Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Intiem zijn/s*ks tijdens herstelproces van ontrouw

Lang getwijfeld of ik dit op het forum ging zetten....
graag had ik jullie ervaringen gelezen hoe het ging met intiem zijn/genieten van s*ks met je partner na het bedrog.
Persoonlijke vraag, ik weet het. Maar ik veronderstel dat dit voor iedereen hier die een proces van herstel na ontrouw doormaakte, een worsteling was?

Voor ik reageer wil je ook in dit topic alleen succesverhalen horen? Dan heb ik er geen

Eerst een SOA test. Heeft je man dat nou al gedaan?

Je kunt gewoon seks schrijven.

Doe je het tegen je zin, om je huwelijk te redden? 

Breiertje

Breiertje

08-02-2025 om 21:52 Topicstarter

Max88 schreef op 08-02-2025 om 19:00:

Doe je het tegen je zin, om je huwelijk te redden?

Nee,  niet tegen zin, niet met zin.

Ik voel me heel onwennig en weet niet hoe en wat tijdens het vrijen. Kan het moeilijk omschrijven.

Breiertje schreef op 08-02-2025 om 21:52:

[..]

Nee, niet tegen zin, niet met zin.

Ik voel me heel onwennig en weet niet hoe en wat tijdens het vrijen. Kan het moeilijk omschrijven.

Waarom doe je het dan?

Breiertje

Breiertje

08-02-2025 om 22:19 Topicstarter

Het is niet dat ik niet wil. Ik weet me gewoon geen houding te nemen, weet precies niet hoe me te gedragen. Kan het moeilijk omschrijven ..

Breiertje, een mooie vraag. Ik had daar veel last van. Ik vond het erg moeilijk. Ik besloot vrij snel om een keer te vrijen omdat ik dit achter de rug wilde hebben. Ik heb gehuild en ook de paar keren erna van weer intiem zijn. Daarna kwam snel de fase dat ik leuker, mooier, spannender enzovoorts wilde zijn. Maar zag ik ook als wij vreeen, beelden van hem met haar voor mij (het was een bekende). En vroeg ik mij af of hij dat ook met háár had gedaan of had gezegd. Mijn hoofd zat vol met verdriet, boosheid en angst. Ik merkte dat ik eigenlijk niet wilde vrijen maar de druk voelde van moeten want anders zou hij misschien weer vreemdgaan? Een kronkel in mijn hoofd. 

Ik kreeg de tip om het vrijen te stoppen bij een tsunami van beelden of boze gedachtes. Dat stopzetten was wel impactvol voor mijn man. Maar zo kreeg hij pas het besef hoe impactvol het vreemdgaan met een vriendin voor mij was. Het is niet Foutje. Sorry. Vergeten. Vergeven. En door. 

De tijd heeft deze fase zachter gemaakt. Ik probeer vooral te focussen op het hier en nu bij intiem zijn. Denken nu kiezen wij voor elkaar. En de ander een vorige relatie. Maar soms heb ik er nu nog last van. 

Xxx

Het was voor mij het breekpunt. We konden het best fijn en gezellig hebben maar zodra we intiem werden kwamen alle beelden en het gevoel van kwetsing terug. Het voelde ontrouw aan mijn hart me daar over heen te zetten, wat ik overigens wel (te lang) heb geprobeerd. Meerdere jaren. Het bleef en toen moest ik mijn conclusie trekken. 

Poeh… Geen idee of het voor mij als man anders is. Context bij ons: voor het all the way gaan waren wij tot de affaire elkaars enige. Mijn vrouw belandde in een korte affaire. Ze had contact met een man, maar dat was niet seksueel of relationeel (ahum). Het deed desondanks veel met mij en gek genoeg ontstond daar juist verbinding. Voor haar reden om met de affaire te stoppen. Daarna volgden een paar maanden die aan de ene kant heel leuk en vrij waren. Ons liefdesleven kreeg een flinke impuls. Tot na een paar maanden het eerlijke verhaal kwam en we aan de grond raakten samen.

Aan de ene kant was er zo’n drempel om te vrijen. Aan de andere kant: we hadden al heel geregeld gevreeen sinds (en tijdens) de affaire. Ik besloot mee te bewegen in wat was. Op een zware dag was er afstand. Soms letterlijk even niet bij elkaar. Op een betere dag kon ik zin hebben. Soms ging dat goed en kwamen we dichter bij elkaar. Soms werd ik gek van beelden en wilde ik niet meer of lukte het ook gewoon niet meer. Soms waren we dan samen verdrietig, soms ontstond er dan weer flinke verwijdering. Kortom: het heeft zoveel gezichten gehad. Maar ik kon er goed mee uit de voeten dat vandaag vandaag was. En dat een keer vrijen ons geen van beiden garanties voor de toekomst gaf.

Uiteindelijk is ons seksleven beter geworden. Er is een stuk schaamte weg. We geven veel makkelijker behoeften aan. En er is veel vrijheid om daarin mee te gaan. Wij hebben zo al aardig wat beelden overschreden.
Nu na een paar jaar nog steeds wel eens last van beelden. Of dat mijn vrouw iets zegt wat net even iets aanraakt. Soms benoem ik het, soms niet. Maar het zorgt er niet meer voor verwijdering.

Breiertje schreef op 08-02-2025 om 21:52:

[..]

Nee, niet tegen zin, niet met zin.

Heeft je partner voor 100% spijt van het bedrog?

Heb je ervaren dat hij rouwt door zijn eigen keuze? 
En ervaarvje dat hij er alles aan zal doen om jou veiligheid te geven, een veilig gevoel?

Zo niet, dan zul je die intimiteit niet meer kunnen opbouwen denk ik

Breiertje

Breiertje

09-02-2025 om 09:42 Topicstarter

Moree schreef op 09-02-2025 om 02:33:

[..]

Heeft je partner voor 100% spijt van het bedrog?

Heb je ervaren dat hij rouwt door zijn eigen keuze?
En ervaarvje dat hij er alles aan zal doen om jou veiligheid te geven, een veilig gevoel?

Zo niet, dan zul je die intimiteit niet meer kunnen opbouwen denk ik

Mijn partner heeft spijt, trok boetekleed aan, beweegt hemel en aarde om me terug te winnen. Hij doet zo zijn best. Dat zie ik, erken ik. Maar of dit effect heeft in het hier en nu dat kan ik niet zeggen.

Wat heeft voor jou meer effekt? Er over praten met je partner of dat je het in akties ziet bij hem?

Wat ik ook altijd tegen mijn kinderen heb gezegd: ga in een nieuwe relatie alleen vrijen als je er allebei heel veel zin in hebt. Anders wacht je beter totdat je allebei dat punt bereikt hebt. Ook als je al bezig bent, mag je op elk moment nog stop zeggen. 
Dat advies geef ik jou nu ook mee. Ook als je anders besluit: weet dat je nergens toe verplicht bent. Seks tegen je zin heel heel nare, langdurige gevolgen hebben.

Breiertje

Breiertje

09-02-2025 om 10:17 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 09-02-2025 om 10:12:

Wat ik ook altijd tegen mijn kinderen heb gezegd: ga in een nieuwe relatie alleen vrijen als je er allebei heel veel zin in hebt. Anders wacht je beter totdat je allebei dat punt bereikt hebt. Ook als je al bezig bent, mag je op elk moment nog stop zeggen.
Dat advies geef ik jou nu ook mee. Ook als je anders besluit: weet dat je nergens toe verplicht bent. Seks tegen je zin heel heel nare, langdurige gevolgen hebben.

Ik doe het niet tegen mijn zin. Maar de zin in vrijen is weg bij mij, terwijl ik altijd vurig was en zin had. Ik herken mezelf niet meer, en wat ik vroeger fijn vond zegt me niets meer. Toch wil ik vrijen.

Maar ik weet niet hoe me te gedragen.

Ik merk wel dat vrijen me terug met hem verbindt. Als we een paar dagen niet vrijen drijf ik verder weg van hem en gaan mijn  demonen in mijn hoofd verder spoken. 

Als we regelmatig vrijen, ook al zegt het me niets kom ik dichterbij 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.