Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


MRI

MRI

07-04-2024 om 10:07

Naoom schreef op 07-04-2024 om 09:34:

bedankt voor jullie advies. Mijn belangrijke persoonlijke spullen heb ik bij die vriendin gelegd!
Woensdag hoor ik meer over het appartement. Vooralsnog sta ik 1e. Als ik dit zo blijf kan ik vanaf maandag de sleutel krijgen dus dat zou super zijn.
verder kan ik altijd bij die vriendin als nood terecht en een B&B zat ik ook aan te denken.
Alleen ik wil echt niet dat hij compleet door draait omdat ik weet dat hij tot alles in staat is. Probeer het daarom zo rustig mogelijk te laten verlopen maar misschien is dat ook gewoon helemaal niet mogelijk.

Zorg als je weggaat dat hij niet in de buurt is. En dat er in ieder geval iemand bij jou is. En dat je een open telefoonverbinding hebt (dus dat je met iemand aan het bellen bent maar dat de telefoon in je zak zit)  En dat de wijkagent gealarmeerd is. Tot dan toe zou ik meebewegen met hem, misschien zelfs een beetje in een oude rol vervallen, dus niet te koel doen wat we eerder zeiden. 

En is er een mogelijkheid eerder te gaan? Dus even naar die vriendin en dan naar appartement of desnoods familie. Ik weet dat je die niet in wil lichten maar het begint nu echt gevaarlijk te worden dus dat zou ik echt heroverwegen. Je hoeft je nergens voor te schamen en mensen helpen je graag in zo'n situatie. Vraag ook misschien ook raad bij Veilig Thuis?

veel sterkte

Ik weet niet of het zal lukken om het rustig te houden. Hij flipt al over niks, dus iets heftigs als bij hem weggaan... Ik zou het risico niet nemen en doen wat MRI zegt. En liefst ook snel. 

Wanneer is hij weer aan het werk? Stel dat is morgen. Spreek dan met je vriendin af dat jullie een busje huren. Bij voorkeur vraag je een mannelijke vriend of kennis om te helpen. Haal alles wat van jou is daar weg. Dus alle kleding, meubels persoonlijke spullen etc. En rij direct door naar een veilige plek. Licht vanaf daar je ouders in. Vertel ze dat ze absoluut geen contact met hem mogen opnemen. Meld je ziek op je werk en vertel achteraf hoe het zit. Geloof mij dat ik direct vrij zou nemen om een vriendin of collega in zo'n situatie te helpen! Laat voor hem een korte brief achter. Geen verwijten maar dat je nog eens hebt nagedacht over wat hij vertelde en dat je het met hem eens bent. Dat je verder geen contact meer wilt. Blokkeer hem in je telefoon en op WhatsApp. Verander direct je adres overal (postadres ouders of vriendin online bij de gemeente aanvragen). Eventuele gezamenlijke bankrekening direct blokkeren (bel de bank huurover). En neem contact op met de wijkagent voor melding en hulp. 

MRI

MRI

07-04-2024 om 10:54

EmmaT schreef op 07-04-2024 om 06:27:

Ik lees van een afstandje mee, heb ook geen ervaring met dit soort mannen.
Maar persoonlijk ben ik plaatsvervangend blij voor jou om twee dingen:
Je had zelf al besloten dat je die ex van hem niet om advies zou vragen over de situatie. Dat blijkt nu een heel wijs besluit te zijn!
En: het beëindigen van de relatie hangt niet meer in de lucht bij jou maar is nu besproken tussen jullie.
En ja, of je nou snel vertrekt of nog even langzaamaan doet: woedeaanvallen krijgt hij toch wel.
Licht de wijkagent in, de huisarts en iemand die je vertrouwt en die je goed kent. De rest komt later, ook je ouders. Ik wens je veel kracht toe!

Ja maar ik raad Naoom aan dat niet aan te nemen zoals je bij mensen zou doen die er redelijkerwijs op aan te spreken zijn: ik vermoed dat hij het verbreken van de relatie er in gooit om te testen hoe zij er op reageert, eigenlijk om haar bang te maken zodat het weer een machtsmiddel in zijn toolbox is. Hij is niet uit op overeenstemming, hij is uit op macht. Dat blijkt ook uit het feit dat zij dan weer niet weg mag. 

Nee dit is een gevaarlijke fase, niet te veel redelijk willen praten met hem om hem te overtuigen en te zeggen 'goh maar jij zei dat toch zelf?" Ja hij mag dat zeggen, zijn partner niet. Meer hem een beetje naar de ogen kijken terwijl je je toch je plannen uitvoert. 

MRI

MRI

07-04-2024 om 10:58

Izza schreef op 07-04-2024 om 10:44:

Wanneer is hij weer aan het werk? Stel dat is morgen. Spreek dan met je vriendin af dat jullie een busje huren. Bij voorkeur vraag je een mannelijke vriend of kennis om te helpen. Haal alles wat van jou is daar weg. Dus alle kleding, meubels persoonlijke spullen etc. En rij direct door naar een veilige plek. Licht vanaf daar je ouders in. Vertel ze dat ze absoluut geen contact met hem mogen opnemen. Meld je ziek op je werk en vertel achteraf hoe het zit. Geloof mij dat ik direct vrij zou nemen om een vriendin of collega in zo'n situatie te helpen! Laat voor hem een korte brief achter. Geen verwijten maar dat je nog eens hebt nagedacht over wat hij vertelde en dat je het met hem eens bent. Dat je verder geen contact meer wilt. Blokkeer hem in je telefoon en op WhatsApp. Verander direct je adres overal (postadres ouders of vriendin online bij de gemeente aanvragen). Eventuele gezamenlijke bankrekening direct blokkeren (bel de bank huurover). En neem contact op met de wijkagent voor melding en hulp.

Ja allemaal goede aanwijzingen, direct doen Naoom. 

Het is inderdaad ook nodig je familie en vrienden er op te wijzen dat als hij contact met ze opneemt, nergens op in te gaan. 

Naoom

Naoom

07-04-2024 om 11:10 Topicstarter

Bedankt voor jullie advies. 
Hij werkt veel vanuit huis maar moet vrijdag sowieso naar de zaak weet ik, hopelijk eerder.
Vanmorgen is het charme offensief weer begonnen. Dit had inderdaad 2 kanten opgekund weet ik uit ervaring. Of hele dag ‘ziek’ en totaal afgesloten of ineens heel lief alsof er niks aan de hand is. 
Poes poes lief.. doen alsof er niks gebeurt is.
Hij wil straks wel even praten. Dus ik ben benieuwd maar ik ga vooral meegaand en begripvol zijn ipv mijn eerlijke mening geven aangezien dat weer uit de hand kan lopen.
Ik ben nog even terug gegaan naar bed want het maakt me zo moe.

Naoom, MRI heeft gelijk dat dit de gevaarlijkste periode is. Volg haar adviezen alsjeblieft.

Hou het kalm, praat een beetje met hem mee met nietszeggende zinnen als "we zien wel", "misschien heb je gelijk", "hier moeten we eens rustig over nadenken" enz.

Ondertussen verder met je voorbereidingen: zo snel mogelijk wegwezen!

i.p.v zijn nummer te blokkeren is het handiger om je nummer te veranderen. Zolang jij hetzelfde nummer hebt kan hij je met andere nummers alsnog belastende berichten sturen en bellen. 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 07-04-2024 om 14:27:

i.p.v zijn nummer te blokkeren is het handiger om je nummer te veranderen. Zolang jij hetzelfde nummer hebt kan hij je met andere nummers alsnog belastende berichten sturen en bellen.

2 nummers hebben, het oude nummer speciaal voor hem en personen die jouw nieuwe nummer aan hem kunnen geven aanhouden. Dan kun je aantonen wat hij aan contact probeert te leggen.

serieus, probeer nu even niet door te draaien, zowel letterlijk als figuurlijk, maar doe vooral je ding als voorheen. Het feit dat de één eea probeert voor te bereiden, wil nog niet zeggen dat die ander dat ook doorheeft. 

Doe je ding zoals je dit altijd deed en ga niet opeens een andere strategie toepassen, waarom zou je ook?

Hoe is je dag verder verlopen?

Naoom

Naoom

07-04-2024 om 22:19 Topicstarter

Je hebt helemaal gelijk RoodVruchtje.
Dag ging oké.
Wel even gepraat maar ik merkte meteen al aan de manier waarop hij praatte dat dit geen break-up gesprek werd maar meer wat ik zou moeten veranderen om hem gelukkig te maken zeg maar. Dus ik heb hier gewoon maar een beetje inactief in meegepraat zoals jullie adviseerde van hmhm. Ja oke. Ja heb je gelijk in. Precies.
Zonder echt actie inbreng zeg maar. 
Het is nu weer als voorheen alsof er niks aan de hand is. Precies, deze nieuwe ‘strategie’ blijkt absoluut niet te werken. 

Naoom

Naoom

08-04-2024 om 23:45 Topicstarter

pff wat is het even lastig.
Ik ga echt doorzetten hoor.
Maar hij is zo lief en normaal ineens. 
ik sta nog op 1 bij de woning dus de kans is groot. Wat aan de ene kant geweldig is en aan de andere kant merk ik dat ik dan weer denk van huh maar ineens is het zo normaal dus het kan wel.
Ik besef me terwijl ik dit schrijf dat dat ook nog maar letterlijk 2 dagen is maar het kan zo gek werken in mijn hoofd.
Gewoon die gevoelens van krijg ik dan geen spijt want dan heb ik ook de lieve fijne momenten niet meer/straks vind ik nooit meer iemand die me echt liefde wil geven etc.

sorry voor mijn hersenkronkel. Ik moest het even kwijt.

Misschien goed om in je telefoon (of ergens waar hij het niet kan lezen) een lijst te maken met alle nare ervaringen en redenen om bij hem weg te gaan.
Dat lees je dan op de momenten dat je weer even op een roze wolk zit.
Dat schudt je wel weer wakker.
Maar het is een begrijpelijk en gebruikelijk fenomeen in toxische relaties.
Alleen wil je toch liever een relatie zonder op eieren lopen en woede-uitbarstingen?

Hij geeft je geen echte liefde. Hij manipuleert je en geeft zichzelf daarmee macht. Over jou. 

En je gaat ook niet weg voor die lieve en fijne momenten, maar vanwege die andere kant van hem, die nare en agressieve kant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.