Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 23:13

Een nieuwe kaars [wordt gearchiveerd]

voor al die lieve mensen hier, voor kracht, hoop en liefde!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel grote fakkels... voor roompie en voor...

...voor iedereen hier... voor Roompie, wat een verdriet. Veel kracht en hoop, dat je vader nog zo lang mogelijk bij jullie mag zijn! Voor Ilsepilse, voor dat je man verder mag opknappen, voor je collega's met hun verdriet... Voor de vroegere kennis van Emmawee en haar zoon, oefff... voor de slachtoffers van de vliegramp en iedereen die daar bij betrokken is... voor Pollewop, voor Lieke 164...

Zoveel mensen met zorgen en verdriet, zoveel grote fakkels erbij voor troost, kracht, hoop en zoveel meer nog dan dat!

Voor al die mensen die hier al zo lang komen om kaarsjes te branden voor anderen... soms ook voor zichzelf... omdat zij en anderen het zo hard nodig hebben... ieder die hier een beetje warmte komt zoeken... zijn verdriet en angst een plekje wil geven, zijn verhaal willen delen... en nog zoveel redenen meer...

Veel liefs, Beertje(s)

Een gedicht en kaars voor iedereen

Er is heel stilletjes uit het niets weer een kaarsje bijgekomen ,
zomaar onverwachts of verwacht ben je uit het leven weg genomen ,
Een traan , het leven in je is gedoofd ,
De kracht uit je is weg geroofd ,
Maar deze kaars zal keer op keer schijnen ,
Het is een herinnering aan jou die niet zal verdwijnen,
Rust zacht wie je ook mag zijn ,
Deze kaars brand voor iedereen die nu verlost is van zijn of haar pijn ,
Ook voor de personen die om welke rede nog bezig zijn met strijden ,
Hoop ik dat deze kaars een beetje steun geeft in deze moeilijke tijden

Petr@

Petr@

27-02-2009 om 22:14

Anna

Op deze sombere dag een warm vrijdagkaarsje voor jou...

Voor mijn vriendin's moeder zet ik daar een kaars vol kracht naast, nog 6 bestralingen te gaan...

liefs,
Petr@

miranda

miranda

28-02-2009 om 09:15

Weer een voor mijn meisje...

die afgelopen woensdag is geopereerd aan haar schildklier en we moeten wachten voor de uitslag van de kweek tot 12 maart!! Haar schildklier zag er niet uit zoals ze verwacht hadden.

Voor miranda en haar meisje

een kaarsje voor moed en sterkte!

Voor mijn 13 jarige achterneefje..

.. die vandaag weer is opgenomen in het ziekenhuis omdat de lymfeklierkanker weer is teruggekomen in zijn nog veel te jonge lichaam

Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 13:35

Ireth.

Hier brand ook een kaarsje voor je achterneefje.
Kloteziekte.................
M.

Petr@

Petr@

28-02-2009 om 13:51

Rembrand

Hoe gaat het met jouw nichtje?

Petr@

Petr@

28-02-2009 om 13:52

Petra-

Kaarsje voor jou omdat deze onzekerheid mij verschrikkelijk lijkt...
Een kaarsje vol hoop dat het allemaal goed komt!

liefs,
Petr@

Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 14:02

Petr@

Ze staat voor het begin van een nieuwe ronde chemokuren. Ze heeft het erg moeilijk gehad de afgelopen keer. De klachten die ze heeft door de chemo verergeren waardoor ze veel is afgevallen en weinig eetlust heeft. Ze voelt zich naar en als ik in haar oogjes kijk word ik zo verdrietig.........
Zo ernstig hoort een kindje van nog geen drie niet te kijken. Afgelopen week zijn ze op wintersport geweest, en ik hoop dat alle aandacht ( Opa,Oma,Oom en tante zijn ook mee ) haar goed gedaan heeft.
Dank je wel dat je er naar vraagt.
Liefs M.

Voor mijn buurman

die vandaag met de ambulance naar het zkh werd gebracht.

Hoop dat het meevalt en we u snel weer langs zien lopen met uw hond!

gula

Bastet

Bastet

28-02-2009 om 18:25

Rembrand

Ik brand er nog één voor je nichtje,en nog één voor alle andere zieke kinderen....
Bastet

Voor iris

Voor Iris omdat haar moeder precies vandaag 3 jaar geleden een einde aan haar leven maakte....Meid hou je sterk !

emmonis

emmonis

28-02-2009 om 21:16

Voor miranda en haar meisje

tot 12 maart moeten wachten. Dat is een eeuwigheid. Ik wens je heel veel kracht toe.

emmonis

emmonis

28-02-2009 om 21:19

Ook voor de anderen

Voor Ireth, Rembrand, Roompie en de anderen die hier postten brand ik een kaars. Dat die jullie een beetje warm houdt.

Marsudan

Marsudan

01-03-2009 om 10:32

Veel kaarsjes...

Voor het nichtje van Rembrand, voor Roompie, voor Ireth, voor Miranda en haar kleine meid... Wat zijn er toch veel kaarsjes nodig...
Ik zet er nog eentje bij, voor de mama's van mij en Nikus. Allebei nog maar zó kort van ons weg, en allebei binnenkort hun geboortedag...
Liefs Mariska

Marsudan

Marsudan

01-03-2009 om 10:33

Nog eentje!

Voor de mama van Koentje, die had er hierboven ook bij gemoeten!

sneeuwklokje

sneeuwklokje

01-03-2009 om 14:14

Eentje voor mijn vader

Een kaarsje voor mijn vader die waarschijnlijk nog enkele dagen te leven heeft. Dat hij rustig heen mag gaan.

Pollewop

Pollewop

01-03-2009 om 23:10

Voor iedereen die betrokken is bij olifant annabel

Hoorde net dat ze haar niet uit de greppel kunnen krijgen en haar daarom moeten laten inslapen................wat een drama! Heb de hele dag goede hoop gehad dat het zou lukken. Iedereen heel veel sterkte toegewenst.
Daarnaast een grote kaars voor iedereen hier......

Een kaars

... voor de mama's die er niet meer zijn. Voor Ireth uit het draadje hieronder wordt het de eerste herdenking, voor mij alweer de 9e. Toch lijkt het nog maar zo kort geleden!
Een mooie kaars hier voor al die mama's en oma's die zo gemist worden door hun kinderen en kleinkinderen.

Liefs, Mickey

Hupsakee

daar ga ik weer!!!! Tranen met tuiten...
Wat mis ik mijn moeder, wat missen mijn kinderen hun oma... En dan door een berichtje van Mickey, zo simpel, zo waar, knallen bij mij de tranen uit mijn ogen...

Ma, voor jou een dikke kaars.
Voor mijn kinderen een mooie, warme vlam.
Voor alle vrouwen die hun moeder/vader zijn verloren ook een fel flikkerend licht.
Voor de ouders van posters hier die een van hun ouders gaan verliezen een grote fakkel voor kracht!!!
En een universele kaars voor iedereen die het nodig heeft!!!

Wat dom

ik bedoel in mijn vorige berichtje natuurlijk

Voor de posters hier die een van hun ouders gaan verliezen...

Sorry!

Mick en ireth

Een mooie 'moederkaars' voor jullie allebei!

Liefs, Mien

Petra-

gewoon omdat je berichtje in 'gezondheid' me aangrijpt. Volgens mij heb je wel genoeg op je bordje. Deze onzekerheid erbij is gewoon niet eerlijk.

Een mooie kaars voor jou.

Wilma

Wilma

02-03-2009 om 10:18

Gewoon even

zeggen dat ik iedereen hier die zoveel op zijn bordje heeft veel sterkte wens. Ik ben hier even niet geweest (we waren even ertussenuit, ook goed soms) en als je dan terugkomt zijn er zóveel berichtjes, zoveel verdriet, maar ook zoveel mensen die meeleven en die aan elkaar denken. Dat is toch prachtig aan zo'n forum!

En ot aan Mijk en Mien, wat heerlijk zeg, voor Mijk dat je zo even bij Fleur kunt gaan kijken en even bij haar stil staat en er zelfs soms nog schatten van onschatbare waarde achterlaat! En voor Mien, wat heerlijk om dan zulke schatten te vinden hè, iemand die even speciaal naar je meiske toe is gegaan, bijzonder is dat toch elke keer weer. En nog even zeggen dat ik dat gevoel van oh-wat-wil-ik-toch-veel-op-zo'n-klein-stukje-grond herken ik zó. Vandaar dat wij ook nogsteeds geen vaste steen hebben, ik verander gewoon té vaak van idee . Voor jullie allebei, Mijk en Mien, een dikke kus !

Groetjes,
Wilma

Kaarsje vandaag

Voor mijn dikke vriendin W, die nu haar vader moet missen. Ik hoor het net en ik heb een dikke keel.
*knuf*

Wilma

Wilma

02-03-2009 om 10:37

Wat het oog niet ziet

Lieve Martijn,

We waren in Eurodisney de afgelopen week.En voor iedereen die naar ons keek, leken we het perfecte gezin, twee ouders en twee kinderen, een jongen en een meisje ook nog. En wat hebben we het fijn gehad. Roos met de oh-zo-bekende minnie-oren-diadeem op, Tijmen met de plattegrond in de hand de weg wijzend. Pedagogisch onverantwoorde dingen etend, te dure kadootjes kopend. Lol makend met ons vieren, het naar de zin hebbend, genietend. En niks van dit alles was gespeeld, we hebben 't prachtig gehad.

Maar weet je, lieve Martijn, wat ook niet gespeeld was, was dat ik heel heel vaak aan je gedacht heb. De laatste keer dat we in Eurodisney waren, zat jij namelijk nog in mijn buik. Dartelde je vrolijk rond, wisten we nog niet al te lang dat we zwanger waren, zwanger van een prachtig kereltje. De wereld lachte ons toe, onbevangen huppelden we rond door Main Street, hand in hand, je papa en ik. Een klein donkerblauw mutsje hebben we toen gekocht, met een piepklein mickeymousje erop. Voor jou. Véél te duur, maar oh zo leuk om al iets voor je te kopen.

Een piepklein fotolijstje kreeg ik toen van mijn moeder, voor de echofoto van jou van toen. Wat lachte de toekomst ons toe.

Nooit heb je dat mutsje op gehad en nu in Eurodisney hebben we je niks in het echt kunnen laten zien.

Ik heb héél veel aan je gedacht en je ongelooflijk gemist. Zou jij dan degene zijn geweest die met papa in de achtbanen had gedurfd zodat hij niet alleen had hoeven gaan?

Lieve Martijn, een prachtkado was 't dat we kregen, die reis hiernaartoe. Een prachtig kado vol levensvreugde en vol plezier. Maar eigenlijk, en dat weten alleen wij, ook een kado om weer even een extra lijntje te hebben, een lijntje van mij naar jou ...

Mama.

Wilma

Wat het oog niet ziet, maar het hart WEL voelt!

Alsof ik over je schouder meekijk, zo mooi heb je je gedachten rondom Martijn beschreven. Bewaren hoor, die gedachtenspinsels!!

Liefs, Mien

Voor wilma en martijn*

Lieve Wilma ik ken jou verhaal niet maar jou stukje hier boven ontroerde mij zo dat ik wel even moest reageren.Een mooi kaars met mickey mouse oren voor jou mannetje en een heldere krachtige kaars voor jou sterkte!

Wilma

Wilma

02-03-2009 om 11:08

Mientjelief

jij ook al hier! Ik, controlfreak, wilde natuurlijk even kijken of m'n hersenspinsels er ook wel werkelijk stonden en nu zie ik jouw lieve woorden al staan. Da's extra leuk dan !!

En yep, da's zeker wat 't hart wél voelt ... En dit weekend en vandaag heb ik alweer zó vaak gezegd dat we 't práchtig hebben gehad, want dat hebben we ook. 't Is super altijd als men met je meeleeft en attent naar zoiets vraagt. Maar 't is natuurlijk nooit een gelegenheid dat je even zegt dat je ondertussen ook wel veel aan Martijn hebt gedacht. Mensen denken zovaak als je zoiets zegt dat je totaal depressief achter de geraniums zit ofzo en zo is 't helemaal niet. Ik weet dat jij dat ook zo voelt en ervaart, dat je best gewoon 'gelukkig' kunt zijn en plezier kunt hebben, díkke pret zelfs en dan toch ook gewoon ineens zo'n steek van verdriet kunt voelen. Dat loopt allemaal dwars door elkaar heen.

Kus,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.