Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Izza schreef op 09-12-2023 om 21:49:

Wat een triestigheid van sommige mensen. Dat bedoel ik dus met opgaan in je slachtofferrol van bedrogen partner. Als je daadwerkelijk verder wilt gaan met elkaar dan heb je een forum niet eens meer nodig. Dan heb je vergeven en ga je door met je leven. Daar heb je immers zelf vrijwillig voor gekozen. 

-knip-


Safia schreef op 09-12-2023 om 22:42:

Zijn er hier mensen die contact hebben gehad met de minnaar/minnares en heeft dat nieuwe of andere inzichten gebracht die verder gaan..... moeilijker of makkelijker maakten.

Yep. Ik heb meerdere keren contact gehad. Een keer gebeld om te laten weten dat mijn vrouw mij alles verteld had. Daarna diverse appjes. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik antwoord wilde op een aantal vragen. Afspreken zag deze luldebehanger niet zitten. Wij hebben toen eerst per mail contact gehad. En ik heb daarna besloten het erbij te laten.


Het heeft mij zowel niet als wel geholpen. Ben niet trots op een aantal appjes van mij waarin ik boosheid heb geuit. Toch gaf het ook een beetje lucht destijds. De lange mail is wel goed geweest, maar dat had heel anders kunnen uitpakken omdat zijn reactie natuurlijk heel anders had kunnen zijn. Er was nul zelfreflectie, nul verantwoordelijk, allemaal tegenstrijdigheden, nul excuus naar mij. Hij vond vooral zichzelf heel zielig in deze situatie. Het liet mij, maar ook mijn vrouw zien hoe leugenachtig het contact was geweest. Lang verhaal kort: veel kenmerken van een narcist. Het heeft mij laten zien dat verder contact met hem mij verder niets zou opleveren. Heb nog steeds geen positieve gedachten over hem, maar inmiddels geen zweetvoeten van boosheid meer 😉

MRI

MRI

09-12-2023 om 23:47

Safia schreef op 09-12-2023 om 22:42:

Zijn er hier mensen die contact hebben gehad met de minnaar/minnares en heeft dat nieuwe of andere inzichten gebracht die verder gaan..... moeilijker of makkelijker maakten.

Ja ik. Het bleek dat zij ook was bedrogen en voorgelogen door hem. Het maakte dat ik beter kon zien wat voor man hij was.  

Is er iemand die blij is met een dief die ‘s nachts je huis komt leegroven terwijl je rustig ligt te slapen? Zodat je ‘s morgens ziet dat alles weg is.
Nee? Wel, dat is de derde. Die strijdt nooit met open vizier. Los van al de rest.

MRI

MRI

10-12-2023 om 00:07

JTheekannetje schreef op 10-12-2023 om 00:01:



Is er iemand die blij is met een dief die ‘s nachts je huis komt leegroven terwijl je rustig ligt te slapen? Zodat je ‘s morgens ziet dat alles weg is.
Nee? Wel, dat is de derde. Die strijdt nooit met open vizier. Los van al de rest.

Nee maar het verschil met de dief is dat de handlanger de partner is, die appt dat de kust veilig is en de deur open doet en helpt de boel mee naar de auto te dragen...  Om vervolgens poeslief en met zijn gezicht in de plooi aan je ontbijttafel te zitten

Of wellicht zelfs de dief op het idee heeft gebracht dat er bij hem veel te halen viel en hij daar wel even mee zou  helpen...

Astrid1982 schreef op 09-12-2023 om 21:33:

Ik ben heel erg geschrokken van de negativiteit in of op dit forum. Wel reageer ik nog een keer om, inderdaad meerdere perspectieven te belichten en zelf had willen ophalen. Ik heb mij nooit schuldig gevoeld omdat, zoals ik al schreef, mijn eigen verantwoordelijkheid had genomen naar mijn man om open en eerlijk aan te geven dat ik merkte dat ik gevoelens voor een ander aan het ontwikkelen was. Mijn man heeft mij ruimte gegeven om dat te onderzoeken. Ik heb mij nooit maar dan ook nooit die derde gevoel. En nu kan ik het hele verhaal hier opschrijven maar ik zit niet te wachten op allerlei zure reacties, ik had op een forum meer positiviteit verwacht waarbij je in gesprek gaat en naar elkaar "luistert". En hé.....ik ben ook heel erg belazerd hoor, en toch nog steeds verliefd op hem, reden dus om hier wel te mogen posten? Sorry ik pas, bedankt voor degene die er wel voor open stonden 😘

En toch zou je misschien niet helemaal verbaasd moeten zijn dat in een topic, waar het gaat over mensen die hun leven compleet overhoop hebben zien halen door een vreemdgaande partner, je doodleuk komt droppen dat je je absoluut niet schuldig voelt.

Oke, het is niet mijn manier om met iemand om te gaan door er zo op in te hakken, maar je had dit toch wel kunnen verwachten toch?

Om dan toch in te gaan op de post die je hier neer gezet hebt: ik vraag me af, en als je er niet op antwoorden wil, dan moet je dat vooral niet doen: hoe naïef is het dat je je verbaasd over het feit dat je affaire partner niet eerlijk is, als hij je "affaire partner" is? Dan weet je toch bij voorbaat al dat hij niet te vertrouwen is? 

Ik heb dat stukje dus niet goed begrepen: mijn vrouw wist dat haar affaire partner, haar ex, een onbetrouwbaar persoon was. Vervolgens blijken al zijn praatjes leugens en er meer op na te houden en dan is ze ineens boos want " dat had ze niet verwacht"

Ja, ik vind dat redelijk naief denk ik. 

MRI

MRI

10-12-2023 om 10:24

Elpisto schreef op 10-12-2023 om 09:17:

[..]

En toch zou je misschien niet helemaal verbaasd moeten zijn dat in een topic, waar het gaat over mensen die hun leven compleet overhoop hebben zien halen door een vreemdgaande partner, je doodleuk komt droppen dat je je absoluut niet schuldig voelt.

Oke, het is niet mijn manier om met iemand om te gaan door er zo op in te hakken, maar je had dit toch wel kunnen verwachten toch?

Om dan toch in te gaan op de post die je hier neer gezet hebt: ik vraag me af, en als je er niet op antwoorden wil, dan moet je dat vooral niet doen: hoe naïef is het dat je je verbaasd over het feit dat je affaire partner niet eerlijk is, als hij je "affaire partner" is? Dan weet je toch bij voorbaat al dat hij niet te vertrouwen is?

Ik heb dat stukje dus niet goed begrepen: mijn vrouw wist dat haar affaire partner, haar ex, een onbetrouwbaar persoon was. Vervolgens blijken al zijn praatjes leugens en er meer op na te houden en dan is ze ineens boos want " dat had ze niet verwacht"

Ja, ik vind dat redelijk naief denk ik.

Nou dat heb ik dus ook altijd. Hoewel ik iemand die alleenstaand is niet zozeer verantwoordelijk houd voor het vreemdgaan van een ander vind ik het niet erg slim. 

Als je weet dat hij of zij thuis het niet vertelt, weet je ook dat het dus geen eerlijk persoon is. Iemand die van twee walletjes wil eten. Is toch geen leuk persoon? Waarom zou je met zo iemand gaan?


@MRI, rationeel volg ik je helemaal, maar het brein werkt kennelijk anders. 

MRI

MRI

10-12-2023 om 12:01

Safia schreef op 10-12-2023 om 11:41:

@MRI, rationeel volg ik je helemaal, maar het brein werkt kennelijk anders.

Ja? Is dat het brein? Of zijn het egoïstische behoeftes? Of zwakheid in de zin van: ik ga mijn onvrede in de relatie niet met open vizier in mijn relatie naar voren brengen maar zoek het buiten de deur?

Het brein kan de egoïstische gevolgen en acties voeden terwijl je als persoon niet van nature zo bent

Safia schreef op 10-12-2023 om 12:52:

Het brein kan de egoïstische gevolgen en acties voeden terwijl je als persoon niet van nature zo bent

Niet lullig bedoeld, je nature wordt bepaald door de gedragingen die jouw brein voedt. Wij zijn onze gedragingen. Tenzij je een je een stoornis hebt die jouw vermogen tot het maken van keuzes beïnvloedt. Het liegen, bedriegen is een bewuste keuze. Je hebt namelijk ook de mogelijkheid om ermee te stoppen en daar eerlijk over te zijn. Zolang je geen stoornis hebt, is het gewoon je gedrag en je gedrag bepaalt je nature.


MRI schreef op 10-12-2023 om 00:07:

[..]



[..]

Nee maar het verschil met de dief is dat de handlanger de partner is, die appt dat de kust veilig is en de deur open doet en helpt de boel mee naar de auto te dragen... Om vervolgens poeslief en met zijn gezicht in de plooi aan je ontbijttafel te zitten

Of wellicht zelfs de dief op het idee heeft gebracht dat er bij hem veel te halen viel en hij daar wel even mee zou helpen...

Inderdaad, maar dat doet er niet toe. Los van de rol van de ontrouwe partner hierin, is zij in het huis gekomen dat ook het mijne is, door mijn laden gegaan, persoonlijke dingen besnuffeld, mijn foto’s bekeken en noem maar op. Iemand haalde het hier al eens aan … je voelt je letterlijk bloot gegeven. Zelfs al is ze binnen gelaten door mijn andere helft, maakt dat het nog niet goed. Ze hebben elk een rol hierin. En ik moet dat niet goed vinden. Het spijt me. 

Safia schreef op 09-12-2023 om 22:42:

Zijn er hier mensen die contact hebben gehad met de minnaar/minnares en heeft dat nieuwe of andere inzichten gebracht die verder gaan..... moeilijker of makkelijker maakten.

Ja meerdere malen zelfs (soms is daar niet aan te ontkomen). Geestelijk los zijn van je partner of ex is daarin in mijn geval wel essentieel geweest. Anders had ik er misschien anders ingestaan. Maar ik heb niets met of tegen haar. Ik kan zaken van verschillende kanten bekijken en uiteindelijk is het ook gewoon een mens met behoeftes en problemen. De enige waarmee ik afspraken of binding had was hem. Een derde sta ik behoorlijk neutraal tegenover intussen. Heb ik immers niets mee van doen. En die kan en kon er alleen tussenkomen als er ruimte is. 

De meningen zijn daar gelukkig wat genuanceerder over, anders zou voor mij verder gaan na ontrouw geen zin hebben 

Safia schreef op 10-12-2023 om 17:11:

De meningen zijn daar gelukkig wat genuanceerder over, anders zou voor mij verder gaan na ontrouw geen zin hebben

Nuance is iets wat je er hier dikwijls zelf bij bedenken moet. Net zoals in het echte leven is het voor sommigen zwart of wit. Grijs is lastig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.