Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

nog doorwerken tot ontslagdatum


Werknemer

Werknemer

28-10-2013 om 21:17

Dat heeft geen zin

Ik werk via een uitzendbureau en het uitzendbureau houdt het in de gaten.

Jojo

Jojo

02-11-2013 om 00:44

Fransien

Jouw posting van 16-10 is me zo uit het hart gegrepen!
Ik kopieer hem hier even:

**
Persoonlijk heb ik ook moeite met uitspraken als "Mensen die twintig jaar hetzelfde doen zijn totaal vastgeroest, altijd teruggrijpen naar 'ja, maar toen....' of 'ja, maar zo doen we het altijd'. Om heel eerlijk te zijn, wij hebben ook mensen die al 35 jaar hetzelfde doen. Echt... daar kun je weinig tot niets meer mee."

Ik werk nu al 15 jaar bij hetzelfde bedrijf, wel in verschillende functies, maar ik zie hele goede personen echt wel langer dan 7 jaar hun werk uitstekend doen. Zij kunnen juist heel goed de langere termijn consequenties aangeven van beslissingen, hebben een enorme kennis opgebouwd, ook over aangrenzende gebieden. Vaak zijn ze niet zozeer tegen verandering maar voor verbetering en vooral voor zorgvuldigheid en continuiteit.

==> Exact!! Dat was iets dat door mijn voormalig werkgever ook totaal niet werd erkend of op prijs gesteld. (Ik ben na ruim 24 jaar trouwe dienst wegbezuinigd.)

Veel managers kunnen niet goed overweg met weerwoord. Ik heb er een aantal gehad die hun eerste werkdag bij onze afdeling begonnen met dat alles anders ging worden, ze wilden hun stempel op de afdeling zetten.
Verbetering is prima, maar veranderen om je eigen stempel op een goed werkende afdeling met volwassen mensen te zetten, dat degradeert de medewerkers tot onmondige nog op te voeden kinderen.
Hij heeft inderdaad zijn stempel gezet, hij heeft een puinzooi achtergelaten, net als bij al zijn andere afdelingen. Hij heeft alle afspraken met toeleverende en afnemende partijen op de schop gegooid en onwerkbaar gemaakt. Hij is psychologische spelletjes gaan spelen met medewerkers tegen elkaar opzetten. Hij is nu coach geworden en richt zich vanwege zijn eigen hoogbegaafdheid op hoogbegaafde mannen om hen te helpen in hun anders zijn. Op zijn blog geeft hij ook toe dat zijn werk hem niet uitdaagde en dat hij daarom spelletjes met mensen ging spelen. Hij is nu manager bij een ander bedrijf en ik wens zijn medewerkers sterkte.

==> Wat afschuwelijk om zo met mensen te spelen, puur uit onvrede met je eigen baan/leven

Bij de meeste HR-medewerkers merk ik dat ze de wensen van het management opvolgen, wat die ook bedacht hebben. Kritisch meedenken wordt niet vaak op prijs gesteld. Mensen die zich hard maken voor de continuiteit van de dienstverlening (vaak de mensen met hart voor hun bedrijf/klanten) zijn zeuren en gaan niet met hun tijd mee.

==> Hear hear... Ik hoor nu achteraf van klanten (soms kom ik er ergens eentje tegen) dat het nu precies dát is wat ze missen. Het vertrouwde gezicht, en iemand die nog ouderwets zijn best voor ze doet, die voor de klant gaat ipv voor de regeltjes.

Het is helemaal niet erg om na een jaar of 7 een iets andere richting in te slaan, zeker niet als je dat zelf leuk vindt en er zelf gelukkig van wordt. Het is op zich helemaal niet erg als je door een reorganisatie een ander pakket werkzaamheden krijgt. Maar dit soort dingen wordt in de periode 25-45 normaal gevonden en daarna wordt je op leeftijd afgewezen bij sollicitaties.
Bovendien, ik vind het van armoede getuigen als je geen mix van oudgedienden met bakken ervaring, jonge honden en goede ervaren krachten met 5-10 jaar deze functie hebt. Ieder heeft zijn plaats en zijn eigen toegevoegde waarde, de jonge honden voor het wakker schudden en de wilde plannen, de ervaren mensen voor de continuiteit en de lijnen, de oudgedienden voor de toetsing, de kritische blik en voor als niemand er meer uitkomt
**

==> Juist. Het is jammer dat die oudgedienden zo weinig gehoord worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2013 om 11:39

Een late reactie Op mijn oude werk is wel eens iemand zo aan een vaste baan gekomen. Vooral de laatste waarvan ik het nog weet, was komisch. Ze was al een keer ontslagen, nou ja... geen contractsverlenging, toen weer teruggehaald omdat er toch wel veel werk was en vervolgens dus vergeten weer naar huis te sturen toen haar contract ten einde liep.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.