Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Mogen mannen zonder shirt in een park lopen

Goedendag allemaal ik heb een vraag. İk zie soms mannen zonder shirt in het park lopen. Mag dat?

Peiling

Mogen mannen in een park zonder shirt lopen?
23 stemmen
65%
35%

Ik denk dat het heel veel ellende zou schelen als we allemaal gewoon in ons blootje lopen. Want "kleren maken de man", ofwel de ongelijkheid. Zolang we van alles bedekt moeten houden, blijft dat een trigger, en kan het "verseksd"worden. Hebben koeien hun tepels bedekt? Nee. En dat vinden we normaal. Maar vrouwen moeten hun tepels wel bedekken. Koeientepels of vrouwentepels, ze zijn allebei bedoeld om nakomelingen mee te voeden. Wat is daar mis mee. Ik vind een sauna een verademing, daar zijn mensen gewoon allemaal mensen met allemaal hun eigen hobbels en bobbels en geslachtskenmerken zónder dat daar gelijk iets mee "moet". 

troelahoep schreef op 23-06-2024 om 00:58:

[..]

Inderdaad. Best genant dat zoveel mensen hier vinden dat een slanke man wel met ontbloot bovenlijf mogen, maar iemand met een 'bierbuik' en 'mannenborsten' of 'cup C' niet. Dat a: discriminerend en b: ontzettend disrespectvol. Net als dat je er zelf voor kiest om slank te zijn, of dat zelf in de hand hebt. Dat is echt maar in beperkte mate het geval. Zeker als je al vanaf de kindertijd dik bent, zwaarlijvigheid in de familie zit, niet bent opgevoed met gezonde eetgewoontes.... blijf dan maar eens slank in de huidige tijd met snacks overal en altijd onder handbereik.


Dat zei ik niet. Ik vind dat iedereen een shirt aan moet in het openbaar. Iemand anders had het over dat vrouwen borsten hebben, en dat dat het verschil maakt. Toen zei ik dat veel mannen grotere borsten hebben dan sommige vrouwen. OK daarbij merkte ik op dat die vaak gepaard gaan met een corpulent uiterlijk, waarbij de mannen in kwestie geen blijk geven over onzekerheid over hun lichaam. Dat in tegenstelling tot vrouwen die vaak al onzeker zijn over een minivetrol boven hun bikinibroek.

elledoris schreef op 23-06-2024 om 10:12:

Ik denk dat het heel veel ellende zou schelen als we allemaal gewoon in ons blootje lopen. Want "kleren maken de man", ofwel de ongelijkheid. Zolang we van alles bedekt moeten houden, blijft dat een trigger, en kan het "verseksd"worden. Hebben koeien hun tepels bedekt? Nee. En dat vinden we normaal. Maar vrouwen moeten hun tepels wel bedekken. Koeientepels of vrouwentepels, ze zijn allebei bedoeld om nakomelingen mee te voeden. Wat is daar mis mee. Ik vind een sauna een verademing, daar zijn mensen gewoon allemaal mensen met allemaal hun eigen hobbels en bobbels en geslachtskenmerken zónder dat daar gelijk iets mee "moet".

Het is alleen zo jammer dat ondanks dat mensen er niets mee moeten, er wel altijd iets van vinden. En het hoeft je smaak niet te zijn, maar sommige gedachtes vertalen zich naar lichamelijke reacties en best vervelende woorden of acties. 

Ik vind het, als gepeste óm mijn lijf dat overigens prima was, vreselijk, onbegrijpelijk en achterhaald om te zien dat 50 jaar na dato het nog steeds gewoon gevonden wordt om op uiterlijk te discrimineren en dat mager/dik zijn lelijk staat aan iets dat lelijk is en daarom bepaalde dingen niet mag, buitengesloten worden in functies maar ook zelfs in vrije tijdsbesteding/kleding. Ik dacht echt dat we op de goede weg waren met mensen accepteren zoals ze zijn of willen zijn, maar mager/dik blijft een ding blijkbaar. 

Nick90 schreef op 22-06-2024 om 20:31:

[..]

Nee hoor, als jij met blote tetten in het park rondloopt zal er geen man zijn die daar aanstoot aan neemt, vrouwen daarentegen. Op een terras zou je een attractie zijn waardoor het in populariteit stijgt. Wat dacht je zelf? Dat er mannen zijn die aanstoot nemen aan ontbloot vrouwen bovenlichaam? Waar je gratis naar mag kijken? Nope

Ga dan naar eens borstvoeding geven. Reken maar dat sommige mannen daar zeker aanstoot aan nemen.  Sterker nog ik heb uitsluitend opmerkingen van mannen gekregen, nooit van vrouwen.  

Kimdekim schreef op 23-06-2024 om 21:45:

[..]

Ga dan naar eens borstvoeding geven. Reken maar dat sommige mannen daar zeker aanstoot aan nemen. Sterker nog ik heb uitsluitend opmerkingen van mannen gekregen, nooit van vrouwen.

Ik heb echt nog nooit negatief commentaar gehad op voeden in het openbaar en dat heb ik heel vaak gedaan. 

troelahoep schreef op 23-06-2024 om 21:53:

[..]

Ik heb echt nog nooit negatief commentaar gehad op voeden in het openbaar en dat heb ik heel vaak gedaan.

Oke.  Ik wel.  Meerdere keren, vaak door wat oudere mannen.  En dan zag je dus echt niks.

Wettelijk mag het. 
Maar een park ligt veelal in een stad. Als zo iemand ergens naar binnen gaat, winkel, kantoor, restaurant, bus, museum, galerie, metro - dan zal hij toch iets bij zich moeten hebben om even aan te trekken. Hoewel het vast niet illegaal is om halfnaakt binnen te stappen. 
Dus dan loop je halfnaakt met een tasje.Of zo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.