Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Feestje voor 45 euro pp.


Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:44 Topicstarter

Strijkstok schreef op 12-01-2024 om 09:42:

Ik zou dit niet kunnen. Ik zou alleen maar denken aan hoe duur het is en het weggegooid geld vinden.

Ja, maar ik denk als ik het niet doe en de dag na mijn verjaardag wakker wordt er spijt van heb, want dit is 1 keer in mijn leven.

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:44:

[..]

Ja, maar ik denk als ik het niet doe en de dag na mijn verjaardag wakker wordt er spijt van heb, want dit is 1 keer in mijn leven.

Als je dat denkt, moet je het zeker wel doen en er dan ook met volle teugen van genieten 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:46 Topicstarter

ben je ook zo'n zuinige dan strijkstok?

ik kan echt ergens anders gaan parkeren waar het gratis is en dan een eind moeten lopen of veel aanbiedingen in winkel kopen. Altijd ben ik met geld bezig. Terwijl ik wel heel veel terrasjes pak bv. Als ik veel heb gespaard ben ik enorm blij...

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:46:

ben je ook zo'n zuinige dan strijkstok?

Ligt eraan. Voor sommige dingen trek ik zonder mijn ogen te knipperen mijn portemonnee,  voor andere dingen ben ik een enorme knieperd. 

Bijvoorbeeld komende zomer ga ik naar de Olympische Spelen in Parijs en dat kost me serieus veel geld, maar dat heb ik er graag voor over. Daarvan denkt een ander misschien: weggegooid geld. Een feestje van 3 uur voor dit bedrag zou ik niet willen doen. Het is ook maar net wat je belangrijk vind 🤷‍♀️

Ik heb vorig jaar een groot en duur feest gegeven voor iets wat ook maar once in a lifetime is. Ik was best wel zenuwachtig van tevoren, ook wel over het geld. Maar het was fantastisch en ik denk er met veel plezier aan terug. Wat iemand hiervoor al zei: je leeft je leven maar 1x!

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:43:

oh dat is ook leuk een lunch! Ja, ik moet er ook niet teveel over nadenken. Ik heb ook nog nagedacht over een restaurant, alleen zit dan iedereen vast op de plek en ik heb allemaal losse mensen, veel die elkaar niet kennen en dan moet je net goed zitten. Hadden jullie daar geen last van bij de lunch?

Nee, want wij hadden zelf de tafelindeling gemaakt met een naamkaartje ( bij bol besteld). Dat vonden de gasten ook erg leuk en zo zat iedereen wel bij een bekende of bij iemand waarvan we verwachtte dat het wel klikte. Ging erg goed en was erg gezellig. Leuke foto's gemaakt etc. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:56 Topicstarter

oh wat leuk!
Nou, ik doe verder niet veel, maak nooit geen verre reizen of wat dan ook. Anders kon je denken ik ga liever op reis. Dus ja, wat wil.ik dan eigenlijk met het geld? Ja ooit een ander huis misschien

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 09:57 Topicstarter

ja, dat is ook slim gingerail.

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:56:

oh wat leuk!
Nou, ik doe verder niet veel, maak nooit geen verre reizen of wat dan ook. Anders kon je denken ik ga liever op reis. Dus ja, wat wil.ik dan eigenlijk met het geld? Ja ooit een ander huis misschien

Gewoon fijn dat feestje geven dan hoor! Je wil het graag en je wordt maar 1x 50. Geld is er niet om alleen maar op je spaarrekening te staan. 

1800 voor een paar uurtjes, daar sla ik stijl van achterover. Wat een waanzin. Zou lekker bij familie met groot huis vieren en daar zelf drankjes en hapjes maken. Heb ik wel eens gedaan. Stuk goedkoper. Ze lichten je op waar je bij staat.

Ik vind het een normaal bedrag per persoon. En ja hoe meer mensen je uitnodigt hoe duurder het wordt. Je zou ook kunnen denken aan alleen een borrel met wat kleine hapjes. Dan gaan de kosten ook al weer omlaag.
Of als het juist wel om het eten gaat, een restaurant boeken. Dan zijn de kosten voor drank weer lager.

Hoeveel je aan een feestje uit wil geven, is aan jou en ook afhankelijk van hoeveel personen je wil vragen. Bij een incidenteel, speciaal feestje als 50 zou ik dit best kunnen doen, al vind ik de drank relatief duur voor drie uurtjes.

Je schrijft dat je met carnaval jarig bent. Als je in een regio woont, waar dat flink gevierd wordt, zou ik dan niet je feestje houden. Ik heb zelf niks met carnaval, maar ik heb ook geen zin dat mensen verkleed, geschminkt en ladderzat aan komen zetten omdat ze in de ochtend al zijn begonnen met feestvieren. Of niet komen omdat ze andere prioriteiten hebben op dat moment. 

Een feestje thuis kan stukken goedkoper, maar daar moet je dan ook ruimte voor hebben. Bij een ander thuis zou ik niet snel aan beginnen, dan zit die ander met allemaal mensen in huis en de troep. Mijn ouders bijvoorbeeld zou ik daar echt niet blij mee maken. En mijn zus en schoonfamilie woont weer best een eind verder weg. 

Als je €20 drank p.p. teveel vindt, valt daar misschien nog wel over te onderhandelen. Wat zit er in die €20? Als gasten voor dat bedrag vrij kunnen kiezen, kun je de keuze misschien beperken. Jij kent je gasten het best, jij weet wie stevige drinkers zijn en wie niet.
Op mijn laatste feestje (ook 50) werd opvallend minder alcohol gedronken dan voorheen.

Moederkareltje schreef op 12-01-2024 om 10:52:

1800 voor een paar uurtjes, daar sla ik stijl van achterover. Wat een waanzin. Zou lekker bij familie met groot huis vieren en daar zelf drankjes en hapjes maken. Heb ik wel eens gedaan. Stuk goedkoper. Ze lichten je op waar je bij staat.

Ja, dat zeggen mijn ouders ook bij alles, ook nu ze wel geld hebben. Volgens mij is het zo dat als je bent opgegroeid met weinig geld, je dingen altijd duur blijft vinden. Terwijl als je rekent: wat moet er voor het restaurant allemaal niet betaald worden voor die 45 euro? (Overigens heb ik het geld niet momenteel voor zo'n feestje)

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:17:

oh wat leuk!! Het probleem is dat ik met de carnaval jarig ben en het dus nergens kan, en om het 2 weken later te houden vind ik niet zo leuk

Ik heb al best veel gezocht, maar dit blijft bijna de enigste optie in de buurt,.

Maar jullie schrikken dus niet echt van de bedragen? En zouden het best doen..

Waar ik woon bestaat carnaval niet dus ik weet niet echt waar ik over praat maar ga je geen afzeggingen krijgen vanwege carnavalsverplichtingen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.