Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kitty1234

Kitty1234

25-08-2024 om 01:03

Moeder forceert contact na breuk

En uiteraard de deur niet opendoen als ze er staan, en vanuit een raam laten weten dat ze moeten ophoepelen. 
En vooral niet discussiëren over het waarom. Gewoon: jullie weten dat jullie niet welkom zijn, ga weg.

Temet schreef op 26-08-2024 om 12:09:

En uiteraard de deur niet opendoen als ze er staan, en vanuit een raam laten weten dat ze moeten ophoepelen.
En vooral niet discussiëren over het waarom. Gewoon: jullie weten dat jullie niet welkom zijn, ga weg.

Uiteraard, maar ook niet zo 'gewoon'. Zeker met een narcistische ouder moet je stevig in je schoenen staan om je niet te laten verleiden of onder de tafel geluld te worden.  

Maar goed, TO weet nu hoe het de volgende keer ging. Je kunt ook een briefje tonen door het raam dat je de politie belt als ze niet weggaan. Misschien helpt het. 

Daarom zeg ik: geen discussie. Alleen meedelen, niet argumenteren. Argumenten zijn een aangrijpingspunt voor de ander om in discussie te gaan, dat wil je niet.
Eigenlijk net zo als je (vind ik) het beste kunt omgaan met telefonische verkopers: geen interesse, goedendag.

Temet schreef op 26-08-2024 om 12:09:

Nee, ik zou dat niet eens doen. Alleen foto maken en politie bellen.

Het is juist goed om niet aan de stalkers te melden dat je de politie gaat bellen of heb gebeld, dan kan de politie zelf constateren wat de situatie is.

IMI-x2 schreef op 26-08-2024 om 12:23:

[..]

Nee, ik zou dat niet eens doen. Alleen foto maken en politie bellen.

Het is juist goed om niet aan de stalkers te melden dat je de politie gaat bellen of heb gebeld, dan kan de politie zelf constateren wat de situatie is.

Misschien wel inderdaad. Kun je nagaan, zelfs ik ben nog gevoelig voor oplossingen die minder pijnlijk zouden kunnen zijn. 'Stel dat je dreigt met politie, misschien gaan ze dan wel weg en wordt het niet zo'n drama en is het minder genânt', dat werk. 

Wauw, dat is wel heel indringend, gewoon je huis binnendringen. Heel bedreigend en invasief ook. Ik zou me daar heel onveilig bij voelen. Contact moet altijd van twee kanten komen. Als een van de twee om welke reden dan ook niet wil, dan kan het niet. 'Ik wil contact en dat gaat tegen elke prijs gebeuren', dat is geen 'contact'. Dat neigt in mijn ogen echt naar een misdrijf.
Tijd om de politie in te lichten over het gedrag van je familie. Hopelijk werkt een stopgesprek als hen wordt verteld dat ze strafbaar bezig zijn, dat ze vervolgd kunnen worden als ze ermee doorgaan. En bouw een dossier op. 

troelahoep schreef op 26-08-2024 om 12:44:

[..]

Misschien wel inderdaad. Kun je nagaan, zelfs ik ben nog gevoelig voor oplossingen die minder pijnlijk zouden kunnen zijn. 'Stel dat je dreigt met politie, misschien gaan ze dan wel weg en wordt het niet zo'n drama en is het minder genânt', dat werk.

Alle begrip hoor, dat heb ik ook jaren (veel te lang) gedaan. Maar dat werkte niet. Dergelijke mensen hebben zulke rare kronkels in hun hoofd, daarbij werken de normale manieren niet.

IMI-x2 schreef op 26-08-2024 om 14:02:

[..]

[..]

Alle begrip hoor, dat heb ik ook jaren (veel te lang) gedaan. Maar dat werkte niet. Dergelijke mensen hebben zulke rare kronkels in hun hoofd, daarbij werken de normale manieren niet.

Ik weet er alles van helaas. Ik heb een vader die narcistische neigingen heeft waar mijn moeder het slachtoffer van is en verkeer regelmatig in tweestrijd om daar meer serieuze actie tegen te ondernemen (melding VT), want een normaal gesprek werkt inderdaad niet.

Kitty1234

Kitty1234

26-08-2024 om 14:27

Ik heb heel veel aan jullie tips, dank hiervoor. Ik ga er mee aan de slag! Thanks allemaal.

Je bent natuurlijk nergens toe verplicht, maar het zou aardig zijn om later nog eens terug te horen of eea ook geholpen heeft.

Nou KItty, ik heb geen tips maar vind het allemaal heel rot voor je klinken. Heb je in feite geen familie meer van je zelf. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.