Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Anna Cara

Anna Cara

19-03-2023 om 08:57 Topicstarter

Ach Peet, wat verdrietig. En inderdaad  ben je niet de enige die na tijdje (weer) last krijgt. Je beschrijft het als wakker worden. Je gaat nadenken of je wel zo verder wil/kan schrijf je.  

Waar heb je dan nu het meeste last van?

En hoe ga je weggaan of blijven de komende tijd dan onderzoeken? 

Xxx

MRI

MRI

19-03-2023 om 10:13

Peet52! schreef op 17-03-2023 om 18:36:

Boogschutter ,dat lijkt me wel een heel moeilijk gegeven dat de desbetreffende collega bij jullie thuis is geweest. Echt zo onrespectvol.

Ik moet dan meteen aan een situatie denken van vroeger dan mijn ouders thuis kwamen van een feestje. Ze hadden gezellig een ander stel meegenomen. Achteraf bleek dat mijn vader en die vrouw een verhouding hadden. Zoiets blijft je altijd bij

Hier is de situatie even on hold. Ik ga nadenken. Nadenken of ik zo verder wil.
Man geeft me hiervoor de tijd.

Maar het is zo verrekte moeilijk. Al 2 jaar voor mijn gevoel in een rollacoaster en dan nu toch dit punt bereiken.
Maar las vorige week toevallig ook een artikel over vreemdgaan. Op de een of andere manier zijn daar zoveel verhalen van. En dat ging ook over een vrouw die toch na 2 jaar besloot dat ze het niet achter zich kon laten en toch koos voor een scheiding.
Dus ja..het is niet zo heel raar. Ben niet de enige😔

Nee joh, ik ben nog een jaar of vier vijf blijven proberen het achter me te laten. En toen kwam ik toch tot de conclusie dat het verdriet en wantrouwen altijd tussen ons zou staan. Zo lastig want de bal lag een soort van bij mij: ik had verdriet en wantrouwen en moest daar iets mee terwijl ik toch ook van die persoon hield. Dat is zo oneerlijk aan de situatie. 

Maar neem je tijd hoor, sterkte 

MRI schreef op 19-03-2023 om 10:13:

[..]

Zo lastig want de bal lag een soort van bij mij: ik had verdriet en wantrouwen en moest daar iets mee terwijl ik toch ook van die persoon hield. Dat is zo oneerlijk aan de situatie.

Dat vind ik ook zo oneerlijk. Waarom kon ze niet gewoon scheidingspapieren onder m'n neus schuiven in plaats van vreemdgaan? Dan was die keuze aan haar geweest. Nu ligt de bal inderdaad bij mij en voelt het alsof ik degene ben die het gezin opbreekt als ik mezelf hier niet overheen zal kunnen zetten. Volgens haar wil zij nog graag met mij verder, dus of dit wel of niet verder zal gaan ligt nu helemaal aan mij...

VerlorenVader schreef op 19-03-2023 om 15:44:

[..]

Dat vind ik ook zo oneerlijk. Waarom kon ze niet gewoon scheidingspapieren onder m'n neus schuiven in plaats van vreemdgaan? Dan was die keuze aan haar geweest. Nu ligt de bal inderdaad bij mij en voelt het alsof ik degene ben die het gezin opbreekt als ik mezelf hier niet overheen zal kunnen zetten. Volgens haar wil zij nog graag met mij verder, dus of dit wel of niet verder zal gaan ligt nu helemaal aan mij...

Emotionele manipulatie. Zijn vrouwen geslepen in. Kunnen ze toch zeggen tegen de buitenwereld ik wilde nog wel vechten maar ja mijn man wilde niet verder en duiken ze weer in hun slachtoffer rol. Sterkte met je beslissing.

Ruud1971! schreef op 19-03-2023 om 16:50:

[..]

Emotionele manipulatie. Zijn vrouwen geslepen in. Kunnen ze toch zeggen tegen de buitenwereld ik wilde nog wel vechten maar ja mijn man wilde niet verder en duiken ze weer in hun slachtoffer rol. Sterkte met je beslissing.


Nou sorry hoor Ruud. Meestal lees ik de dingen die jij zegt met een korreltje zout maar nu kan ik echt niet anders dan reageren. Want ik kan exact dezelfde tekst over sommige man-exemplaren schrijven. Niet zo generaliseren, dat siert je niet. Dat jouw vrouw dit deed wil niet zeggen dat elke vrouw in de wereld dit doet. Net zo min als elke man “zo geslepen is zodat ze tegen de buitenwereld kunnen zeggen dat zij nog wel wilde vechten maarja hun vrouw wilde niet verder en toen doken ze weer die slachtofferrol in”.  

Gedoe schreef op 19-03-2023 om 17:15:

[..]


Nou sorry hoor Ruud. Meestal lees ik de dingen die jij zegt met een korreltje zout maar nu kan ik echt niet anders dan reageren. Want ik kan exact dezelfde tekst over sommige man-exemplaren schrijven. Niet zo generaliseren, dat siert je niet. Dat jouw vrouw dit deed wil niet zeggen dat elke vrouw in de wereld dit doet. Net zo min als elke man “zo geslepen is zodat ze tegen de buitenwereld kunnen zeggen dat zij nog wel wilde vechten maarja hun vrouw wilde niet verder en toen doken ze weer die slachtofferrol in”.

Zijn vrouw neemt toch niet de beslissing maar laat het aan hem over. Kijk als zij haar verantwoordelijkheid zou hebben gepakt dan had ze gezegd: ik ging vreemd omdat.... en ik vertrek uit huis. Dat is je verantwoordelijkheid pakken en niet manipuleren en dan zeggen ja sorry maar de bal ligt bij jou of ons huwelijk(relatie) nog door kan gaan. Pure gaslighting noem ik dit. Mannen zullen dit wss ook doen maar toch op een andere manier. Wist niet dat je zo kwaad werd om een detail

Ruud1971! schreef op 19-03-2023 om 16:50:

[..]

Emotionele manipulatie. Zijn vrouwen geslepen in. Kunnen ze toch zeggen tegen de buitenwereld ik wilde nog wel vechten maar ja mijn man wilde niet verder en duiken ze weer in hun slachtoffer rol. Sterkte met je beslissing.

Sorry hoor, maar bij mij was exman degene die emotioneel gemanipuleerd heeft. 

Ruud1971! schreef op 19-03-2023 om 17:30:

[..]

Zijn vrouw neemt toch niet de beslissing maar laat het aan hem over. Kijk als zij haar verantwoordelijkheid zou hebben gepakt dan had ze gezegd: ik ging vreemd omdat.... en ik vertrek uit huis. Dat is je verantwoordelijkheid pakken en niet manipuleren en dan zeggen ja sorry maar de bal ligt bij jou of ons huwelijk(relatie) nog door kan gaan. Pure gaslighting noem ik dit. Mannen zullen dit wss ook doen maar toch op een andere manier. Wist niet dat je zo kwaad werd om een detail

Nou het zegt wel dat je niet doet wat je zegt en zegt wat je doet. Als je er echt zo over denkt had jij natuurlijk helemaal gebroken met je vrouw en het goede voorbeeld gegeven.

Word alsjeblieft geen vrouwenhater zeg, zo makkelijk afschuiven dit.

Ruud1971! schreef op 19-03-2023 om 17:30:

[..]

Zijn vrouw neemt toch niet de beslissing maar laat het aan hem over. Kijk als zij haar verantwoordelijkheid zou hebben gepakt dan had ze gezegd: ik ging vreemd omdat.... en ik vertrek uit huis. Dat is je verantwoordelijkheid pakken en niet manipuleren en dan zeggen ja sorry maar de bal ligt bij jou of ons huwelijk(relatie) nog door kan gaan. Pure gaslighting noem ik dit. Mannen zullen dit wss ook doen maar toch op een andere manier. Wist niet dat je zo kwaad werd om een detail

Helemaal eens met Gedoe, want je generaliseert enorm! Hou het dan gewoon enkel bij de vreemdgaander ipv het op sekse te gooien.

En hoezo doen mannen dit ‘waarschijnlijk’ ook maar ‘toch op een andere manier’? Geldt dat ook bij het vreemdgaan op zich? Je zit wel enorm in een non-stop slachtofferrol en doet nogal overkomen dat het pijnlijker is als man bedrogen te worden dan als vrouw, want dat is eigenlijk wat je schrijft.

Max88 schreef op 19-03-2023 om 18:03:

[..]

Nou het zegt wel dat je niet doet wat je zegt en zegt wat je doet. Als je er echt zo over denkt had jij natuurlijk helemaal gebroken met je vrouw en het goede voorbeeld gegeven.

Word alsjeblieft geen vrouwenhater zeg, zo makkelijk afschuiven dit.

Exact Max, het slachtoffergedrag spat van het scherm.

MRI schreef op 19-03-2023 om 10:13:

[..]

Nee joh, ik ben nog een jaar of vier vijf blijven proberen het achter me te laten. En toen kwam ik toch tot de conclusie dat het verdriet en wantrouwen altijd tussen ons zou staan. Zo lastig want de bal lag een soort van bij mij: ik had verdriet en wantrouwen en moest daar iets mee terwijl ik toch ook van die persoon hield. Dat is zo oneerlijk aan de situatie.

Maar neem je tijd hoor, sterkte

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar ik vind dit juist kracht en groei uitstralen. Uiteindelijk hield je meer van jezelf en dat is ALTIJD goed!

MRI

MRI

19-03-2023 om 18:51

RoodVruchtje schreef op 19-03-2023 om 18:26:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar ik vind dit juist kracht en groei uitstralen. Uiteindelijk hield je meer van jezelf en dat is ALTIJD goed!

mwoah, ik vind het lief dat je het zegt maar het voelt niet zozeer als winst, eerder als een groot verlies van de mooie liefde die er ook was. 

Ruud1971! schreef op 19-03-2023 om 16:50:

[..]

Emotionele manipulatie. Zijn vrouwen geslepen in. Kunnen ze toch zeggen tegen de buitenwereld ik wilde nog wel vechten maar ja mijn man wilde niet verder en duiken ze weer in hun slachtoffer rol. Sterkte met je beslissing.

Vreemdgaanders zijn daar geslepen in. Het is niet een kwestie man vs vrouw of vrouw vs man. De meeste MENSEN die vreemdgaan, proberen op die manier hun eigen actie goed te praten. Toen ik mijn partner beschuldigde van vreemdgaan was het ook direct " je bent het aan het omdraaien, zodat ik straks de boeman ben". Ze reflecteren hun eigen acties op jou. Maar dat heeft niks met man-vrouw te maken. Dat is een automatische reactie: ze weten dat wat ze gedaan hebben verwerpelijk is en daarom proberen ze het op die manier te draaien. 

ik heb ook ff alle mannen gehaat maar nu heb ik dat gevoel niet meer. Logisch, zelfde als je bijna verdrinkt dan haat je zwemmen/water. Het is een trauma. Sommige blijven dat trauma voor altijd hebben, sommige komen er (deels) uit. 

Titiv schreef op 21-03-2023 om 10:33:

ik heb ook ff alle mannen gehaat maar nu heb ik dat gevoel niet meer. Logisch, zelfde als je bijna verdrinkt dan haat je zwemmen/water. Het is een trauma. Sommige blijven dat trauma voor altijd hebben, sommige komen er (deels) uit.

Ik heb dat persoonlijk niet zo. Ik kan het wel los zien: De ene persoon is er wel toe in staat blijkbaar en de andere niet. Gender is niet iets wat daar onderdeel van is, voor mij in elk geval niet. Al geloof ik best dat over het algemeen mannen die stap eerder zouden zetten dan vrouwen. Maar geen idee wat daar daadwerkelijke de statistieken voor zijn. Voor een vreemdgaande man is doorgaans ook een vreemdgaande vrouw nodig. In elk geval in mijn geval was dat zo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.