Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kring voor heli

Om te helpen met het dragen van het verdriet en samen te hopen op eurotransplant kom op mensen pak mijn hand...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

26-08-2009 om 13:37

Heli

Terug van vakantie kom ik weer in de kring. Heb net het lezen van je berichtje van 3 augustus moeten onderbreken omdat ik niets meer zag door de tranen.

Liefs

*Lotus*

*Lotus*

26-08-2009 om 21:59

In de kring

voor jou en je mooie gezin! X

Lieve levi

Hee lief mannetje wat is dat nou dat je zonder je broer verder moet echt zo verdrietig! Ineens moest ik aan je denken, bah ik kan wel huilen zo verdrietig vind ik het

branca2

branca2

27-08-2009 om 10:06 Topicstarter

Geerke en heli

Zo raar ik had die gedachte ook ineens vanochtend arme kleine man die ineens de grootste is en om moet gaan met zo'n groot gemis.Een knuffel voor jou dapper mannetje.

Heli

Hoe gaat het met jullie? Natuurlijk gaat het ´niet´ en aan de andere kant moeten jullie ook weer ´door´ met al die ´gewone´ alledaagse dingen..

L. naar school, werk (??) huishouden, boodschappen (dat vond ik een ramp)..hou je het wel een beetje vol?

Ik denk vaak aan jullie, al helpt het je geen barst..

Sterkte en liefs, Mien

Petra-

Petra-

27-08-2009 om 13:42

Ook hier

word aan jullie gedacht, hoe moet dat nou , dat alles gewoon doorgaat zonder Joram.....

Ik blijf staan in de kring!

Rafelkap

Rafelkap

27-08-2009 om 18:42

Ik ben er ook nog

en denk aan jullie, Heli, man en Levi

Mariska

Mariska

27-08-2009 om 18:47

En ik

sta er ook nog... jullie puzzel zo incompleet... Ik blijf het zo oneerlijk en ook stom vinden dat jullie verder moeten zonder Joram*. Ik hoop dat jullie weten dat er aan jullie gedacht wordt en dat daar iets van troost uit gaat... X

Asa Torell

Asa Torell

27-08-2009 om 20:18

Ik sta hier ook weer

en denk vaak aan jullie.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-08-2009 om 21:46

Ook vandaag

ben ik er weer....

Maatje

Maatje

28-08-2009 om 09:28

In de kring

Ik ook, wel stil, want de tijd verstrijkt en niets verandert, en alles verandert...

Liefs,
Maatje

Fem

Fem

28-08-2009 om 09:36

Geerke

Nog bedankt voor je lieve, warme woorden..

mirreke

mirreke

28-08-2009 om 12:41

Kring

Ik sta er. Ik meld het niet altijd (misschien moet ik dat wel doen) maar ik sta er, elke dag.
Ja, hoe vreemd moet de wereld van je mannetje nu zijn. Als ik denk aan mijn eigen kinderen, hoe vanzelfsprekend hun plekje in de 'kinderrij' is, hoe vanzelfsprekend ze hun oudere broer/zus in die rol zien. Onze dochter (de oudste van het stel) is nu een klein weekje samen met haar vader en een vriendinnetje op vakantie, haar school is nog niet begonnen, en onze zonen missen haar vanzelfsprekende aanwezigheid, je merkt het gewoon.
Ach heli, dat moet ook zo vreselijk zijn denk ik, zien hoe je jongste je oudste mist, en er niets aan kunnen doen. En dat komt dan allemaal nog eens bovenop jouw verdriet.
Dikke knuffel voor jullie...

Petr@

Petr@

28-08-2009 om 20:43

Ook

ik stap weer in de kring, net terug van vakantie. In een mooi kerkje op Elba heb ik een kaarsje voor jou en jouw gezin aangestoken...

liefs,
Petr@

Nasha 1st

Nasha 1st

28-08-2009 om 20:51

Weer vrijdag

weer een week voorbij, weer een weekend, weer een stil weekend Heli.....ik denk aan jullie....

Petra-

Petra-

28-08-2009 om 21:26

Weekend

En ik vind het zo mooi gezegd van Maatje, niets verandert, alles verandert....

En ik, ik blijf in de kring staan!

knevel

knevel

29-08-2009 om 14:27

Met een kaarsje...

Ik lees bijna elke dag de updates, maar laat te weinig weten dat ik ook nog steeds aan je denk, Heli. En aan Joram en je andere mannen.

liefs knevel

Hoe het hier gaat

.... zo'n vraag die je elke dag meerdere keren gesteld wordt; "Hoe gaat het met je?" Zo moeilijk te beantwoorden.
De ene dag gaan we door op de automatische piloot, de andere dag vliegt het me aan en zou ik het liefst alleen maar huilen. Helaas knap ik daar nooit zo van op; krijg hoofdpijn en je kunt het na drie dagen nog zien... (alsof ik een klap op mijn ogen heb gehad).
Momenteel zitten we een beetje in de lappenmand. (Mexicaanse?) Griep. Koorts, hoofdpijn, hoesten, spierpijn... Manlief zit inmiddels aan de antibiotica. Jongste en ik zijn vooral verkouden met wat verhoging; het zet (nog) niet door. Het past wel bij onze stemming...
Jongste had deze week voor het eerst een dag waarop hij echt verdrietig was. Er kwamen wat details van het ongeluk voorbij; details waarop we uit kunnen maken dat we ontzettend veel geluk hebben gehad; zoals ik het van hem begrijp stond hij vlak naast Joram en had hij ook gemakkelijk gewond kunnen raken. Details van vlak voor het ongeluk, hoe ze aan het spelen waren. Details die ons plaatje ook wat completer maken. We weten namelijk niet precies wat er gebeurd is. De recherche doet wel onderzoek; we hopen dat alles bij elkaar meer duidelijkheid geeft, al zal het heel moeilijk zijn het precies na te gaan.
Jongste speelde afgelopen week veel met de playmobilambulance. Daarbij zit een playmobilkindje met een groot verband om het hoofd. Zo'n verband had Joram ook. Hij gebruikt niet zo heel veel woorden bij zijn spel, maar we hopen dat hij ook via spel alles een klein beetje kan verwerken. Op school gaat het best goed met hem. Hij zit gelukkig in een klein klasje, heeft een heel lieve juf (zelfde als vorig jaar dus ook bekend) en dat is erg fijn. Thuis wordt hij, net als wij natuurlijk, het meest geconfronteerd met het gemis van Joram. De stilte, de lege plek, hij moet ineens alles zelf verzinnen en je merkt dat hij het moeilijk heeft. Met zijn ziel onder zijn arm loopt. Ik snap ineens mensen die na het overlijden van een kind weer zwanger worden. Niet om het kind te vervangen, maar misschien wel om letterlijk weer 'meer leven' in huis te krijgen, ook voor het overgebleven broertje of zusje. (Misschien raar om zo te zeggen, wil er ook niemand mee voor het hoofd stoten.)

Verder zitten we in de periode waarin we post krijgen van steenhouwers en dergelijke. Die zitten blijkbaar de overlijdingsadvertenties uit te pluizen ofzo. Zelf vind ik het verschrikkelijk onbeschoft en geldt dat we bij hen zeker niet iets kopen, maar natuurlijk "moeten" we ons daar wel mee bezig houden. Iets voor op het graf. We vinden het erg moeilijk. Vooral ook omdat we (natuurlijk) iets willen wat niet alledaags is, en de begraafplaats strikte regels heeft waar we ons aan (zouden) moeten houden. Bleg!
Ook bedankkaartjes willen we graag origineel, helemaal in de stijl van Joram, de kaart en begrafenis. Het denkwerk kost ons hoofdbrekens, ook omdat we gewoon zo moe zijn. Tegelijkertijd is het goed omdat het ook weer 'iets' is van wat we kunnen doen.
Verder staan nog steeds veel mensen om ons heen en dat doet heel erg goed. We moeten oppassen dat we ruimte houden voor ons zelf, ons drieën en niet overstelpt worden met bezoek en telefoontjes.
Het is een beetje warrig verhaal geworden. Maar dat past ook wel helemaal bij hoe ik me voel. Gedachten springen van de hak op de tak, dat heb ik altijd wel, maar nu veel erger. Ik droom ontzettend veel en onrustig (heb ons mannetje inmiddels al wel honderd keer begraven, met de heli weggestuurd of operaties laten ondergaan), slaap slecht. Dus dat ik nog chaotischer ben dan anders; schwa.

Dank nog steeds voor de kring en kaarsjes. Het doet goed te weten dat zoveel mensen aan ons denken, of eigenlijk nog meer dat zo'n 'klein' mannetje voor zoveel liefde kan zorgen. Maar ook heb ik het gevoel dat het 'goed' is zo. Misschien wordt het zo langzamerhand tijd om dit draadje "te sluiten". Tussen aanhalingstekens omdat ik weet dat jullie er toch wel zijn. Tegelijkertijd wil ik dit draadje voor mijn mannetje, ons, altijd wel laten bestaan en mag het natuurlijk nooit gestopt worden. Een heel dubbel gevoel. Maar ik weet hoe het werkt.
Zo heb ik het in ieder geval ervaren met andere topics die me raakten, hoewel ik daar zelden meeschreef, blijven deze mensen me altijd bij. Vergeten doe ik ze niet, integendeel, ik denk nog vaak aan ze! De cirkel/kring blijft ook bij Joram wel rond...

Lieve meiden, dank voor jullie hartverwarmende woorden, kaartjes en natuurlijk ook kaarsjes. Ze doen goed!

Liefs, heli

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 12:40

Och heli

die kring, die staat er sowieso....of wij hier nu wel of niet een berichtje neerzetten. Als jij vindt dat het zo mooi geweest is, dan is dat zo, het is jouw keuze. Mocht je ooit toch weer de behoefte hebben, dan is een kort berichtje voldoende....

En ja, de verhalen van je jongste zullen nu langzaam loskomen...gek dat je dus eigenlijk "geluk" hebt gehad, dat klinkt eigenlijk heel onwerkelijk....Bizar ook dat je nog niet echt weet wat er nu precies gebeurt is....

Hoe dan ook, je weet dat wij er zijn.....Veel liefs en sterkte!

Tineke

Tineke

30-08-2009 om 16:54

Lieve heli

Uit ervaring: geen haast!!!
Iedere keer als ik denk: "nu moet dit, nu moet dat" donder ik terug het ravijn in. Honderd keer heb ik kleine stapjes gezet voor het grafmonument, en steeds heb ik het toch weer afgehouden. Nu pas, dus een jaar en vier-en-een-halve maand later, heb ik het grafmonument echt besteld. Nu pas kan ik het gevoelsmatig toestaan het graf af te sluiten met iets definitiefs. Niet langer spelen op het graf, met knikkers legden we bijv. een groot hart.
De bedankkaart heb ik na ongeveer een half jaar verstuurd. Ook daarmee sluit je iets af. Dus ook een hele stap.
Neem alsjeblieft je tijd, jullie eigen tijd, jullie eigen tempo.
En ja, akelig he, die ongevraagde reclames van steenhouwerijen. Brrr! Ik hoop maar wel dat jullie een eigen invulling mogen geven, dat je vergunning krijgt, het is zo belangrijk dat je je goed voelt bij het grafmonument. Het moet een vertrouwd plekje worden, waar je 'graag' bent.
Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

Heli

Wij hebben nog steeds niet iets definitiefs op het grafje van Fleur, ik denk vooral omdat ik teveel ideeën heb..

In het begin wilde ik ook nog niet beslissen, net alsof met het plaatsen van een grafmonumentje we ook over het verdriet heen moesten zijn (of meer van zulke gedachtenkronkels)

Laatst heb ik een tuinbordje gemaakt en dat staat er nu, in afwachting van het definitieve.

Ik weet niet hoe streng de regels bij jullie zijn, maar laat je niet opjagen, dat voelt toch helemaal niet goed!

Vreselijk dat er post van allerlei steenhouwers enz. op je mat valt..brrrrrr, daar zit je toch helemaal niet op te wachten??

Ik heb veel op internet gezocht, om te kijken wat mijn smaak was..

Zelf iets maken is misschien ook nog een optie (mozaiek oid)..

Maar ik kan me voorstellen dat je hoofd daar helemaal NIET naar staat..

Intussen ook nog griep, letterlijk wegduiken onder het dekbedje ..

Beterschap, sterkte en liefs! Mien

Lieve heli

Lieve Heli, ook wij hebben nog geen definitief monumentje op Enzo's grafje. Er ligt een tijdelijke steen met zijn naam en data erop. Het komt wel. Af en toe kijk ik op internet, weet het dan weer niet en laat het rusten. Doe het inderdaad als jullie er zelf aan toe zijn. En ja, vreselijk die post van die steenhouwers, wij hebben het gelukkig nooit gehad.
En of er nu een draadje is of niet, weet dat ik heel, heel veel aan jullie denk. Dat verandert niet. Ik merk zelf hier op het forum ook nog steeds ontzettend veel aandacht en meeleven voor ons, dat is zoooo bijzonder!!! En ook echt niet zomaar weg, ook niet als er misschien een tijdje niemand schrijft.
liefs Geerke

mirreke

mirreke

31-08-2009 om 11:53

Heli

in de kring, voor jullie, voor Joram...
ik heb het zo met jullie jongste te doen... hoop dat hij ooit op een goede manier dat ongeluk kan verwerken, dat zit er toch maar, in dat kleine koppie. Moeten meemaken dat je stoere grote broer, je held, daar zo stil komt te liggen...
Ach heli, denk niet dat je snel moet gaan, het mag gaan zoals jij het wil, er staat geen tijd voor...
een kring voor een geliefde mag eindeloos duren

Rafelkap

Rafelkap

01-09-2009 om 07:33

Heli

Ik ben er nog. En ik moet ook veel denken aan jullie jongste (ik weet niet hoe oud precies) die zo ongeveer doormaakt wat ik ooit doormaakte..

mopke

mopke

01-09-2009 om 08:53

Heli

Elke dag kijk ik even hier, in de kring, en mijn gedachten zijn bij jou, je man en je jongste en Joram* . De tranen wellen op als ik jouw moedige maar zo intens verdrietige berichtjes lees.
Ook ik sta in de kring en denk aan jullie!
Heel veel sterkte,
Liefs, Esther

Heli

Ik zeg niet veel, maar ik sta er wel.

Mayte*

Mayte*

01-09-2009 om 14:23

Kus

Een kus voor jou en je gezin. Een kus in de wind voor je manneke.

Ik ben al heel lang niet in deze rubriek geweest. Te confronterend nog... Nu las ik je update over Joram. Wat een verdriet! Ik las ook dat je zoveel steun ondervindt van de kring die zich hier gevormd heeft. Ik heb dat zelf ook zo ervaren. Het heeft iets enorm warms en waardevols dat er zoveel mensen met je meeleven. Daarom stap ik met veel respect voor jullie ook in deze kring.

Liefs, Mayte

Nasha 1st

Nasha 1st

01-09-2009 om 14:48

Sta er nog steeds heli

in de kring....

Loentje

Loentje

02-09-2009 om 13:06

Heli

Dag Heli,

ik kom niet vaak meer hier kijken maar denk wel geregeld aan jullie. Dat zal altijd zo blijven, net zoals ik nog vaak aan de helaas vele families denk die zulke erge dingen meemaakten.
Ik wens je veel, veel sterkte!
Loentje

Ik ook

Ik kom hier ook niet echt vaak, maar ook dan denk ik aan jullie en ik sta in de kring en blijf daar staan!!!

GR Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.