Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mooi geschreven Zonne, kippenvel. Het verlies van onbevangenheid, dat gebrek aan vertrouwen en het afscheid nemen van een stukje van jezelf, ik zit er middenin. Ook ik ben ervan overtuigd hier veel sterker weer uit te komen, zowel als persoon als samen met mijn man. Nu is het nog puinruimen, maar het goede heeft steeds meer de overhand waardoor ik dat wel volhoud. Ook ik krijg EMDR en kan het dat iedereen in deze situatie aanraden.

Cleasje schreef op 29-10-2021 om 12:55:

Dank je wel Zonne, je hebt een lange weg afgelegd. Fijn dat jullie huwelijk stand heeft gehouden. Heb jij zijn ontrouw meerdere keren vergeven of was het 1x en toen over. Ik heb ook gezegd dat als het nog een keer zou gebeuren onze wegen zouden scheiden en dat niet gedaan helaas en twijfel er aan of ik nu inderdaad de harde grens moet trekken. Of mijn man gebrek heeft aan empathie weet ik niet, maar iets met emoties wegstoppen herken ik zeker.

Hoi Cleasje, mijn man had meerdere minnaressen. Toen het uitkwam, kwam alles stukje bij beetje op tafel. De omvang van het bedrog was overweldigend, maar ik heb dus maar 1 keer die confrontatie hoeven meemaken. Ik heb die harde grens toen getrokken en heb hem eruit gezet, maar wij zijn dus na langere tijd toch weer bij elkaar gekomen. Ik mistte de goede dingen tussen ons. Ik herken je twijfel omdat ik bang was dat ik mijzelf niet meer zou kunnen respecteren als ik met hem verder ging, maar ik was ook bang het respect van de buitenwereld te verliezen en ik was bang dat het voor hem als een vrijbrief zou voelen. 
Allemaal angsten. Achteraf werken die angsten alleen belemmerend, hoe begrijpelijk ook. Als jij nog genoeg goede dingen uit je relatie kunt halen en dat is het belangrijkste voor jou dan is dat hetgeen wat telt. Wanneer de balans doorslaat naar angst en verdriet dan is het misschien tijd voor de harde grens. Probeer te doen wat het beste is voor jou. 

Lentebloem schreef op 29-10-2021 om 13:14:

Mooi geschreven Zonne, kippenvel. Het verlies van onbevangenheid, dat gebrek aan vertrouwen en het afscheid nemen van een stukje van jezelf, ik zit er middenin. Ook ik ben ervan overtuigd hier veel sterker weer uit te komen, zowel als persoon als samen met mijn man. Nu is het nog puinruimen, maar het goede heeft steeds meer de overhand waardoor ik dat wel volhoud. Ook ik krijg EMDR en kan het dat iedereen in deze situatie aanraden.

Dankjewel 

Zonne, wat een pakkende tekst zeg. Echt precies zo omschreven zoals ik het ook voel. Dank je wel voor deze bijdrage!

Warme knuffel voor jou en goed weekend!

Puinhoop, ik plaats hem hier inplaats van je nieuwe draad omdat ik het een aanvulling vind op zonne haar tekst.
Cleasje wellicht voor jou ook helpend, en vele andere hier. Maar vond hem weer zo waar dat ik dacht ik deel hem.

Vanaf 9 minuut 50 is hij zo ontzettend waar en helpend, luister dit maar eens een paar keer per dag. 
Deze vrouw heeft mijn ogen open gedaan vanaf het moment dat ik met mezelf aan de slag ging en deze fijne tip kreeg van een forumlid.


https://youtu.be/ASJqo4I5l6I

Cleasje

Cleasje

30-10-2021 om 16:03

Mooi en fijn dat jullie dit allemaal delen, veel dank. 

lentebloem ik heb een paar sessies lichtere vorm van emdr gevold en dat hielp mij zeker ook! Nu truus terug in beeld is ( doordat ze samenwerken en dat nu weer gaat lopen ) merk ik dat ik een behoorlijke terug val heb. Ik zit dus te twijfelen ook aan emdr te beginnen! 
Daarover gesproken hoe pakken jullie dit aan ( de vrouwen die nog in beeld zijn door werk, buren, vrienden ) Nu alles weer normaal wordt gaan de zakenetentjes, kerstdiner, zakenreizen weer komen en ik word er gewoon helemaal lamlendig van. Heb hierdoor zo een terug val gekregen dat ik deze maand daardoor bijna een paar keer de stekker eruit getrokken heb, wat ik gewoon helemaal niet wil!
Ook ben ik erachter gekomen dat ze sinds 2 maanden weer in zijn linked in staat. Manlief zegt dat het nog van een oude uitnodiging is van meer dan een jaar geleden en dat zij hem waarschijnlijk 2 maanden geleden ineens weer toevoegd heeft. Ik heb gevraagd of manlief haar wil verwijderen, maar hij geeft aan dat ze dan juist misschien naar hem toe gaat komen om te vragen waarom hij haar verwijderd heeft. Word hier zo naar van en al mijn voelsprieten staan weer aan waardoor ik doodmoe ben... ik geloof hem echt maar snap gewoon niet dat als hij ziet dat dit mij zoveel doet hij haar niet verwijderd. Ook vind ik het heel lastig omdat zij niet met ruzie uit elkaar gegaan zijn. Ik heb aangegeven dat zij dit misschien weer als een opening ziet, dat ik bang ben dat hij het leuk vind haar in zijn lijst te hebben.... hij geeft aan dat als hij naar haar foto zou willen staren ( mijn woorden ) hij dat ook via het platform van het werk kan doen... ik zou zo graag willen dat ze ergens anders naartoe gedetacheerd word dat zou mij zoveel rust geven... 

Tosweet, Het is onzin. Als hij naar haar profiel gaat en haar blokkeert en dan verwijderd, zal zij niet zien dat hij op haar profiel heeft gekeken. Lees maar de info op LinkedIn. En dan nog! Dat hij haar niet verwijderd van alle Social media vind ik belachelijk. En zijn soep argument: dan komt ze naar me toe om te vragen... Duhuh!!! Je man kiest voor jou en komt dan met dit gelul. Word er hier boos om. Wat een eikel. Smoesjes. 

Cleasje

Cleasje

31-10-2021 om 16:01

Tosweet, wat zal je dit een onrust geven en heel begrijpelijk dat je daardoor in een dip raakt. Vertrouw je voelsprieten, ik ben te naïef geweest maar weet natuurlijk niet hoe lang dit bij jullie al speelt en welke stappen jullie ondernomen hebben om er samen uit te komen. 

Wat ik wel lees is dat een affaire alleen kan stoppen als al het contact verbroken wordt. Het schijnt een soort van cold turkey afkickproces te moeten zijn. Ik dacht dat je op L.I. altijd een bericht krijgt als iemand je geaccepteerd heeft, hoe oud het verzoek ook is. Waarom zegt dan hij waarschijnlijk? 

Social media contact lijkt mij zeker niet wenselijk en hoezo rekening houden met vragen die zij kan stellen als ze ziet dat die lijn doorbroken wordt. Denk juist dat de boodschap voor haar alleen maar nog duidelijker wordt en dat jullie doel is. 

Oh lieve ToSweet, wat begrijp ik jouw angsten goed, ik heb dezelfde en we kunnen er niets mee. Ook hier zou hij via de werkomgeving kunnen doen en laten wat hij wil. Hij heeft weleens geopperd of ik erin wilde kijken, het wachtwoord wilde weten. Zijn chat heeft hij wel geblokkeerd, maar via een ander programma zou ze hem altijd kunnen bereiken. Nu nog wel, hij zegt dat dit over een tijdje niet meer kan en zij dan de 1e is die hij blokkeert. Hoewel het hier zo is dat hij de affaire beëindigd heeft, blijf ik toch onzeker over wanneer hij haar weer zou zien en wat dat dan met hem zou doen. Hij krijgt binnenkort een nieuwe functie waarin de kans dat hij haar ooit nog spreekt, heel klein is en dat is fijn. Echter, is daar een andere vrouwelijke collega waar hij ook goed mee overweg kan en weleens thuis iets voor gedaan heeft (in overleg met mij en nog voor zijn affaire). Ik heb hem op het hart gedrukt afstand te houden. Hij gaf aan dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, voelde zich zelfs een beetje beledigd zei hij (want zie en voel je dan niet dat jij de enige voor mij bent, dat ik alles voor jou doe en met jou oud wil worden?), maar dat zegt me niks. Ik ken zijn patronen en heb hem er toch maar even op gewezen. 

Zakenreizen gebeuren hier gelukkig niet met haar, maar ook ik vind dat spannend. Voorlopig nog niet aan de orde ivm COVID gelukkig. Etentjes en feestjes waar zij bij zou kunnen zijn worden door hem afgeslagen, ongeacht zijn functie. Hij verzint dan wel iets zegt hij. 
In jouw geval zou ik toch eisen dat hij haar verwijderd. Ook al is het schijnveiligheid. Hij mag er best rekening mee houden dat dit voor jou niet prettig is. Mijn man heeft geen social media of Snapchat en dat houdt hij ook gewoon lekker zo. Bevalt hem prima en geeft mij rust. 

ToSweet, mijn man moest haar echt overal van verwijderen. Heeft hij ook netjes gedaan. Nu kwam ik er laatst achter dat zij een nieuw FB-account heeft aangemaakt zonder foto of info. Maar daar kan ze natuurlijk wel weer contact mee zoeken. Grrrr. Jouw man zal haar echt overal op moeten blokkeren wil hij jouw vertrouwen terug winnen. 

En iedere situatie waarbij hij Truus zou kunnen tegenkomen is een trigger voor boosheid, verdriet en onzekerheid.

Mijn man heeft verder ook geen sociale media alleen linked in... etentjes is zover ik weet ook zonder haar alleen bijvoorbeeld het kerstdiner word iedereen uitgenodigd ook iedereen die gedetacheerd is. Ik weet dat zij weer op de zaak aanwezig is en hij haar dus weer gezien heeft... hierdoor zijn vooral van mijn kant ruzies ontstaan en daardoor slaat hij weer wat meer dicht. Alleen mijn gevoel denkt dan weer dat hij dichtslaat omdat hij haar weer gezien heeft. Linkedin blijf ik een lastig verhaal vinden.... bleegh zijn nu ruim een jaar verder maar ze blijft maar tussen ons instaan, vooral omdat ik het niet kan laten rusten maar ben bang dat ik dat pas kan als ze weg op dat werk is! 

Thanks voor al jullie feedback!

@Tosweet, meestal zijn kerstdiners voor personeel en hun partners.

Tosweet, ik lees dat je grip probeert te houden op zaken waar je geen controle over hebt. Geloof me, ik ken de onrust die je beschrijft maar al te goed, maar het lost niets op. Je gaat kapot aan die achterdocht. Je man proberen te sturen tegen zijn zin (of zelfs met zijn medewerking) gaat je niet helpen. 
Na ruim een jaar staat zij nog steeds tussen jullie in, schrijf je. Ik begrijp dat je het achter je wilt laten, maar een jaar is niets. Het duurt langer om de impact van zo’n gebeurtenis te verwerken. Ik denk zeker drie jaar.
Genezing begint als jij het jezelf niet langer toestaat dat deze vrouw invloed uitoefent op jou gemoedsrust. Wis haar uit je gedachten. Laat haar niet langer jou denken vergiftigen. Geef haar die macht niet. Genezing begint als je aan jezelf gaat denken en je eigen weg gaat. Wat wil jij ? (Ook als je samen blijft met deze man)
Genezing begint als je je realiseert dat niets wat jij doet of nalaat er voor zal zorgen dat je man je niet nog een keer zal bedriegen. Als hij dat wil dan zal hij dat doen. Er is niets, geen controle, geen smeekbedes, geen eisen, geen beloften, niets, wat jij kunt doen om te voorkomen dat hij nog een keer vreemd zal gaan. 
Zodra je je dat realiseert zul je rationele keuzes kunnen gaan maken. Gericht op jouw eigen herstel, jou eigen leven en in tweede instantie wellicht jullie leven samen. Sterkte 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.