Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2015 om 18:21

Kamperen, welke tent? En andere vragen


Juno

Juno

22-07-2015 om 09:04

Mijn tips

Wat ik niet zo handig vond bij vis a vis tenten is dat je weinig wanden hebt om je spullen neer te zetten. Links en rechts is de uitgang van een slaapcabine, de achterwand kan je wel wat kwijt maar niet te veel omdat het dan weer voor de deuropening ligt. En vóór, dat is je ingang daar kan je ook niets kwijt. In je tent heb je een hoop spullen liggen: per persoon tas of krat met kleding, tas met speelgoed, tas met wasgoed, misschien wel een krat met pannen en een krat of kastje met wat levensmiddelen. Hoe mooi de tent ook is, het zou mijn keus niet zijn.
Ik zou voor dochter aan een bijzettentje denken, de kans is groot dat ze al heel snel niet meer bij je in de tent wil. Normaal koop je de tent één persoon groter maar nu kan je het op het aantal gezinsleden doen.
Verder qua uitrusting: iets om op te koken. Kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Je hebt de meest fantastische constructies maar ook gasplaatjes met twee pitten. Wel handig om een scherm om de plaat te hebben tegen spatten, erg zonde als er kookvlekken op je tent komen om maar niet te denken wat een windvlaag met je vuurtje en je tent doet. Ik heb via Marktplaats een beanstalk gekocht, een retro campingkeukenrekje. Passen al mijn pannen en borden op, ideaal! Ik had heel decadent een kast in de tent die ik kon afsluiten maar die is na een paar jaar in elkaar gestort. De krat van mijn keukenspullen gebruik ik om mijn levensmiddelen in op te bergen. Ik gebruik voor de koffie gewoon mijn mokkapotje van thuis.
Je kan in het begin de pannen van thuis gebruiken, dat scheelt weer, ik zou wel kampeerservies gebruiken. Eén bord pp, iedereen een beker en een 'glas' en een kom voor soep of toetje. Je kan wel uitgebreider gaan maar je moet het allemaal meeslepen. Je kan een mooie lichtgewichtset pannenset kopen maar ook bij de Hema wat halen, maar net hoeveel ruimte je in je auto en in je portemonnee hebt.
Mijn ouders gingen zonder tafel en stoel, dat vertik ik. Ik heb van die paraplustoelen, heb je duur en goedkoop (Xenos). Ik heb mooie bij Obelink gekocht, erg mooie kampeerzaak.
Koop goede haringen die ook geschikt zijn voor daar waar je heen gaat: aan het strand heb je echt iets anders nodig dan bij rotsbodem. Vóór de tent een mat waar iedereen zijn schoenen laat en waardoor je tent schoon blijft. Ik koop meestal een strandmatje bij de Xenos.
Na al die jaren ben ik er nog steeds niet uit wat beter slaapt. Ik denk een hele goede opblaasbare, maar daar heb ik geen geld voor. Ik heb een luchtbed en de kinderen opblaasbaar. Als ik op grote hoogte zit doe ik er een isolatiematje onder (kost geen drol, ook van de Xenos). Je kan een reuzegrote pomp meenemen maar er zijn ook kleine apparaatjes die op stroom gaan. Verder een kampeerkussen, door een slim frommelsysteem heb je een goed kussen. Je kan ook oldscool met een handdoek of een trui onder je hoofd slapen of als je ruimte genoeg in je auto hebt de kussens van thuis meenemen. Ik vind deze prettig, het is een soort gevoerde zak die ik heel klein kan opvouwen maar die ik ook als theemuts kan gebruiken. Ik hou er bijvoorbeeld de gekochte gegrilde kip in warm. Ik heb zomerslaapzakken, die zijn vrij dun. Als het 's nachts koud is werk ik met laagjes: er gaat dan een fleecezak (ook van de Xenos) in en natuurlijk een lakenzak. Losse fleecezakken zijn goedkoper dan een mooie slaapzak, de keuzes die je maakt hangen af van je budget. De lakenzakken was ik na een week, de rest pas als ik weer thuis ben.
Vergeet je campingstekker niet, je hebt een speciale aansluiting voor stroom nodig. Verder een haspel en een stekkerdoos. Ik heb bijzondere kinderen en kan niet elke dag boodschappen doen en heb onlangs een soort koelbox/koelkastje aangeschaft. Had nooit gedacht dat ik, die altijd ging lichtgewicht kamperen dat nog zou doen . Ideaal ding, onderweg zit hij op de autostekker en op de camping op netstroom.
Een waslijn, knijpers, afwaskwast, teiltje zijn ook praktische dingen. Een lampje voor de gezelligheid en een zaklamp voor 's nachts.
Je kan het zo gek maken als je zelf wil, ik ben zelf dol op kamperen en heb twee uitrustingen. Een lichtgewicht en een gezinsuitrusting. Ik heb zelfs drie tenten, echt decadent. Een lichtgewicht katoenen tunneltent met zo veel ruimte dat ik bij regen met kinderen, tafel en stoelen binnen kan vertoeven, een simpel pubertentje (geen bijzettertje, wel een trekkerstentje) en een eenstoks De Waard.
Als ik te oud word om met de tent weg te gaan of als er geen kinderen meer meegaan dan wil ik een mooi vouwwagentje, puur voor het goede bed en omdat ik niet in een caravan wil.
Heel veel plezier met alles uit te zoeken en te kopen!

Rent a tent

Voordat je iets koopt, kan je een tent op een camping huren.

Tent

De tent die je gezien hebt is een mooie grote tent. Ik heb hem op zien staan o een camping. Eén slaapcabine voor twee kinderen. Wat prettig is is dat de andere slaapcabine iets groter is. Daar kun je met twee volwassenen slapen en, eventueel afgescheiden, alle bagage in kwijt. Ook dat is heel prettig in een tent. De middenruimte houd je dan over om eventueel te zitten.
Op veel campings zijn goede gelegenheden om te koken, dat hoeft niet meer op een gaspitje bij je tent. Mijn favoriete kampeerlanden zijn Denemarken (duur in levensonderhoud, dus er is een volle krat voedsel meegegaan, maar mooi land, bijzonder vriendelijk voor kinderen) en Tsjechië (goedkoop, eenvoudige, maar goede voorzieningen, mooi land in opbouw). België haat ik als kampeerland. Nederland is matig. Duur, ingewikkelde voorzieningen met douches etc., niet kindvriendelijk. Maar ik ben dan ook geen fan van animatieprogramma's, terwijl sommige mensen dat juist heel erg waarderen.
Regen is altijd een probleem. Net weer voldoende stortbuien over ons heen gehad, om een huis te kunnen waarderen.

Tsjor

neteret mut

neteret mut

31-07-2015 om 11:28

kun je uitleggen

wat je haat aan de Belgische campings? Mijn ervaringen zijn heel redelijk. De Deense zijn van heel lang geleden en buiten het seizoen, ik herinner me van die tijd vooral lege campings en heerlijk de ruimte om ergens binnen te kunnen koken. Tsjechie heel verschillend, maar wij zijn daar dan ook op heel verschillende campings geweest (echt heel mini boerencampings tot gewoon maar nooit luxe)

Vuil

Smerig. Container overvol met afval naast het frietkot. Ooit een huisje gehad, waarbij we bij binnenkomst al moesten beginnen met poetsen. sindsdien geen Belgische campings meer voor mij.
Buiten het seizoen zijn de meeste campings leeg.
Ik ken in Tsjechië geen luxe campings, al zijn er enkele campings van Nederlanders die wel afgebakende plaatsen, wasmachine etc. hebben. Maar de voorzieningen voor kampeerders zijn er wel goed, ook op kleinere gemeentelijke campings. Goed is dan geen luxe, maar wel de basale voorzieningen om te kunnen douchen, koken en ergens binnen te zitten als het regent.

Tsjor

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2015 om 10:48

Huren

Ik denk toch dat we eerst een jaar een tent bij vacansoleil gaan huren. Nu met al die regenbuien moet ik er niet aan denken met een natte tent te zitten.

Op mp kwam ik trouwens een de Waard tent tegen die al 10 jaar oud was. Een tent met binnen 1 ruimte. Volgens de advertentie was die tent nog goed, er zaten wel her en der wat weerplekken in. Zou zoiets nou goed kunnen zijn?

Tine Winkel

Tine Winkel

01-08-2015 om 19:23

weerplekken in een tent

nee, daar word ik niet vrolijk van. 10 jaar oud bij een De Waard-tent is nog goed te doen, maar als er weer in zit, dan zou de prijs wel een stuk lager mogen liggen dan bij andere tenten van die leeftijd.
1 ruimte in een tent lijkt me niet handig, er zitten toch binnen/slaaptenten in, lijkt me?

Katniss

Katniss

01-08-2015 om 21:07

Helemaal geen ervaring?

Heb je überhaupt al eens in een tent gekampeerd (sorry, niet hele draad gelezen)? Ik heb namelijk ook wel eens gedacht dat dat misschien wel aardig, en goedkoop, zou zijn, maar na een dagje meekijken ben ik van dat idee afgestapt. In een stacaravan heb je in ieder geval nog iets van privacy, en hoef je niet naar buiten zodra je je ogen open doet 's morgens. En dan al dat zand! In een stacaravan blijf je al vegen, maar bij een tent is dat helemaal onbegonnen werk.

Tine

Tine

01-08-2015 om 22:21

Tent en zand

Naamgenoot, een kenmerk van een de waard tent is die ene ruimte zonder binnen/slaaptenten.... Hoewel de nieuwere uitvoeringen ze wel hebben dacht ik.
Katniss, voor dat zand heb je van dat handige tenttapijt met gaatjes, daar valt alles lekker doorheen . Ook ideaal voor hagelslag, als je morst met de koffie enzo.

Tenten

Het is even een investering ook in je vaardigheden om tent huishouden goed te managen. En je moet niet al te precies zijn hoewel ik ook wel mensen om me heen zie met overal handdoekjes en dingetjes en de hele tijd aan het vegen en poetsen. Kan ook leuk zijn.
Ik vind het juist heerlijk om zoveel mogelijk buiten te zijn en het weer mee te maken. Zelfs regen kan heerlijk zijn. Ik heb weleens hagel op mijn tent gehad in juli! En als je het een paar keer gedaan hebt, tent opbreken of afbreken in de regen dan draai je je hand er niet meer voor om en hoort het er gewoon bij. Lekker buiten. De geur van gras en verse koffie.
De rest van het jaar zit je vaak zo vanzelfsprekend voortdurend binnen.

neteret mut

neteret mut

02-08-2015 om 09:31

re stjor

een huisje dat vuil is en de rest van de dingen die je noemde, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Maar is dat de enige ervaring, 1 camping, in Belgie? Onze Deense ervaring was idd wel buiten het hoogseizoen maar zo verlaten (1 andere kampeerder op een best grote camping en bij de andere campings niet veel meer), je zag gewoon niemand. Nou moet ik bekennen dat dit jaar we voor het eerst weer eens op een camping stonden die ineens volliep, echt elk plekje bezet. Vreselijk, was blij dat we onze 2 weken voorbij waren. Het is ook nooit goed. Dat binnen kunnen koken ben ik alleen in Denemarken en Hongarije tegengekomen, misschien ook in Duitsland. Ruimte om binnen te kunnen zitten bij slecht weer ook lang niet overal.

Twee

Nee, twee verschillende ervaringen en daarna ben ik opgehouden.
Koken en binnen zitten kun je ook in Tsjechie.

Het grootste probleem vind ik: 's nachts naar de toilet moeten.

Tsjor

neteret mut

neteret mut

02-08-2015 om 17:34

och campings verschillen

ik herinner me van 3 campings in Tsjechie niet dat we daar ook konden koken, de vierde idd wel. Binnen zitten bij 2 niet en bij 2 alleen als je in het restaurant/ café ging zitten. Zomaar een ruimte om binnen te zitten om iets te lezen/ een spel te doen ben ik denk ik niet vaak tegengekomen (weet van al die jaren dat we kamperen maar van 1 heel zeker dat dat er was). De 3 Belgische campings van de afgelopen jaren hadden wel picknicktafels onder een afdak en/of een grote activiteitentent waar je ook buiten de activiteiten om kon zitten. In de nacht/ het donker naar het toiletgebouw is niet altijd even plezierig. In Tsjechie kwam ik dan wel eens de bewaker met zijn hond tegen en in Denemarken was het al zo desolaat om dan ook nog in het stikkedonker naar het toilet te moeten.. Ik ben dan ook heel blij met het toilet in onze caravan, te gebruiken voor dit soort gevallen en soms ook als het maar blijft stortregenen.
Ik ga gewoon nadenken over alle campings waar ik geweest ben en herinner me er steeds meer.

Toilet

http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/emmer/curver-toiletemmer-luna-plus-deksel-5l

Zeker met kinderen is een toiletemmer heel handig. Beetje water en druppel afwasmiddel op de bodem en op een bekende veilige plek 's nachts neerzetten.
Maar ook als je zelf s nachts niet aan de wandel wil.

We gebruiken hem thuis nog weleens als zoon net voor een halfuur naar de toilet vertrokken is.

Katniss

Katniss

02-08-2015 om 18:49

Heerlijk hoor, vakantie

Ik kan me echt niet indenken wat er leuk aan is om verstoken van enig comfort in een huisje van textiel zonder wc te moeten wonen. Als ik al zou tentkamperen dan wil ik toch minstens mijn eigen douche/wc naast de tent. En elektra en stromend water natuurlijk.
Maar goed, dat was de vraag niet

tenttype

Ja Katniss,je bent er vaak wel of juist niet een type voor denk ik.
Ik vind zelf hotels juist vreselijk. Schuiven ze iedere dag de door jou aan elkaar gezette en opgemaakte bedden weer uit elkaar. Je houdt je eigen etenswaren stiekum in je koffer want er is verplichte afname utieraard maar toch heb je eigen wensen die het hotel niet heeft. Je moet verplicht op tijd ontbijten of anders een dure bestelling doen en als er brand uitbreekt kun je maar beter niet op de 12e verdieping met lift zitten.

Katniss

Katniss

02-08-2015 om 19:20

Klopt

Dat vind ik ook een nadeel van hotels, het verplichte vroege opstaan voor het ontbijt. Gelukkig is er nog veel meer keuze dan alleen een hotel of een tent op een 0-sterrencamping

Tango

Tango

07-08-2015 om 14:57

Even een vraag

Ik breek even in in dit draadje hoor. Wij hebben jaren een tunneltent gehad maar nu een caravan. Wel nog een bijzettentje, een koepelmodel. Daar gaat mijn vraag ook over. Hebben jullie ook zoveel moeite met die stokken te buigen en dan te klemmen (met zo'n pinnetje dat in de stok moet)? Ik kan dat dus zelf niet voor elkaar krijgen, man doet het altijd en dan ook nog met veel moeite. Ik vraag me af of dochter dus bijvoorbeeld ooit alleen met haar koepeltent op stap kan. Of doen wij nou iets verkeerd met opzetten?

Belangrijk bij een tent vind ik dat je een vast grondzeil hebt, dus wat vast zit aan de tent of slaapcabines. Wij hadden een tent met een los grondzeil en 1 keer een behoorlijke sloot water binnen gehad. Tassen met kleding nat e.d.
Verder vind ik slaapcabines altijd te klein voor het aantal dat ze aangeven. Wij hadden bijvoorbeeld een tent met 3 cabines, 2 3-persoons en 1 2-persoons. We sliepen er met z'n 4-en in. Zoon in de kleinste cabine, wij en dochter in de grote cabines. Minder ruimte vonden we echt niet prettig. Nadeel van de tent was dat de leefruimte tussen de cabines te klein was zodat je bij regen vaak in de slaapcabines moest zitten.
Dat was dan ook de reden dat we zijn overgestapt op een caravan met een ruime voortent. Bevalt ons nog steeds prima.

Tango

Tango

07-08-2015 om 15:04

En over campings in Belgie

Ooit met een vroeger jeugdvriendje getrokken per fiets door Belgie. Daar zijn we heel wat campings tegengekomen. De mooiste was ongetwijfeld die in Beersel, nabij Brussel. In het noorden van Belgie waren toen alleen maar campings die ingesteld waren op vaste staanplaatsen. Daar keken ze je raar aan als je met een klein tentje kwam. Het kon overigens wel hoor.
1 keer een echte vieze camping gehad, bij Gent volgens mij. Toiletgebouwen stonken vreselijk naar pies.
Mijn ervaring is verder wel dat Belgen niet bijzonder aardig zijn tegen toeristen. Een keer in het Franstalige deel van Belgie gegeten in een Restaurant toen we daar vlakbij in een huisje zaten. We waren met schoonouders en een zus van schoonmoeder. We moesten vreselijk lang wachten en werden vervolgens ook niet goed geholpen. Toen we daar iets van zeiden gingen ze achter onze rug over ons staan roddelen in het Frans. Pech voor hen want ik versta redelijk goed Frans dus kon alles horen.
Later nog eens op een grote camping in Belgie gestaan. Wat ons daar opviel was dat de mensen er zo weinig contact met elkaar maakten. Ik vond het een verademing dat we daarna nog een week in Zuid-Limburg stonden, veel gezelliger.

Koepeltentje

Er kan wel wat spanning gevraagd zijn om zo'n tentstok in de gaatjes te krijgen maar wat jij beschrijft Tango lijkt me wel een uitzondering of mogelijk iets fout doen.
Soms heb je twee ringetjes en kun je kiezen, dan kan de ring het meest dichtbij de tent vrij strak zijn.
Ik heb zelf weinig kracht meer in mijn handen maar het lukt me nog steeds met de paar kleine tentjes die we hebben. Maar ook met de grotere tunneltent.
De enige manier om te bekijken of je dochter alleen op stap kan met de koepeltent is het haar zelf te laten proberen.

Noet

Noet

07-08-2015 om 15:38

Tango

is er een mogelijkheid aan de tent om de tent op te spannen over de stok?

Dan moet je bij het opzetten dit eerst los zetten (ja elke keer weer) en dan gaat het makkelijker.

Is dit er niet is er vaak toch een klein (edoch visueel niet makkelijk waarneembaar) verschil tussen de stokken. Zo bleek bij mij de ene stok iets langer te zijn dan de andere omdat die bovenlangs moest. Heeft even geduurd voor wij dat door hadden.

Vaak helpt het om veel meer spanning op de boog te zetten, dus verder naar elkaar te duwen.

Maar het blijft een lastig punt in het opzetten van een tent.

de waard versus bogen spannen

Ik heb afgelopen vakantie zowel een de waard tent als een tunnel tent die doormiddel van bogenspannen opgezet moest worden. Ik heb weinig kracht in mijn handen, maar een de waard kan ik alleen opzetten, maar die bogen kreeg ik niet gespannen en die pinnetjes erinfrotten leverde mij een bloedblaar op. Het is een illusie dat tunneltenten echt zoveel makkelijker op te zetten zijn dan de waard tenten! En toen alle bogen erin zaten, ging de tent niet meer dicht, en bij elke windvlaag waaide alle dennennaalden in de voortent onder het tentzeil door. En bij de eerste kampeertrip waren er al onderdelen kapot.....

Ik ben wel enthousiast over die werptentjes. Maar dan alleen om in te slapen, spullen laat je maar in de auto of in de gezinstent. Het in die schijfvormige tas frommelen lukt mij ook niet met mijn gebrekkige kracht.

Het is niet voor niks dat de waard 20 jaar garantie bied en dat bijna 14 jarige de waard tent nog nooit iets gemankeerd heeft....
Ik weet t, you love it or you hate it. Maar een tweedehands de waard is altijd nog beter dan die nieuwbakken rommel. Sorry. Mijn ervaringen na 36 jaar kamperen......

Tine

Tine

07-08-2015 om 16:25

Boogtent

Hoe makkelijk het opzetten gaat is helemaal afhankelijk van de tent. Er zijn modellen waar je spierballen en ijzeren vuisten voor moet hebben maar er zijn er ook die als vanzelf gaan. En echt niet alleen van De Waard.
Dus Tango misschien is het tijd voor een andere tent? Genoeg keus, ook in koepeltentjes waarvan de bogen heel soepel opzetten.

neteret mut

neteret mut

07-08-2015 om 17:09

belgen zijn idd niet sociaal

ook in het dagelijkse leven niet. Je komt niet bij iemand binnen voor een kopje koffie als je niet al een hele vriend bent. Ook ergens in de rij of wachtkamer wordt er zelden een praatje gemaakt. In de eigen straat valt het wel mee, even een gesprekje als ik in de tuin bezig ben of met de hond voorbij loop. Belgen zijn zeer gesteld op hun privacy, dat zal op een camping niet veel anders zijn. Ik ben ook in NL wel eens op een camping geweest met veel stacaravans, werd je ook bijna weggekeken. Ben ook wel eens (niet alleen in B.) op campings geweest waar dan een hele groep vrienden was, mensen die al jaren naar dezelfde camping gingen en dan zich gedroegen alsof de camping van hen was. Kan op een leuke manier en op een mindere leuke voor nieuwelingen. Gelukkig bestaan er veel campings op de wereld. De meest primitieve was voor ons eentje in (toen nog republiek, ongedeeld) Joegoslavie, een steile helling met bovenaan een metalen trog met kraantjes en onder bij de rivier een wc-hok (plank met gat)

Tango

Tango

08-08-2015 om 00:27

Nieuwe tent?

We hebben inmiddels al 3 kleine koepeltentjes gehad waarbij we allemaal dezelfde problemen tegen kwamen met die stokken en die pinnetjes. En daarvoor dus onze grote tunneltent met ook dit probleem. Alle tenten gekocht bij de Vrijbuiter, blijkbaar hebben die niet het goede merk dus. De laatste koepeltent gekocht bij de Aldi dit jaar. Niet beter dan de anderen. Zou dan wel handig zijn als ik weet welke ik wel moet kopen, voordat we een zoveelste miskoop hebben.
Ik wist overigens niet dat De Waard ook koepel of tunneltenten heeft. Ik dacht dat die alleen tenten met rechte stokken hadden. Maar wij hebben dan ook geen De Waard. Mijn ouders wel, die vonden het geweldige tenten. Waren ook zeer degelijk maar tjonge wat was mijn vader altijd lang bezig met al die haringen erin te tikken.

Lusithania

Lusithania

08-08-2015 om 20:05

tango

Het bijZettentje van mijn dochter is een jack wolfskin eclips. Mijn kleine dochter met dito kleine krachtloze handjes zet hem zelf op.
Of je koopt een quechua opgooitentje bij de Decathlon. Je hoeft hem dan niet eens klein op te vouwen maar zet de ronde schijf zo in de caravan.

Tango

Tango

09-08-2015 om 22:31

Gelukkig

Gaat dochter nog niet zelf op stap met de tent. T.z.t. kijken we dan wel naar een tent die ze wel zelf kan opzetten. Waar koop je die Jack Wolfskin?
Decathlon hebben we helaas niet in de buurt maar kunnen we natuurlijk altijd nog eens gaan kijken. Voor nu bij de caravan laten we het even zo. Ik blijf geen tenten kopen.

Charis

Charis

11-08-2015 om 11:11

Luchtbedden

Wij kamperen ook al jaren in een de Waard. Inmiddels zo veel ervaring dat we binnen twee uur helemaal geïnstalleerd zijn.

Bij slechter weer vind ik het wel heerlijk om een tent te hebben die probleemloos veel wind en regen kan verdragen en die een vaste kuip heeft (er komt nooit water in je leefgedeelte). Een de Waard heeft idd geen binnententen. Tegenwoordig kun je die er wel optioneel bijkopen en het is iets warmer in de tent daardoor, maar ze zijn niet per se nodig tenzij je in een heel koud klimaat kampeert. Ik zou zelf trouwens niet voor een de Waard kiezen als je niet zo handig bent.

Nog even over luchtbedden. Zelf slapen wij op heerlijk warme, zachte, isolerende Exped-donsmatjes, die erg compact zijn mee te nemen, maar dat is nogal een investering. Als je voor luchtbedden kiest, houd er dan rekening mee dat die erg koud kunnen zijn door optrekkende kou vanaf de grond. Je kunt dan bij wijze van spreken drie dekens over je heen trekken, maar tegen die kou van onderaf begin je niks. Zorg dus altijd dat je de ondergrond isoleert met een alumuminiummatje of iets dergelijks.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2015 om 22:30

Huren

We gaan volgend jaar huren. En dan eens om ons heen kijken en luisteren wat we willen en nodig hebben.

Weet iemand nog een geweldige camping in nederland met binnenbad?

zwemparadijs

http://allecampingsinnederland.nl/faciliteiten/48-met_subtropisch_zwembad

Diversen met subtropisch zwemparadijs.

Je kunt ook goed staan op Duinrell.
En we gingen zelf vorig jaar nog naar De Haeghehorst
http://www.ardoer.com/nl/camping/haeghehorst/faciliteiten/zwemmen#
Je kunt er tenten huren en er is een tropisch zwemparadijs en een mooie omgeving.
En een kampeerwinkel in de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.