Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Emily, hoe staan de zaken?


Sancy

Sancy

07-11-2014 om 17:38

Emily

Het mag naar w.sancy70@gmail com

Dank alvast!

emily

emily

11-11-2014 om 13:24

Sancy, je hebt mail

Beetje druk weekend gehad, maar ik heb je een mailtje gestuurd Sancy.
En precies wat jij zegt: wij hadden ook alle vertrouwen in een gunstige afloop, maar voor hetzelfde geld had je een rechter gehad die het toch anders zag dus dat houdt toch de spanning erin, ook al weet je dat het hoogstwaarschijnlijk goed komt.

emily

emily

21-11-2014 om 23:18

Sancy

Sancy, heb jij mijn mail ontvangen?
Ik heb in ieder geval niets terug gehad.

emily

emily

03-12-2014 om 22:59

geen bericht is goed bericht?

Tot op heden is het oorverdovend stil van de kant van de verliezers. Maand 1 is dus goed voorbij gegaan. Als er reactie komt dan verwacht ik die of de week voor kerst of de laatste week van januari, net voor het verstrijken van de termijn.

Paddington

Paddington

04-12-2014 om 08:17

Duimen

Ik hoop voor jullie dat het stil blijft

emily

emily

30-12-2014 om 01:01

En maand 2 is om

Zowel partner als ik hadden verwacht dat ALS de niet zo fijne werkgever in hoger beroep zou gaan ze dit vlak voor de kerst zouden melden (zo laag bij de gronds waren ze vorig jaar namelijk ook) of dat ze dit 1 dag voor het verlopen van de termijn zouden zullen doen. Kans 1 hebben ze dus niet gepakt en maand 2 is inmiddels om. Nog 1 maand.....

Temet

Temet

30-12-2014 om 10:14 Topicstarter

Emily

We tellen af.

Je kan het ook nog horen op de laatste dag van de termijn, als het voor de advocaat van de werkgever zo'n haastklus is geworden dat de dagvaarding pas op het allerlaatste moment wordt uitgebracht.
Het instellen van hoger beroep gebeurt door het laten betekenen van de appeldagvaarding. Als je partner woonplaats heeft gekozen op het kantoor van jullie jurist dan kan de dagvaarding daar worden betekend en dan kan je het in theorie zelfs dus nog iets later horen (jullie gemachtigde krijgt de dagvaarding op de laatste dag en jullie horen dat dan nog weer iets later).

Maar laten we hopen dat dat allemaal niet gebeurt. Wanneer verstrijkt de termijn precies? De termijn begint op de eerste dag na het wijzen van het vonnis en duurt drie kalendermaanden dus de laatste dag van de termijn heeft hetzelfde nummer als de dag van de uitspraak: uitspraak 20 oktober betekent laatste dag termijn op 20 januari.

Ik wens jullie alvast een procedurevrij 2015!

Groeten,

Temet

emily

emily

30-12-2014 om 17:25

29 januari

De uitspraak was 29 oktober dus de laatste dag is 29 januari. In het kader van net klaar met de beignets bakken las ik appel-dagvaarding ipv van appèldagvaarding hihi. Ook met het nog iets later horen van de advocaat houden we rekening, maar we gaan ervan uit dat als we half februari nog niets gehoord hebben de vlag uit kan.

Temet

Temet

01-01-2015 om 22:02 Topicstarter

Emily

Je moet gewoon zo nodig op 30 januari je advocaat bellen. Als jij dan geen dagvaarding hebt gehad en zij ook niet, dan kan de fles open.

Groeten,

Temet

emily

emily

18-01-2015 om 23:14

nog twee weken duimen en nagelbijten

Duimen jullie nog even de laatste twee weken mee? Nog even diep ademhalen om die laatste weken door te komen. Tot nu toe nog steeds oorverdovend stil. Ik blijf nog steeds beducht op stilte voor de storm, partner ziet het als na regen komt zonneschijn.

Caesar

Caesar

19-01-2015 om 07:10

Ja!

Emily, ik lees ik lees jullie bizarre avontuur al heel lang mee. Ik duim voor jullie dat het nu echt allemaal afgelopen is!

Lucerna

Lucerna

19-01-2015 om 08:37

Natuurlijk bijt ik mee

Zie je nog niet dat ik nauwelijks meer nagels heb? Nee, in ernst, ik hoop echt heel erg mee dat de ex-werkgever het heeft opgegeven.

Achterban

Achterban

19-01-2015 om 08:39

We duimen!

Met duimen en grote tenen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-01-2015 om 12:49

Hier wordt ook geduimd

De schrik zat er wel even in toen ik weer een berichtje van jou zag langsfietsen, maar gelukkig was het loos alarm. Dat dat maar zo mag blijven!

emily

emily

29-01-2015 om 11:57

duimen lijkt te helpen....

Vandaag is de laatste dag dat ze in hoger beroep mogen gaan en mijn partner heeft net met de juriste gebeld en die hebben nog helemaal niets gehoord en acht het zeer onwaarschijnlijk dat dat alsnog gebeurd. Maar je weet het maar nooit! Verder hoorde partner van de week dat die hele vervelende regiomanager die de grote aanjager van dit hele gedoe is ondertussen terug gegaan is in rang naar ordinair verkoper, Whahahaha, hoe leuk is dat....

Achterban

Achterban

29-01-2015 om 12:09

Mooi!

Een ieder krijgt wat hij of zij toekomt (al heb je soms lange adem nodig).

Morgen definitief koffie met gebak en knallende champagnekurken, het is jullie zo gegund na al dat gezeik!

Lucerna

Lucerna

29-01-2015 om 12:26

Oew...

Ik hoop het zo voor jullie! Morgen gebak bij de koffie als ze dan nog niets hebben gedaan. Leedvermaak om die regiomanager mag, in dit geval

Suze

Suze

29-01-2015 om 13:53

spannend

ik wacht in spanning morgen af. Hoop dat het een klein feestje wordt voor jullie na dit eindeloze avontuur/gezeik. Gun het jullie echt van harte!

En wat die regiomanager betreft: heel fijn .

amk

amk

29-01-2015 om 14:09

zou het kunnen zijn

dat de boeken zijn afgesloten en dat er een verantwoording naar het hoofdkantoor moest gaan waarom de juridische kosten zo hoog waren?
En dat daarom de regiomanager terug geplaatst is? En er niet meer geprocedeerd mag worden.

Ik hoop voor jullie dat er nu een eind aan dit gedoe komt want wat een stress zeg en dat zo lang.

Charis

Charis

29-01-2015 om 16:08

Pfff

Het kan niet anders of er valt een enorm gewicht van jullie af morgen! Ik heb vanaf het begin meegelezen met jullie verhaal. Dit draadje loopt al sinds mei 2013 en ik weet dat er hiervoor ook al eentje was. Echt niet te vatten bijna.

Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Geniet ervan morgen!

Achterban

Achterban

29-01-2015 om 17:33

AMK

Zoiets dacht/hoopte ik nou ook...!

emily

emily

29-01-2015 om 19:52

amk

Eerlijk gezegd vond ik de juridische kosten heel erg meevallen en ik denk dat voor een groot bedrijf met al meer dan 100 vestigingen in Nederland en opererend onder een heel groot moederbedrijf die paar duizend euro niet zoveel uitmaken. Ik denk eerder dat omdat die aanjager nu afgeserveerd is er niemand meer is om mijn partner een hak te zetten.

Temet

Temet

29-01-2015 om 21:36 Topicstarter

Emily

Jij hebt geen idee hoe hoog die juridische kosten waren, want je hebt alleen de proceskostenveroordeling gezien en niet de rekeningen die ze van hun eigen advocaat hebben gehad. Het zou best kunnen dat die vies zijn tegengevallen.

Met felicitaties wacht ik even tot morgen (geen idee tot hoe laat die deurwaarders op pad zijn)

Groeten,

Temet

amk

amk

29-01-2015 om 22:48

emily

bij ons bedrijf met 20.000 werknemers en dikke winst wordt elke kostenpost tegen het licht gehouden. De afdeling proceskosten houd je het liefst zo laag mogelijk

Paddington

Paddington

30-01-2015 om 07:37

Ik ben blij dat het allemaal is goed gekomen

Ik wens jullie een heerlijk weekend, waarbij jullie dit hoofdstuk helemaal kunnen afsluiten.

Lucerna

Lucerna

30-01-2015 om 13:01

Even voor de zekerheid...

... Emily, is het echt goed gekomen? Heeft het bedrijf echt eieren voor zijn geld gekozen? Ik durf je nog niet zo goed te feliciteren.

Temet

Temet

30-01-2015 om 14:51 Topicstarter

Inderdaad

Lucerna is me voor. Kunnen we al feliciteren, Emily?

Groeten,
Temet

En ook ik

vraag me af of de champagne al aan het koelen is en de bakker de slagroom al aan het opspuiten is....

emily

emily

30-01-2015 om 17:08

haha

Onze juriste werkt niet op vrijdag en zowel partner als ik hebben vandaag geen tijd en gelegenheid gehad om te bellen. Ga wel uit van geen bericht is goed bericht. Dus wat mij betreft, knallen met die hap!!!

Yay!

Gefeliciteerd dan maar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.