Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Tips gevraagd voor moeizaam seksleven

WakuWaku schreef op 10-04-2025 om 14:48:

Er zijn er drie scenario's hoe het loopt (of eigenlijk niet loopt) de laatste 3 jaar.

- Zij ervaart dreiging of concurrentie. Ik krijg aandacht van andere vrouwen of ga naar feestjes toe of situaties waar zijn geen controle heeft of toezicht en waar (mogelijk) andere vrouwen zijn.
Bijvoorbeeld dit: Vorig jaar was er een etentje van de zaak waar partners ook mee mochten, dat was gezellig, maar er was één persoon waar zij zich aan stoorde. Laten we haar L noemen. L flirtte volgens haar nadrukkelijk met mij en L was een sletterig type en weet ik veel wat al niet. Zelf zie ik dat totaal niet. L is eind 20 dus wat jonger en vrijgezel met dito leefstijl maar doet geen rare dingen voor zover ik weet. Of ik moet blind en doof zijn maar hoewel ze amicaal doet flirt ze ook helemaal niet met mij of andere collega's. Bovendien ben ik getrouwd dus ik ben helemaal niet bezig met andere vrouwen. In mijn werkveld zitten veel kerels dus zij springt er een beetje uit maar zo boeiend is ze verder niet.

Laatst gingen we naar Amsterdam met een feestje waar L ook was (en nog 7 anderen) en toen ik thuis kwam na een paar biertjes (niet dronken) begon ze heel opzichtig iniatief te nemen voor seks. Ze had opeens lingerie aan wat ze nooit doen en kaarsjes aan, superfijn zou je denken maar haar lichaamstaal was ontzettend defensief. Bijna verkrampt. Uiteindelijk ben ik er maar in mee gegaan omdat ik niet wil dat ze denkt dat ik het met anderen doe maar dat is wel echt een vertrouwensprobleem. Ben in tegenstelling tot wat sommige dames hebben meegemaakt hier nooit vreemdgegaan dus snap die angst niet? Vroeg haar ook of zij mij vertrouwde en toen zei ze soms. Dus nee.

- Boos/geagiteerd/afstandelijk.
Zeer ongeinteresseerd en amper initiatief. Kleed je uit en doe je ding. Hoe wil je? Prima... Elk geluidje gelijk in de stress. Enorm gevoelig voor warm/koud en eventuele ongemakken. Soms zelfs in de trant dat ze pijn heeft. Graag zo snel mogelijk. Amper voorspel.
Ook hier, zij neemt het initiatief en als ik zeg laat maar op deze manier dan dimt ze wat in maar de schade is dan al begaan.

- Het circus.

De hele vrijpartij is feitelijk een grap . Over alles doen we schijtlollig of bagatelliseren we. . Vaak na afloop maar soms ook tijdens de seks. Ook hier vaak de kleinerende opmerkingen zoals in de OP beschreven. Als ik haar confronteer of boos zou worden dan lacht ze het wel zegt ze sorry en knuffelt ze me.

Echt niet te doen. Zij begint overigens met strelen en zich uitkleden en dan ontwikkeld het zich tot zoiets idioots maar ik helemaal geen zin in heb. Toen ik nog wel initiatief nam was het eigenlijk altijd een nee. Meestal met dito kutsmoes dus daar ben ik al mee gestopt. De hele dynamiek is al veel langer aan de gang denk ik nu maar de laatste jaren is het echt van kwaad tot erger gegaan.

Ik vind je vrouw behoorlijk twisted qua seksualiteit. Eigenlijk begrijp ik niet dat je nog met haar wilt vrijen. Ik zou allang afgehaakt zijn ipv proberen haar te veranderen. Itt wat ik eerder zei lijkt me dat eigenlijk onmogelijk. 

WakuWaku schreef op 10-04-2025 om 14:48:

- Zij ervaart dreiging of concurrentie. 

Laatst gingen we naar Amsterdam met een feestje waar L ook was (en nog 7 anderen) en toen ik thuis kwam na een paar biertjes (niet dronken) begon ze heel opzichtig iniatief te nemen voor seks. Ze had opeens lingerie aan wat ze nooit doen en kaarsjes aan, 

Wat ik je gisteren al zei ze gaat pas aan seks denken als je meer afstand neemt. Het woord Badboy was symbolisch bedoeld maar je mag best een beetje onbereikbaar-spannend worden. 

Een vrouw verliest geen zin in seks. Zij verliest zin in seks met jou. Je bent te voorspelbaar geworden. Lees je eens in.

Renate46 schreef op 10-04-2025 om 19:49:

[..]

Een vrouw verliest geen zin in seks. Zij verliest zin in seks met jou. Je bent te voorspelbaar geworden. Lees je eens in.

Dat kan natuurlijk best. Maar zo algemeen kan je dat niet stellen. Talloze vrouwen (en mannen ook) die gewoon weinig tot geen zin hebben in seks. Of waar het afneemt in de loop van hun leven. Dat kan echt volledig losstaan van een partner. Ik ken bijvoorbeeld genoeg singles van verschillende leeftijden die absoluut wel opties hebben (meer vrijheid zelfs dan in een relatie). Maar die er zelf voor kiezen geen seks te hebben en daar volkomen tevreden mee zijn! 

De vrouw van To heeft een religieuze achtergrond. Wellicht heeft ze er nooit echt veel plezier in gehad. Nu heeft ze haar plicht voldaan en is ze er klaar mee. To kreeg alleen nog een "onderhoudsbeurt" omdat dat nu eenmaal zo hoort. 

Izza schreef op 09-04-2025 om 13:50:

[..]

Maar dat deed ze toch? Ze geeft je regelmatig seks om jou gelukkig te maken. En dat is nu juist het probleem.

Maar daadwerkelijk zin hebben in seks is niet af te dwingen. Dat heeft met zoveel verschillende aspecten te maken. Jij betrekt het grotendeels op jezelf. Maar uiteindelijk is het iets in haar. Een complexe combinatie van je vrij voelen in je eigen lichaam, opvoeding en achtergrond, eerdere seksuele ervaringen maar ook gezondheid en bijvoorbeeld een bevalling kunnen onderdeel zijn. Om jezelf over te geven als vrouw (waarin je veel kwetsbaarder bent dan de man) moet je zelfverzekerd zijn. En goed in je vel zitten. Dat zit jouw vrouw niet. En dat kan volledig los van jou staan. Jij hebt overigens nergens recht op. Ze moet niets. Dus zeggen dat ze 1x per week even tijd moet vrijmaken. En dat het ook nog gemeend liefdevol moet zijn is echt te simpel. Een goede therapeut gaat daar met haar en met jullie samen mee aan de slag.

Paulus (een leider in het vroege christendom, waarvan zijn brieven in de bijbel terecht zijn gekomen en ook dit advies, 1 Korinthe 7): geeft een ander advies. 

" Het is goed voor een echtpaar om regelmatig met elkaar naar bed te gaan.  Als de man graag wil, moet zijn vrouw geen nee zeggen. En als de vrouw graag wil, moet de man geen nee zeggen. Het kan gebeuren dat je samen afspreekt om een poosje niet met elkaar naar bed te gaan. Bijvoorbeeld omdat je meer tijd wilt hebben om te bidden. Maar daarna ga je weer gewoon met elkaar naar bed. Anders krijgt de duivel de kans om je te verleiden tot verkeerde dingen, omdat je je niet kan beheersen. 6 Ik geef jullie dit als goede raad, niet als een bevel". 

Labyrinth schreef op 14-04-2025 om 14:34:

[..]

Paulus (een leider in het vroege christendom, waarvan zijn brieven in de bijbel terecht zijn gekomen en ook dit advies, 1 Korinthe 7): geeft een ander advies.

" Het is goed voor een echtpaar om regelmatig met elkaar naar bed te gaan. Als de man graag wil, moet zijn vrouw geen nee zeggen. En als de vrouw graag wil, moet de man geen nee zeggen. Het kan gebeuren dat je samen afspreekt om een poosje niet met elkaar naar bed te gaan. Bijvoorbeeld omdat je meer tijd wilt hebben om te bidden. Maar daarna ga je weer gewoon met elkaar naar bed. Anders krijgt de duivel de kans om je te verleiden tot verkeerde dingen, omdat je je niet kan beheersen. 6 Ik geef jullie dit als goede raad, niet als een bevel".

Hoe ‘mooi’ dit misschien ook klinkt (als je gelooft), ben ik nog steeds voor baas over eigen lijf en mag ieder mens “nee” zeggen als je geen zin hebt in seks, om welke reden dan ook! 

En die zogenaamde ‘duivel’ icm ‘beheersen’, dan leer je je maar beheersen en praat je er met elkaar over en zoek je samen naar een oplossing. En als deze oplossing uitblijft, dan zijn er ook andere uitkomsten mogelijk, maar nooit is iemand iets ‘verplicht’. Moeten is een lelijk woord, is er bij altijd ingestampt 😉

RoodVruchtje schreef op 14-04-2025 om 14:44:

[..]

Hoe ‘mooi’ dit misschien ook klinkt (als je gelooft), ben ik nog steeds voor baas over eigen lijf en mag ieder mens “nee” zeggen als je geen zin hebt in seks, om welke reden dan ook!

En die zogenaamde ‘duivel’ icm ‘beheersen’, dan leer je je maar beheersen en praat je er met elkaar over en zoek je samen naar een oplossing. En als deze oplossing uitblijft, dan zijn er ook andere uitkomsten mogelijk, maar nooit is iemand iets ‘verplicht’. Moeten is een lelijk woord, is er bij altijd ingestampt 😉

Ja, natuurlijk. Natuurlijk moet je over eigen lichaam beslissen en mag er nee gezegd worden. Deze tekst is heel geregeld misbruikt. Terwijl er nadrukkelijk staat dat het geen bevel of gebod is. Het is niet gericht op rechten, maar op plichten. Ik heb geen recht op seks wanneer ik daar zin in heb. Ik voel wel de plicht (belofte die ik mijn vrouw heb gedaan) om gericht te zijn op het welzijn van mijn vrouw. Ook seksueel. Het is mede mijn verantwoordelijkheid dat zij seksueel niet gefrustreerd raakt. Wij vrijen niet als mijn vrouw niet wil. Wel vind ik het dan heel fijn (en voel me echt gezien) als zij daar later op terugkomt, zelf initiatief neemt. 

Snap dat het wat spelen met woorden is met de praktijk zoals ik die zie: ik heb geen rechten maar wel plichten. En als we allebei onze plicht doen krijgen we dat waar we geen recht op hebben 😁.

GekkeHenkie100 schreef op 14-04-2025 om 15:50:

[..]

Snap dat het wat spelen met woorden is met de praktijk zoals ik die zie: ik heb geen rechten maar wel plichten. En als we allebei onze plicht doen krijgen we dat waar we geen recht op hebben 😁.

Ik begrijp jouw reactie hoor GH, maar wellicht is het mijn aversie tegen dit soort teksten, zeker als er diverse malen ‘moeten’ in voorkomt en enkel op het laatst dat het geen bevel is. Nogal tegenstrijdig in mijn ogen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.