Relaties Relaties

Relaties

MRI

MRI

02-11-2021 om 15:06

Waar is het draadje "mijn minnaar wil meer, hij wil mij"?

Ik denk dat ik niet de enige ben die zich afvraagt waarom dit draadje (mijn minnaar wil meer, hij wil mij) zonder bericht of uitleg ineens weg is.
Het bleek dat de column van Beatrijs Ritsema van afgelopen zaterdag letterlijk de tekst van dit draadje bevatte. Ik en anderen vroegen ons af hoe het zat. Ik stuurde een vraag naar Trouw. Topicstarter (Eva) zei dat zij het niet gestuurd had maar dat forumbeheer zich ermee zou bemoeien. 
Misschien is dit niet de weg Forumbeheer, maar zouden we mogen weten wat er gebeurd is (Eva?). Het komt me voor dat het ook fijn is voor toekomstige posters om te weten of hun bericht in een nationale krant te lezen kan zijn als ze hier posten. Bij voorbaat dank. 


Ik ben ook benieuwd. Nog even gecheckt wat de publicatiedatum in Trouw was, maar dat was echt later dan het bericht van Eva.

het was denk ik wel een goed idee om het oorspronkelijke draadje te verwijderen,dan kan het ook niet meer gelezen worden. Een nieuw draadje over plagiaat is beter lijkt me.ik ben ook benieuwd hoe het nu echt zit

MRI

MRI

02-11-2021 om 17:04 Topicstarter

inaa schreef op 02-11-2021 om 16:58:

het was denk ik wel een goed idee om het oorspronkelijke draadje te verwijderen,dan kan het ook niet meer gelezen worden. Een nieuw draadje over plagiaat is beter lijkt me.ik ben ook benieuwd hoe het nu echt zit

Maar als je weghaalt, haal je toch ook het bewijs van eventueel plagiaat in deze weg? Niet dat het plagiaat was, dat weten we niet. We weten nu niks. 

ik ga er van uit de de webredactie wel screenshots heeft bewaard

MRI

MRI

02-11-2021 om 17:22 Topicstarter

inaa schreef op 02-11-2021 om 17:17:

ik ga er van uit de de webredactie wel screenshots heeft bewaard

Ja dat zou kunnen. Maar waarom zouden ze wel screenshots bewaren maar het draadje wegdoen? enfin, het blijft gissen. Ik hoop van forumbeheer of van Eva te horen waarom met tot deze beslissing is gekomen. 

Ik vermoed dat het draadje als bewijsmateriaal moet dienen en alle speculaties daar niet in passen. Screenshots is natuurlijk niet nodig, het is gewoon ergens gearchiveerd. Maar enige toelichting was wel fijn geweest.

eens met MRI; ik zou het ook niet leuk vinden als ik, of een bekende, een deel van mijn vraagstelling of item tegen zou komen in een column.
Het is een openbaar forum. Maar heeft een columnist dan geen verplichting toestemming te vragen? 

Dag allemaal, ik dacht wel dat jullie je zouden afvragen wat er met mijn topic en met jullie reacties zijn gebeurd. De webredactie heeft deze op mijn verzoek verwijderd. Ik vind het niet prettig dat deze in verband met de herleidbaarheid naar mij en de mogelijke risico’s daardoor, nog langer leesbaar zijn. Ik hoop dat de online column op de website van Trouw ook wordt verwijderd. Natuurlijk heb ik zelf een afschrift, voor het geval er bewijslast nodig is. 

De webredactie heeft aangegeven actie te zullen ondernemen richting Trouw. Ik overweeg zelf ook nog een klacht in te dienen bij Trouw over Beatrijs Ritsema. Het voelt super onprettig en ook wel onveilig dat er een aangepaste versie van mijn topic, waarin voor mij belangrijke inhoud en context ontbreekt, zo maar in een krant en online is geplaatst. Ik neem aan dat jullie dit begrijpen. Wordt vervolgd.

@Eva, ik vind dit heel vervelend voor jou. Ik las net voor het eerst een paar van haar column. Ze worden als ‘Beste Beatrijs’ neergezet alsof iemand haar een persoonlijke brief heeft geschreven.
Door deze topic, komt haar columns bij mij over over als bedrog want je hebt haar niet eens geschreven. Geeft ook bedenkingen hoe ze aan die andere items komt...
Goed dat je actie hebt genomen. Hopelijk stuurt Beatrijs je nog een excuus.

MRI

MRI

02-11-2021 om 20:16 Topicstarter

Hi Eva, fijn dat je reageert en begrijpelijk dat je het draadje weg wilt hebben. Ik ben nog  steeds benieuwd wat de reactie van Trouw gaat zijn. Ze hebben mij niet geantwoord op mijn vraag hoe het zit overigens. 
Ik vind het ook heel begrijpelijk dat je een klacht tegen BR wilt indienen, maar heb je ook overwogen dat nog een derde jouw tekst gekopieerd en opgestuurd kan hebben? Daar zou BR niets aan kunnen doen. Bovendien kan ze dat, ook al heeft zij het zelf gedaan, dat als argument aan voeren. Daar komt natuurlijk niemand uit. 
Enfin, sterkte  met de hele situatie. Ik hoop dat dit draadje kan blijven en dat we ooit horen hoe de vork in de steel zit en dat jij een ferm excuus krijgt. 

Of een overijverige stagiair?

Ik zou dit als krantenredactie echt echt echt willen weten. Ik zou dus zeker die klacht indienen. Ik zou ‘m gewoon tegen de krant indienen. Zij zijn eindverantwoordelijk. Moeten zij maar met Beatrijs Ritsema uitzoeken wat er precies is gebeurd. 

Of een brief naar de ombudsman van Trouw Edwin Kreulen. Dat is wat laagdrempeliger dan een klacht. 

Wat een heel vervelende toestand. 

En wat vast óók heel onhandig is: als TO een klacht indient oid, dan zal ze dat toch moeten doen onder haar eigen naam/met haar eigen contactgegevens. 

Terwijl je zeer waarschijnlijk juist anoniem wil blijven.

TrefleQ schreef op 03-11-2021 om 04:57:

Wat een heel vervelende toestand.

En wat vast óók heel onhandig is: als TO een klacht indient oid, dan zal ze dat toch moeten doen onder haar eigen naam/met haar eigen contactgegevens.

Terwijl je zeer waarschijnlijk juist anoniem wil blijven.

Misschien kan OOL namens Eva een klacht indienen? Dan hoeft ze haar anonimiteit niet op te geven.

MRI schreef op 02-11-2021 om 20:16:

Hi Eva, fijn dat je reageert en begrijpelijk dat je het draadje weg wilt hebben. Ik ben nog steeds benieuwd wat de reactie van Trouw gaat zijn. Ze hebben mij niet geantwoord op mijn vraag hoe het zit overigens.
Ik vind het ook heel begrijpelijk dat je een klacht tegen BR wilt indienen, maar heb je ook overwogen dat nog een derde jouw tekst gekopieerd en opgestuurd kan hebben? Daar zou BR niets aan kunnen doen. Bovendien kan ze dat, ook al heeft zij het zelf gedaan, dat als argument aan voeren. Daar komt natuurlijk niemand uit.
Enfin, sterkte met de hele situatie. Ik hoop dat dit draadje kan blijven en dat we ooit horen hoe de vork in de steel zit en dat jij een ferm excuus krijgt.

Een beetje redactie checkt alle afzenders en ingezonden brieven. Dat zij er niets aan zou kunnen doen vind ik geen goed argument. Het is echt helemaal haar/hun verantwoordelijkheid.

Offtopic: die hele BR vind ik trouwens een gruwelijk overschat etiquette-fenomeen. "Moderne manieren", brrrr...

EmmaT schreef op 03-11-2021 om 07:22:

[..

Offtopic: die hele BR vind ik trouwens een gruwelijk overschat etiquette-fenomeen. "Moderne manieren", brrrr...

Het is een moderne manier om aan een artikel te komen. Maar het spreekt niet van manieren hebben!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.