Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Feestje voor 45 euro pp.


Je geeft aan er niet van te houden in het midden van de belangstelling te staan.
Is gaan lunchen dan niet veel leuker. En dan niet in een keer met de hele ploeg, maar bijvoorbeeld iedere maand van het jaar dat je 50 bent met een beperkt aantal. Heb je iedere maand wat feestelijks om naar uit te zien.

Voor drie uurtjes vind ik het een klap geld. Drie uur is om voordat je het weet.
Wanneer zijn die drie uurtjes? In de middag zou je een high tea kunnen doen, of een aangeklede borrel.   Voor het kroonjaarfeest van man hebben we scoutinggebouwtje voor een zacht prijsje gehuurd. Grote voordeel was ook dat de drank in eigen beheer kon. Dat uitgespaarde geld hebben we gespendeerd aan goed buffet.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 16:40 Topicstarter

uiteindelijk is het 50 euro voor 4 uur mocht ik dat willen.

kenfan schreef op 12-01-2024 om 16:33:

Voor drie uurtjes vind ik het een klap geld. Drie uur is om voordat je het weet.
Wanneer zijn die drie uurtjes? In de middag zou je een high tea kunnen doen, of een aangeklede borrel. Voor het kroonjaarfeest van man hebben we scoutinggebouwtje voor een zacht prijsje gehuurd. Grote voordeel was ook dat de drank in eigen beheer kon. Dat uitgespaarde geld hebben we gespendeerd aan goed buffet.

High tea vind ik ook een leuk idee. Dat hebben mijn ouders gedaan toen zij 50 jaar getrouwd waren. Mooie locatie, en het eten en drinken was meer dan prima.

Maar jij hebt het over een feest, dan bedoel je denk ik toch wat anders. Is het ook de bedoeling dat mensen gaan dansen? Dan zou ik eerder denken aan een locatie zoals Kenfan beschrijft, zelf zorgen voor eten en drinken en een DJ inhuren. Misschien zijn er mensen in je omgeving die dat leuk vinden om te doen? Hier draait zoon met enige regelmaat bij dit soort gelegenheden bij bekenden als DJ en dochter helpt wel eens kennissen en vrienden met de drankjes. Dan ben je alles bij elkaar niet duurder uit, maar heb je wel een echt leuk dansfeest. 

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 16:40:

uiteindelijk is het 50 euro voor 4 uur mocht ik dat willen.

Oh, maar dan betaal je nog meer... dat wou je niet denk ik?

Het kan echt goedkoper. En zonder afkoopbedrag voor drank. Kijk eens naar andere locaties. Wij hebben bij een goed  buurtcafé een middagborrel gedaan. Van 16.00-19.00 uur. Gewoon op tarief van afname drank. Heel veel goede borrelhapjes geregeld en waren iets van 1000 euro kwijt. Waren ook met 40 man. Je kan een max geven of eindtijd, en daarna is het op eigen tarief. Oh ja, er zijn altijd minstens 10% afzeggers. Nooit dus het uitgenodigde aantal opgeven, altijd 5 ofzo eronder doorgeven. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 18:22 Topicstarter

ja, locatie is verder te moeilijk ivm carnaval

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 18:42 Topicstarter

ik denk dat uk het maar doe. Ik zit ook nog te denken aan restaurants zoals het zusje. Maar ja, dan kun je drinken wat je wil, dat risico kan ik ook bijna niet nemen. En afkopen kost dan ook 58 euro.

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 18:42:

ik denk dat uk het maar doe. Ik zit ook nog te denken aan restaurants zoals het zusje. Maar ja, dan kun je drinken wat je wil, dat risico kan ik ook bijna niet nemen. En afkopen kost dan ook 58 euro.

Bij een feestje geven is naast het budget, het ook belangrijk dat de locatie, en het eten en drinken naar je zin is. Ken je de locatie, hoe is de bediening etc. Als jij deze locatie leuk vindt moet je het zeker doen. Mijn vriendin gaf ooit een feestje en keek naar zo goedkoop mogelijk...dat lukte...maar was echt een aanfluiting. Ook best zonde.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

12-01-2024 om 19:08 Topicstarter

nee, dit is zeker een mooie locatie.

Kwestie van keuzes maken. Als je perse op je verjaardag wil vieren en daardoor geen keus in locaties hebt omdat het carnaval is, dan is dit wat het is. Ben je dus (misschien) wat duurder uit. Of je laat los dat het perse op je verjaardag moet. Je kan ook een feestje geven als je 50 jaar en 50 dagen oud bent ofzoiets. 
Persoonlijk zou ik een lunch met aan tafel zitten vreselijk vinden. Doe mij maar een borrel met bitterballen van 16-19 uut☺️

Weet niet of een ander het al opmerkte, maarre... als je met carnaval jarig bent, hoe zit het dan met je gasten? Zijn dat carnavalvierders, gaan ze misschien je uitnodiging afzeggen? Of is het prima te combineren? (Ben van boven de grote rivieren, heb er geen ervaring mee)

Het lijkt mij een normaal bedrag en ik zou het eraan uitgeven. En twee tips;

- als je het doet; noem het geen feest, dat schept hoge verwachtingen.  Noem het gewoon: ik vier mijn verjaardag. Dan kan het nog steeds een feest worden, maar 'gewoon gezellig ' is dan ook goed
- als je het doet, doe het dan goed: een locatie naar je zin, hapjes en drankjes naar je zin. Ga niet beknibbelen: gun jezelf en je gasten iets leuks!

En laat je gedachten over het geld gáán. Ga uit van 2.000 euro voor een eenmalige verjaardag. Gun het jezelf. En dan nergens  meer over nadenken (mensen die niet komen,  eten dat tegen valt). Jij kiest hiervoor en neemt het zoals het komt. Living your life to the max! For once dan toch in elk geval!

Kleinduimpje schreef op 12-01-2024 om 09:26:

nee, ik kom niet in de problemen. Maar ik sta ook niet heel graag in de belangstelling, dus pieker ik daar weer over...Maar ik heb besloten dat ik wel een feestje wil geven, want het zo voorbij te laten gaan vind ik ook niet leuk. Maar ben een beetje bang dat mensen het misschien niet leuk vinden en het als verplichting voelen en dan ga ik daar weer over piekeren, dat het dan zoveel geld kost.

Ik heb niet alles gelezen.

Het lijkt alsof je de neiging hebt over veel dingen te piekeren, alsof je een beetje problemen ‘zoekt’. Klopt dat?
Van al dat piekeren word je denk ik niet gelukkig, sus als het je lukt dat voor jezelf te beperken tot 10 min per dag, haal je daar al winst.
Over het geld, iemand opperde het al, er zijn wel goedkopere opties, bijv een lunch doen zonder of met minder alcohol, omdat veel minder mensen dan alcohol drinken.
Je kunt ook zoeken naar een high tea met thee, dus ook zonder of met minder alcohol. 
Ik zou me niet zo blijven bezig houden met de vraag of mensen dit plan wel of niet leuk vinden. Of je vraagt het na bij een paar mensen, of je doet het omdat jij het leuk vindt. Jij wordt 50, het is jouw feest. Als mensen het echt niet leuk vinden, kunnen ze afzeggen. Hun eigen verantwoordelijkheid wat ze met jouw uitnodiging doen.
Belangrijker vraag is: als je straks 80 bent of in je kist ligt met een dikke spaarrekening, ben je dan gelukkig als je dit en andere leuke dingen allemaal gelaten hebt?

Ik ben ook zuinig, maar ik leef wel, dus geef bewust veel minder geld uit dan ik zou kunnen, maar ik doe het wel en geniet daar wel van.



Ik vond het ook prijzig, maar dat komt gewoon omdat ik eigenlijk nooit die prijzen meer bekeken had. Ooit een keer met ons trouwen en naderhand eens met een feestje van een vriendin waar ik een beetje mee hielp met oriënteren (maar dat is ook al 15 jaar geleden) dus ja, ik ben nu ook weer even op de hoogte van de prijzen.
Hier worden de feestjes nog wel eens gegeven in het gebouwtje van de speeltuin vereniging, ziet er erg leuk uit en de bediening kan je dan zelf regelen. Scheelt geld maar vergt weer meer organisatie van jezelf.
En ja, als je al al je mogelijkheden in de buurt hebt bekeken en dit is wel een gemiddelde prijs, dan zal het wel kloppen. 
Ik ben ook slecht in geld uitgeven, maar als ik alle opties goed heb bekeken kan ik vaak toch wel een knoop doorhakken voor dit soort dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.