Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2021 om 23:19
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
14-03-2025 om 13:28
Breiertje schreef op 14-03-2025 om 13:13:
[..]
Ik vind dat een moeilijke. Waarom mezelf een optie voor het oog houden die ik niet heb. Dat doe ik bewust niet.
Dat is als vragen aan iemand die ziek is, wat zou je doen als je wel kan genezen.
Wie zou me helpen, boodschappen doen, net me naar arts rijden? Alle hulp kost geld, en dat heb ik niet.
Ik fantaseer wel. Denk dat weggaan makkelijker is dan blijven en vergeven. Alleen wonen als ik dat fysiek en financieel zou kunnen idealiseer ik wel. Weggaan lijkt me makkelijker dan blijven.
Maar dat weerleg jij altijd, dus dat kan dat ik fout ben met die fantasie.
Ik focus me niet op wat geen optie is, omdat ik dan denk ik verder afdrijf. Ik probeer me te focussen op wat mijn opties wel zijn.
Maar ik nam al info en weet wat te doen bij scheiding. Dat wel.
Wat denk je MRI, is dit een goede manier om ermee om te gaan? Ik waardeer je mening en input altijd heel erg
Dat dacht ik ook en heb ik gedaan en daarna kwam ik erachter dat dat dus niet zo makkelijk was. Weggaan moet je niet doen uit "onvrede" met wat is, maar uit acceptatie dat iets er niet (meer) is. Zolang de acceptatie er niet is, blijft het een gevecht.
14-03-2025 om 13:36
dat las ik hier vaker dat weggaan niet zo makkelijk is als ik denk in mijn hoofd
Blijven is echter ook moeilijk...
Er is geen makkelijke weg.
Ik hoop dat ik ooit weer gelukkig word. En dat het piekeren en nadenken stopt.
Maar goed, zat vanmorgen voor het eerst in maanden in een goede vibe. Wil deze even proberen aanhouden, want heb nood aan wat innerlijke rust
Zal nu niet proberen nadenken over 'wat als...' of ik glijd weer af. En ik win er niets mee als ik weer doemdenk of teveel nadenk. Maar win er nu wel mee als ik even geniet van me goed voelen.
14-03-2025 om 20:49
Elpisto schreef op 14-03-2025 om 12:33:
[..]
Je hebt altijd de mogelijkheid om te scheiden toch? De vraag zou misschien meer moeten zijn: Wat is het je waard om te scheiden.
Beiertje heeft meerdere malen aangegeven die mogelijkheid niet te hebben. Ze is lichamelijk en financieel afhankelijk.