Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Cran canaria jongeren 17 jaar play des ingles

wij willen met 2 tieners van 17 jaar naar cran canaria Playa les Ingles. Ze willen heel graag feesten en uitgaan en jongeren ontmoeten. Is dit de juiste plek daarvoor, weet iemand dat?


Weet je waar ze Nederlanders tieners ontmoeten? Op een Nederlandse camping!

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 21:35 Topicstarter

dat klopt, maar wij willen graag naar het buitenland op vakantie 

Kikki39 schreef op 11-06-2024 om 21:35:

dat klopt, maar wij willen graag naar het buitenland op vakantie

Maar die Nederlanders hokken ook in het buitenland bij elkaar op de camping.

En met 17 gaan ze meestal met hun vrienden en niet met hun ouders tenzij ze ver weg gaan = buiten Europa.

Dus vandaar dat we zo benadrukken dat ze het zelf zouden moeten doen en dat jullie dat dan bij hun moeten leggen.

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 21:42 Topicstarter

ja, dat klopt. Maar wij als ouders willen graag naar het buitenland in een hotel en dan zou het voor hun leuk zijn als ze in de avond ergens naartoe kunnen.

Kikki39 schreef op 11-06-2024 om 21:31:

ook dat hebben ze natuurlijk gedaan. Op tiktok en insta geen berichten van vrienden, dus begonnen ze te twijfelen. We zijn er al dagen mee bezig geweest, ook omdat ik zo'n leuk hotel had gevonden en de datum.nog vrij was

Wat is het probleem dan om het hier te vragen, snap nog steeds het probleem niet.

En gewoon even playa del ingles intikken op TikTok levert ook niks op? En serieus al dagen mee bezig zijn? Boek gewoon die vakantie en ga er heen, als het niks is weet je dat voor de volgende keer ook meteen. En is de vakantie meteen stom als je niet kunt feesten? 

Geen ervaring met Gran Canaria, wel meerdere keren met de kinderen naar Tenerife (Playa de las Americas) geweest en diverse kennissen die naar Gran Canaria zijn geweest en eilanden verschillen wel van elkaar, maar zijn toch ook deels vergelijkbaar. Voor ons, maar ook voor die kennissen, waren het echter vaak meer gezinsvakanties. Onze pubers hebben het er geweldig gehad, maar zij waren ook niet uit op een zuipvakantie met veel uitgaan. Volgens mij zijn er op beide eilanden genoeg uitgaanslocaties, maar ik vraag me af of dit nu echt eilanden zijn waar groepen jongeren van die leeftijd zelf heen gaan, dan denk ik toch eerder aan bijvoorbeeld Mallorca, maar misschien denk ik wel helemaal fout.

Toch genoten mijn kinderen altijd op Tenerife en hun vriendinnen ook op Gran Canaria. Maar dat was dan meer terrasjes pakken, zwemmen, lekker eten en shoppen. Dat soort dingen.

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 21:46 Topicstarter

Nee, tik tok levert geen resultaat op, ja, zij willen dat graag. En waarom moet ik die vakantie meteen boeken als ik hier ook kans heb dat iemand er meer over kan vertellen? Waarom mag ik die vraag niet stellen dan?

vroeger was playa d ingles wel echt een plek voor jongeren.  Maar dat is al tig jaren geleden. Nu weet ik dat niet .  Hier gaat mijn dochter van 16 gewoon met vriendinnen naar lloret. Omdat ik zelf echt niet in de zomer in lloret wil zitten gaan wij nu naar een camping in Spanje waar een grote en bekende discotheek bij zit.  

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 21:49 Topicstarter

dank je anoniemst voor je reactie. Ik denk dat ik inderdaad dan eens naar Mallorca ga kijken, zij willen toch graag wat meer dan zon/strand/terras. En natuurlijk zal het vast leuk zijn. Mallorca lijkt ons zelf ook leuk!

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 21:52 Topicstarter

Ja KimKim ik snap ook wel dat ze dat leuk vinden om wat uit te gaan, dat willen jou kinderen dus ook?  Lorret vinden ze dan net wat teveel zuipfestijn en daar wil ik zelf ook niet heen, is ook niks voor gezinnen.

Kikki39 schreef op 11-06-2024 om 21:46:

Nee, tik tok levert geen resultaat op, ja, zij willen dat graag. En waarom moet ik die vakantie meteen boeken als ik hier ook kans heb dat iemand er meer over kan vertellen? Waarom mag ik die vraag niet stellen dan?

Vreemd, ik krijg meteen tientallen tiktoks te zien als ik er zelf op zoek. En wie zegt dat je die vraag niet mag stellen,  dat maak je er zelf van. Maar ik ben wel klaar met die onvriendelijke toon van jou. 

Kikki, ik weet niet zeker of ik de vraag af stellen volgens de forum regels, maar anders zei ik hem (laten) verwijderen, maar was jij het die vorig jaar ook tegen vliegen of ver reizen op zag? Als dat het geval was, zou Mallorca ook in dat opzicht misschien fijner kunnen zijn?

Zelf heb ik vorig jaar Mallorca ook overwogen, maar ik wilde juist niet bij uitgaansgebied met vooral jongeren zitten, maar wel in gezelligheid. Over dat eiland (en ook Ibiza) kon het reisbureau mij prima informeren.

Overigens genoten die van mij toen ze rond de 17 waren ook van de Canarische eilanden, ook zonder dat echte uitgaan. Overal waren terrasjes en ook dat was in de avonden heel gezellig.

Kikki39 schreef op 11-06-2024 om 21:52:

Ja KimKim ik snap ook wel dat ze dat leuk vinden om wat uit te gaan, dat willen jou kinderen dus ook? Lorret vinden ze dan net wat teveel zuipfestijn en daar wil ik zelf ook niet heen, is ook niks voor gezinnen.

Mijn dochter vindt dat wel leuk maar zelf hoef ik  niet in lloret te zitten.  Ze gaat dus alleen met vriendinnen.  Een paar weken later gaan we naar een andere plek in Spanje.  Op een camping ( maar wel ik een luxe huisje). Bij de camping zit een grote discotheek waar veel jongeren van campings uit de omgeving komen.  De camping zitten ook redelijk wat jongeren maar wel met hun ouders.  Dus contacten gaan er vrij snel.  Ik vind het wel fijn dat mijn dochter niet naar een uithaansplek hoeft te reizen s nachts. 

Kikki39

Kikki39

11-06-2024 om 23:16 Topicstarter

nick, je hebt overal commentaar op mij, geen idee waarom. Het is allemaal niet goed wat ik zeg. Hier heb je ook weer meteen commentaar, of we zelf niet kunnen zoeken enz. Zelf geen tik tok hebben gekeken, ja en dan ga je zelf weer op tiktok kijken om te bewijzen dat we dat niet gedaan hebben. Denk je nou echt dat tieners dat niet gaan opzoeken. Er staan filmpjes op van Gran ganariA, , maar niet van het uitgaan.  Ik vraag hier om mensen die er geweest zijn, meer , meer Niet. Als iemand een topic opent geef ik antwoord als ik er iets van weet, ik ga toch geen commentaar geven dat ze het toch zelf kunnen opzoeken enz. Ik zal de laatste zijn die vervelend op iemand gaat reageren. Maar goed laat maar, volgende keer zal ik wel 10 keer beter nadenken voordat ik iets vraag, heel jammer dit. Sorry voor mijn vraag.

Als.ik trouwens op dit forum zoek tussen vakantie en uitjes staan er allemaal vragen van wat kan ik met mijn dochter doen in Parijs enz....iedereen krijgt daar gewoon antwoord op, niks van Google zelf maar, kijk op tiktok enz ..

Kikki39 schreef op 11-06-2024 om 23:16:


Als.ik trouwens op dit forum zoek tussen vakantie en uitjes staan er allemaal vragen van wat kan ik met mijn dochter doen in Parijs enz....iedereen krijgt daar gewoon antwoord op, niks van Google zelf maar, kijk op tiktok enz ..

Die vragen zijn anders.

Het zijn of jongere kinderen of het gaat om dingen samen doen met het betreffende kind of om dingen die niet in de boekjes of social media staan.

Geen activiteiten voor de pubers alleen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.