Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig

12-03-2013 om 14:17

Vrijen met tegenzin

Mijn nick zegt het al: Ik ben nieuwsgierig of jullie weleens vrijen met tegenzin om de ander tegemoet te komen. Hoe gaan jullie daar dan mee om.
Ik doe het zelf wel zo nu en dan. Ik heb een lage seks drive maar ik besef dat mijn partner zo z'n behoefte heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
goudsbloem

goudsbloem

22-03-2013 om 17:03

Jazeker wel

en ik ben achteraf heel blij dat ik hem dat plezier heb gedaan, het loont zeker 'de moeite'. Hij kan het nou eenmaal niet helpen dat ik maar eens per maand zo ongeveer echt ontzettend zin in vrijen heb. Dat is hem veel te weinig en dat vind ik sneu voor hem, hij wordt er ook chagrijnig van, en echt niet expres, zeker niet. Dus zin maken. Soms krijg ik al doende zelf ook zin, soms niet, maar dat maakt niet uit. Liefde maakt dat je verder kijkt dan je eigen plezier.

Marija

Marija

23-03-2013 om 01:24

Nee

Ik doe het niet als ik geen zin heb. Dat voelt niet fijn voor mijn eigen seksuele welbevinden en ik vind het ook een raar soort dienstverlening. Ik zou zelf ook niet 'geholpen' willen worden als mijn partner geen zin heeft. Ik heb handen aan mijn lijf, hij ook.
Ik heb een zeer gezonde seksdrive maar misschien komt dat ook juist wel dat ik geen dingen doe die ik niet wil. Het kan soms wel zijn dat het vuur wat meer smeulend is als we beginnen maar ik wil wel een vuur voelen anders doe ik het niet. Ik houd erg van vrijen, dat wel.

Free

Free

25-03-2013 om 13:01

Jeetje

Bij mijn ex deed ik het wel, vrijen zonder zin. Vooral in het begin. Mijn sexleven met hem was totaal onbevredigend. Mijn libido is best wel hoog, ik heb vaak zin, maar had geen zin in seks met hem.

Nu een nieuwe liefde, totaal anders dan mijn ex. Een tot nu toe (bijna een jaar) totaal bevredigend sexleven. Tot nu toe pas een paar keer gehad dat ik geen zin had, hij maakte daar geen enkel punt van. Omgekeerd is het nog niet voorgekomen. Hij was niet gewend aan een vrouw die het initiatief neemt, daar geniet hij extra van.

Marija

Marija

26-03-2013 om 12:22

Is faken wel goed voor je seksleven?

Dat vraag ik me dus af. Faken is een zwaar woord maar volgens mij is vrijen zonder zin ook niet goed voor je libido. Je geeft een raar signaal af naar je lichaam: ik doe dit wel maar eigenlijk hoeft het voor mij niet. zoiets als eten zonder dat je trek hebt. Dat gaat toch ergens in je lijf tegenstaan?

Annie

Annie

26-03-2013 om 15:40

Faken is oneerlijk

Faken is gewoon niet eerlijk. Ik parafraseer HM de Koningin: "Het moet geen toneelstukje worden".
Met het verlenen van hand en spandiensten voor je parner is het duidelijk: Ik ben niet geil, er wordt niet geneukt, ik hou van je en ik vind het leuk voor je als je klaarkomt met mijn H&S diensten.

dc

dc

26-03-2013 om 23:37

Marija

Als er iets gaat tegenstaan, dan ga je over je grenzen heen. Je moet dus zoeken naar wat je voor je partner kunt doen zonder over je grenzen heen te gaan. En dat is per persoon gewoon verschillend, en hangt volgens mij heel erg af hoeveel respect je voor elkaar hebt.

Als mijn partner me zou manipuleren om seks te hebben, dan zou ik ook geen zin hebben in hem helpen. Als het gewoon een soort veredeld knuffelen is, waar ik hem kan helpen terwijl ik zelf geen zin heb, dan gaat dat me niet tegenstaan. Echt seks hebben zou me wel tegenstaan. Dat doe ik alleen als ik zelf ook zin heb.

anoniem

anoniem

29-03-2013 om 22:43

Midden in de nacht

Komen jullie mannen ook midden in de nacht met seks?ik heb nog jonge kids die de volgende dag naar school gebracht moeten worden en dan heb ik echt geen zin om snachts om 3 of 4 uur seks te hebben
Ik geef hem gewoon een tik op zijn geval of draai me om whahahha!sowieso werd de seks bij ons minder met de kids voor mij hoeft het echt geen elke dag meer hij wel als ik geen zin heb zeg ik dat gewoon!

Sanne

Sanne

30-03-2013 om 08:06

Ik fake niet

Als mijn partner perse seks wil en ik niet of minder, dan hebben we beiden een probleem. Mijn partner is nogal groot geschapen en ik een kleine doos dus die past er alleen in als ik 100% zin heb (lees geil zijn). Nu zijn we qua seks-frequentie prima op elkaar afgesteld, dus als we seks hebben, kom ik ook altijd heerlijk klaar. Soms zijn er momenten dat hij meer zin heeft dan ik (of ik drijf weer in de Rode Zee), dan hoeft het voor mij ook niet, maar ik vind het ook heerlijk om hem te zien genieten, dus in die situaties is het een eenrichtingsverkeer door hem te pijpen. Faken vind ik zo slecht, je belazerd hem er niet alleen mee, maar ook jezelf. En als ik naar mijn situatie kijk, zou ik verkracht worden door mijn eigen partner, terwijl ik er zelf toestemming voor geef.

Yayo

Yayo

30-03-2013 om 11:19

Midden in de nacht

Dat is juist heerlijk zo midden in de nacht!!! Hij mag me er voor wakker maken om 3 uur. Daarna slaap je zo lekker verder. Tik op zijn geval geven, nee toch. Als ik zin heb en ik krijg een tik op mijn borst dat wil ik toch ook niet!!

Hombre

Hombre

31-03-2013 om 08:24

Zin hebben en zin maken

Ik zeg het nog maar weer eens. Het gaat niet om zin *hebben* maar on zin maken/krijgen. No way, dat ik mijn 'groot geschapen' apparaat in mijn vriendin's kleine soos (wat dat ook mag zijn) steek als ze geen zin heeft. Maar ik kan natuurlijk zorgen dat ze zin krijgt...

Als je nooit zin wil maken krijg je volgens mij een probleem.

zonderzin

zonderzin

31-03-2013 om 17:35

Is het zo belangrijk?

Situatie: 27 jaar bij dezelfde partner. Puberkinderen. Hier een echtgenoot met laag libido. Gemiddeld een keer of 6 per jaar vrijen. Dit jaar 2 x tot nu toe. Dit duurt een jaar of 7. Echtgenoot leeft moeilijk. Heeft aantal keren burnout gehad. Is verder prettig, lief. Werken en zich staande houden in de maatschappij kosten hem vrijwel alle energie. Daarnaast loopt hij een paar keer per week een halve marathon om stress kwijt te raken. Verder weinig energie. Geen behoefte aan knuffelen/seks. Jaren heb ik gezeurd, beinvloedde de stemming niet echt positief. Nu ruim een jaar is deze strijd over. Er is harmonie thuis. We geven elkaar de ruimte. Hij voelt zich nu erg prettig in de relatie. En ja, dat ik een oplossing heb gevonden voor mijn probleem is iets waar de meeste mensen een negatief oordeel over zullen vellen.

Miepie

Miepie

31-03-2013 om 20:09

Plannen

Bij langdurige relaties heeft het best zin om dit soort gezelligheid in te plannen. Dat hoeft niet samen met je man. Bekijk wanneer hij meestal aangeeft zin te hebben, bijvoorbeeld vrijdagavond, en bedenk hoe je ervoor kunt zorgen dat jij dan ook zin hebt. Ik ga dan een half uur eerder naar bed en lees op de iPad erotische verhalen, of ga met mijn ogen dicht allerlei leuke scenario's bedenken. Als hij dan het bed in stapt, ben ik er helemaal klaar voor en is het ook meteen heel lekker voor ons allebei. Moet wel zeggen dat het bij mij vrij lang duurt om echt zin te krijgen, misschien kunnen anderen het veel sneller.

Hombre

Hombre

01-04-2013 om 08:20

Zonderzin

Als het voor jullie werkt, waarom zou dan iemand daar een negatief oordeel over willen vellen?

Ik moet alleen wel denken aan wat die link die ik hier onder geef (lust, laughter & loyalty) daarover zegt:

"The trick is that marriage is played upon a tilted field, and everything flows downhill towards loyalty.

We've all seen that. Marriages from which lust fled decades ago, and laughter became hollow back in the 1990s, but which continue to run on loyalty alone.
Endgame Does your marriage resemble a Samuel Beckett play?

They persist on a primitive attachment, no better - and in many ways quite like - that of a couple living in rubbish bins in a Samuel Beckett play, held together by an incantation of repeated phrases in the face of the encroaching hopelessness. Loyalty alone can sustain a marriage, but not happily, and not for long."

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig

01-04-2013 om 11:18

Lage drive

Ik weet van mezelf dat ik een lage drive heb en het lang duurt voor ik een orgasme krijg. Ik heb ooit eens een man gehad die me oraal verwende maar klaagde over een lamme tong. Dat was killing! Hahaha. Dan ook dat huwelijk met een man die juist een zeer hoge drive had maar me in vertikale positie nauwelijks waarnam. Ik snap ook dat mijn huidige partner zo zijn behoeftes heeft en hij is niet al te lastig om het maar even zo te noemen. Dus ach die enkele keer keer dat ik echt echt echt geen zin heb en het ook echt echt echt niet gebeurt doet ie niet moelijk over (op die ene keer na) Omdat hij zo lief is en veel voor me overheeft staat er dus een enkele keer vrijen met tegenzin tegenover. Ik ben blij de herkenning te vinden en te lezen dat ik niet de enige ben. Ik begon me een soort misdadiger te vinden.

Kees Jansen

Kees Jansen

01-04-2013 om 17:32

Zonder zin/tegenzin

Mijn vrouw doet het bijna nooit met tegenzin, maar wel regelmatig zonder zin. Ik heb daar in het begin nogal aan moeten wennen, maar ze heeft me er van overtuigd dat ze dat toch echt wil. Om mij een plezier te doen.

Inmiddels gebeurt het regelmatig, en zijn we er beiden volledig content mee.

+ Brunette +

+ Brunette +

02-04-2013 om 08:11

Goede observatie, kees

Zonder zin is inderdaad niet hetzelfde als tegenzin.

Kees Jansen

Kees Jansen

03-04-2013 om 00:14

Ervaring man

Waar ik wel benieuwd naar ben: de vrouwen die hier aangeven dat ze wel eens zonder zin vrijen, in welke vorm dan ook, hoe denken jullie mannen daar over?

Ik weet dat ik me echt ergens overheen heb moeten zetten. Het voelde zo fout, zo vrouwonvriendelijk, zo tegen alles wat je in Nederland als puberjongen geleerd hebt. Het was dat mijn vrouw min of meer aandrong.

Maar ik heb snel geleerd het te waarderen, en ik merk dat het nu een eigen plezier geeft. Juist het idee dat ze zich "zonder zin" laat neuken, betekent dat ze puur uit liefde, niet uit eigen geilheid, maar alleen voor mij, dat doet. Dat is eigenlijk iets heel bijzonders.

RaarLijf

RaarLijf

03-04-2013 om 15:37

Mijn lijf werkt niet altijd mee

Soms heb ik wel zin in vrijen, lekker opgevreeën door mijn man, maar werkt mijn lijf niet mee. Geen respons daarbeneden, terwijl ik wel zin in een robbertje vrijen heb.
Dan weet ik ook niet goed wat ik moet doen, want zelfs met een hoop glijmiddel neemt mijn vagina wraak door één, soms zelfs 2 dagen later geïrriteerd aan te voelen.
Urenlang voorspel (onder het motto, mannen willen sneller dan vrouwen, foei-foei) heb ik soms helemáál geen zin in! We knuffelen nog de hele nacht, dus intimiteit genoeg.

En volgens mij ligt dat met name aan mijn pilgebruik. Ik zal blij zijn als blijkt dat mijn sterilisatie is gelukt!

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig

07-04-2013 om 17:02

Inderdaad kees

Geen zin en tegenzin... Het zijn verschillende dingen. Juist opgemerkt Kees! Ik merk wel bij mezelf dat geen zin kan ontaarden in tegenzin eerder nog dan toch zin krijgen. Wat jij zegt over iets wat je vrouw uit liefde doet voor jou is voor mij ook herkenbaar. Ik gun het hem. Daar tegenover staat dan wel dat ik geen heel voorspel of zo hoef, al die opwarming kan leiden tot snelle afkoeling bij mij. Gelukkig ben ik nogal ruim geschapen dus er hoeven niet allerlei trucs toegepast te worden om tot penetratie te kunnen komen.

Kees Jansen

Kees Jansen

07-04-2013 om 18:51

Ruim

herkenbaar. Als mijn vrouw geen zin heeft, dan ook geen voorspel en geen gedoe "voor haar plezier". En faken doet ze ook zeker niet.

We hebben inmiddels vier kinderen, en ruimte heeft ze dan ook genoeg. Maar glijmiddel doet ook wonderen.

Hombre

Hombre

08-04-2013 om 09:58

Kees

Jullie alternatief klinkt mij niet erg aantrekkelijk in de oren. Dan maar voorspel en 'gedoe' en als het niks wordt, dan maar liever niet.

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig

08-04-2013 om 10:36

Hombre

Ik bewonder je houding als je vrouw geen zin heeft. Maar hoe sta je er in als er langere tijd geen sprake van zin is?
In mijn huwelijk werd ex ronduit vervelend, zeurderig, pusherig, zuchterig enz. Ik heb wat gevreeën (eigenlijk kan ik het niet zo noemen) met tegenzin om het nog prettig te houden voor ons gezin. Zijn humeur was ook buiten de slaapkamer om niet te harden en ik wilde de kinderen niet laten lijden om wat er niet tussen de lakens gebeurde.

Hombre

Hombre

08-04-2013 om 11:47

Nieuwsgierig

Ik vermoed dat de sfeer er langzamerhand inderdaad onder zal gaan lijden. Maar ik heb er gelukkig weinig ervaring mee.

Kees Jansen

Kees Jansen

08-04-2013 om 13:41

Aantrekkelijk?

Ik kan me wel voorstellen waarom de TO aangaf zich soms een misdadiger te voelen vanwege de keuzes die ze maakt.

Het blijft me altijd verbazen dat mensen het nodig vinden uit te spreken dat de keuze van een ander "voor hen niet zouden werken". Wat voegt dat toe? Je oordeelt zogenaamd niet, maar eigenlijk wel degelijk. En met welk doel? Jij hebt jouw relatie en je doet de dingen zoals jij het wil. Prima, fijn als je daarmee tevreden bent, hoera.

TS heeft haar relatie. Ik heb de mijne. Beiden delen we hier iets van onszelf, geven iets bloot. Misschien eens bedenken wat je reactie betekent.

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig

08-04-2013 om 13:48

Huh?

Kees, voor wie was je laatste reactie bedoeld? Ik hoop niet op mij want ik wil werkelijk niemand beledigen.

Kees Jansen

Kees Jansen

08-04-2013 om 15:13

Huh

Nee, niet op jou. Op Hombre.

Ik vind het jammer dat jij je kwetsbaar opstelt, ik dat ook doe, en Hombre er dan op deze manier overheen komt. Het is zoals het is, maar ik vind het onnodig negatief.

Hombre

Hombre

08-04-2013 om 22:44

Quasi-tolerantie

De bottom line is nou eenmaal dat iedere mening een negatief oordeel inhoudt voor alle tegengestelde meningen.

De jouwe is dus net zo negatief tegenover de mijne.

Uiteindelijk is het allemaal (zeker in deze rubriek) zeer persoonlijk. Als het voor jou werkt, prima, maar ik zou er niet aan moeten denken.

Maar ik weet zeker dat andere mensen niet zouden moeten denken aan hoe wij het doen

Geertruida

Geertruida

09-04-2013 om 12:33

Niet eerlijk

Mijn 5 centen, zonder me tegen jullie interne discussie (Kees/Hombre) aan te bemoeien:
Ik vind 't iets oneerlijks hebben. Ik bedoel, vrouwen zijn 'wijd' en kunnen 'zonder zin' vrijen.. Maar wat doe je dat als vrouw met een man 'zonder zin'.. dan heb je niets aan 'wijd'... de man zal toch in zekere zin moeten meewerken. Of accepteren dat ie even volledig in dienst staat van de 'zin' van zijn vrouw, zonder daar zelf iets aan over te houden. Geloof niet dat dat vaak voor komt... Geloof ook niet dat er veel vrouwen zijn die dat van hun man zouden verlangen.. En er lopen hier toch nog wel een aantal dames rond met een man zonder (of althans met heel weinig) zin.

Kees Jansen

Kees Jansen

09-04-2013 om 20:12

Niet eerlijk

De wereld is niet eerlijk. Maar ik zou niet weten waarom je als man niet je vrouw kan plezieren, zin of geen zin.

Toosje

Toosje

10-04-2013 om 20:27

Vrouw plezieren

Beste Kees,

Je moet toch begrijpen wat er wordt bedoeld. Ik vind hand-en-span-diensten en orale seks heerlijk, maar wel als onderdeel van een vrijpartij. Penetratie maakt voor mij de vrijpartij compleet. En tja, daar heb ik toch een man bij nodig die zin heeft!

Toosje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.