Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


MRI

MRI

09-04-2024 om 00:19

Naoom schreef op 08-04-2024 om 23:45:

pff wat is het even lastig.
Ik ga echt doorzetten hoor.
Maar hij is zo lief en normaal ineens.
ik sta nog op 1 bij de woning dus de kans is groot. Wat aan de ene kant geweldig is en aan de andere kant merk ik dat ik dan weer denk van huh maar ineens is het zo normaal dus het kan wel.
Ik besef me terwijl ik dit schrijf dat dat ook nog maar letterlijk 2 dagen is maar het kan zo gek werken in mijn hoofd.
Gewoon die gevoelens van krijg ik dan geen spijt want dan heb ik ook de lieve fijne momenten niet meer/straks vind ik nooit meer iemand die me echt liefde wil geven etc.

sorry voor mijn hersenkronkel. Ik moest het even kwijt.

Ja dat is moeilijk. Maar het is ook onderdeel van het proces in dit soort relaties, heb ik vaak gezien, en reden waarom het zo moeilijk is door te zetten. Want iemand is niet alleen maar een kl*$%tzak, iemand heeft ook zijn goede kanten. Bovendien kunnen mensen die moeite hebben met hun 'emotie huishouding' ook vaak voelen dat de ander afstand neemt. 

Maar echt, neem van me aan: als je zou blijven, of op een gegeven moment terug gaan dan wordt het alleen maar erger. De afwisseling van kwaad en lief, aantrekken en afstoten. De woede-aanvallen.

Dit proces is een proces waarbij je niet te veel naar de goedheid van je hart moet luisteren want die ander is (vaak nog onbewust ook) er op uit gebruik te maken van je goedwillendheid. Om uit deze situatie te komen moet je op je verstand en je wilskracht varen. DAt met doorzettingsvermogen inzetten. En dan mag je het best moeilijk vinden dat siert je ook, maar sta pal voor jezelf hoor. 

Ennuh, natuurlijk komt er iemand voor jou, in de eerste plaats jijzelf en de rest zal volgen. sterkte!

er bestaan miljarden mensen op de wereld, hij is echt niet de enige op de wereld die jou lieve en fijne momenten kan laten meemaken. Mensen van 80 vinden nog nieuwe liefdes. Er is echt wel hoop , en als hij de laatste man op aarde was zou er nog beter een punt achter moeten zetten. Dit wil je toch niet, vergeet je niet dat naast alles hij ook nog een kind wilt? Dan kom je de komende jaren niet van hem af. Het is dan echt wachten tot de bom ontploft. Je weet hoe erg het is als hij zich zo tegenover jou gedraagt, wat als hij tegen het kind ook zo gaat doen. Erg nare situatie.  Nogmaals, trap er echt niet in. Lees anders je eigen berichten terug vanaf het begin om je ogen weer te openen!

Ja Naoom, hier zie je manipulatie in actie. Moeilijk he? Goede tip van Arianne om een lijst van slechte eigenschappen en rotstreken te maken en die te lezen op momenten dat je denkt dat hij misschien toch niet zo slecht is.
En lees dit draadje nog eens helemaal.

Hou vol, bijna woensdag, dan kun je hopelijk weer een stap zetten.

Naoom schreef op 08-04-2024 om 23:45:

pff wat is het even lastig.
Ik ga echt doorzetten hoor.
Maar hij is zo lief en normaal ineens.
ik sta nog op 1 bij de woning dus de kans is groot. Wat aan de ene kant geweldig is en aan de andere kant merk ik dat ik dan weer denk van huh maar ineens is het zo normaal dus het kan wel.
Ik besef me terwijl ik dit schrijf dat dat ook nog maar letterlijk 2 dagen is maar het kan zo gek werken in mijn hoofd.
Gewoon die gevoelens van krijg ik dan geen spijt want dan heb ik ook de lieve fijne momenten niet meer/straks vind ik nooit meer iemand die me echt liefde wil geven etc.

sorry voor mijn hersenkronkel. Ik moest het even kwijt.

Dit is volledig onderdeel van het proces. Jij bent je voorzichtig aan het losmaken. En natuurlijk heeft hij leuke kanten. Ooit ben je daar ook op gevallen toch? En niemand is volledig slecht. 

Maar die lijst is een goed idee. Voor jezelf en wellicht ooit voor mensen dichtbij om inzicht te geven. 

En vidualiseer jezelf eens met een baby of klein kindje in die badkamer. Kan jij dat een onschuldig kind aandoen? En wil jij levenslang aan hem vastzitten? Nu is je kans om weg te komen en alles te verbreken. Met kind nooit meer. 

Er zijn genoeg vissen in de zee. Maar eerst hiervan herstellen en in therapie om jouw eigen patronen te leren herkennen. 

Twijfel is heel normaal. 

Je hoeft alleen maar dit draadje terug te lezen om te zien dat deze man absoluut geen goeie partner voor je is, laat staan een lieve vader. Dit past volledig in het patroon, hij manipuleert je zodat je weer naar hem toe trekt. Een paar dagen terug deed hij dat ook en dan ineens komt er weer zo'n agressieve actie. Dat gaat echt niet veranderen.

Maar het is inderdaad moeilijk om uit een relatie weg te gaan, al denk ik dat jij je vooral enorm opgelucht voelt als je weg bent. Daarom is het goed om nu door te zetten. Heb je je vriendin al gesproken? 

Izza zegt nog iets nuttigs: therapie. 

Het is belangrijk om je pestverleden te verwerken en uit te zoeken of dat ook te maken heeft met het feit dat je voor deze man gevallen bent en hem niet op tijd jouw grenzen duidelijk hebt kunnen maken. Waarschijnlijk vond je zijn gedrag minder erg dan dat wat je als kind meegemaakt hebt. Maar het was nog steeds verre van oké.

Neem jezelf niks kwalijk hoor, dit type man is meester in de charmante ideale schoonzoon spelen (eigenlijk too good to be true), totdat de buit binnen is. Dan begint de manipulatie. Eerst met nauwelijks merkbare steekjes, daarna met steeds grover geweld.

Voordat je denkt dat je nu nooit meer een man kunt vertrouwen: er zijn wel kleine testjes die je kunt doen die manipulatief gedrag voorspellen. Bijvoorbeeld eens nee zeggen tegen een plan van hem, liefst iets wat hij speciaal voor jou georganiseerd heeft. Reageert hij dan begripvol (goed) of boos/overdreven zielig (niet goed)? Dan weet je al iets. En verder altijd naar je onderbuikgevoelens luisteren, die heb je niet voor niets.

en dan nog iets, het loopt niet erger uit de hand omdat jij ja en amen zegt hé. Wil je voor altijd zo blijven leven, op eiren lopen en overal maar ja op knikken zodat je partner niet ontploft?

Ook herkenbaar het gevoel dat je misschien wel nooit een andere relatie krijgt. Als dit al zo moeilijk is... Ik kan je vertellen dat het mij wel gelukt is. Ik heb nu een vriend waarbij alles vanzelf gaat. Waarbij ik niet hoef na te denken of ik wel het goede zeg. Als ik het niet met hem eens ben is het ook prima en als hij een plan heeft en ik wil niet mee, dan breekt niet de pleuris uit. Ik kan weg blijven zolang ik wil, niemand die zit te timen hoe lang ik weg ben en wat ik doe. 

Het kan veel beter, zelfs alleen is beter dan dit. Het is bijna 5 mei, zorg dat jij dan ook bevrijdingsdag kan vieren. 

Ik duim voor je dat je die woning krijgt. En doen dan! Een sprong in het diepe, maar dat kan jij. Er is nooit een goed moment om te vertrekken. Dit is een perfect moment. Bereid het voor zonder zijn medeweten, verzin smoesjes, ga bij iedereen logeren onder het mom van gezellig/ heimwee/ etc en ga aan de slag!

Heel veel succes!

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 09-04-2024 om 15:08:

en dan nog iets, het loopt niet erger uit de hand omdat jij ja en amen zegt hé. Wil je voor altijd zo blijven leven, op eiren lopen en overal maar ja op knikken zodat je partner niet ontploft?

Inderdaad. Zelfs al kom je nooit meer een man tegen om je leven mee te delen, dan nog kun je in dat geval leuke mensen om je heen verzamelen, en hoef je niet meer elke dag op eieren te lopen; of voortdurend op te letten in wat voor stemming meneer nu weer is om daar dan krampachtig je gedrag op aan te passen.

Temet schreef op 09-04-2024 om 17:17:

[..]

Inderdaad. Zelfs al kom je nooit meer een man tegen om je leven mee te delen, dan nog kun je in dat geval leuke mensen om je heen verzamelen, en hoef je niet meer elke dag op eieren te lopen; of voortdurend op te letten in wat voor stemming meneer nu weer is om daar dan krampachtig je gedrag op aan te passen.

Inderdaad, beter geen man dan een exemplaar als deze.

Naoom omdat het zo "normaal" voor je is geworden zo behandelt te worden door hem gaat je geest met je aan de haal. Ik denk echt dat je er goed aan doet om een hele fijne therapeut te zoeken zoals al eerder door mede schrijvers is gezegd. In eerdere berichten had ik het al over dat stemmetje in je hoofd wat alles verdoezeld, zoals je weer zegt hij is lief.
Dat doet hij inderdaad met de reden zoals mri zegt, hij voelt dat jij mee beweegt en goed kneedbaar bent. Hij hoeft zich op dit moment nergens zorgen om te maken en heeft de touwtjes in handen, er is dus geen aanleiding om "vandaag grillig te doen". En plop, morgen hoeft er maar één ding tegen zijn zin in te gaan en laait de boel weer in  hem op. Dit is echt de dynamiek van de giftige relaties.

De volgende mantra heeft mij erg geholpen en dat is blijven herhalen: ik ben het waard goed voor mezelf te zorgen! Dit is niet normaal wat ik accepteer! Het is niet normaal Naoom! Het is niet normaal hoe hij met je omgaat!! 

Jij hoort iemand naast je te hebben die begrip toont, die liefdevol is en je op handen draagt. Iemand die kijkt naar jou behoeftes en niet voor een uurtje of twee. 

Morgen hoor je meer over het appartement toch? Spannend! Ik ga voor je duimen 🤞

MRI

MRI

09-04-2024 om 21:10

RoodVruchtje schreef op 09-04-2024 om 20:37:

Morgen hoor je meer over het appartement toch? Spannend! Ik ga voor je duimen 🤞

Ik ook! laat je het horen Naoom?

Naoom

Naoom

09-04-2024 om 23:33 Topicstarter

Bedankt voor al jullie adviezen! Echt heel fijn en precies wat zo helpt op die moeilijke momenten ook.

vanavond zijn we weer in een gesprek beland joh… een heel vaag gesprek waar geen touw meer aan vast te knopen is
- ik ben saai want heb geen wens om te emigreren en zijn exen (3) hadden dat wel. 
- ik doe niet spontaan genoeg tegen de buren/ze een keer aanspreken boven de schutting. Hij duikt weg als ze buiten komen en ik spreek ze altijd aan voor op straat. Hij heeft een vrouw nodig die zo is/zijn exen waren daar veel spontaner in. 
- ik heb geen sportieve hobby’s terwijl hij alle sporten zo leuk vindt en diverse sporten op hoog niveau heeft gedaan (steeds meer twijfels over)
- ik (en mijn familie, die worden er ook altijd bij gehaald) hebben een saai leven want maken geen verre reizen. Verder is mijn familie te soft en zijn mijn nichtjes en neefjes (kinderen van mijn broers) saaie kinderen. Zijn exen (uiteraard) hadden een leuke familie met leuke kinderen.

daarna heb ik nog een uur lang aan moeten horen dat hij zo’n spijt heeft dat hij niet 4 jaar geleden toen hij de kans had naar het buitenland is vertrokken..
- zijn woede aanvallen zijn actie/reactie op wat ik zeg want (dit was het letterlijke voorbeeld weer) ik had gezegd dat als hij de relatie verbrak ik binnen een maand weg zou zijn.

pff oké het blijft lastig iemand te moeten verlaten maar deze avond heeft weer zo veel duidelijk gemaakt. 
Ook de hele tijd dingen zeggen die ik zou hebben gezegd 5 minuten eerder die ik zeker weten niet heb gezegd. Alles omdraaien. En dan zeggen dat ik alles omdraai. 
Nee. Dit kan niet meer en werkt niet.

Morgen hoor ik gelukkig iets over het appartement. Duimen. Spannend maar zo fijn een eigen plekje in het vooruitzicht te hebben!
Ook heb ik mijn vriendin alles verteld en die is er nu voor me, heel fijn.

Sorry voor mijn relaas, het helpt zo het van me af te schrijven. 

Als die exen zo leuk waren, waarom zijn het dan exen?
Zou dat niet te maken hebben met zijn gedrag? Ik denk het wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.