Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Brandende kaars

Bij deze de nieuwe kaarsendraad, voor iedereen die een kaarsje branden wil voor wie dan ook.
Ik start met een kaarsje voor mijn dierbare vriendin. Knuffels!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nikus

een kaarsje voor jou en de mensen die om je heen staan. Heel veel kracht toegewenst; hopelijk komen de artsen erachter wat er is gebeurd en blijkt er ook nog een oplossing en mag je snel weer naar huis...

Klaartje

Klaartje

11-12-2009 om 21:00

Voor mijn moeder

Waar we deze week afscheid van moeten nemen.....

Asa Torell

Asa Torell

11-12-2009 om 21:09

Ook een kaars voor nikus

Dat klinkt helemaal niet goed. Hopelijk gaat het snel beter!

Puck2

Puck2

11-12-2009 om 21:29

Voor oom

Woensdag hoorden we voor het eerst dat het niet goed met je was. Vanmorgen ben je toch heel plotseling en heel snel weggegaan. We zullen je missen, lieve ome S.

Mien*

Lieve Mien*,

Je reactie op mijn blog... ja, je hebt precies de juiste snaar te pakken. Weet hoe het voelt.
En dan dat zinnetje van je, zo hartverscheurend...: "je kind verliezen wat je zo KENT is vast nog weer ´anders´ dan een kind wat je niet hebt mogen kennen..."
Inderdaad 'anders', niet erger of minder erg. We zijn ondanks het verdriet dat we hebben ook zo dankbaar voor de zeven jaren waarin we hem hebben mogen leren kennen.
Een mooie kaars voor jou omdat ik zo graag gewild had dat jullie je lieve kleine meid ook hadden leren kennen! Dat jullie vorige week met haar pakjes uit hadden mogen pakken en je samen met haar een kerstboom had op mogen tuigen, misschien wel in de kerstvakantie een paar dagen weg en dat ze na de vakantie aan de tweede helft van het schooljaar in groep vier zou beginnen...

Liefs!

Geraakt

door allerlei opduikende berichtjes, over Fleur, over ons, over mij..

Ik ben blij met het medeleven, het voelt aan de andere kant ook weer alsof ik/we ruimte zou moeten maken voor al die mensen die nog maar net in het rouwproces zitten, gewoon ook omdat het ´hartverscheurende´ niet meer zo hartverscheurend voelt.

Natuurlijk is het gemis, gemis blijft, maar het is wel een gemis met een meer weemoedig gevoel, gelukkig niet meer zo ontheemd, losgeslagen, oneindig pijnlijk (het is net als lichamelijke pijn, op een gegeven moment kun je je niet meer bedenken HOE pijn iets deed, al wéét je wel dat het zo enorm en veelomvattend was)

Er blijven momenten met steekjes, met gedachten ´wat als´ maar ik merk dat ik ongelukkiger word van zulke gedachten en tegenwoordig kan ik gelukkig ook intens genieten van wat WEL is..

En nee, ik ben geen heilige (niet dat ik ambities heb ), we ´vechten´ inmiddels soms ook alweer over onnozele dingen (wat ik me een paar jaar geleden dus absoluut niet voor kon stellen) maar we hebben het goed.

Maatje, bedankt voor jouw berichtje, je weet altijd goed te omschrijven wat je voelt en denkt! Ik hoop dat die spannende zwangerschap, die goed afliep, die van je vriendin was??

Rafelkap, dank je wel, ik voel me bijna ´moeder´ van de V&V bezoekers

Heli meis, ik zou willen dat je niet voelt wat je nu voelt, ik was ´blij´ jou te ontdekken en dat je schrijft..

Uit ervaring weet ik hoe fijn het is, het kunnen schrijven (en jij weet het natuurlijk ook).. Al met al maak je zo ook een document voor Joram (en de rest van je naasten)

Heel veel liefs en sterkte!
Mien

jeugdvriendin

jeugdvriendin

13-12-2009 om 10:50

Kaars voor de moeder van suzanne

die haar lieve dochter nu al 3 jaar moet missen, en dat door toedoen van een gestoorde gek. Zo vreselijk.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

13-12-2009 om 11:45

Dikke kaars voor

de dochter van een lieve vriendin. Vorige week bevallen van een prachtige dochter, nu vechtend voor haar leven na een operatie aan een geperforeerde blinde darm... Vecht meisje, je kindje en je moeder kunnen je niet missen!!

Dikke kaars vol hoop voor L. dus...

Petr@

Petr@

13-12-2009 om 18:59

Hasse

Ik zet er een dikke kaars vol hoop bij voor de dochter van jouw vriendin...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

13-12-2009 om 19:03

voor Anoniem, Ponpon, Cleo en Moedeloos een dikke kaars vol kracht...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

13-12-2009 om 19:05

voor mijn vriendin een kaars vol hoop op een wonder. Twee weken geleden heeft ze een terugplaatsing gehad en morgen moet ze bloed laten prikken. Ze is nog nooit zo ver gekomen na een terugplaatsing dus hoop en vrees wisselen elkaar af...

Petr@

Voor nikus

een beterschapskaars!

Maatje

Maatje

14-12-2009 om 11:40

Ja mien*

Dat was inderdaad mijn vriendin . Liefs, Maatje.

Jacoline29

Jacoline29

14-12-2009 om 13:16

Middelste dochter van bijna 6 en mezelf

Na je broer en je kleine zusje,zit ook jij nu tegen een longontsteking aan,de huisarts hoorde niks wijzend op een infectie nog,maar wilt je scherp in de gaten houden,aangezien zowel je broer als zusje geen zieke indruk maakte en toch een ontsteking hadden,onderneemt hij nu deze stap.Op dit moment is het nog een lage bronchitus,moeten puffen,hij wilde nog geen foto's of AB geven,hopelijk helpen de puffers en hoef jij niet aan de AB.De zwarte wok boven het huis mag van mij wel wegwaaien nu.Wordt er zelf ook depri van,dus voor mezelf zet ik er een kaars naast.

jippa

jippa

14-12-2009 om 17:05

Mjn moeder en eentje extra

voor de spanning van de onderzoeken. Voor de hoop dat die rotziekte weg is gebleven, voor de hoop dat we nog een poosje hebben....

En nog eentje ernaast voor iedereen die op een of andere (medische) uitslag zit te wachten met deze dagen. Om gek van te worden soms. Of sowieso voor iedereen die wel wat steun kan gebruiken.

Voor kleine j

Omdat er zo gesold wordt met en over jou in je eerste levensjaar. Nu heb je voorlopig een veilig thuis, ook al is het niet bij je ouders (want daar ben je niet veilig), hopen dat er een goed, structurele oplossing komt...! Knuffels!

Petra-

Petra-

14-12-2009 om 20:41

Geerke

hoe is hetmet de vader van het kindje uit je klas?
Een kaars voor die familie!

Maatje (o.t)

wauw, van harte, wat een spanning, ook voor jou!

Kuzco...

...wat een vreselijk bericht, och meisje... heb gewoon geen woorden...

Heel, heel veel sterkte voor jou en jullie hele gezin! Een hele grote kaars steek ik aan...

Veel kracht!

Liefs, Beertje(s)

Klaartje...

...je korte berichtje treft me, ik steek nog een kaarsje aan...

Heel veel kracht gewenst!

Liefs, Beertje(s)

Geerke...

...och, wat zwaar voor de kindjes waar je over schrijft... Het jongetje wat nu beide ouders moeten missen in zo'n zware tijd, papa in coma... en voor j... een krachtig kaarsje erbij!

Ik steek gelijk nog een mooie warme kaars erbij aan, voor jullie eigen lieve kanjer Enzo*...

Liefs, Beertje(s)

Petra

Voor je vriendinnetjes, 2 dikke kaarsen erbij!!! Zo'n geweldig nieuws voor de een, en nog zoveel spanning voor de ander... oef!

Liefs, Beertje(s)

Mickey

...een dikke kaars voor jouw O en ieder daar omheen... sterkte!

Liefs, Beertje(s)

Jacoline...

...voor je kinderen, (bijna) allemaal zo ziek... een dikke kaars - sterkte!

Liefs, Beertje(s)

Puck2

Een krachtige kaars voor je oom, en ieder om hem heen... wat zwaar! Heel veel sterkte.

Liefs, Beertje(s)

Een ster van fakkels...

...voor alle sterren en sterretjes daarboven. Die zó worden gemist... jong, oud, groot, klein... Jullie worden gemist!

Liefs, Beertje(s)

Voor iedereen...

...heel veel lang brandende fakkels erbij.

Door de mist voor m'n ogen kan ik haast de berichtjes niet meer lezen. Het zijn er ook teveel... sorry voor wie ik nu geen persoonlijk kaarsje aansteek... Daarom deze fakkels, voor iedereen die ze goed gebruiken kan.

Voor geloof, troost, hoop, warmte, kracht, liefde, licht... en nog zoveel meer!

Liefs, Beertje(s)

Twee roze kaarsjes...

...omdat het met de tweeling ook nog zo af en aan goed en slecht gaat. Terwijl ik hier kaarsjes plaats weer nieuw bericht. De oudste was onlangs even thuis, maar werd weer opgenomen. Is nu weer thuis... Maar de jongste heeft 't nu ook weer moeilijk. Gaat nu over van het Flevo naar het AMC in de hoop dat ze daar beter kunnen behandelen... het blijft spannend... Twee kaarsjes voor jullie, je ouders, oma's en opa's en ieder die zo meeleeft.

Liefs, Beertje(s)

Klaartje

Klaartje

15-12-2009 om 08:35

Inmiddels

Is de begrafenis geweest en (in zoverre dat kan bij een begrafenis), het was een mooi afscheid. Voor haar was het al lang genoeg geweest en wie kan zeggen dat ie zijn moeder tot haar 90e bij zich had.
Maar als het dan zover is.....dan is het toch je moeder.

tonny

tonny

15-12-2009 om 09:07

Geen verlies, wel verdriet

en daarom een kaarsje voor mijn schoondochter die zwanger en met veel pijn plotseling in het ziekenhuis terecht is gekomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.