Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Mogen mannen zonder shirt in een park lopen

Goedendag allemaal ik heb een vraag. İk zie soms mannen zonder shirt in het park lopen. Mag dat?

Peiling

Mogen mannen in een park zonder shirt lopen?
23 stemmen
65%
35%

Decembermamma schreef op 22-06-2024 om 19:43:

[..]

Tja dik of dun maakt toch echt vaak wel verschil. Bij dik is vaak meer zichtbaar.

Ook dan. Als je je sexy lichaam wil showen, bestaat er tegenwoordig instagram. 
Doe daar maar, dan kunnen mensen er ook voor kiezen om het niet te bekijken.

MamaE schreef op 22-06-2024 om 19:58:

[..]

Ook dan. Als je je sexy lichaam wil showen, bestaat er tegenwoordig instagram.
Doe daar maar, dan kunnen mensen er ook voor kiezen om het niet te bekijken.

Dus ook maar een burka voor de vrouwen ofzo? In het openbaar dus? En make-up en nagels/wimpers ook maar achterwege laten? 

Nick90 schreef op 22-06-2024 om 20:07:

[..]

Dus ook maar een burka voor de vrouwen ofzo? In het openbaar dus? En make-up en nagels/wimpers ook maar achterwege laten?

Je overdrijft. Niemand hoeft een boerka aan. Het gaat er om dat niet iedereen alles van elkaar hoeft te zien en dat niet elke plek overal even geschikt voor is.

In een zwembad prima, maar daar zijn met een reden kleedhokjes, zodat je na het zwemmen niet in de zwembroek of bikini naar huis hoeft. 

De vraag is ook waarom mannen dat blijkbaar wel mogen en vrouwen niet. Als ik in mijn blote borsten over straat ga, krijg ik commentaar. Laat staan als ik ergens op een terras koffie wil drinken. Denk dat ik dan wordt weggestuurd.

MamaE schreef op 22-06-2024 om 20:15:

[..]

Je overdrijft. Niemand hoeft een boerka aan. Het gaat er om dat niet iedereen alles van elkaar hoeft te zien en dat niet elke plek overal even geschikt voor is.

In een zwembad prima, maar daar zijn met een reden kleedhokjes, zodat je na het zwemmen niet in de zwembroek of bikini naar huis hoeft.

De vraag is ook waarom mannen dat blijkbaar wel mogen en vrouwen niet. Als ik in mijn blote borsten over straat ga, krijg ik commentaar. Laat staan als ik ergens op een terras koffie wil drinken. Denk dat ik dan wordt weggestuurd.

Nee hoor, als jij met blote tetten in het park rondloopt zal er geen man zijn die daar aanstoot aan neemt, vrouwen daarentegen. Op een terras zou je een attractie zijn waardoor het in populariteit stijgt. Wat dacht je zelf? Dat er mannen zijn die aanstoot nemen aan ontbloot  vrouwen bovenlichaam? Waar je gratis naar mag kijken? Nope

Decembermamma schreef op 22-06-2024 om 19:43:

[..]

Tja dik of dun maakt toch echt vaak wel verschil. Bij dik is vaak meer zichtbaar.

Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel negativiteit op dik ligt dat ouders er met hun kinderen grappen over maken. Alsof slank zijn een privilege is, alsof dan meer mag dan wanneer je dik(ker) bent. 

Hoe komt pesten in de wereld..zo.

Max88 schreef op 22-06-2024 om 20:45:

[..]

Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel negativiteit op dik ligt dat ouders er met hun kinderen grappen over maken. Alsof slank zijn een privilege is, alsof dan meer mag dan wanneer je dik(ker) bent.

Hoe komt pesten in de wereld..zo.

Slank is geen privilege, is wel iets (wat ik zelf heb ervaren) wat je zelf in de hand hebt. En nee we maken er geen grappen over, maar wees reëel een mand zonder shirt waar over de broek heen een laag buikvet heen komt is geen gezicht. Ik heb met mijn overgewicht ook nooit in bikini gelopen,  was ook geen gezicht geweest.

Zolang de man een gladde en slanke buik heeft vind ik het niet erg maar geen dikke bierbuiken daar houd ik ook niet van.

als ik eerlijk ben vind ik het ongepast 

Nick90 schreef op 22-06-2024 om 20:31:

[..]

Nee hoor, als jij met blote tetten in het park rondloopt zal er geen man zijn die daar aanstoot aan neemt, vrouwen daarentegen. Op een terras zou je een attractie zijn waardoor het in populariteit stijgt. Wat dacht je zelf? Dat er mannen zijn die aanstoot nemen aan ontbloot vrouwen bovenlichaam? Waar je gratis naar mag kijken? Nope

Er zijn zoveel vrouwen waar ik niet naar wil kijken bloot. Mijn god, mijn buurvrouw bijvoorbeeld. Ik wordt al onpasselijk bij de gedachte. Laat asjeblieft iedereen zijn of haar kruis, kont en tepels ten alle tijden bedekken in het openbaar behalve bij zwemgelegenheden. 

Max88 schreef op 22-06-2024 om 20:45:

[..]

Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel negativiteit op dik ligt dat ouders er met hun kinderen grappen over maken. Alsof slank zijn een privilege is, alsof dan meer mag dan wanneer je dik(ker) bent.

Hoe komt pesten in de wereld..zo.

Inderdaad. Best genant dat zoveel mensen hier vinden dat een slanke man wel met ontbloot bovenlijf mogen, maar iemand met een 'bierbuik' en 'mannenborsten' of 'cup C' niet. Dat a: discriminerend en b: ontzettend disrespectvol. Net als dat je er zelf voor kiest om slank te zijn, of dat zelf in de hand hebt. Dat is echt maar in beperkte mate het geval. Zeker als je al vanaf de kindertijd dik bent, zwaarlijvigheid in de familie zit, niet bent opgevoed met gezonde eetgewoontes.... blijf dan maar eens slank in de huidige tijd met snacks overal en altijd onder handbereik. 


ik zal niemand aankijken op zijn of haar figuur maar ik vind het niet eerlijk dat ik met mijn a cup een bovenstukje aanmoet in het zwembad en mijn buurman mag met zijn blote borsten in het zwembad 

nee, mooi of niet, smaken verschillen, gewoon bedekken die handel, tenzij passend bij de gelegenheid: zee, zwembad, sauna. 
Het behoud van decorum is zo gek nog niet.

Max88 schreef op 22-06-2024 om 20:45:

[..]

Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel negativiteit op dik ligt dat ouders er met hun kinderen grappen over maken. Alsof slank zijn een privilege is, alsof dan meer mag dan wanneer je dik(ker) bent.

Hoe komt pesten in de wereld..zo.

Maar er is toch ook vrijheid van meningsuiting? Mijn mening: een David (als van Michelangelo) mag van mij met ontbloot bovenlijf.

Nou ja, eigenlijk is dat niet mijn mening. Voor mij geldt dat functioneel (ont)bloot prima is, bv sauna. Maar anders graag gewoon bedekt.

Alias1 schreef op 23-06-2024 om 09:07:

[..]

Maar er is toch ook vrijheid van meningsuiting? Mijn mening: een David (als van Michelangelo) mag van mij met ontbloot bovenlijf.

Nou ja, eigenlijk is dat niet mijn mening. Voor mij geldt dat functioneel (ont)bloot prima is, bv sauna. Maar anders graag gewoon bedekt.

Oh ik ben helemaal voor bedekt, zelfs in de sauna ( waar ik verder niet kom), ik ben ook niet voor topless of broekjes die enkel de anus bedekken. Dát is een kwestie van smaak, je opvoeding, wat je zelf vindt. En dan maak je de keuze om iets wel of niet te doen. 

Maar als ik dat zeg ben ik ineens "preuts". Prima verder.

Waar ik wars van ben én waar ik op reageer, is discrimineren op hoe mensen er uitzien. En nog meer om dat aan je kinderen voor te leven.

Iemand met onder-/overgewicht heeft nét zoveel recht om erbij te lopen zoals ieder ander, ongeacht of de ander dat "mooi" zou vinden. 

 

Bolmieke schreef op 23-06-2024 om 08:19:

ik zal niemand aankijken op zijn of haar figuur maar ik vind het niet eerlijk dat ik met mijn a cup een bovenstukje aanmoet in het zwembad en mijn buurman mag met zijn blote borsten in het zwembad

Precies! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.