Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-11-2019 om 09:29
Mijn moeder (die Lewy body dementie heeft) geeft al jaren aan dat ze t.g.v. haar ziekte op een zeker moment niet verder wil leven. Tot voor kort lag dat moment nog ergens in de verre toekomst. Wel hebben we het afgelopen jaar elke paar maanden een gesprek hierover met de huisarts gehad, waarbij ze steeds haar wens herhaalde en aangaf dat het moment nog niet nu was.
De laatste maanden gaat ze echter heel erg hard achteruit, en daarom heeft ze nu besloten dat dit wel het moment is om eruit te stappen. Nu het nog kan. Omdat de huisarts het zelf niet uit wil voeren, zijn we doorverwezen naar de levenseinde kliniek.
De aanmelding is de deur uit, en nu is het wachten op de eerste afspraak met een arts en verpleegkundige. Volgens de huisarts voldoet mijn moeders verzoek aan alle (juridische) voorwaarden en kan het in principe snel geregeld worden.
Tja en nu. Nu moeten we het gaan hebben over haar uitvaart wensen enz. Ik sta volledig achter de keuze van mijn moeder, maar het is wel mijn laatste ouder (en laatste grootouder van mijn kinderen). En hoewel ze in zekere zin er al voor een groot deel niet meer is (door de dementie) wordt het nu opeens wel heel definitief allemaal. Dat grijpt me toch wel erg aan...
Wie heeft ook zo'n traject doorlopen en wil er iets over kwijt. Hoe lang duurde het vanaf de aanmelding tot de daadwerkelijke uitvoering? Zijn er nog dingen waar we aan moeten denken, om te regelen?
27-11-2019 om 14:46
dank
jullie wel allemaal, voor jullie steun. Dat doet me toch wel goed.
Net de kliniek gebeld. Ze waren er al druk mee, er is al contact met de huisarts geweest enz. en ze zijn nu een team aan het samenstellen dat ergens volgende week met mijn moeder komt praten. Hoe het dan verder gaat zullen we dan bespreken.
27-11-2019 om 17:44
Een ding tegelijk?
Eerst je moeder, dan de scheiding? Het lijkt me zo dat allebei tegelijk echt teveel is voor 1 mens...
Fijn dat er (onzichtbaar voor jou) wel al actie is ondernomen. Sterkte dan maar komende week.
Wat naar dat je ex zich zo gedraagt. Het is helaas iets dat vaak gebeurt, dat scheiden het slechtste in mensen naar boven haalt... Erboven proberen te staan, steun zoeken bij je familie en vrienden, en en goede advocaat zoeken die jou helpt jouw belangen in het oog te houden. Want met zo’n opstelling als je ex lijkt mediation me geen optie.
27-11-2019 om 17:49
Jippox
Virtuele knuffel van mij. De zorgen komen wel allemaal tegelijk. Hou vol!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.