Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
notje

notje

12-02-2013 om 12:53

Voor mijn lieve tante

Vorige week belde je me nog om me te feliciteren en vannacht ben je ingeslapen.Een hele mooie kaars voor jou xxx

Voor de moeder van j

Die zo ziek is. Je leest hier nooit, weet er het bestaan niet eens vanaf denk ik, maar dat maakt niet uit, ik zet een kaarsje voor je neer.

Tango

Tango

15-02-2013 om 14:09

Voor mijn schoonvader

Die vanmiddag in het ziekenhuis is opgenomen met een hartinfarct. Het is nu afwachten hoe hij zich herstelt. En ook een beetje voor mijn dochter, die nu nog op school zit en aan wie ik zometeen moet gaan vertellen dat haar lievelingsopa in het ziekenhuis ligt...

caton

caton

15-02-2013 om 15:09

Voor de familie

van het jongetje in Baarn dat deze week dood gevonden werd. Een kaars vol kracht.

Petr@

Petr@

16-02-2013 om 13:10

Rafelkap, geerke en anneque

Lief die kaarsjes, bedankt! Er zijn al weer bijna 2 weken om, gaat snel. Hij heeft het prima naar z'n zin. En het missen (van mij) valt gelukkig mee.

Petr@

Petr@

16-02-2013 om 13:13

Notje

Ik zet er een kaars naast, voor kracht... Sterkte!

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

16-02-2013 om 13:13

Geerke

Ik zet er een kaarsje naast, voor hoop...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

16-02-2013 om 13:14

Tango

Een dikke kaars vol kracht en hoop voor je schoonvader. Hoe gaat het nu met hem?

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

16-02-2013 om 13:14

Caton

Hier zet ik ook een kaarsje naast voor kracht voor de ouders...

liefs,
Petr@

amk

amk

16-02-2013 om 19:26

Voor h en j

Omdat jullie het nodig hebben. Bij de een klote ziekte weer terug, weer chemo, en alle ellende. En bij de ander een beginend nieuw leven. Hoe dubbel kan het zijn in een gezin. Hopelijk gaat het allemaal goed komen.

Genista

Genista

19-02-2013 om 23:17 Topicstarter

Een paar kaarsjes

Eentje voor mijn vader. En voor mijn moeder. We voelen ons intussen bijna een beul als we je weer naar het ziekenhuis moeten "duwen", maar het was alweer aan de late kant. Lieve mams, het gaat jou toch ook niet allemaal in de koude kleren zitten. Daarom ook eentje voor mijn mams.
Voor Fio's man, opdat dat allemaal ook eens wil meezitten.
Voor Fleur van Mien*, gewoon omdat ik nu aan je moet denken.
Voor mijn lieve vriendin M een heel dikke kaars. Je weet zelf wel waarom, maar we denken veel aan jullie!
En last but not least een heel dikke, warme kaars met twee lonten voor twee van mijn oudste vrienden. Ziekte, ernstige ziekte bij jullie allebei, de een kan niet meer thuis wonen en jullie missen elkaar zo, maar de kans dat jullie ooit weer in één woning wonen is vrijwel nul. Nu hoop, tegen elkaar in oordelende instanties, in de bodem geslagen hoop, intussen de zware behandelingen voor jullie allebei... Hoe lang houden jullie dit nog vol? Liefs en veel sterkte en een kaars (en kaarten) van mij.

Niny

Niny

20-02-2013 om 09:33

Een mooie kaars

Voor mijn vader, het is vandaag 38 jaar geleden dat je overleed. Voor mijn moeder, die het al die jaren alleen gerooid heeft. Ik ben trots op je mam! En voor mijn broer, hopelijk neemt je leven weer een positieve wending.

Genista

Kaars voor je ouders, dit zijn geen leuke dingen. En voor je vrienden, wat zwaar lijkt me dat.
En de laatste is voor jou, ook jij hebt zorgen genoeg om je ouders o.a. Knuf!!

Petr@

Petr@

21-02-2013 om 18:55

Genista

Jij kunt wel wat kaarsjes gebruiken lees ik...
Dus een dikke kaars vol kracht en hoop voor je vader en moeder en ook voor de vrienden...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

21-02-2013 om 18:56

Niny

Een kaarsje omdat jij en je moeder het al zo lang zonder jouw vader moeten doen... En een kaars vol hoop voor je broer voor die positieve wending...

liefs,
Petr@

Genista

oh, wat een triest bericht van je vader, het blijft een grote zorg, maar als dan dat ziekenhuis ineens weer opdoemt, dan voelt het allemaal toch weer extra, niet alleen voor je vader, maar voor jullie allemaal!

Veel sterkte gewenst! Ook met de zorgen rondom je vrienden.

(en dank voor het lieve kaarsje voor Fleur en ons, doet me goed!)

Genista

Genista

22-02-2013 om 23:05 Topicstarter

Lief!

De vraag is altijd weer of mijn vader misschien met een week weer thuis is, of dat het zomaar twwe maanden of langer wordt al hij eenmaal het ziekenhuis in moet. Het lijkt dit keer goed te gaan en als er niets geks gebeurt, mag hij morgen naar huis. En zelfs dan zit je nog zeker een week op spelden af te wachten of het écht weer even voorbij is.
Hartelijk dank voor jullie kaarsjes, ook voor mijn vrienden! Ik vind het zo lief. En zo moeilijk voor hen.

Rafelkap

Rafelkap

23-02-2013 om 08:32

Genista

Een kaarsje voor je vader - en voor je moeder en jullie, opdat hij vandaag weer naar huis mag.
En voor je vrienden, wat verschrikkelijk moeilijk om toe te moeten kijken.

Genista

grote kaars voor jou en jouw omgeving. Wat moet het moeilijk en tegelijkertijd ook mooi zijn om zo intensief met elkaar bezig te zijn om aan een komend afscheid te werken.

Petje af hoe jullie hier mee omgaan. Heel veel sterkte.

Kaars voor iedereen die het gebruiken kan

Hoor weer veel leed om mij heen. Dat de kaars maar sterkte en kracht mag geven toch door te gaan.

Niny

Niny

25-02-2013 om 19:36

Petra

Petra, dank voor je lieve berichtje! Ik had een paar dagen niet gekeken en zag het nu pas. 38 jaar is echt al een lange tijd, onvoorstelbaar eigenlijk, ik was pas 10 toen mijn vader overleed.
Hopelijk gaat het goed bij jullie, ik heb nog een kaarsje gebrand voor de veilige terugkeer van je zoon.
Niny

Voor ons eigen gezin

met name voor onze (hypergevoelige) 7-jarige knul...
Onze hond, slechts 5,5 jaar oud, hebben we vanochtend moeten laten inslapen! Jongste gaf aan dat hij het niet aankon, omdat hij dan ook steeds moest terugdenken aan toen ik in het ziekenhuis lag met een hersenbloeding. Ze weten het nog niet, over een uurtje ga ik ze ophalen van school en dan 'mag' ik het ze ook vertellen. Dat wordt huilen!

Jons

Ach jons

Ik zal aan jullie denken straks tussen de middag. Wat verdrietig toch allemaal

Genista

Genista

26-02-2013 om 11:23 Topicstarter

Ach jons...

Veel sterkte. Ik kan het me nauwelijks voorstellen, die dartele doedel van jullie, pas 5,5 jaar oud. En ach, je jongste zal niet de enige zijn die er zulke nare associaties bij krijgt. Veel sterkte voor jullie.

Aïda

Aïda

26-02-2013 om 19:34

Voor mijn vader

Eigenlijk hadden we vandaag jouw verjaardag moeten vieren, maar vandaag heeft in teken gestaan van jouw sterfdag...

Een jaar zonder jou pap, je word zo ontzettend gemist!!

Anke

Anke

27-02-2013 om 12:59

Voor velen......

voor veel lieve mensen uit mijn omgeving die het zo hard nodig hebben

- voor mijn tante die niet meer beter wordt
- voor mijn oom die ook niet meer beter wordt
- mijn moeder wiens familie nu erg klein wordt en ook straks haar enige zus zal moeten missen
- voor de buurvrouw die verder moet zonder haar oudste zoon
- voor mijn schoonzusje met al haar zorgen om haar dochter
- voor het andere schoonzusje wat zelf ook zorgen heeft om haar gezondheid
- voor mijn vriendin wiens moeder ook erg ziek is en eigenlijk de strijd heeft opgegeven..

Ik denk aan jullie allen, steek een kaarsje op en zend allemaal positieve gedachten naar jullie toe !

liefs Anke

handschoen

handschoen

03-03-2013 om 11:46

Verlaat kaarsje

een kaarsje voor mijn vader, die vorige week is overleden. Zo verwachtten we nog dat hij er weken misschien wel maanden zou zijn, en zo ging het wel heel snel achteruit. In twee dagen van uit eten naar overlijden.
Dit kaarsje ook voor iedereen die hem mist; en op zijn/haar eigen manier hier mee omgaat.

Hanny61

Hanny61

03-03-2013 om 12:34

Handschoen

Gecondoleerd met dit onbegrijpelijk snelle verlies. Heel veel sterkte voor de komende tijd.

handschoen

handschoen

04-03-2013 om 09:23

Hanny61

dankje voor je reactie. Het is inderdaad heel snel gegaan. Natuurlijk wisten we dat bij ALS weinig te voorspellen valt wat betreft snelheid van verloop. Maar ik merk dat juist dat steeds weer in mijn hoofd terugkomt; de ene dag aten we nog samen, en een dag later is hij er niet meer. En dat het zo snel ging, kan ik gewoon nog niet plaatsen. Vandaag de begrafenis, en ik voel zoveel weerstand om de deur uit te gaan...

Zus

Zus

04-03-2013 om 10:13

Sterkte

Sterkte, handschoen. Het is een afschuwelijke ziekte en helemaal naar dat het ineens zo snel kan gaan. Veel sterkte vandaag en in de komende tijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.