Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


Naoom schreef op 11-04-2024 om 00:26:

Hij moest ineens denken aan dat ik ooit had gezegd dat ik bang voor hem was en toen 112 wilde bellen. In de tijd hiervoor zeg maar heb ik dat ooit aangegeven omdat ik toen dacht dat we er samen overheen konden komen.
Maar dan heeft hij gedronken en denkt hij daar aan. Als ik dat ooit zou doen zou er een kogel door mijn kop kopen en ik én mijn familie het leven niet meer zeker zouden zijn..

Ik denk dat het hoog tijd is dat je zijn gedrag in het algemeen en dit dreigement meldt bij de politie. Hij probeert je natuurlijk te intimideren zodat je niet 112 belt, maar dat dreigement erbij is ver over de grens.

Je kunt ze ook vragen aanwezig of stand-by te zijn wanneer je verhuist. 

Maar zorg sowieso voor (veel) hulptroepen bij de verhuizing, het moet snel gaan en als hij opdaagt, moet hij het niet in zijn hoofd halen iets uit te spoken.

gefeliciteerd met je appartement!! 🎉🎉

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik hang al even rond op dit forum en de draadjes met 'we gaan uit elkaar/ik wil weg, maar hoe kom ik onder dak? zijn niet te tellen. En bij jou is het binnen 3 weken van 'moet ik inderdaad weg?' naar de sleutel van je eigen appartement. Een OOL- record, vermoed ik.

Succes met de verhuizing. En ik zou inderdaad wel de wijkagent inseinen, maar dat had ik al gezegd.

Zelf zou ik geloof ik een brief achterlaten met uitgebreide tekst en uitleg. Bewaar een kopie. Dan kan hij later niet claimen dat hij niet weet waarom je bent vertrokken, zonder dat daarvoor een persoonlijk gesprek nodig is. 

Wow gefeliciteerd, wat fijn dat je in het appartement kunt! Ga inderdaad mensen inlichten in kleine kring (niet je schoonfamilie) dat je niet veilig bent en dat ze er niet op  moeten ingaan als hij contact met ze zoekt. Het zou me niets verbazen als hij bij jouw familie  vrienden leugens over je gaat verspreiden dat het niet goed met je gaat of dat je in de war bent ofzo. En de wijkagent idd.

Ik zou proberen zsm in een dag dat hij niet thuis is al je spullen te verhuizen (samen met in elk geval een man, maar liever met meer) en een korte brief achterlaten over dat je je niet veilig voelt in deze relatie, je vanwege jullie gesprekken over beëindigen van de relatie geen andere oplossing zag dan op deze manier te vertrekken, dat je hem iemand gunt die beter bij hem past en geen contact meer met hem wil. Uitgebreide uitleg heeft geen zin, hij verdraait toch al je argumenten naar verwijten aan jouw adres. Succes en blijf inderdaad advies vragen!

Als ik jou was had ik geluid/videoopnames gemaakt. Als je die bedreiging van gister had opgenomen had je een grote kans dat de politie je serieus neemt. Helaas leven we in een tijd waar vrouwen vaak niet serieus genoeg worden genomen door de politie, pas als er echt wat gebeurd. Zorg dat ze je serieus nemen en laat geluidopnames horen. Niet pas het laatste moment contact hebben met de wijkagent /politie. Laat ze je advieseren in deze situatie en houd ze op de hoogte. Voor je eigen veiligheid is dit nu het belangerijkst. Zsm contact opnemen met de wijkagent en aangeven dat jij en je omgeving niet veilig zijn zodra hij doorheeft dat je vertrokken bent. Ze zullen het nooit bij zichzelf zoeken en alleen de vinger naar jou wijzen! Jij maakt de goeie keuze!

MRI

MRI

11-04-2024 om 09:34

Marianne76 schreef op 11-04-2024 om 08:30:

[..]

Ik denk dat het hoog tijd is dat je zijn gedrag in het algemeen en dit dreigement meldt bij de politie. Hij probeert je natuurlijk te intimideren zodat je niet 112 belt, maar dat dreigement erbij is ver over de grens.

Je kunt ze ook vragen aanwezig of stand-by te zijn wanneer je verhuist.

Maar zorg sowieso voor (veel) hulptroepen bij de verhuizing, het moet snel gaan en als hij opdaagt, moet hij het niet in zijn hoofd halen iets uit te spoken.

Ja! melden! wijkagent  waarschuwen etc. En hulptroepen bij de verhuis idd.

Allereerst: gefeliciteerd met je appartement!!!!! Ik ben enorm blij voor je.

Voor het overige maak ik me zorgen om je. Wees alstjeblieft heel voorzichtig en bereid je vertrek heel zorgvuldig voor. Wijkagent inseinen, zorgen dat er iemand bij je is als je daadwerkelijk vertrekt (en zorg dat je vertrekt als hij niet thuis is), zorg dat je paspoort/bankpassen/andere belangrijke zaken vandaag nog bij iemand liggen die je vertrouwt en zorg ervoor dat niemand in je naaste omgeving kan/zal vertellen wat je  nieuwe adres is.

Ik weet dat er organisaties zijn die vrouwen in jouw situatie helpen te vertrekken. Misschien dat iemand hier een tip weet, ik ga ook even zoeken naar adressen.

En als laatste: compliment voor je doortastendheid!

To van harte gefeliciteerd. Je mag trots zijn op jezelf dat je dit zo snel hebt aangepakt en dat je zo rustig blijft. 

Ik zou ook de wijkagent informeren. Bespreek de situatie en wat jij van plan bent. Dan leggen ze dat vast. Er zijn voor vrouwen in bedreigde situaties ook paniekknoppen waarbij direct de politie komt. Stel dat hij toch verhaal komt halen dan is een melding het begin van bewijs. Een geluidsopname ook trouwens. En wie weet is deze man allang bekend bij de politie...

Stel je omgeving heel duidelijk op de hoogte dat ze absoluut geen contact met hem mogen hebben! Geef aan dat dit om veiligheidsredenen is zonder verdere toelichting. Ik zou je ouders en broers vragen deze week nog bij jouw ouders te komen voor een persoonlijk gesprek. Zo heb jij in 1x alle belangrijke informatie bij hen en kunnen ze vragen stellen. Daarmee onderstreep jij de ernst van de situatie en voorkom je dat hij jullie gaat uitspelen (leugens of inderdaad de bezorgde echtgenoot of N heeft nog iets laten liggen ik wil het graag aan haar geven etc). 

Zie jezelf niet als last voor je omgeving. En ga voorbij de schaamte maar vraag om hulp. Een betrouwbaar netwerk is nu heel belangrijk! 

Marianne76 schreef op 11-04-2024 om 08:30:

[..]

Ik denk dat het hoog tijd is dat je zijn gedrag in het algemeen en dit dreigement meldt bij de politie. Hij probeert je natuurlijk te intimideren zodat je niet 112 belt, maar dat dreigement erbij is ver over de grens.

Je kunt ze ook vragen aanwezig of stand-by te zijn wanneer je verhuist.

Maar zorg sowieso voor (veel) hulptroepen bij de verhuizing, het moet snel gaan en als hij opdaagt, moet hij het niet in zijn hoofd halen iets uit te spoken.

Mee eens. Doe snel aangifte en vertel daarbij ook over evt andere, eerdere, dreigementen.

Altijd goed een dergelijke melding gedaan te hebben voor je vertrekt.

Hoewel ook in denk dat snel vertrekken heel verstandig is. Klinkt als een gevaarlijke man.

Vertel je nieuwe adres vooral aan niemand, behalve je vriendin. Op de HR-afdeling van je werk benadrukken ‘geheim ivm veiligheid’, niet veronderstellen dat ze het toch niemand vertellen.

En liefst vandaag nog een verhuisbericht bij het postkantoor ophalen, zodat de post waarvan je het adres nog niet hebt gewijzigd, automatisch naar je nieuwe adres wordt doorgestuurd.

Marianne76 schreef op 11-04-2024 om 10:33:

En liefst vandaag nog een verhuisbericht bij het postkantoor ophalen, zodat de post waarvan je het adres nog niet hebt gewijzigd, automatisch naar je nieuwe adres wordt doorgestuurd.


Beter nog: regel een postbus en laat alle post naar het postbusadres sturen.

Advies is je nieuwe adres tegen je vriendin zelfs niet te vertellen voor nu. Meestal zoeken ze informatie bij je familie en vrienden waarvan ze weten dat zij wel moet weten waar je nu woont. Als je in een blijf van mijn lijf huis zit omdat je ex partner je bedreigd heeft etc. dan mag je tegen niemand je adres vertellen. Pas als de kust weer veilig is, hij vast heeft gezeten voor zijn bedreigingen etc , vrij komt, contact verbod heeft, straatverbod heeft, en zijn les heeft geleerd. Ik zou geen 1 risico nemen. Iedereen op de hoogte houden en zeggen dat ik de komende tijd niet kan vertellen waar ik verblijf maar wel via een ander nummer contact met ze hou. Aangezien hij echt gevaarlijk overkomt zou ik het dus ook echt serieus nemen.  Je omgeving kan je alsnog helpen bij je spullen ophalen, inpakken etc en dan zelf met je koffers ingeladen vertrekken naar je nieuwe adres.

en je kunt bij je gemeente geheimhouding van je persoonsgegevens aanvragen.

In een brief of bericht die je achterlaat kun je nog wel iets zetten wat de krenking voor hem (en dus het gevaar voor jou) wat minder maakt. Bijvoorbeeld je bent zelf ook tot het inzicht gekomen dat je niet voor hem de geschikte vrouw bent. Je weet dat hij impulsief is en je misschien wat aan zal willen doen als hij er van schrikt dat je weg wilt. Daaf wil je hem voorbehoeden en jezelf en daarom doe je het op deze manier. Want hij had zelf immers al aangegeven dat hij het verschrikkelijk zou vinden als je 112 zou moeten bellen. Je wenst hem het allerbeste en je kunt nog even bedanken voor de goede dingen.

Ik hoop verder dat je je niet laat bevangen door angst nu in de komende tijd. Want dan maak je misschien juist fouten. Het geeft zelfvertrouwen als je bedenkt dat jij de regie hebt en dat hij nog van niks weet. Hij denkt misschien dat hij in je hoofd kan kijken maar dat kan niet. 

Thera schreef op 11-04-2024 om 12:17:

In een brief of bericht die je achterlaat kun je nog wel iets zetten wat de krenking voor hem (en dus het gevaar voor jou) wat minder maakt. Bijvoorbeeld je bent zelf ook tot het inzicht gekomen dat je niet voor hem de geschikte vrouw bent. Je weet dat hij impulsief is en je misschien wat aan zal willen doen als hij er van schrikt dat je weg wilt. Daaf wil je hem voorbehoeden en jezelf en daarom doe je het op deze manier. Want hij had zelf immers al aangegeven dat hij het verschrikkelijk zou vinden als je 112 zou moeten bellen. Je wenst hem het allerbeste en je kunt nog even bedanken voor de goede dingen.

Ik hoop verder dat je je niet laat bevangen door angst nu in de komende tijd. Want dan maak je misschien juist fouten. Het geeft zelfvertrouwen als je bedenkt dat jij de regie hebt en dat hij nog van niks weet. Hij denkt misschien dat hij in je hoofd kan kijken maar dat kan niet.

Ook dit aangeven bij de wijkagent dat je deze brief voor je eigen veiligheid schrijft, anders heeft hij zodalijk die brief als tegenbewijs op de eventuele aangifte van bedreiging. Je bedankt normaal gesproken niet iemand die je zoveel aandoet. omdat de brief voor haar eigen veiligheid is raad ik haar wel aan om dit ook bij de wijkagent aan te geven dat die brief niet menens is. Je kunt ook het mailadres van de wijkagent krijgen en daarheen dit soort notities mailen zodat je het altijd als bewijs in je hotmail hebt. Ik vraag me echt af of TO van plan is zsm contact op te zoeken met de wijkagent.


ik heb deze situatie van dichtbij gezien dus ik weet hoe het kan gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.