Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-10-2018 om 21:41
Hoi, ik laat weer even wat van mij horen omdat ik beetje in de knoei zit met mezelf.
Jullie weten dat wij als ouders op school moesten komen omdat dochter zich niet goed in haar vel voelde. Dochter had zichzelf verminkt en de oorzaak legde ze bij het vreselijke gedrag van vader (hij mishandelde haar geestelijk en soms ook lichamelijk). Het bleef niet bij die ene zelfverminking, er volgden er nog 4 😢. Vader legde de schuld voor zijn gedrag bij ons, wij steunden hem niet, wij lokken zijn agressie uit. Ook tegen mij was hij soms agressief en dan greep hij me bij de keel en duwde me keihard tegen de muur. Maar, ik lokte dat dus zelf uit omdat ik het waagde een andere mening te hebben bijvoorbeeld. Ik heb nog volgehouden tot begin september, toen wou ik hem knuffelen, hij duwde me weg en zei 'laat me gerust, ik wil scheiden'. Toen gaf ik het op. Sinds kort woon ik alleen met dochter en nam ik een advocaat erbij omdat ik vind dat dochter niet bij hem kan zijn in de gekende omstandigheden. Hij ging vaak uithuilen bij haar op kamer, legde dan echt zijn hoofd op haar schouder en huilde erop los. Hij maakte me ook zwart bij haar en zei dingen zoals 'je mama gaat de advocaat betalen van jouw spaarcenten meisje'. Wat me echt bevreemd is dat hij in al die tijd haar nog niet 1 keer gebeld heeft en dochter heeft nog niet 1 keer naar hem gevraagd. Ze huilde wel een keer, ik dacht ach ze mist haar papa, maar niets was minder waar, ze miste het huisdier dat bij papa is achter moeten blijven.
Sinds we weg zijn, worstel ik met hevige schuldgevoelens 'had ik meer mijn best kunnen/moeten doen? (geweld duurde zeker 8 jaar). Moest ik hem nog een kans geven? Het is vreselijk, maar bij alles wat ik doe, zie ik hem die me zegt dat ik het weer fout doe (dochter en ik mochten nooit zingen, een mening hebben, gaan en staan waar we wilden, kortom leven mocht niet. Dochter kreeg ook de ergste verwijten te horen en werd in alles wat ze deed beknot door hem). Ik heb sinds ik alleen woon, snachts paniekaanvallen. Ik voel me zo enorm schuldig tegenover hem en ik vraag me gewoon af of dit terecht is en hoe ik ermee omga. Tips zijn welkom...
18-04-2024 om 22:52
Wat een fijn bericht om te lezen, en wat een moeilijke beslissingen heb je moeten nemen en genomen.
Het ga jullie goed.
19-04-2024 om 11:34
Wat fijn om te lezen hoe het nu met je gaat, ondanks de moeilijke maar ook dappere beslissingen die je hebt moeten nemen.
Krijg helemaal kippenvel van je bericht. Het ga jullie goed!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.