Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat kost de zomervakantie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

08-08-2011 om 16:09

Heel goedkoop

Wij passen twee weken op een huis van een kennis en ik heb voor de gehele vakantie een budget van 300 E. Tot nu toe nog maar ong 40 euro uitgegeven en we zitten al in de derde week!!

Liora

Mamarijke

Mamarijke

08-08-2011 om 17:51 Topicstarter

Verschil

is er inderdaad, maar daarom schreef ik ook wat voor soort vakantie we hebben gedaan. Maar fijn om te lezen, dat ik dus geen gek bedrag heb uitgegeven. Vond het namelijk zelf best veel, maar gingen altijd maar 1 week, en veel dichterbij.

Knijp

Knijp

08-08-2011 om 20:23

Goedkoop

ik vind dat je erg goedkoop uit bent, fijn toch?
Wij zijn 2 weken naar Duitsland geweest met grote kinderen, Bungalowpark, om de andere dag uitstapjes(ook pretpark), meestal zelf gekookt, 1 keer echt uit gaan eten, incl, benzine, álle boodschappen(niets van huis meegenomen). 1400 voor de bungalow, tegen de 1400 voor de rest dus in totaal een flink bedrag van 2800. Voel me eigenlijk een beetje een brasser als ik jullie bedragen lees.

Jesse_1

Jesse_1

08-08-2011 om 21:36

Primavera

Daarom meld ik het juist ook. (Ik denk overigens niet dat iedereen het hier meerekent, dus qua vergelijking is het niet vreemd - bovendien heb ik het totaalbedrag redelijk precies genoemd).
Wij hebben op de terugweg getankt in Luxemburg, dus de tank zat denk ik halfvol.
Jesse

Valkyre

Valkyre

08-08-2011 om 21:48

Knijp

Je bent geen brasser - je stimuleert de Europese economie! Geld moet rollen

Ik weet niet zo precies wat we hebben uitgegeven... Verblijf (bij familie/huizenruil) was gratis. Man en ik zijn 1x heel duur uit eten geweest (€140,-), 1x pannenkoekenhuis met zoon en een vriend erbij (€ 50,-) en 1x naar de Chinees (€ 40,-). Verder zelf gekookt. Dan nog uitjes: ongeveer € 90.- in totaal denk ik... En benzinekosten, zo'n €120,- gok ik. Verder veel gratis uitjes - speeltuin, kinderboerderij, boswandeling. Dus ongeveer € 450,-. Sinds we thuis zijn, hebben we nog wat andere goedkope uitjes gedaan (bv strand - tosti gegeten). Maar ik was liever lekker naar de zon gegaan voor veel meer! Dat zat er niet in, en we hebben toch lol gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Alcedo atthis

Alcedo atthis

10-08-2011 om 20:39

7500 euro

Dit jaar ongeveer 7500 euro. Voor een maand in een Afrikaans land, met vier personen. Dit is inclusief de vlucht, inentingen, eten, accommodaties, vervoer etc.

Moontje

Moontje

12-08-2011 om 22:36

Wij

Camperen in mobile home op vak. huisje op camping van gem. grootte, 2 wk. Frankrijk zal incl. boodschappen rond de 2.000 - 2.400 euro kosten.

Moontje

Moontje

12-08-2011 om 22:41

Liora

40 euro uitgegeven in 3 weken???
Eten jullie gras?

liora

liora

13-08-2011 om 22:34

Haha

Nee hoor, maar ik reken alleen de extra's zoals uitstapjes, extra reiskosten, etc.
Alle kosten die ik normaal ook maak teken ik niet als vakantiekosten.

Liora

cornilla

cornilla

14-08-2011 om 11:38

Liora

Ook al reken je alleen de uitstapjes dan is € 40,00 helemaal niets. Wat maken jullie dan aan uitstapjes?
Eén dagje uit en de € 40,00 is al overschreden aan toegang bijv.

Vic

Vic

14-08-2011 om 20:26

Hier

Voor in totaal 9 overnachtingen in hotel/pension/gasthof was ik zo'n 1250 euro kwijt, incl. maaltijden. Benzine ca. 250 euro, en overige uitgaven ook 250 euro (drankjes, ijsjes, dingetjes). Totaal 1750 euro, maar ik ben vast nog wat kleine uitgaven vergeten. Het streven was om de vakantie van het vakantiegeld te doen, dus dat is gelukt.
Het is trouwens opvallend hoeveel goedkoper de hotels in Duitsland zijn in vergelijking met Frankrijk. Ons hotel op de heenweg was maar 70 euro, voor een driepersoonskamer incl. ontbijt. Op de terugweg zaten we voor 90 euro incl ontbijt. In beide hotels hebben we heel lekker gegeten voor bijna geen geld. In het laatste hotel stelde de beheerster zelf voor om de portie van jongste te halveren. Het was nog enorm veel, schnitzel, frites en groenten, voor 3,75 ofzo. Er werd ook nog aangedrongen dat we een lunchpakket meenamen voor onderweg, terwijl het in NL en Fr niet op prijs gesteld wordt als je eten van het ontbijt 'meesmokkelt'.

Luna

Luna

15-08-2011 om 21:27

Zojuist uitgerekend

Precies net uitgerekend: voor bijna 4 weken Frankrijk met eigen caravan waren we 2000 euro kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 6 en 7.

Dit is exclusief:
- brandstof want baas betaalt
- afschrijving/stalling/verzekering caravan.

En dan hebben we voor ons doen nog best royaal gedaan: vrijwel dagelijks terrasje, keer of 12 uit eten, dagje kanoen, dagje fietsen huren, dagje dierentuin en grotten bezocht.

Vorig jaar in Oostenrijk waren we voor 4 weken 3000 euro kwijt, voornamelijk aan duurdere campings en restaurants.

liora

liora

16-08-2011 om 14:43

Cornila

Veel dingen die niks kosten. Museumbezoek (museumkaart), speeltuinen, bezoek aan vrienden, dat soort dingen. Tot nu toe inderdaad bizar weinig uitgegeven!

Verbaasd!

Ik ben juist verbaasd naar de grote bedragen die genoemd worden om op vakantie te gaan.....
Nu gaan wij altijd low-budget kamperen, in een tent die we al jaren hebben. Als wij naar Frankrijk gaan rijden we niet over tol-wegen. Wij willen juist de binnenlanden zien en rijden dus met een sukkeldrafje door Frankrijk heen.
Dit jaar helaas door gezondheidsredenen van dochter niet op vakantie kunnen gaan, begin het nu wele cht te missen....
volgend jaar weer !

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-08-2011 om 20:28

Ik durf het zo bijna niet te zeggen

maar dit jaar heeft onze vakantie iets meer dan €16.000,- gekost. We hebben dan ook een zeer uitgebreide reis gemaakt: met ons gezin van vijf personen een maand rondgereisd in het westen van de USA. Ik heb nu bijna alle kosten bij elkaar gezet en met wat ik nog moet opzoeken kom ik volgens mij rond dit bedrag uit. In dit bedrag is inbegrepen: vliegtickets, camperhuur, meeste campings helemaal betaald (van een aantal de aanbetaling nog niet meegerekend), alle betalingen met credit card en de geldopnames via de pinpas. Wat niet is inbegrepen zijn dus een paar aanbetalingen voor campings en daarnaast de Estavrijwaringen voor ons alle vijf en de extra reis-en annuleringsverzekering die we moesten afsluiten boven op onze doorlopende reisverzekering. Maar ik weet nog wel ongeveer wat de bedragen voor die dingen waren en als ik dat optel bij de berekening tot nog toe kom ik op ongeveer € 16.000,- uit.
Het is trouwens niet zo dat we ieder jaar zoiets doen. We hebben de laatste jaren veel gespaard en besloten dat we nu graag met ons alles een echt grote reis wilden maken. Het was geweldig; we hebben genoten van begin tot einde. Het gaat om veel geld, maar voor ons is het het waard.
Aagje

Jesse_1

Jesse_1

17-08-2011 om 10:02

Waarom verbaasd hasse

Je weet toch dat iedereen anders is, en de één luxe wil en de ander juist zo primitief mogelijk?
Zoals ook de één zijn huis vol heeft staan met tweedehands 'vintage' spullen en de ander zich suf shopt aan designermeubelen?
(etc etc).
Jesse

Vaak geen kwestie van willen jesse

Je schrijft: "Je weet toch dat iedereen anders is, en de één luxe wil en de ander juist zo primitief mogelijk?"
Tja, ik wil ook wel eens voor E16000,= een rondreis door de v.s. maken. Maar helaas zal ik dat nooit van m'n leven voor elkaar kunnen krijgen. (tenzij ik de lotto win...)
Béétje kort door de bocht dus Jesse!

Gr. Poezie.

Verbazing en pelle

Natuurlijk ziet je dat niet iedereen in een tentje ligt, maar de bedragen die hierboven genoemd worden kunnen (lees KUNNEN) door iemand die dat geld niet heeft ervaren worden als verbazingwekkend hoog. (Waar halen ze dat géld toch vandaan? - zou dus de vraag kunnen zijn)
En Pelle, dat jij nevernooit, zelfs niet als je geen cent te makken zou hebben en een tent en staplaats cadeau zou krijgen, in een oud tentje in Frankrijk wil liggen dat moet je zelf weten. Maar er zijn een hoop mensen die daarvoor zouden tekenen!

gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

17-08-2011 om 16:53

Stropop?

Nee, slechts een voorbeeld. Als ik het kon missen, zou ik het gerust doen,zalig.

Lekker belangrijk

om te weten wat een vakantie kost

Ik vind dat Aagje groot gelijk heeft en geld is niet belangrijk als je voldoende geld hebt en kan sparen ervoor.

En ja helaas voor de mensen die het nooit (zeg nooit nooit) kunnen of willen betalen. Het is wat Fiorucci zegt, het gaat weer over het vergelijken van appels met peren.

Vic

Vic

17-08-2011 om 17:24

Ik denk er wel eens (kort) over

Mijn budget is niet zo heel erg ruim, maar ik zou best vaker een weekje weg willen. Ik heb wel eens gedacht over zo'n tentje, wat kampeerspullen van marktplaats, en dan voor 150 euro een hele week op een low budget camping. Dan zou ik zomaar 5 weken vakantie per jaar kunnen betalen Maarja, ik vind nu de vakantie-accommodatie vaak al een beetje krap en simpel, en geniet erg van de ruimte in huis als ik weer thuis ben. Zo'n tentje en alle nadelen (zand, modder, onconfortabele bedden, met je toiletrol onder de arm etc.) is voor mij toch echt een brug te ver.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2011 om 17:35

Eeuh

wat wordt in dit verband bedoeld met een stropop? Ik ken de uitdrukking niet.
En dan dat geld. Die €16.000,- is een heel hoog bedrag, ook voor ons. We hebben ook nog nooit zo veel geld aan een vakantie besteed. Iemand zei, hoe kom je er aan? Het antwoord: sparen. We hebben een goed inkomen. Niet dat we rijk zijn, maar we hebben allebei een baan waarmee we (vinden we zelf) goed verdienen. We werken veel en hard. Van ons inkomen leven we best goed en we sparen dus ook veel. Dat geeft ons weer de mogelijkheid keuzes te maken.
Ik realiseer me trouwens heel erg goed dat we in een luxe positie zitten, dat we dit kunnen. Dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden heeft. Ik voelde me dus echt bevoorrecht op al die mooie plekken.
Aagje

Wat ik bedoel....

Iedereen heeft zijn eigen wensen wat betreft vakanties. Hier speelt het te besteden geld natuurlijk ook een grote rol. De 1 wil niet k(r)amperen en de ander vind het heerlijk. Het is nu eenmaal een feit dat als je meer geld hebt alles makkelijker te realiseren is en je dan ook wel een keer duurdere vakanties kunt veroorloven.
Als er dan reacties komen dat mensen het veel geld vinden is dat een beetje appels met peren vergelijken.

Vic

Vic

17-08-2011 om 22:02

Verbaasd

De stropop is om het budgetkamperen te vergelijken met een vakantie van 16.000 euro. Degene die zich verbaasde over de dure vakanties (Hasse volgens mij) heeft het volgens mij over vakanties tussen de 1500 en 2500, in mijn ogen vrij normale bedragen.

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2011 om 07:30

Aagje

Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt, gaaf hoor,dat neemt niemand je meer af!!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-08-2011 om 22:54

Fiorucci!

Ja, het was echt geweldig. We hebben zulke prachtige dingen gezien en het was zo bijzonder om dit alles met de kinderen te beleven. Het klinkt misschien wat zwaar, maar ik voelde me vaak bevoorrecht dat ik al deze dingen kon zien en dan ook nog samen met mijn gezin. Een ervaring om nog lang op te teren! Zoals jij het schrijft heb ik het ook een aantal keer gezegd: deze gezinservaring neemt niemand ons meer af.
Aagje

vs-ganger

vs-ganger

19-08-2011 om 08:36

Amerika

ook hier een Amerika-ganger. We hebben het nog niet opgeteld en ik denk dat we niet zoveel als Aagje besteed hebben, maar toch zeker boven de 10.000 euro.
Ik had dus niet eerder gereageerd omdat het bedrag uit de toon viel en de mogelijke reacties daarop.
Ook wij hebben er voor gespaard, al zijn wij ook eerder in de VS geweest. Financieel was volgend jaar misschien beter geweest (onze buffer is erg geslonken), maar door gezondheidsproblemen hier is het niet verstandig om dit soort dingen een jaar uit te stellen.

Daarentegen hebben we ook wel eens wandelvakanties met een tentje en rugzak gemaakt voor minimale bedragen.

oregano

oregano

19-08-2011 om 13:01

Bretagne met de tent

We hebben het net uitgerekend, we zijn bijna 3 weken weggeweest, kamperen met de tent, auto met aanhanger en dakkoffer:
350 euro benzine
camping 1100 euro
nieuwe koelbox en koffiezetapparaat 110 euro
uit eten en boodschappen 1000 euro
2 overnachtingen chambre d'hote (78 en 50 euro).

Ons lijkt zo'n vakantie in Amerika ook geweldig,maar moeten dan eerst nog even sparen, fijn dat jullie het zo fantastisch hebben gehad daar!

Fiorucci

Fiorucci

19-08-2011 om 13:06

Aagje

Ik kan het me goed voorstellen, herinneringen scheppen is zo leuk!

Chippie

Chippie

19-08-2011 om 13:52

Oregano en anderen

Wij zijn ook in Amerika geweest, vonden het ook fantastisch net als Aagje. Helemaal niets negatiefs richting Aagje maar laat je niet afschrikken door dat bedrag en daardoor niet verder te dromen.

Wij waren circa 6000 euro kwijt (2 volwassenen, 2 kinderen, 3 weken (2 weken meivakantie plus extra verlofweekje, luxe 8-persoons camper). En dan reken ik: 4200 camper plus vlucht, 500 euro benzine, 500 euro camping en 2 x hotel, 500 euro excursies (NP pas, tour Monument Valley en paar keer uit eten). En we leefden niet op een budget ofzo.

6000 euro is natuurlijk nog een groot bedrag maar wel eerder bereikbaar (het was ongeveer 2500 euro duurder dan onze normale huurtentvakantie).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.