Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI schreef op 13-10-2024 om 21:15:

Peet52: Volgende week op vakantie. Deze stond al gepland. Maar daarna ga ik contact zoeken met een psycholoog die me hierin kan begeleiden.

Maar ga je dan met hem op vakantie? Of alleen of met hem en kinderen erbij?

Nee ga met mijn dochter. Kan geen contact meer met hem hebben. Zou niet goed  zijnvoor me . Ik moet nu heel sterk zijn en niets meer bij hem halen. Ik moet voor mijn gevoel echt afkicken hoe raar dit ook klinkt.

Dus zoek veel afleiding. De avonden zijn wel lastig. Misschien straks meer werken kan ik ook meer sparen en minder tijd over.

Elpisto schreef op 13-10-2024 om 20:47:

het is inderdaad het einddoel in zicht houden en voor de rest doen of je gek bent. Ik ben hier gebeld door de ex vrouw van die nieuwe partner, dat ze in elk geval haar kinderen al verteld hebben dat ze gaan trouwen en een woning gaan kopen. Sneu voor die vrouw, die was na 1,5 jaar eindelijk de laatste rechtzaak aan het afronden, en nu begint hij een nieuwe, om de omgangsregeling aan te laten passen op die van mij en mijn ex.

Wat een gekkies.

Wat bizar!!!..

Wat een sneltreinvaart. Hoe bestaat het. Lukt het om te doen alsof je gek bent?


Als mensen zo snel grote stappen maken (trouwen, samenwonen, huis kopen, nog een kind etc). Dan weet je dat het al veel langer speelt. Dat zijn zelden zaken die je doet als de affaire net speelt. 

Daarnaast is het ook inhaalgedrag. Ipv rustig alles verwerken direct door rennen naar het volgende. Uiteindelijk gaat ook dat wat nu nieuw is wennen of vervelen. Want ook die partner heeft mindere kanten. En je neemt jezelf (en de rugzak) mee in de volgende relatie. Met daarbij veroordeling van de buitenwereld, exen en kinderen. Ik denk dat rustig de tijd nemen om alles te verwerken veel beter is. Daarom heb ik zelf nooit mannen gedate die net uit een relatie kwamen. Die kunnen niet alleen zijn. Willen verzorgd worden en zoeken een vervangster voor hun partner. Nee, bedankt!

Hou jullie einddoel voor ogen! Ga sporten, investeer in je sociale contacten en bouw die uit. En plan leuke dingen die bij jou passen. Stel voor jezelf doelen op die je wilt behalen na de scheiding. 

Peet52! schreef op 13-10-2024 om 21:40:

[..]

Wat bizar!!!..

Wat een sneltreinvaart. Hoe bestaat het. Lukt het om te doen alsof je gek bent?


Jawel, want ik weet dat ik er niks van kan zeggen. Ja dat kan wel, maar dan gaat ze toch ontkennen en vervolgens wordt ze boos en gaat ze dwars liggen. Dat deed ze namelijk afgelopen week ook weer, dreigen dat ze de woning dan te koop wil zetten. Dat soort zaken.

Nu kan me dat echt weinig interesseren voor mezelf, ik zet die woning zo te koop. Maar we waren het in principe overal over eens qua prijs en qua verdeling, dus ze denkt dat ze hier de touwtjes nog mee in handen heeft ofzo. Ik weet niet wat het is. Maar dat ze niet heel gezond bezig zijn, dan blijkt wel.

Mijn ex speelt ook al 3 dagen in week stiefmoeder voor die kinderen van hem. Dat is echt super zielig. Hij had een 21-jarige vriendin die die op vrijdag uit huis gezet heeft en tegen zijn kinderen gezegd dat die niet meer terug kwam, om vervolgens op zondag mijn ex te introduceren als nieuwe stiefmoeder.

En de oren klapperen mij echt aan mijn hoofd dat ze hier in mee gaat. Ze is voor haar werk juist werkzaam als sociaal pedagogisch medewerker, waar ze juist gezinnen bij staat die verscheurd zijn door dit soort problematiek. Het is echt bij de beesten af wat er allemaal gebeurd.

Maar ik hou mijn kaarten deze keer tegen de borst en neem geen risico meer tot dit rond is. En daarna kan ik wellicht wat gaan vinden van hoe ze met de kinderen om gaat. 

Izza schreef op 14-10-2024 om 09:11:

Als mensen zo snel grote stappen maken (trouwen, samenwonen, huis kopen, nog een kind etc). Dan weet je dat het al veel langer speelt. Dat zijn zelden zaken die je doet als de affaire net speelt.

Daarnaast is het ook inhaalgedrag. Ipv rustig alles verwerken direct door rennen naar het volgende. Uiteindelijk gaat ook dat wat nu nieuw is wennen of vervelen. Want ook die partner heeft mindere kanten. En je neemt jezelf (en de rugzak) mee in de volgende relatie. Met daarbij veroordeling van de buitenwereld, exen en kinderen. Ik denk dat rustig de tijd nemen om alles te verwerken veel beter is. Daarom heb ik zelf nooit mannen gedate die net uit een relatie kwamen. Die kunnen niet alleen zijn. Willen verzorgd worden en zoeken een vervangster voor hun partner. Nee, bedankt!

Hou jullie einddoel voor ogen! Ga sporten, investeer in je sociale contacten en bouw die uit. En plan leuke dingen die bij jou passen. Stel voor jezelf doelen op die je wilt behalen na de scheiding.

Ja dat beangstigd mij dus op zich wel, want voor zover we na kunnen gaan, kennen ze elkaar vanaf eind Maart. Dat is het moment dat mijn ex bij die boksgroep is gaan sporten, waar hij ook bij zat.

Ik weet, van die ex-vrouw, dat die man tegen zijn kinderen eind Juli heeft gezegd: Ja papa, is verliefd op ex, maar ex heeft nog een man. 


Dus het zal inderdaad maximaal op dat moment vanaf April gelopen hebben. Half jaartje geleden. Dat ze dan nu al willen gaan trouwen en een huis kopen, is echt precies wat ik hier van verwacht had. Ze trappen allebei vol gas het gaspedaal in. 

Doe ik inderdaad op dit moment ook. Veel voetballen, sporten, ouwehoeren met vrienden. Ik voel voor haar niet meer spijt of wat dan ook. Ik ben meer bang wat het met mijn kinderen gaat doen. Maar goed: Ik zal er voor ze zijn als ze me op dat moment nodig hebben. 

Elpisto schreef op 14-10-2024 om 10:05:

[..]

Ja dat beangstigd mij dus op zich wel, want voor zover we na kunnen gaan, kennen ze elkaar vanaf eind Maart. Dat is het moment dat mijn ex bij die boksgroep is gaan sporten, waar hij ook bij zat.

Ik weet, van die ex-vrouw, dat die man tegen zijn kinderen eind Juli heeft gezegd: Ja papa, is verliefd op ex, maar ex heeft nog een man.

Dus het zal inderdaad maximaal op dat moment vanaf April gelopen hebben. Half jaartje geleden. Dat ze dan nu al willen gaan trouwen en een huis kopen, is echt precies wat ik hier van verwacht had. Ze trappen allebei vol gas het gaspedaal in.

Doe ik inderdaad op dit moment ook. Veel voetballen, sporten, ouwehoeren met vrienden. Ik voel voor haar niet meer spijt of wat dan ook. Ik ben meer bang wat het met mijn kinderen gaat doen. Maar goed: Ik zal er voor ze zijn als ze me op dat moment nodig hebben.

Elpisto schreef op 14-10-2024 om 10:02:

[..]

Jawel, want ik weet dat ik er niks van kan zeggen. Ja dat kan wel, maar dan gaat ze toch ontkennen en vervolgens wordt ze boos en gaat ze dwars liggen. Dat deed ze namelijk afgelopen week ook weer, dreigen dat ze de woning dan te koop wil zetten. Dat soort zaken.

Nu kan me dat echt weinig interesseren voor mezelf, ik zet die woning zo te koop. Maar we waren het in principe overal over eens qua prijs en qua verdeling, dus ze denkt dat ze hier de touwtjes nog mee in handen heeft ofzo. Ik weet niet wat het is. Maar dat ze niet heel gezond bezig zijn, dan blijkt wel.

Mijn ex speelt ook al 3 dagen in week stiefmoeder voor die kinderen van hem. Dat is echt super zielig. Hij had een 21-jarige vriendin die die op vrijdag uit huis gezet heeft en tegen zijn kinderen gezegd dat die niet meer terug kwam, om vervolgens op zondag mijn ex te introduceren als nieuwe stiefmoeder.

En de oren klapperen mij echt aan mijn hoofd dat ze hier in mee gaat. Ze is voor haar werk juist werkzaam als sociaal pedagogisch medewerker, waar ze juist gezinnen bij staat die verscheurd zijn door dit soort problematiek. Het is echt bij de beesten af wat er allemaal gebeurd.

Maar ik hou mijn kaarten deze keer tegen de borst en neem geen risico meer tot dit rond is. En daarna kan ik wellicht wat gaan vinden van hoe ze met de kinderen om gaat.

Nou het zijn bizarre taferelen die je daar beschrijft. En idd rustig blijven . Tot 10 tellen en af en toe flink op je tong bijten. Maar straks ben jij de veilige / stabiele haven voor jullie kinderen. Als je dat voor ogen houdt. Het einddoel dus. En je zelf weer leren kennen wie je bent zonder haar. 

Alleen het feit dan dat je zo moet denkenden eigenlijk alles maar over je heen moet laten komen en het gevoel wat hebben onze jaren samen voorgesteld dat het op deze manier moet eindigen dat vind ik best lastig.

Heel verstandig Elpisto. Zolang jullie nog zaken te regelen hebben moet je je inhouden. Hoe moeilijk ook. Jij hebt de ander nog nodig. En je wilt voorkomen dat iemand gaat tegenwerken (en ik ken er genoeg waarbij het jaren duurde van kostbare strijd). Was soms best lastig als ik andere mensen sprak die erg boos waren. Of vonden dat ik recht had op de waarheid bijvoorbeeld. Kijk naar je einddoel. Jouw eigen huis, een afgeronde scheiding en een nieuw leven voor jezelf en de kinderen. 

Die snelheid komt vaak voort uit het idee dat deze relatie wel gaat lukken. Niet hoeven nadenken over alle ellende maar je volledig in wat leuks storten. En naar de buitenwereld je presenteren (kijk ik heb alles alweer voor elkaar). Terwijl anderen echt hun mening wel hebben.

Gisteren zag ik dat man weer gezocht had naar date match ..weet ik veel wat. 
Merkte dat de tranen omhoog kwamen. Heel even. Toen ik op bed lag even scrollen op facebook. En toen kwam ik de codepentie expert tegen. Even wat gelezen en dacht..oh ja...het sterkte mij. Het gaf mij weer even inzichten waarom het beter is om te scheiden want ik wil dit leven echt niet meer. En hoe ik dat het beste aan kan pakken. Geen contact meer alleen zakelijk. 
Dus ben van plan om elke dag even wat door te nemen en daar weer dingen uit mee te nemen voor mezelf en de aankomende periode. Dus het einddoel halen met weer meer zelfkennis. Ik merk voor mezelf dat dit goed werkt en weer even goed voor ogen heb waarom onze relatie nooit zal werken en ik er niet gelukkig van wordt. Ook goed kijken naar mijn eigen behoeften en wat ik wil de rest van mijn leven. En ik wil zeker niet dat alles om een man draait die je niet voor 100 % kunt vertrouwen. Dat is hij niet waard en ik verdien meer. 

Izza schreef op 14-10-2024 om 10:53:

Heel verstandig Elpisto. Zolang jullie nog zaken te regelen hebben moet je je inhouden. Hoe moeilijk ook. Jij hebt de ander nog nodig. En je wilt voorkomen dat iemand gaat tegenwerken (en ik ken er genoeg waarbij het jaren duurde van kostbare strijd). Was soms best lastig als ik andere mensen sprak die erg boos waren. Of vonden dat ik recht had op de waarheid bijvoorbeeld. Kijk naar je einddoel. Jouw eigen huis, een afgeronde scheiding en een nieuw leven voor jezelf en de kinderen.

Die snelheid komt vaak voort uit het idee dat deze relatie wel gaat lukken. Niet hoeven nadenken over alle ellende maar je volledig in wat leuks storten. En naar de buitenwereld je presenteren (kijk ik heb alles alweer voor elkaar). Terwijl anderen echt hun mening wel hebben.

Aangepast

Peet52! schreef op 14-10-2024 om 10:48:

[..]

Nou het zijn bizarre taferelen die je daar beschrijft. En idd rustig blijven . Tot 10 tellen en af en toe flink op je tong bijten. Maar straks ben jij de veilige / stabiele haven voor jullie kinderen. Als je dat voor ogen houdt. Het einddoel dus. En je zelf weer leren kennen wie je bent zonder haar.

Alleen het feit dan dat je zo moet denkenden eigenlijk alles maar over je heen moet laten komen en het gevoel wat hebben onze jaren samen voorgesteld dat het op deze manier moet eindigen dat vind ik best lastig.

Aangepast

Elpisto schreef op 14-10-2024 om 10:02:

[..]

Maar ik hou mijn kaarten deze keer tegen de borst en neem geen risico meer tot dit rond is. En daarna kan ik wellicht wat gaan vinden van hoe ze met de kinderen om gaat.

Beste Elpisto,

Heel erg verstandig van jou. Wens jou veel kracht, verstand en zelfbeheersing toe. Dat is het enige wat op dit moment helpt inderdaad, zelf erboven gaan staan. En heel erg van jezelf houden. Jij verdient veel beter en zij weet dat diep van binnen. Ze kan daar helaas nu niet bij door die roze wolk en allerlei verkeerde gedachten  om het voor zichzelf te verantwoorden/ recht te praten wat super krom is.

Elpisto, realiseer je je wel dat je enorm veel privé informatie geeft hier? Je bent heel herkenbaar zo, best grote kans dat bekenden je hier herkennen en dat t zelfs bij je (ex) vrouw terecht gaat komen. Als t jou niet uitmaakt prima hoor, maar wou t je toch even noemen.

Omega schreef op 14-10-2024 om 11:59:

Elpisto, realiseer je je wel dat je enorm veel privé informatie geeft hier? Je bent heel herkenbaar zo, best grote kans dat bekenden je hier herkennen en dat t zelfs bij je (ex) vrouw terecht gaat komen. Als t jou niet uitmaakt prima hoor, maar wou t je toch even noemen.

Ja ik had de naam alweer vervangen, maar misschien is het inderdaad handig om wat posts van mij aan te gaan passen. Dankjewel voor de tip. 

Yessie2000 schreef op 14-10-2024 om 11:27:

[..]

Beste Elpisto,

Heel erg verstandig van jou. Wens jou veel kracht, verstand en zelfbeheersing toe. Dat is het enige wat op dit moment helpt inderdaad, zelf erboven gaan staan. En heel erg van jezelf houden. Jij verdient veel beter en zij weet dat diep van binnen. Ze kan daar helaas nu niet bij door die roze wolk en allerlei verkeerde gedachten om het voor zichzelf te verantwoorden/ recht te praten wat super krom is.

I know. Ik verdien ook beter. Maar verdomme, wat wou ik graag dat ze dat ingezien had. Dat meen ik echt. Maar goed. Dat is wel klaar nu.

Ik wil er nu voor mezelf en de kinderen zijn en dan hoop ik voor mijn kinderen dat ze toch een stabiele basis aan die kant kunnen gaan krijgen en wellicht wordt het contact dan in de toekomst weer beter. Op dit moment ben ik geblokkeerd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.