Verlies en Verdriet
Mickey
22-07-2010 om 23:17
Kaarsjes [wordt 16-4 gearchiveerd]
In verband met archivering van de oude draad, gaan we hier weer verder.
Ik start met nog een kaarsje voor C, want het gaat nog steeds niet geweldig. Sterkte jullie!!
Liefs, Mick
Genista
25-12-2010 om 22:39
Nog eentje voor mijn vader
In plaats van lekker thuis met de kleinkinders geinen, ligt hij nog steeds in quarantaine, een vlinderkusje door een mondkapje en een aai met handschoenen aan Eigenlijk slaan mijn ouders dit jaar Kerst gewoon over. Onbedoeld.
merene
25-12-2010 om 22:49
Mijn schoonzus
Een kaars voor mijn schoonzus. Alweer in het ziekenhuis. Zelfs vandaag mocht je niet naar huis.
Petr@
26-12-2010 om 14:43
Fleur*
Alvast een felroze kaarsje voor jou omdat je al weer bijna 9 jaar zo gemist wordt...
liefs,
Petr@
Rembrand
26-12-2010 om 14:43
Moegie.
Voor mijn lieve Oma die vandaag jarig was !
Kerst was voor ons altijd naar Oma op tweede kerstdag en gehaktballen met wit brood eten voor de hele familie. Toen ze ouder werd en dat niet meer lukte zaten we gewoon heerlijk met zijn allen bij elkaar met de hele familie !
Een dikke kus voor jou moegie !
Rooigie
Genista
26-12-2010 om 14:57
Kaarsjes
Wat fijn, die kaarsjes erbij. Ik zet er eentje naast die van Merene, voor jouw schoonzus. Akelig hè, zelfs met kerst niet naar huis
Verder een kaarsje voor al diegenen die zo gemist worden deze dagen. Warmte en licht voor degenen die het gemis voelen schrijnen.
merene
26-12-2010 om 17:57
Genista
Een kaars voor jou en je vader. Niet thuis zijn met kerst is echt niet leuk.
liedewij
26-12-2010 om 23:50
Voor ons
Voor ons gezin. Omdat er zoveel spanning is bij mij en mijn man; de kinderen voelen dit zo sterk aan en reageren ieder op z'n eigen-soms onhandige- wijze.
We zien beiden op tegen 2011, zouden het komende jaar het liefst overslaan. Wie verliezen we het eerst; jouw moeder of die van mij? Komen we hier samen doorheen? Hoe geven we een ieder de aandacht die hij of zij nodig heeft? Waar blijven we zelf? Dit alles haalt oude wonden open. En dat maakt mij zo ontzettend bang.
Genista
27-12-2010 om 09:54
Liedewij
Een beetje licht erbij voor jullie gezin. Begin samen aan de beklimming van die berg die 2011 heet. En probeer maar samen mét elkaar te vechten, in plaats van tegen elkaar, hoe moeilijk dat soms mag lijken. Sterkte en een kaarsje.
ijsvogeltje
27-12-2010 om 10:26
Voor mijn zus
Een kaarsje voor mijn zus, die zo blij was met haar (prille) tweede zwangerschap. Helaas is het niet goed; ze is nu in het ziekenhuis voor een curretage...
Mickey
27-12-2010 om 19:36
Genista
Maar hopelijk wél met Oud & Nieuw! Hier brandt een dikke kaars!
Liefs, Mick
Mickey
27-12-2010 om 19:50
Mien*
Een mooi kaarsje voor jouw Fleur* en voor H en jou, in deze witte decemberdagen. Negen jaar geleden...
Kusje in de wind!
Liefs, Mick
Mien*
27-12-2010 om 21:43
Fleur 2001-2010

Fleur 2001-2010
Jij, jouw zijn,
in herinneringen
gewikkeld
als een pasgeborene
in een deken
van liefde
Dit schreef ik vandaag voor het jaarlijkse kaartje wat we naar het grafje brengen..
En zo voelt het ook, niet meer hartverscheurend, eerder weemoedig, zacht (bijna als de prachtige witte sneeuw die alles bedekt )
En o, wat doet het goed om haar naam hier voorbij te zien komen, te mérken dat zoveel mensen nog aan haar (en ons) denken..
Een warm bad!
Dank jullie!
Vandaag, 9, jaar geleden stopte haar hartje, plots, 29 december om 00.50 uur werd Fleur stil geboren..
Nausicaa
28-12-2010 om 07:43
Voor mijn zoon.
Een kaarsje voor jou. Omdat ik bijna 19 jaar geleden geen idee had dat je leven zo zou lopen.... Omdat ik voor je blijf vechten.
Fiorucci
28-12-2010 om 08:40
Mien*
Ach, een parmantige lieve jonge dame van 9 zou ze nu zijn....ben in gedachte bij jullie.
Liefs, Fiorucci
elsje78
28-12-2010 om 08:59
Mien
je berichtje raakt me zo! Ik zal straks een mooi kaarsje voor jullie branden!
liefs
heli
28-12-2010 om 10:01
Mien*
Hier brandt een kaars voor jullie en jullie prachtige dochter Fleur. Negen jaar alweer, negen jaar nog maar.
Wat kun je het toch goed verwoorden. Prachtig!
Denk aan jullie!
Judith
28-12-2010 om 11:27
Esmee, daan, thomas en yannick
4 Kinderen die een ziekte hebben die bij kinderen niet voor zou mogen komen, maar waarvan zij niet meer zullen genezen. 4 Dikke kaarsen voor hen en hun families. Ik ken jullie zelf niet persoonlijk, maar ik denk heel veel aan jullie, zeker tijdens deze dagen. Waarom kunnen we hier nog steeds niets tegen doen?
Liefs van Judith
kien
28-12-2010 om 19:04
Thomas
Een warme winterkaars voor Thomas en zijn ouders, broertje en zusje. De laatste etappe is begonnen, hoop dat alles rustig en comfortabel mag blijven voor hem. En voor zijn familie veel sterkte!
Kien
knevel
28-12-2010 om 20:34
Voor fleur*
Een kaarsje voor gisteren en een kaarsje voor morgen.
Lieve Mien, een kaarsje voor jullie mooie meid. knuffel van knevel
Ps. Fijn dat de sneeuw er nog ligt...
mirreke
28-12-2010 om 20:44
Thomas
Begonnen aan zijn laatste stukje... En voor zijn broer, zusje en ouders die het moeten meebeleven...
mirjam
merene
28-12-2010 om 21:01
Ook voor thomas
Ik steek ook een kaars voor Thomas en zijn familie aan. Wat een verdriet en wat veel liefde lees ik in de postings.
kien
28-12-2010 om 21:11
Heli en geerke
Inderdaad, Heli, op de één of andere manier zijn we door de sneeuw altijd een beetje met elkaar verbonden. Weer een dikke laag op het grafje van Jan*, staat prachtig bij z´n kerstboompje!
Kien
heli
28-12-2010 om 21:38
Kien
Niet alleen door de sneeuw hoor Hier ook een deken van sneeuw op het mozaïek (waarvan ik steeds maar hoop dat het tegen al die koude kan...) Jongste heeft er drie sneeuw(kerst-)ballen opgelegd.
Kaarsje, voor alweer een aankomend jaar zonder onze mannetjes!
heli
28-12-2010 om 21:43
Thomas
Ik zet er een kaars bij! Voor Thomas en zijn familie. Woorden schieten tekort bij wat zij nu moeten meemaken...
Baaie67
29-12-2010 om 10:15
Fleur
Dag Mien,
Dit is de 1e keer dat ik op Fleur haar geboortedag een berichtje schrijf. Toch heb ik elk jaar rond deze dagen aan haar gedacht. En hoe dat moet zijn voor jou en je man. En hoe liefdevol je over Fleur schrijft.
Gisteren vierden we namelijk de 9e verjaardag van mijn zoon, in die periode van 2001 volgde ik het groepje zwangeren wat. En toen kwam dat verschrikkelijk verdrietige bericht dat jouw meisje in je buik was overleden. Zulke tegenstellingen, ze liggen zo dicht bij elkaar dat het je een soort van nederig maakt... . Je kunt het altijd zo mooi onder woorden brengen, ook nu weer. Dat het niet meer hartverscheurend is enzo. Maar ook vandaag gaan mijn gedachten uit naar jou en je man én jullie mooie meisje, Fleur.
groeten,
Baukje
Ninanina
29-12-2010 om 10:19
Fleurtje*
Lieve Mien,
Ook dit jaar staat er naast de foto en de kaars van Gjalt het geboortekaartje van Fleur met een mooie kaars voor haar. Myrthe wist ook meteen wie ze was, 'dat is van Fleur, toch mamma?'
Ik bewaar warme herinneringen aan ons clubje, het december 2001 draadje, en deze dagen voel ik weer een beetje het gevoel van toen, de schok en het verdriet en het sterke gevoel van onrechtvaardigheid.....
Lieve Mien, jij en je dochter houden altijd een speciaal plekje in mijn hart.
Liefs, Nina
)