Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


Als het lukt met die woning, vertel je dan zo min mogelijk mensen waar je heen verhuist? Ook je ouders niet? En ook op je werk niet? Ook de plaats/regio zou ik voorlopig niet vertellen, totdat je lang genoeg afstand hebt gehad tot je dan ex. Lukt je dat, denk je? Zeggen dat ze het later wel horen?

Ik duim voor je.

Naoom schreef op 09-04-2024 om 23:33:

Bedankt voor al jullie adviezen! Echt heel fijn en precies wat zo helpt op die moeilijke momenten ook.

vanavond zijn we weer in een gesprek beland joh… een heel vaag gesprek waar geen touw meer aan vast te knopen is
- ik ben saai want heb geen wens om te emigreren en zijn exen (3) hadden dat wel.
- ik doe niet spontaan genoeg tegen de buren/ze een keer aanspreken boven de schutting. Hij duikt weg als ze buiten komen en ik spreek ze altijd aan voor op straat. Hij heeft een vrouw nodig die zo is/zijn exen waren daar veel spontaner in.
- ik heb geen sportieve hobby’s terwijl hij alle sporten zo leuk vindt en diverse sporten op hoog niveau heeft gedaan (steeds meer twijfels over)
- ik (en mijn familie, die worden er ook altijd bij gehaald) hebben een saai leven want maken geen verre reizen. Verder is mijn familie te soft en zijn mijn nichtjes en neefjes (kinderen van mijn broers) saaie kinderen. Zijn exen (uiteraard) hadden een leuke familie met leuke kinderen.

daarna heb ik nog een uur lang aan moeten horen dat hij zo’n spijt heeft dat hij niet 4 jaar geleden toen hij de kans had naar het buitenland is vertrokken..
- zijn woede aanvallen zijn actie/reactie op wat ik zeg want (dit was het letterlijke voorbeeld weer) ik had gezegd dat als hij de relatie verbrak ik binnen een maand weg zou zijn.

pff oké het blijft lastig iemand te moeten verlaten maar deze avond heeft weer zo veel duidelijk gemaakt.
Ook de hele tijd dingen zeggen die ik zou hebben gezegd 5 minuten eerder die ik zeker weten niet heb gezegd. Alles omdraaien. En dan zeggen dat ik alles omdraai.
Nee. Dit kan niet meer en werkt niet.

Morgen hoor ik gelukkig iets over het appartement. Duimen. Spannend maar zo fijn een eigen plekje in het vooruitzicht te hebben!
Ook heb ik mijn vriendin alles verteld en die is er nu voor me, heel fijn.

Sorry voor mijn relaas, het helpt zo het van me af te schrijven.

Oh oh, wat vreselijk herkenbaar allemaal. Hopelijk heb je er niet al te veel stress van gehad en heb je nog wat kunnen slapen. Ook ik duim voor je vandaag.

Heel herkenbaar dat manipulatieve gedrag. Jou dingen verwijten die hij juist zelf doet. Zo zie je maar, 's middags denk je nog dat hij best wel een lieve man en en 's avonds is alles aan jou fout. Ik hoop dat je het appartement krijgt!

Fijn dat je vriendin nu weet hoe het zit en er voor je is. Heb je een goed contact met je broers? Dan zou ik die ook inschakelen. Altijd goed om een man bij je te hebben als je straks spullen moet verhuizen. 

RosaMontana schreef op 10-04-2024 om 08:41:

Heel herkenbaar dat manipulatieve gedrag. Jou dingen verwijten die hij juist zelf doet.

Dat is ook een heel typisch verschijnsel. Op een gegeven moment leer je het lezen. Hij verwijt mij dat ik rommel maak, terwijl ik weet dat het niet echt zo is? Dan baalt hij dat hij zelf rommel maakt. Hij verwijt mij dat ik saai ben? Dan vindt hij zichzelf saai. Hij verwijt mij dat ik achter zijn rug om dingen doe, terwijl dat niet zo is? Dan doet hij dat zelf.

Let er maar eens goed op. Als je rare verwijten krijgt die nergens op slaan: die gaan over hemzelf!

Bedenk dat deze dames niet zomaar zijn ex zijn geworden. Hij was toen niet een totaal ander persoon dan nu. Dus ook daar is het fout gegaan. Natuurlijk zal hij jou nooit vertellen hoe dat werkelijk is gegaan (als hij dat inzicht al zou hebben). 

Misschien een tip maar laat je adres direct overzetten! En stel dat dit huis niet lukt neem dan een briefadres bij die vriendin. Zo komt er na jouw vertrek geen officiële post meer bij hem terecht! Denk aan bankpassen of post van instanties waar hij kwaad mee kan.  

Vraag je broer(s) mee te gaan met de verhuizing. En druk familie op het hart dat ze absoluut geen contact mogen hebben. En dat als hij contact zoekt ze dat moeten verbreken of afkappen. Vertel ze ook nog niet jou nieuwe adres tenzij je ze kunt vertrouwen.

MRI

MRI

10-04-2024 om 15:27

Naoom schreef op 09-04-2024 om 23:33:

Bedankt voor al jullie adviezen! Echt heel fijn en precies wat zo helpt op die moeilijke momenten ook.

vanavond zijn we weer in een gesprek beland joh… een heel vaag gesprek waar geen touw meer aan vast te knopen is
- ik ben saai want heb geen wens om te emigreren en zijn exen (3) hadden dat wel.
- ik doe niet spontaan genoeg tegen de buren/ze een keer aanspreken boven de schutting. Hij duikt weg als ze buiten komen en ik spreek ze altijd aan voor op straat. Hij heeft een vrouw nodig die zo is/zijn exen waren daar veel spontaner in.
- ik heb geen sportieve hobby’s terwijl hij alle sporten zo leuk vindt en diverse sporten op hoog niveau heeft gedaan (steeds meer twijfels over)
- ik (en mijn familie, die worden er ook altijd bij gehaald) hebben een saai leven want maken geen verre reizen. Verder is mijn familie te soft en zijn mijn nichtjes en neefjes (kinderen van mijn broers) saaie kinderen. Zijn exen (uiteraard) hadden een leuke familie met leuke kinderen.

daarna heb ik nog een uur lang aan moeten horen dat hij zo’n spijt heeft dat hij niet 4 jaar geleden toen hij de kans had naar het buitenland is vertrokken..
- zijn woede aanvallen zijn actie/reactie op wat ik zeg want (dit was het letterlijke voorbeeld weer) ik had gezegd dat als hij de relatie verbrak ik binnen een maand weg zou zijn.

pff oké het blijft lastig iemand te moeten verlaten maar deze avond heeft weer zo veel duidelijk gemaakt.
Ook de hele tijd dingen zeggen die ik zou hebben gezegd 5 minuten eerder die ik zeker weten niet heb gezegd. Alles omdraaien. En dan zeggen dat ik alles omdraai.
Nee. Dit kan niet meer en werkt niet.

Morgen hoor ik gelukkig iets over het appartement. Duimen. Spannend maar zo fijn een eigen plekje in het vooruitzicht te hebben!
Ook heb ik mijn vriendin alles verteld en die is er nu voor me, heel fijn.

Sorry voor mijn relaas, het helpt zo het van me af te schrijven.

Okay, natuurlijk hoopt iedereen op positief nieuws. 

Voor als je straks in rustiger vaarwater bent gekomen hier wat (helaas Engelse) termen uit de psychologie die zijn gedrag beschrijven. Zij worden in verhoogde mate gevonden bij bepaalde persoonlijkheidsstoornissen (ik zeg niet dat hij dat heeft, alleen dat hij bepaald gedrag heeft) 

bold 1: word salad

bold 2: triangulation: uitspelen door te vergelijken met andere partijen

bold 3: gaslighting en projectie

bold 4: triangulation

bold 5: blame shifting

bold 6: gaslighting en projectie

Ik duim voor je

Naoom

Naoom

10-04-2024 om 23:56 Topicstarter

ik heb het appartement 🙏🙏
Ik ben vandaag ook wezen kijken en het ziet er echt heel mooi uit. 
Oh wat ben ik blij!! 
volgende week vrijdag krijg ik de sleutel.

zo eng en bizar maar ook zo zo zo fijn! 

Wauw, wat fijn! Ik hoop dat je er heel gelukkig gaat worden. Zonder hem.

MRI

MRI

11-04-2024 om 00:18

Naoom schreef op 10-04-2024 om 23:56:

ik heb het appartement 🙏🙏
Ik ben vandaag ook wezen kijken en het ziet er echt heel mooi uit.
Oh wat ben ik blij!!
volgende week vrijdag krijg ik de sleutel.

zo eng en bizar maar ook zo zo zo fijn!

Wow!!!!!! Gefeliciteerd! Wat knap hoe je doorpakt. Zo fijn voor je. 

Maar... blijf thuis voorzichtig, laat niets merken en kijk alle tips hierboven nog eens door. 

Maar voor nu: super!

Naoom

Naoom

11-04-2024 om 00:26 Topicstarter

super bedankt voor jullie medeleven. Dat trekt me er zo door heen.
Vanavond weer een woede aanval over me heen laten komen omdat hij weer eens veel te veel had gedronken. Hij moest ineens denken aan dat ik ooit had gezegd dat ik bang voor hem was en toen 112 wilde bellen. In de tijd hiervoor zeg maar heb ik dat ooit aangegeven omdat ik toen dacht dat we er samen overheen konden komen.
Maar dan heeft hij gedronken en denkt hij daar aan. Als ik dat ooit zou doen zou er een kogel door mijn kop kopen en ik én mijn familie het leven niet meer zeker zouden zijn..
ik alleen maar gereageerd met mmm, ja klopt. Ik snap je gevoel etc. 
nu nog rustig zien te houden tot die tijd of morgen meteen mijn spullen pakken.. daar twijfel ik nog over nu.. 

wow! Wat heftig!!!  Ik leef met je mee, dit ook meegemaakt helaas…

Er wordt met de term vaak gegooid maar je hoeft geen psychiater te zijn om duidelijk te zien dat dit een rasechte narcist is!!

Zo goed dat je hier terecht bent gekomen en je verhaal hebt gedaan en de adviezen hebt opgevolgd.  Je wist het allemaal, voelde het aan… twijfelde aan jezelf, want dat is wat deze mensen doen… en je haalde hier de kracht en de bevestiging dat je wel gelijk hebt!

Je zal nog vaak aan jezelf twijfelen maar wat goed dat je hebt doorgezet en blijf doorzetten! en PROFICIAT met je appartement!
Blijf zeker hier schrijven en lezen.

Plan nu je vertrek en verhuis… en wees heel voorzichtig, je weet hij kan nog vreemd uit de hoek komen. Hopelijk heb je mensen om je heen die je kunnen steunen.

Heb je de mogelijkheid om psychologische hulp te krijgen eens je verhuisd bent?  Ik raad het je ten zeerste aan, het is aangetoond en ik kan ervan meespreken dat slachtoffers van narcisten PTSD ontwikkelen en hier echt hulp bij nodig hebben.

Ik raad je ook aan om alle contact na je verhuis te verbreken, dit is de enige manier om van zulke mensen los te komen…
Ik heb een kind met mijn ex, pas na 10’jaar kan hij mij niet manipuleren… ze blijven onder je huid kruipen.

Veel succes je doet dat fantastisch goed!! Blijf in jezelf geloven want je bent het waard 🍀

Hé gatsie Naoom. Ik hoop nog steeds dat je zo snel mogelijk vertrekt, liever vandaag dan morgen. 
Ik vertrouw het echt helemaal niet, pas op. 
Dit is idd een gevaarlijke periode. Dikke kans ook dat hij feilloos aanvoelt wat je aan het doen bent en je nu aan het waarschuwen is. 
Hou het veilig!!
Mooi dat je appartement hebt. Maar ik ben toch echt pas blij voor je als je weg bent. 
En nu ontkom je er niet meer aan om je naasten in te lichten nu hij bedreigingen richting hen in het rond slingert. Laat ze oppassen. 

Gefeliciteerd met het appartement!

Knap dat je zo kalm gebleven bent. Je moet echt zo snel mogelijk weg daar, kun je niet een weekje bij je vriendin logeren?

Hoi N, heftig dit te lezen. Ik begrijp dat je verwacht dat hij je fysiek pijn zal doen als je de relatie verbreekt?

 Fijn dat je een plek hebt per vrijdag. Wat ik mij afvraag is, staat hij straks niet voor je neus op je werk? Of volgt je vanaf daar? 

Want als je vertrekt zonder dat hij en je omgeving weet waarheen zou ik daar heen gaan. Daar kun je namelijk niet wegblijven. Idee om even vrij te nemen van je werk en meteen vrijdag je manager of hr te informeren over je verhuizing en reden?

En zal hij niet je familie onder druk zetten? Die niks over zijn donkere kant weten en wellicht denken familieleden of vrienden wel dat jij van het padje bent (of hij weet dat zo te brengen) en geven ze nu of straks toch je nieuwe adres? Goed bedoelt. 

Na je vertrek vrijdag is het misschien  slim om een aantal belletjes te doen naar bijvoorbeeld ouders, schoonouders en beste vrienden. Je hoeft niet in detail te gaan maar dat je besloten hebt de relatie te verbreken. En je niet veilig voelt bij hem. Daarom hem en hen nog niet informeert over je nieuwe verblijf adres. 

Heel veel sterkte.

Ps: ik bedoel vanaf je vertrek datum. Dag dat je weg bent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.