Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaarsjes[wordt gearchiveerd]

Bij deze een nieuw draadje, voor iedereen die een kaars wil branden voor iemand.

Liefs, Mickey


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

09-07-2010 om 06:27

Voor heli

een kaarsje voor jou en je gezin. Dikke knuffel

Petr@

Petr@

09-07-2010 om 09:27

Heli

Een dikke kaars vol kracht voor jou en je gezin...
En een dinokaarsje voor Joram*
Sterkte vandaag!

liefs,
Petr@

Minet

Minet

09-07-2010 om 09:51

Voor familie

Voor mijn nichtje die met spoed overgeplaatst moet worden vanuit haar pleeggezin naar een passender woonsituatie,
voor mijn schoonmoeder die door haar gedrag niet langer te handhaven is in het verzorgingshuis, en dus ook zal moeten verkassen,
voor mijn schoonzus die vandaag de uitslag van een onderzoek krijgt, kanker/geen kanker

3 dikke kaarsen hier vandaag

Puck

Puck

09-07-2010 om 10:37

Heli

Ook van mij een mooie kaars op deze bijzondere dag.

Puck

Puck

09-07-2010 om 10:39

Voor mijn schoonmoeder

Vandaag zou mijn schoonvader ook jarig zijn geweest. En over 4 dagen is het alweer 3 jaar geleden dat hij overleed. Ze mist hem nog steeds iedere dag.

Asa Torell

Asa Torell

09-07-2010 om 11:12

Joram*

Heli en familie, sterkte gewenst vandaag! Ook nog eens de laatste schooldag in jullie regio volgens mij, van een schooljaar zonder Joram. Dat lijkt me ook heel moeilijk.

Asa Torell

Asa Torell

09-07-2010 om 11:12

Purk en familie

Toevallig dacht ik van de week nog aan je schoonmoeder, dat jullie haar al bijna 2 jaar moeten missen! Zo'n leegte!

Asa Torell

Asa Torell

09-07-2010 om 11:13

Ook voor mijn vriendin

voor wie ik zo hoop dat het zwanger worden gauw gaat lukken!

Voor lieve joram*

Lieve lieve Joram, wat word jij gemist lieve jongen, wat een moeilijke, bijzondere dag vandaag voor je pappa, je mamma en broertje. Jouw dag, jouw geboortedag, alles zal je mamma zich nog kunnen herinneren van die dag dat jij op de wereld kwam.... zo bijzonder, en nu ook zo'n verdrietige dag, omdat jij er niet meer bij bent om de acht kaarsjes uit te blazen, om blij cadeautjes uit te pakken, om een lekker taartje te eten.... lieve Joram, lieve Heli en gezin, mijn gedachten zijn bij jullie, speciaal vandaag.
knuffel xxx
Geerke

Voor mijn schoonvader

Alweer een jaar niet meer bij ons. We missen je, pa.

Joram

een dino kaarsje voor jou!

En natuurlijk voor je papa, mama en broertje!

Daan

12 jaar, bijna onvoorstelbaar!

Een blauw kaarsje voor jou en je vader moeder en broer

Petr@

Petr@

09-07-2010 om 19:48

Anna

Vrijdagkaarsje voor jou...

liefs,
Petr@

Sancy

Sancy

09-07-2010 om 22:02

Minet

een mooie krachtige kaars voor jou en de mensen om je heen.

Sancy

Sancy

09-07-2010 om 22:04

Heli

Voor jou en je dierbaren zet ik een dikke kaars neer. Ik denk regelmatig aan jullie.

Dank!

Voor de kaarsjes! Het blijft goed doen.
Het was een 'goede', maar ook verdrietige dag. Vanmorgen zijn we met de kinderen uit de klas van Joram, een aantal juffen, ouders en ons andere mannetje naar de begraafplaats geweest. De kinderen hadden allemaal wat gemaakt en hebben dat bij het graf neergelegd. Ons andere mannetje komt er natuurlijk regelmatig en is er heel vrij en binnen de kortste keren waren hij en een paar jongens in het gras aan het stoeien. Bijzonder om daar zo met al die kinderen te zijn. Daarna nog wat bezoek van familie.
Vanmiddag zijn we inderdaad weggegaan. Een eind in een bos gesjouwd met mijn ouders en daarna samen op een terrasje wat gegeten. Thuisgekomen de gordijnen dichtgedaan en nog even met ons drieen geweest.
We kregen vandaag veel kaartjes en daar was ik 'blij' mee. Net als de kaarsjes hier...
Op een van de kaartjes stond een gedichtje dat ik heel passend vond:

Jij

De datum dat jij jarig bent,
de avond van oudjaar
dat zijn van die extra moeilijke
en zo zijn er nog een paar.

Maar toch is dat nog het ergste niet,
je bereidt je erop voor.
Je wapent je, je zet je schrap
en zo kom je er wel door.

Nee, 't moeilijkste is als onverwacht
't verleden binnendringt.
Als iemand iets over je vraagt
of muziek van toen, plots klinkt.

Een geur, een woord of een gebaar
waarin ik jou herken,
laten me pijnlijk voelen
hoe kwetsbaar ik nog ben.

Liefs, heli

mirreke

mirreke

10-07-2010 om 08:51

Mooi heli...

Je beschrijft het als een mooie, warme (ook letterlijk trouwens...) dag. Wat fijn dat ook zijn klas er was. Wat fijn dat jullie je verdriet, gemis en herinneringen kunnen delen met zoveel mensen rond jullie.
Erg mooi gedichtje. Kaarsje voor jullie...

Petr@

Petr@

10-07-2010 om 13:08

Daan*

Een stoere blauwe kaars voor jou omdat je zo gemist wordt...

liefs,
Petr@

Lieve heli

Tranen in mijn ogen bij dat gedichtje..... het is zo wáár, zo herkenbaar.....
Wat bijzonder dat de school zo meeleeft!

Gewone- grote- en vakantiefakkels

De vakantie is weer begonnen, voor sommigen al eerder... Voor iedereen voor wie deze vakantie zo anders is dan anders, vanwege een verdriet, een verlies... zet ik hier een paar grote vakantiefakkels neer.

Zo'n vakantiefakkel plaats ik ook voor de neef van de moeder van een klasgenootje. Afgelopen woensdagochtend een vreselijk bericht, haar 21-jarige neef omgekomen... Voor hem en alle dierbaren om hem heen brandt er een fakkel voor kracht in deze zwarte tijd.

Grote fakkels zet ik erbij voor ieder die ze zo goed gebruiken kan. Een hele tijd ben ik hier niet geweest, maar de vele berichtjes zeggen genoeg... Er zijn er een heleboel nodig. Voor kracht, geloof, hoop, licht, warmte, liefde, troost en nog zoveel meer.

Een klein kaarsje voor mezelf omdat ik zo opgelucht ben met mijn eigen goede uitslag.

Voor Joram* die pas jarig was, een stoere blauwe kaars. En wat een mooi gedicht... Fijn dat het monument voor hem zo mooi is geworden.

Voor Enzo*, Lynn*, Fleur*, Jesse*, Daan*, Mika*, het mannetje van Kien en zoveel meer mooie sterretjes die worden gemist.

Geerke, ook voor je vriendin met de bbz een mooi vlammetje.

Voor S. en anderen die hun kindjes in de buik verliezen, nog heel pril zoals het kleintje van Jersibri. Of al groter, (bijna) voldragen soms... sterkte!

Voor de moeder van Petr@, een warme vlam voor herstel.

Voor de man van Purk, voor de moeilijke momenten.

De familie van Minet, veel kracht.

De vriendinnetjes van Petra kunnen ook een paar krachtige vlammetjes gebruiken.

Voor de nicht van Branca2, oef... wat een extra verdriet dat ze dit met niemand verder wilde of kon delen. Wat een schrik dit zo te horen.

Voor Jacoline, met zelf gelukkig grote genezingskansen! Maar de confrontatie met lotgenoten die het anders troffen is zwaar... sterkte! Ook voor en met je vriendin wiens man nu zo is getroffen.

Voor Dinie... wat zwaar als het er zo plots is en het dan zo ontzettend snel gaat.

Voor Sandra, haar vader. Oh, kippevel... heel veel sterkte, voor de hele familie, wat een verdriet!

Een krachtig kaarsje voor M, sterkte Puck.

Het verdriet van grote en kleine mensen vanwege een ziek of overleden huisdier, ook daarvoor een mooie kaars.

Voor ieder uit onze eigen directe en in-directe omgeving, getroffen door ziekte of groot verdriet, een krachtige vlam.

Voor Esther, weer een vakantie zonder je mama... we denken aan jullie.

Voor alle kindjes die zijn overleden... plots, zomaar in de slaap of door ongeval of ziekte... voor alle verdrietige berichten uit het nieuws... ouders, partners... alle dierbaren die worden gemist. Iedereen die het moeilijk heeft vanwege ziekte of anders...

Sorry wie ik niet heb genoemd. Heel veel kracht voor iedereen!

Liefs, Beertje(s)

Jacoline29

Jacoline29

11-07-2010 om 11:18

Slik beertje

tranen in mijn ogen
Ik sluit me er ook bij aan.

zo machteloos

zo machteloos

11-07-2010 om 20:18

Kaarsje voor ...........

Mijn jongere zusje die zulke ongezonde relaties erop na houdt,zelfs nu sinds een jaar verstrikt zit in een loverboysweb om het zomaar te noemen,maar alle hulp in de wind slaat..................Wat kun je hier nu nog mee...dan met leder ogen aanzien.........hoe ze zich ten gronde richt..:s

Beertje bedankt

voor je mooie berichtje ik sluit me er helemaal bij aan!!

3 kaarsjes erbij

Voor Jesse en Romanie, een kaarsje omdat ik aan jullie moet denken.
En een kaarsje voor Beertje omdat je altijd zo enorm met iedereen meeleeft en voor je goede uitslag.
Voor Dropke omdat de gebeurtenis van toen nog steeds een enorme impact heeft op je dagelijkse leven, elke dag weer.

joos

joos

12-07-2010 om 11:40

Voor mijn vader

al een half jaar is hij heel ziek, maar nu gaat het eindelijk een beetje beter. De knop is bij hem omgegaan en hij ziet het nut van eten weer in. Kom op va, blijf knokken!

Kaarsje voor tonny

Weet niet wat er is, maar er is verdriet, en daarom een kaarsje voor jou lieve Tonny!

Petr@

Petr@

13-07-2010 om 11:13

Tonny

Ik weet ook niet wat er is, maar je kan blijkbaar wel een kaarsje gebruiken, daarom een kaars vol kracht voor jou...

liefs,
Petr@

Onwijs lief

Lieve Geerke,

Onwijs bedankt voor je lieve berichtje.Dat doet een mens goed om te weten dat we er niet alleen voor staan,en er meer mensen aan ons denken.Over twee weken gaan we even lekker twee weken naar Frankrijk. Even weg van alles en de sleur op dit moment.En Jesse reist met ons mee,dat weet ik zeker.

Liefs Melanie

tonny

tonny

13-07-2010 om 13:27

Dank!

Dank lieve meiden!

In ons oude dorp vanwaar we drie jaar geleden vertrokken is een zondagavond een ernstig drama in de relationele sfeer gebeurd; de betrokkenen kennen wij al vele jaren. Het is afschuwelijk.

tonny

Tonny

Voor jou en de andere betrokkenen een kaarsje. Wat afschuwelijk inderdaad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.