Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

04-03-2013 om 10:40

Handschoen

heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. Het is ook niet te bevatten.

Genista

Genista

04-03-2013 om 14:28 Topicstarter

Handschoen

Kaars voor jou en al degenen die nu met jou samen afscheid van je vader nemen. Onbegrijpelijk, zo snel als het bij sommige ziekten gaan kan.

Hanny61

Hanny61

04-03-2013 om 19:28

Handschoen

Ik hoop dat jullie een mooi afscheid hadden vandaag.

Handschoen

Wat erg dat zo iets zo enorm snel kan gaan. Ongebrijpelijk en onvoorstelbaar. Kan me voorstellen dat het nog lang onwezenlijk blijft (alsof het niet waar is).... sterkte met zo'n plotseling groot verlies....
liefs Geerke

handschoen

handschoen

07-03-2013 om 11:19

Waardevol

Lieve mensen,

Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest en lees nu net pas jullie lieve berichtjes. Heel erg bedankt daarvoor, het raakt me bijzonder. Mensen die ik (op een paar na) in het echt helemaal niet ken en dan zo hun medeleven laten weten.
Ja, het was een mooi afscheid, en er waren veel, heel veel mensen. Mensen van wie ik niet had verwacht dat ze zouden komen, die elk hun herinneringen willen delen. Ik blijf het bijzonder vinden wat een kracht daar vanuit gaat.
En ik ben moe, ontzettend moe. Dat trekt ook wel weer bij; de glazen wand tussen doorgaan in het dagelijks leven en de hectiek rondom de uitvaart en eerste rouw is aan het verdwijnen. En langzaam druppelt in van alles door dat hoewel weinig verandert, toch alles altijd iets anders zal zijn.

handschoen

Voor mijn vent

Vandaag is een (oud)huis afgebrand. Het was een huis dat net verkocht was, de nieuwe eigenaar ging het opknappen. Vandaag was hij er aan het klussen, met zijn 6 jarig zoontje. Het oude gaskacheltje heeft brand veroorzaakt. Zoontje heeft het niet overleefd, de vader is al brandend uit het raam gesprongen en Zwelgman heeft dit zien gebeuren. Het huis grensde zowat aan onze achtertuin. Binnen 10 stonden enkel nog de muren overeind. Afschuwelijk. (Zwelgman lijkt er niet zo erg onder te lijden; waarom ik wel?)

Wat vreselijk zwelgje

Wat ontzettend erg.... ik zie het voor me en kan dat beeld nu al niet meer goed wegkrijgen. Wat verdrietig toch
Dikke kaars voor alle betrokkenen (ook voor jou dus).

Tineke

Tineke

10-03-2013 om 12:33

Kaarsjes

Eerst maar eens een zee van kaarsjes voor het gezin M, gisteren afscheid moeten nemen van je vrouw, je kindertjes nu zonder mama. Te triest voor woorden.
En kaarsjes voor Afke. Zomaar doodgeschoten in Ghana. Onbegrijpelijk dat zoiets naars echt gebeurd is. Kaarsjes voor familie en vrienden.
De maand maart wordt er zo niet makkelijker op.

Petr@

Petr@

11-03-2013 om 21:08

Handschoen

Een dikke kaars voor jou omdat je jouw vader moet missen...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

11-03-2013 om 21:09

Zwelgje

Wat een vreselijk verhaal! Hoe gaat het nu met jouw man?
Een kaars vol kracht voor het buurgezin...

Petr@

Petr@

11-03-2013 om 21:11

Kaatje

Ik zet er een paar kaarsjes naast, sterkte!

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

11-03-2013 om 21:13

Afke

Een kaars vol kracht voor degene die jou moeten missen.

Daarnaast zet ik een klein kaarsje voor mijn zoon die op die moment ook vrijwilligerswerk aan het doen is op hetzelfde continent... Over 2 weken hoop ik hem weer in mijn armen te sluiten...

Petr@

Petr@

11-03-2013 om 21:48

een kaars vol hoop voor de vader van een collega bij wie verleden week een tumor in de darm is gevonden...

Petra

Het gaat wel goed. Hij heeft het er nog 1 of 2 keer over gehad, toen hij het bericht in het lokale krantje heeft gelezen. Hij heeft zich toen nog afgevraagd of hij misschien het kind had kunnen 'redden' als hij de rook eerder opgemerkt had. Om bij de brand te geraken moest hij 'maar' 150 meter om ons huis heen lopen maar die meters lijken op zo'n moment wel KILOmeters. Het huis was zo oud en binnen enkele minuten stortte de 1e verdieping naar beneden. Morgen is de begravenis en de plechtigheid, daar wil hij wel bij aanwezig zijn. Al kenden maar weinig dorpgenoten deze familie, ik denk dat er grote belangstelliong zal zijn. De vader van het kind, voor 90% verbrand, is inmiddels wakker geworden en heeft het afschuwelijke nieuws ook vernomen...Ik bid voor kracht, voor de mama en de papa.

Voor de vader in het verhaal van zwelgje

Voor 90% verbrand en je kind kwijt. Wat moet je dan.
Kan hij op een of andere manier toch bij de begrafenis zijn?

Voor vrienden

Zo erg als je kind zo enorm gepest wordt dat het niet meer naar school wil. Nu ook nog onzekerheid of school hem nog wil houden, pfff. Dikke kaars want die is echt nodig!

Voor de broer van de vriendin van een vriendin

....die een heel ernstig ongeluk heeft gehad. Ik ken je niet, maar ik steek een kaars voor je aan en hoop en bid dat je snel uit coma mag komen.

Puck

Puck

14-03-2013 om 10:55

Voor de overburen

Van de week hebben ze het verbijsterende bericht gehad dat één van hun kinderen leukemie heeft. Heel veel kaarsjes voor hen.

Voor de overburen van puck

een kaarsje, wat een verbijsterend nieuws....

Petr@

Petr@

20-03-2013 om 18:20

Puck

Ik zet er een dikke kaars naast, vol hoop en kracht...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

21-03-2013 om 08:35

Enzo*

8 stralende kaarsjes omdat je zo gemist wordt...

liefs,
Petr@

Rafelkap

Rafelkap

21-03-2013 om 09:18

Enzo*

Het is lente, de dag van Enzo*. Voor Enzo en zijn broertjes en ouders een mooie kaars.

Puck

Puck

21-03-2013 om 10:24

Enzo*

Ook hier wordt vandaag aan je gedacht. Voor Geerke en haar gezin een mooie blauwe kaars.

Genista

Genista

21-03-2013 om 10:48 Topicstarter

Enzo*

Ook van mij een kaarsje.

Enzo*

Blauwe kaars voor jou, op de eerste lentedag.

Enzo

en natuurlijk ook van mij een mooie grote kaars voor stoere man Enzo, broer en papa en mama!

Sterkte!
Jons

merene

merene

21-03-2013 om 18:39

Enzo

Ook van mij een kaarsje.

Dank

Dank voor de nooit aflatende betrokkenheid lieve mensen!!!!
We hebben een mooi mozaiek laten maken voor het grafje van Enzo, dat is vorige week geplaatst en het is PRACHTIG. We zijn gisteren wezen kijken en hebben een ballon voor zijn 8e geboortedag neergezet. Vandaag appeltaart gegeten.... taart eten doen we elk jaar op 21 maart.
Ik heb nu een bespreking met collega's thuis. Tot later.

Enzo*

Een kaarsje voor jou!!

kien

kien

21-03-2013 om 23:00

Enzo

Tuurlijk Geerke, ik ben jarig, dus Enzo ook! Gefeliciteerd. Het blijft een bijzondere dag, zijn geboortedag, die gevierd mag worden.

Heb nog een boekentip voor je: Groter dan een droom, van Jef Aerts en Marit Törnquist. Het gaat over een jongetje dat in een droom met zijn overleden zusje, dat hij nooit gekend heeft, op stap gaat. Best pittig, maar mijn zoontje van 3 1/2 vindt het prachtig.

Kien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.