Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zomaar iemand

zomaar iemand

13-09-2012 om 19:50

Broer

Mijn grote broer is vannacht overleden. Ik zal hem enorm missen. En oh, wat gaat mijn hart uit naar mijn nichtjes die nu zonder vader door het leven moeten gaan.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

13-09-2012 om 21:28

Zomaar iemand

Je bericht raakt me, zomaar. Ik wens je heel veel sterkte en ook voor je nichtjes.

Genista

Genista

13-09-2012 om 23:56 Topicstarter

Kleine m, veel te vroeg geboren en na twee weken overleden. Een mooi ballonnetje voor jou.

Kaarsjes

Zomaar iemand, voor jouw broer en familie, en ook voor jezelf. Sterkte!

Vriendin R, voor de schrik. Hopelijk komt het goed!

En voor de kleine M van Genista en voor Marnix. Kindjes moeten niet dood hoeven gaan...

Liefs, Mick

Genista

Genista

14-09-2012 om 10:27 Topicstarter

Zomaar iemand

Een dikke kaars voor jou en voor je grote broer.

Zomaar iemand

O, wat erg. Grote kaars voor jou en je nichtjes. Heel veel sterkte!

Monet

Monet

15-09-2012 om 14:03

Zomaar iemand

Vanuit Turkije van mij een dikke knuffel en een grote kaars voor jou en je hele familie

Zomaar iemand

Zomaar iemand

15-09-2012 om 23:09

Dank jullie

Dank jullie wel voor je medeleven. Wij zijn intens verdrietig.
En misschien lijkt het ongepast, maar ik wil jullie iets vertellen. Ik heb vandaag mijn wilsverklaringen getekend. Een gemachtigde geregeld, een behandelverbod en een euthanasieverklaring getekend.
Denk alsjeblieft nú na over wat je wilt als je onverhoopt in coma zult raken of op een andere manier niet kunt beslissen over je eigen leven. Wat je ook besluit, denk er goed over na.
En wacht niet langer, omdat je nog jong en gezond bent. Het kan iedereen gebeuren, op ieder moment. Ik heb de afgelopen weken heel veel mensen in mijn omgeving horen zeggen: 'ik zou nooit in zo'n situatie willen komen'. Nou, júist als je gezond bent, moet je er voor waken dat je ONvoorbereid in een situatie terecht komt die je nooit gewild hebt.
Zomaar iemand

Petr@

Petr@

16-09-2012 om 16:23

Zomaar iemand

Een dikke kaars vol kracht voor jouw nichtjes en voor jou...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

16-09-2012 om 16:24

Genista

Ik zet er een kaars vol kracht naast voor zijn/haar pappa en mamma...

liefs,
Petr@

Zomaar iemand

Een kaars vol kracht om door te gaan. Voor jou, je familie, je nichtjes, voor iedereen die betrokken was bij je broer. Wat een groot gemis...

Bellefleur

Bellefleur

17-09-2012 om 10:01

Zomaar iemand

Heel veel sterkte gewenst.

Genista

Genista

17-09-2012 om 11:20 Topicstarter

Zomaar iemand

Ook vandaag een kaarsje voor jou en je grote broer en nichtjes, voor jullie dierbaren die zo verdrietig zijn. Je hebt gelijk, er zijn zaken die je juist moet regelen als je nog daartoe in staat bent. Ik vind het goed van je, dat je hebt doorgepakt daarin. Mag ik zo brutaal zijn om nog een ding toe te voegen, iets dat mij heel na aan het hart ligt? Zorg dat je omgeving weet wat je wensen op dat gebied zijn, bijvoorbeeld dat er een niet-reanimatieverklaring of euthanasieverklaring is. En praat met je omgeving over je standpunten omtrent orgaan- en weefseldonatie, of je wilt ontvangen, of je donor wilt zijn, zodat, áls de arts met de vraag komt, je daarop voorbereid bent.
Sterkte, lieve zomaar iemand.

Zomaar iemand

Een dikke knuffel, wat aan de late kant, maar na vijf dagen geen fatsoenlijk internet lees ik dit nu pas. Heel veel sterkte voor jullie allemaal nu. Dikke smakkerd,

liefs Purk

Vic

Vic

17-09-2012 om 14:15

Voor oma

Vanmorgen ben je dan toch gegaan. Je was er al een tijdje klaar voor. Het is je gegund (got, wat klinkt dat vreemd), maar het voelt zo moeilijk en verdrietig dat er ineens een hele generatie weg is.

Vic

Ach, kan me erg goed voorstellen dat het een leeg en verdrietig gevoel geeft. Je oma is er al je hele leven, en nog van ver daarvóór. Zo gek als zo iemand dan wegvalt.
Mijn oma leeft nog, maar hoe lang nog? Ze is 95 jaar en ik zie erg op tegen de dag dat ik het telefoontje krijg.

Kaars voor jou en je oma; sterkte Vic!

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2012 om 07:26

Vic

Veel sterkte!

krin

krin

18-09-2012 om 09:17

Vic

Bij ons zijn dit jaar ook de laatste twee van die generatie overleden, en dat vind ik ook een raar idee. Alsof er een schil om de familie is afgepeld, een stuk geschiedenis echt geschiedenis is geworden.
Hoe dan ook, een goed afscheid van je oma gewenst.

Hanny61

Hanny61

18-09-2012 om 12:22

Ach, vic

Nu is je oma dan overleden. Misschien kan het je troosten dat ze zelf niet meer verder wilde. Heel veel sterkte!

Gerdina

Gerdina

18-09-2012 om 20:46

Zomaar iemand

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies!

Hanny61

Hanny61

20-09-2012 om 00:50

Voor mezelf

omdat het al weer 20 jaar geleden is, dat ik voor het eerst moeder werd. Helaas werd mijn zoontje maar 7 maanden oud.
Het blijft een rare dag, zo'n geboortedag...

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2012 om 07:34

Hanny

Een kaarsje voor jou en je ventje....ik weet hoe het voelt, sterkte! Twintig jaar...hoe zou hij eruit hebben gezien, hoe zou hij in het leven staan?

Hanny

ook van mij een kaarsje! Sterkte met deze rare dag!

Jons

Hanny

voor jouw zoon die je moeder maakte, voor het eerst, ook zo bijzonder!

Hanny

Een kaars voor jou en je zoon. Twintig jaar, wat een tijd, wat zou het voor iemand geworden zijn... als je dat eens even kon zien. Sterkte met deze rare dag!

Hanny61

Hanny61

20-09-2012 om 15:20

Bedankt!

Het deed me goed om het bovenstaande op te schrijven en jullie reacties daarop doen me ook goed. Tja, hoe zou hij zijn geweest? Ik vraag het me inderdaad wel eens af, vooral als ik naar mijn andere kinderen kijk. Lijken ze op hem? Hoe zou het in ons gezin zijn geweest als hij er nog was? We zullen het nooit weten. Twintig jaar klinkt ook al zo lang geleden, maar zo voelt het niet.

Vic

ik leef met je mee, sterkte, het is verdrietig

Hanny

Tjee Hanny ben stil van je berichtje, 20 jaar... je oudste, die je moedermaakte, ik denk aan je.

Een kaars voor haren

En voor alle steden die ook al te maken hebben met een beginnend project x - wat stom allemaal dat vernielen!

Een kaars voor friso en mabel en hun dochters

Ik lees dat Friso vandaag 44 wordt. Nog altijd in coma, wat erg toch allemaal. Een warme kaars voor zijn gezin. Ik lees te veel op internet, domme reacties op hyves van mensen die maar wat roepen, ik word er zo verdrietig van. Vaak weten ze totaal niet waar ze het over hebben. Het gata niet over het koningshuis, het gaat over een mens en zijn gezin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.