Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat kost de zomervakantie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij had ik het ook

Ik vrees dat ik in veel lichtere mate, dit ook heb gehad. Vorige week kreeg ik spontaan allemaal rode prikkende vlekken. Gelukkig was het na een uur over, anders was ik inderdaad gillend gek geworden. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Dorry

(Netel)Roosje

(Netel)Roosje

03-09-2011 om 16:15

t is balen die hele urticaria. Voordien had ik wel eens eerder lichte allergische reacties: eens een paar kwaddels, of een dikke lip, maar dat was hanteerbaar en ging na een paar uur vanzelf weg. Dit was heel erg hevig. En omdat er niets gevonden werd, ben ik inderdaad maar gaan geloven dat het kwam door mijn verzwakte gestel (hard gewerkt, heel moe enzovoorts), maar dat kan ik natuurlijk niet hard maken. Is maar een idee. Ik heb nu nog steeds snel last van jeuk, maar dat is dan aan de buitenkant niet zichtbaar. Daarbij is het niet zo erg dat ik er niet mee om kan gaan. Maar ik heb geleerd altijd antihistamine bij me te hebben. Zeker nadat ik vorig jaar een flinke aanval van warmte-urticaria kreeg en ik niets bij me had. Dat was typisch een geval van not nice.
Roosje

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2011 om 16:47

Netelroos

Nou, vijf dagen Prednison en Xyzal hebben gigantisch goed geholpen gelukkig! Geen jeuk meer en de plekken zijn uitgedoofd en beginnen weg te trekken. Volgens de dermatoloog kan het nog wel even duren voordat ze helemaal weg zijn maar dat interesseert me niet; als die gillend gekmakende jeuk maar weg is.
Ik heb het advies gekregen om standaard Xyzal bij me te hebben ipv Aerius of Zyrtec en mocht ik nog eens zoiets meemaken, kan ik meteen een stootkuur Prednison krijgen. Geen halfslachtig gedoe meer.
Hopelijk blijft dit me bij een volgende vakantie bespaard...

Ben je P****, die vragen had over borg/ CC/ boodschappen op zaterdag ? Indien ja, hoe heb je het nu opgelost met de borg en is het overnachten je zo slecht bevallen ?

Ander soort vakantie dus

waar jullie aan wennen moesten :o) Op een hotel kamer heb je natuurlijk minder ruimte ( 1 kamer voor 4 ?) dan in een huisje en wat bedoel je met "dat er op je gelet wordt" ?

Ander soort reis dus :o)

Dat bedoelde ik eigenlijk, maar kan je nog uitleggen wat je zo vervelend aan die hotelovernachting vond ?

Hmm

Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het iemand iets uitmaakt wanneer een familie naar bed gaat.
En dan kun je beter naar iets groters gaan dan naar een kleinere B&B: hoe groter hoe onpersoonlijker :o)

Monet

Monet

04-09-2011 om 17:42

Maar.......

waarom moet je vroeg naar bed en vroeg weer op als je maar ca. de helft van 950 km hoeft af te leggen op die dag? Daar heb je dan toch alle tijd voor op de tweede reisdag? En als het verkeer meezit kun je 950 km zelfs gewoon op 1 dag rijden zonder voor dag en dauw op te staan of pas rond middernacht aan te komen. Dan heb je helemaal geen overnachting nodig.

Oh monet

Dat heeft P (toen nog P*****), weken geleden al uitgelegd.
Het lijkt me dat ze toch zelf mogen weten als ze vroeg naar bed/ hun kamer willen gaan ? En niet alle mensen houden van veel km's op 1 dag rijden..............

Sorry p

Monet vroeg het wel niet aan mij, maar ik voelde me een beetje verantwoordlijk omdat ik aan het voorgaande draadje refereerde :o)

Monet

Monet

04-09-2011 om 18:41

Shonagh

die uitleg heb ik niet gezien, en inderdaad, iedereen moet dat lekker zelf weten, maar daarom kan toch wel zijn dat ik het nu in dit draadje niet snap? Wij overnachten soms wel, soms niet, net hoe het gaat, maar vanaf dag 1 is het onze vakantie en gaan we om die reden niet vroeg in bed en ook niet supervroeg eruit. Een huisje/tent/andere accomodatie kun je vaak ook pas na 15 uur in, dus ook dat is al geen reden om zo vroeg te vertrekken. Maar P.... kennende zal ze er vast grondig over nagedacht hebben en er minimaal 1 reden voor hebben.

Inderdaad monet

P had er redenen voor :o) Wel snap ik dat als je met kinderen in 1 kamer/ 1 hut slaapt, je er weleens vroeger in ligt dan je normaal doet.

Annet

Annet

04-09-2011 om 19:08

Neutrale overnachting kan inderdaad prettig zijn

Wij slapen onderweg wel eens in een formulehotel (wel met andere naam, maar net zoiets). We hebben dan twee simpele kamers, wel met eigen wc/douche. Soms zit er een tussendeur tussen beide kamers maar nodig is het niet.
Een gezellige B&B kan natuurlijk ook, maar voor ons hoeft dat niet. De reis kost energie, wij willen alleen lekker rondhangen na de reis, een restaurant ter plekke of vlakbij is wel ideaal.
Niemand die op je let in zo'n hotel. Volgens mij let in een kleiner hotel ook niemand op hoe laat jij naar je kamer gaat. Wij gaan niet vroeg slapen maar wel vroeg naar onze kamer.
Met het hele gezin (4 personen) in één kamer doen we al lang niet meer. Veel te vol en iedereen moet zich aanpassen aan de slaapbehoefte van degene die het meeste slaap nodig heeft (nu nog de jongste).

oregano

oregano

04-09-2011 om 21:57

Tip mischien?

Ik zoek altijd op toprural.com, via de kaart en vind zo altijd heerltijke rustige en relaxte b&b's, en nooit duur. Vlakbij de weg waar we langsrijden nd bestemming.
Succes!
Groet. oregano

Oregano

Wij hebben ook ervaring met toprural, inderdaad erg goed.

Netelroos ot

heb ik ook een paar jaar gehad, drukplekken en reactie op voeding en bij mij werkt ceterizine het beste, de andere histamine deden erg weinig. Gek wordt je van die jeuk inderdaad, ik had over mijn hele lijf dikke bulten. Ik heb toen een allergie test gedaan en was voor alles wat stuifmeel heeft allergisch, inmiddels dus geen bulten meer wel regelmatig jeuk. Ik slik eens per week nog een pilletje.

Truussepuus

Truussepuus

11-09-2011 om 13:56

Thailand

30 dagen thailand, Alles zelf geregeld

Vluchten egyptair, 2 volwassenen, 2 kinderen 8 en 9 jaar, 2800 euro
Uitgaven ter plekke ca 100 euro per dag. Daarvan de helft voor best wel luxe 3 en 4 sterren hotels en verder alle eten, drinken, vervoer, souvenirs, was etc.

In Nederland zonnebrandmiddel en muggenspul en de taxi naar schiphol zeg 200 euro

Dus totaal 6000 euro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.