuis komt en dat ik nu ineens ook " mensen " leer kennen en mijn horizon verbreed.
Het doet trouwens best pijn dat hij in plaats van dat met mij te vieren,, het van me wil afnemen.. alleen maar omdat het voor hem " lastig " is.

Unix

Unix

28-10-2014 om 18:32 Topicstarter

en tevens

En tevens brengt hij het steeds meer onder het mom van,, ons kind lijdt hieronder. Kind blijft vragen naar mama en is ontroostbaar als je er niet bent. Terwijl ik die indruk niet heb als ik fotos filmpjes en bandopnames krijg van de oppas.. Met andere woorden,, hij probeerd echt op mijn gevoel te werken waardoor ik bijna ga twijfelen of ik niet een ontzettend grote fout bega en een mega slechte moeder ben! Terwijl ik met mijn gezonde verstand natuurlijk wel weet dat dat reuze mee valt.. Ik ben maximaal twee avonden per week niet thuis bij het eten en meestal maar 1 keer per week niet als kindje naar bed gaat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-10-2014 om 18:35

Hallo dan

En waarom is hij dan ooit begonnen aan een kind?

En hij hoeft toch geen vrij te nemen? Hij zou best zijn uren anders kunnen verdelen. En zo niet, is het voor jou dan acceptabel dat hij meer dan 60 uur zit te werken en jou overal alleen voor laat opdraaien? Is hij te goed om voor zijn kind te zorgen?

Unix

Unix

28-10-2014 om 18:46 Topicstarter

Ginny

Hoi Ginny,

Ik heb geen idee.. Zijn onderneming heeft een flinke groei doorgemaakt de laatste tijd.. en sindsdien is hij wel iets meer gaan " Eisen " van mij alsof ik een van zijn werknemers ben..
Hij voelt zich niet te goed denk ik,, maar hij komt uit een nest waarbij het heel normaal is dat pa niets deed en ma alles deed als het om kinderen,huishouden etc gaat... Ik daarintegen kom uit een nest waar mijn moeder het alleen heeft moeten rooien en daardoor ben ik niet gewend om mijn handje op te houden bij een man,,

financieel

Misschien is het mogelijk om jou financiële risico beter af te dekken. Kan hij zorgen dat jij ook een goede pensioenvoorziening krijgt? Kan hij zorgen dat jij een deel van zijn inkomen krijgt?
Dan kun je het misschien loslaten en werk zoeken waarbij je man zijn handen wel vrij kan houden.
Het is een mooi ideaal om beiden (deels) te werken en samen voor de kinderen te zorgen. Maar als ouders ben je ook een team en je doet wat je kunt om het geheel rond te krijgen.
Het is de realiteit van meer mensen dat de zorg voor kinderen bij een van beiden terecht kan komen vanwege het werk van de andere. Vaak een klassieke rolverdeling. Het alternatief, blijven knokken voor gelijkwaardigheid is er ook. Mooi ideaal.
Ik zou op zoek gaan naar ander werk dat beter bij mijn gezin past.
Maar als er geld genoeg is kun je ook nog overwegen om jezelf, op kosten van je man, te laten vervangen door een student of iemand die wat bij wil verdienen op die momenten die hem niet uitkomen.
Net wat voor jouzelf het zwaarste weegt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-10-2014 om 19:05

Ik ben heel erg voor gelijkwaardigheid

En dit komt mij absoluut niet gelijkwaardig over.
Ik zou daarom dus nooit kiezen voor een constructie waarin de man het prima vindt als het vrouwtje ook een baantje voor een paar uurtjes heeft, zolang hij er maar geen last van heeft.

Maar ja, dat is dus wat ik van huis uit heb meegekregen.

Met zo'n basishouding (van man) zou ik er in ieder geval goed naar kijken hoe jij op de lange termijn en in the worst case scenario er het best voor staat.

Katniss

Katniss

28-10-2014 om 19:30

Lijkt wel

Het lijkt wel of hij jou afhankelijk wil houden. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om te bepalen dat jij maar moet stoppen met werken. Als hij niets voor zijn kind wil doen qua opvang/verzorging zul je dat zelf moeten regelen. Een oppas of gastouder dus, en dan gelijk ook maar een huishoudelijke hulp.
Guttegut, wat een belasting, je eigen kind naar bed brengen. Nee, ik heb er geen woorden voor.

Noor

Noor

28-10-2014 om 21:08

Wat goed van jou!

Dat je weer bent gaan werken en kiest voor je zelfstandigheid. Iets om trots op te zijn en nooit spijt van te hebben. Zo hou je een eigen leven, je zelfstandigheid en blijf je in het arbeidsproces. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen in jouw situatie de weg van de minste weerstand kiezen om na x jaar erachter te komen dat ze de boot gemist hebben. Niet meer aan (boeiend) werk kunnen komen of echt hinder ondervinden van het gat in hun cv.

Vriendin van mij heeft hetzelfde; man is ondernemen, veel weg, onregelmatig. Zij is nooit gaan werken. Maar ook zij blijkt niet gelukkig te worden van het thuiszitten met een klein kind maar werk vinden lukt maar niet. Dan schuift ze het weer poosje voor zich uit om daarna weer 50 brieven de deur uit te doen omdat ze toch écht wil werken. Raakt dan weer ontmoedigd etc. Al met al is ze de afgelopen jaren echt niet vrolijker, gelukkiger geworden. Helaas. En haar man grijpt alles aan in mijn ogen om haar thuis te houden. Schiet niet op.

Man en ik hebben het verdeeld. Allebei trouwens ondernemer. Het is geven en nemen en veel praten. Wij hebben geen oppasgrootouders maar wel een lieve oppas en crèche/bso. Het komt geregeld voor dat man of ik de avond alleen doen. Ik vind het heerlijk. Vind het leuk om met zijn vieren aan tafel te zitten maar ook alleen met de kinderen te zijn en na een lange dag werken alleen eten vind ik soms ook een weldaad .
Omdat we allebei onregelmatig werken vereist het veel afstemming en flexibiliteit maar ik ben hier erg blij mee.
In ons geval verdient man trouwens aanzienlijk minder dan ik. Maar in de periodes dat hij minder werkte liep het toch een soort scheef tussen ons. Beter is om allebei ook ergens buiten ons gezin ons nuttig te voelen. Dat doet ons beiden goed. En dat doet onze relatie weer goed.

Misschien kun je je man tegemoet komen met van te voren iets koken. Maar stoppen met werken echt niet doen hoor! Je kindje wordt ook groter en dan worden dingen ook weer anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2014 om 21:45

Over meer dagen?

Het is vervelend dat je man hier zo op reageert. Je kunt naar een compromis zoeken, maar laat je niet verleiden om je baan, waar dan ook, aan de wilgen te hangen omdat je man geen zin heeft in het avondritueel. Je man moet accepteren dat het leven er voortaan anders uitziet dan voorheen. Zie het als ontwenningsverschijnselen waar je man last van heeft. Het compromis zou kunnen bestaan uit dat je rondkijkt naar een baan waarmee je wel thuis bent voor etenstijd, of dat je vraagt of je meer dagen met hetzelfde aantal uren kunt werken, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je moet volharden in hoe het nu gaat. Niet ideaal, maar zo is het en niet anders.

bibi63

bibi63

28-10-2014 om 21:52

Even heel simpel

Ik begrijp reacties als eigen (fin) zelfstandigheid, gelijkwaardigheid enz. Uiteraard. Ik begrijp ook dat vrouw wel eens iets anders wil dan alleen maar 'huis en kind'.
Maar.... dat kan niet zomaar als man 60 uur per week werkt. Als je werk en zorg wilt verdelen, dan kan dat alleen als man daar de ruimte in tijd voor heeft, niet naast een 60-urige werkweek. Op die manier kan je rollen net zomaar ineens verdelen.
Bibi

Katniss

Katniss

28-10-2014 om 22:05

Natuurlijk kan het wel

Ik heb helemaal geen man en kan werken zoveel ik wil. Daar moet ik dan wel zelf de opvang voor regelen, net als wanneer je een onwillige man hebt. Bovendien mag je best eisen stellen aan je partner. Hoeveel avonden zou hij het acceptabel vinden om voor zijn eigen kind te zorgen?

Noor

Noor

28-10-2014 om 22:20

Bibi

Wat een onzin, dat kan prima! Mits je wilt dat het kan. Niks mis mee om dat niet te willen. Niks mis mee om het wel te willen. Belangrijkste is dat je er samen uitkomt. Net zoals met andere aspecten in je relatie moet ik soms naar elkaar toe bewegen. Ook bij een 60 urige werkweek kun je 1 a 2 keer per week je kind eten geven en op bed leggen. Negen van de tien keer kan daarna de laptop gewoon weer open en kun je weer verder werken. Zo haal je de 60 uur eenvoudig.
De man van topic starter is ondernemer. Hij zegt zelf dat hij de inspanning niet vindt opwegen als zijn vrouw werkt. Er staat nergens dat zijn zaal failliet gaat van die twee avonden zijn verantwoordelijkheid als vader nemen.

Er zijn ongetwijfeld situaties denkbaar dat zelfs met de beste wil van de wereld het niet mogelijk is dar beide partners werken. Misschien is dat bij jou ook wel zo. Maar dat is niet wat hier wordt beschreven.
En eerlijk gezegd ken ik geen situaties van dichtbij waarbij het niet kan. Wel waarbij 1 of beide partners het niet willen. Vind ik prima, ik hoop altijd alleen wel dat ze samen het eens zijn.

Unix

Het feit dat jij toevallig geen piemeltje hebt en hij wel maakt niet dat jij door Moeder Natuur op de wereld gezet bent om hem van eten en drinken te voorzien en hem alle huishoudelijk werk uit handen te nemen. Als hij daar anders over denkt moet hij natuurlijk gauw op inburgeringscursus, of van je scheiden en een Russische postorderbruid nemen. Dat laatste zal trouwens moeilijk worden, want van wat hij overhoudt nadat hij jou en je kind alimentatie betaald heeft kan hij zich zo'n dame niet veroorloven.

Dat etenverhaal speelt hier trouwens ook. Hier twee mensen met regelmatige werktijden, maar ik breng de kinderen naar school en begin daardoor laat, en werk om die reden langer door. Aangezien mijn partner een beroerde kok is die er bovendien geen probleem mee heeft zijn kinderen groot te brengen op rijst met ketjap en bami met gebakken ei, kook ik veel vooruit. Pastasaus, stoofvlees, dat werk. Dat kan dan in de magnetron snel worden opgewarmd en zo staat er toch nog redelijk eten op tafel. Je zou dat als tegemoetkoming kunnen doen. Misschien wordt hij ook minder narrig als hij minder honger heeft

Verder kan je hem proberen uit te leggen dat het nuttig is als je betrokken blijft bij de arbeidsmarkt. Als hij arbeidsongeschikt wordt (hoe goed is hij daarvoor eigenlijk verzekerd?) of de zaken gaan ineens slechter dan kan jij je werkzaamheden misschien uitbreiden. Risicospreiding.

En verder: als hij erg vervelend wordt en je wilt van hem af dan is het natuurlijk ook handig als je enigszins je eigen broek kunt ophouden. Maar dat zou ik maar niet als argument in de strijd werpen.

Tenslotte kan je hem natuurlijk nog op de mooie kanten van de vader-dochterbinding wijzen. Maar ik begrijp hem wel hoor. Een huisvrouw is gewoon hartstikke makkelijk. Af en toe leuk met je kinderen spelen wanneer het jou uitkomt en daarvoor de credits krijgen als leuke vader is gewoon ook veel comfortabeler dan al het corvee moeten doen. Ik zou het zo eigenlijk ook wel willen, maar a) dat mag je als vrouw niet zeggen en b) ik krijg nou eenmaal geen huisvrouw.

Groeten,

Temet

leesvoer

Naar aanleiding van mijn laatste alinea: zie hier een stukje van Asha ten Broeke, en dan vooral het laatste stukje, onder 'poep is niet leuk', over 'cherrypicking'. Nogmaals, ik snap het wel.

http://ashatenbroeke.nl/2013/11/11/tweederangs-ouders/

Groeten,

Temet

Unix

Unix

28-10-2014 om 22:54 Topicstarter

wat fijn jullie reacties!

Goed om te lezen dat mijn visie hierop niet volkomen abnormaal is zoals mijn man dat omschrijft. Ik ben ook niet van plan mijn baan op te zeggen. De 24/7 vrijheid die hij had om werk en bierafspraken in te plannen is nu gewoon niet meer.. en zoals hierboven benoemd kan hij naar mijn inzien prima na bedtijd van kind zijn pc opstarten om zijn administratie te doen.. hij weigert en schermt met "ik heb niet voor niets 10 jaar zo hard gewerkt om mijn bedrijf succesvol te krijgen en dat pakt niks of niemand van me af!". Waarop ik alleen maar kan denken.. en je kind dan? Maar inmiddels heb ik hem zo ver dat hij begrijpt dat ik deze (echt fantastische) baan niet ga opzeggen omdat ik zelfstandig wil zijn.. nu en in de toekomst. En omdat ik zoals ook eerder benoemd daarmee als back up fungeer. Als hij om welke reden dan ook zelf niet meer kan werken dan kan ik bijspringen. Dat kan ik niet met een gat van 4,5 jaar op mijn cv!

Hortensia

Hortensia

29-10-2014 om 08:23

Unix

Als je man werkelijk niet zijn deel kan opbrengen om voor het kind te zorgen, regelt hij maar zelf opvang/oppas.

Dat moeten wij vrouwen ook, toch?

Ad Hombre

Ad Hombre

29-10-2014 om 08:58

Ondernemer

Ik ben ook ondernemer en in vind het juist gevaarlijk dat het hele gezin op mijn inkomsten draait. Als mij iets overkomt hebben we een probleem. Dus ik zou het toejuichen als mijn vriendin een (goede) baan had. Dat is (helaas) in ons geval niet zo. Ik vind dat iedere vrouw als het nodig is voor zichzelf en haar kinderen zou moeten kunnen zorgen in voorkomende gevallen (dood, invaliditeit, scheiding van de partner).

Eens met jou dus, hij moet maar meedenken over een oplossing.

Evanlyn

Evanlyn

29-10-2014 om 09:27

ook ondernemer

Mijn man is ook ondernemer en wij vinden het inderdaad heerlijk dat niet alles op hem hangt. Misschien niet zo goed voor het ego van je man (heeft die van mij gelukkig geen last van), maar de wereld draait niet om hem en ook hij kan ziek worden, doodgaan, scheiden, failliet gaan, noem maar op. En dan wil je je vrouw en kind toch zeker niet berooid achterlaten?

Evanlyn

Evanlyn

29-10-2014 om 09:29

avondeten

De dagen dat ik laat thuiskom en hij kookt, is het eten volgens mij niet erg inspirerend, maar de kinderen vinden juist dat papa heerlijk kookt (want altijd voorspelbaar). Prima toch?

dc

dc

29-10-2014 om 10:06

nooit een probleem geweest

Mijn man heeft in het begin wel meer gewerkt dan ik (waar ik wel wat problemen mee had), maar nu werken we allebei voltijd (met 3 kinderen tussen de 3 en 8). Hij haalt de 60u per week wel, maar hij werkt vaak 's avonds als de kinderen in bed liggen. Hij slaapt alleen een stuk minder dan ik . Voor de kinderen zorgen doen we evenveel.

Je man klinkt zo ongeloofwaardig, dat ik me afvraag of de vraag wel echt is!

En hem gaan pamperen met voorgekookt eten, daar zou ik dus echt niet aan beginnen. Zo zet je gelijk foute verwachtingen neer.

Hortensia

Hortensia

29-10-2014 om 12:07

"Je man klinkt zo ongeloofwaardig, dat ik me afvraag of de vraag wel echt is!"

Je zou ze, zelfs anno 2014, de kost moeten geven!

bibi63

bibi63

29-10-2014 om 13:25

Ik bedoel het anders

Sowieso niet als emancipatie dingetje. Het doet er verder niet toe wie in eerste instantie de kostwinner is of wie degene is die zoveel werkt. Ook begrijp ik dat de ander ook zelf een inkomen wil hebben en/of iets anders dan alleen thuis/kind.
Het gaat mij om het volgende:
1 van 2 werkt, eigen zaak, veel uren, voldoende inkomen. De ander werkt mss in eerste instantie ook ft. Dat gaat prima, geen kinderen om voor te zorgen enz en evt. een hulp die schoonmaakt. Degene die het eerst thuis is zorgt voor het eten. Degene die het minst uren werkt zal wellicht ook zorgen voor de was e.d. Klaar. Geen probleem.
Dan komt er een kind en wordt (naar ik aanneem) gezamenlijk besloten dat er minder gewerkt gaat worden omdat men kind niet ft naar de creche wil hebben. Blijkbaar is besloten helemaal te stoppen met werken door 1 van de 2. Dit kan een bewuste keuze geweest zijn (kind helemaal niet naar de creche willen, zelf de gehele zorg willen doen) of mss omdat het werk het niet toe liet pt te gaan werken. In dit geval is blijkbaar besloten dat vrouw stopt en man niet. Voor zover ik dat kan beoordelen, een niet geheel vreemde keuze, aangezien man een eigen zaak heeft en dat blijkbaar veel uren vergt om het op de rit te houden en wellicht de meeste inkomsten geeft. Een stellingname van mij, maar ik kan het me voorstellen en de logica zien. Vrouw neemt in dit geval de zorg op zich door niet meer te werken. Daarnaast heeft zij dan ook de gelegenheid om het huishouden te doen en uiteraard te koken. Hulp kan de deur uit en wellicht ook wel wenselijk gezien het wegvallen van 1 inkomen plus de kosten die een kind met zich meebrengt versus het feit dat dat niet meer noodzakelijk is. Het werk van man gaat door, wbt huishoudelijke taken verandert er weinig (eerst hulp, nu vrouw). Wel komt erbij dat man naast z'n werk ook tijd en energie moet stoppen in z'n kind. Niet zozeer de 'werkzaamheden' daaromtrent, maar m.n. 'quality time'. Geheel logisch en ook een keuze die hijzelf heeft gemaakt door aan een kind te beginnen. Keuzes die beiden hebben gedaan en werkbaar zijn: vrouw tijd om dat op zich te nemen, man kan blijven zorgen voor de inkomsten. Beiden hebben een ft taak door hetzij voor de inkomsten te zorgen, hetzij voor huis en kind te zorgen.
Nu kind wat ouder is en naar school gaat, wil vrouw gaan werken. Deels omdat ze daar behoefte aan heeft, deels om ook fin. zelfstandig te zijn. Lijkt mij ook helemaal niets mis mee. Wellicht kan door de extra inkomsten en minder tijd dat vrouw heeft weer een hulp worden ingeschakeld. So far so good en zou niet tot problemen hoeven te leiden. Maar........ vrouw werkt deels het begin van de avond waardoor ze geen tijd heeft om te koken c.q. kind te badderen en naar bed te brengen enz. En dat is het struikelblok m.i. Door deze situatie moet man naast zijn 60-urige werkweek taken op zich nemen, die eigenlijk bij een 60-urige werkweek niet geheel reeel zijn. Dat kan ik mij zo voorstellen. Er zou m.i. niets aan de hand zijn als vrouw die 20-25 uur overdag zou werken. Dan valt dat prima te regelen gezien het x-aantal uur dat zij minder werkt (incl. een eventuele hulp). Het pijnpunt ligt volgens mij echt in het feit dat zij ook het begin van de avond werkt. Wellicht is dat niet anders gezien de baan, geen idee, maar het maakt de situatie wel geheel anders dan alleen het simpele feit dat vrouw ook een x-aantal uur gaat werken.
Bibi

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-10-2014 om 13:33

Je mist het punt Bibi

Mijn man draait ook weleens weken van 60 uur meer. Of is er soms helemaal niet. En dan zetten wij ook de tering naar de nering.
Maar hoe dan ook blijft het ons gezamenlijk probleem. Zijn werk gaat niet voor mijn werk want wij zijn gelijkwaardig. Wij bekijken samen per dag wie het 'probleem' kinderen ophalen, eten geven en in bed leggen gaat oplossen. Samen weet je, niet met de wijzende vinger naar de ander. Een 60-urige werkweek ontslaat een goede ouder niet van verplichtingen thuis. In mijn ogen dan.

Ff zo

Ff zo

29-10-2014 om 13:35

Hortensia

Je neemt me de woorden uit de mond .

Helaas heb ik zelf een man die ook het liefst verzorgd wordt... (al kookt hij heel af en toe toch wel, maar meestal met frisse tegenzin en vooral heel makkelijk).

bibi63

bibi63

29-10-2014 om 13:43

begrijp ik

maar als zodanig zal het nooit van te voren bedacht zijn. Dus ik snap het pijnpunt.
Bibi

Half a twin

Half a twin

29-10-2014 om 13:47

Inderdaad Ginny overleg en samen, niet de ander laten oplossen

Ik ben full-time thuis en man werkt bij baas een 36 urige werkweek. Man moet ook op reis voor het werk, maar altijd in overleg, want hij heeft ook verplichtingen thuis. Ik rijd geen auto door ziekte en kan niet altijd alles wat de kinderen moeten oplossen met mijn fiets.
In de meeste gevallen gaat zijn werk voor en regel ik de boel thuis maar overwerken op zijn ATV dag moet in overleg, dat is de dag waarop ik voor oudste de afspraken met de orthodontist plan, dan kan hij met de auto rijden en mist ze zo min mogelijk van school.
WIJ hebben kinderen en zijn SAMEN verantwoordelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.