Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 7


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali schreef op 06-07-2021 om 22:25:

[..]

Op een man die dit soort antwoorden geeft zou ik niet kunnen vallen. Samen een normaal gesprek kunnen voeren is voor mij toch echt wel de basis.

En ook dat hij je serieus neemt als je iets aankaart ipv je te negeren, of af te kappen. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je met iemand een relatie wil, waarmee je niet eens op een basisniveau kan communiceren.

Ik ga het je toch vragen: wat wil je nu zeggen met je posts in een draadje waar de mensen die posten herkenning vinden, vragen stellen aan elkaar over een gedeelde noemer? Want ik merk dat ik mezelf en mijn keuze voor mijn partner bij jou ga verdedigen en jij vind dat dit allemaal maar mislukte mannen/relaties zijn. Maar dat is een gevoel hoor.

Julali schreef op 06-07-2021 om 22:25:

[..]

Op een man die dit soort antwoorden geeft zou ik niet kunnen vallen. Samen een normaal gesprek kunnen voeren is voor mij toch echt wel de basis.

En ook dat hij je serieus neemt als je iets aankaart ipv je te negeren, of af te kappen. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je met iemand een relatie wil, waarmee je niet eens op een basisniveau kan communiceren.

Ja. Ken je de attributietheorie? Jij lijkt me daar een voorbeeld van: dat zijn mensen die vinden dat wat bij hen goed lukt, komt door hun eigen goede acties en keuzes. Wat er fout gaat in hun leven komt door toeval. 

En bij andere mensen zien ze het andersom: wat bij hen goed gaat moet door toeval komen en wat fout gaat is hun eigen schuld en komt door foute keuzes. 

Daar is dan ook veelal niet tegenop te argumenteren: zij zouden het immers helemaal anders en veel beter aanpakken. Waar ik me kan voorstellen dat je bij sommige partners niet zou kunnen blijven (zie mijn andere posts)  hoop ik dat ik altijd respect en empathie voor de keuzes van anderen kan blijven hebben, wetend dat niemand gevrijwaard is van keuzes die nadelig uit kunnen pakken. 

Elledoris, je kon er echt niets aan doen als er steeds dat soort antwoorden kwamen. Je moet het jezelf niet kwalijk nemen. Julali, dat is natuurlijk onzin dat je op voorhand al zegt: op dat soort mannen zou ik niet vallen.Want stel dat je man door een zware depressie gaat of een trauma mee maakt waardoor iemand verandert dan heb je echt niet alles in de hand zoals jij denkt te weten.

Even terzijde, ik vind het jammer dat je veel dingen in twijfel trekt zoals je hier post. Het geeft niet echt een open blik aan naar dat wat de meeste van ons meegemaakt hebben. Ik wil je oprecht heel veel geluk wensen met jou fantastisch relatie, man en situatie. Voor nu ga ik het hierbij laten.

Flanagan nu je het zegt popt er iets op. Ik ga straks eens kijken of ik het draadje nog kan vinden. Met de nieuwe wijze van het forum is dat volgens mij veranderd.

Lexus schreef op 07-07-2021 om 00:18:

[..]

Ja. Ken je de attributietheorie? Jij lijkt me daar een voorbeeld van: dat zijn mensen die vinden dat wat bij hen goed lukt, komt door hun eigen goede acties en keuzes. Wat er fout gaat in hun leven komt door toeval.

En bij andere mensen zien ze het andersom: wat bij hen goed gaat moet door toeval komen en wat fout gaat is hun eigen schuld en komt door foute keuzes.

Daar is dan ook veelal niet tegenop te argumenteren: zij zouden het immers helemaal anders en veel beter aanpakken. Waar ik me kan voorstellen dat je bij sommige partners niet zou kunnen blijven (zie mijn andere posts) hoop ik dat ik altijd respect en empathie voor de keuzes van anderen kan blijven hebben, wetend dat niemand gevrijwaard is van keuzes die nadelig uit kunnen pakken.

Goed verwoord, Lexus!!! 👍🏻🙏

miss1984 schreef op 07-07-2021 om 06:46:

... Julali, dat is natuurlijk onzin dat je op voorhand al zegt: op dat soort mannen zou ik niet vallen.Want stel dat je man door een zware depressie gaat of een trauma mee maakt waardoor iemand verandert dan heb je echt niet alles in de hand zoals jij denkt te weten.

Even terzijde, ik vind het jammer dat je veel dingen in twijfel trekt zoals je hier post. Het geeft niet echt een open blik aan naar dat wat de meeste van ons meegemaakt hebben. Ik wil je oprecht heel veel geluk wensen met jou fantastisch relatie, man en situatie. Voor nu ga ik het hierbij laten...

Ben het ook met jou eens, Miss!👍🏻

Mijn man en ik hebben al veel meegemaakt binnen onze relatie /huwelijk, dus ik denk dat ik aardig kan inschatten hoe wij op moelijke situaties reageren. We zoeken elkaar dan juist op. 

Een man die niet communiceert zou ik persoonlijk niet zien zitten. Daar zit  geen oordeel in over jullie keuzes, zo heeft iedereen andere voorkeuren in een relatie. 

Julali, wil je dat vrouwen hier in plaats van elkaar steunen en waardevolle adviezen geven nu alleen maar gaan denken, ik had net als Julali dit van te voren moeten zien, wat stom van mij, was ik maar zoals Julali? Of wil je er wat anders mee? Zou fijn zijn als je daar even opheldering over zou geven.

Misschien zou je iets van de ervaring kunnen leren? 

Julali's reacties doen me heel erg denken aan iemand die eerder van het forum verwijderd is. Kan even niet meer op de naam komen. Maar die had ook de meest geweldige relatie en alles in eigen hand. 

(Ot) @elledoris, dacht je soms aan Lanza uit draadje nr 6?

Voor mij reden genoeg om de reacties te laten voor wat ze zijn.

(ot) ja die inderdaad. In andere draadjes dezelfde soort borstklopperij. 

Haha ja dat was Lanza. Toen dachtte we allemaal dat het het forumbeheer was die leven in de brouwerij wilde gooien.

Eens flanagan, dat ga ik vanaf deze ochtend ook doen. 

Lexus, had over je post heen gelezen maar zo waar!

Maar ik schrijf toch nergens dat mijn relatie zo fantastisch is? Wij hebben weer andere issues. 

Lieve dames,

Ik heb echt heel veel steun aan jullie verhalen en tips. Dus ik ga me hier weer even bewust op focussen en laat even de reacties links liggen waar ik niets mee kan.

Ik gun jullie allemaal het allerbeste. Wat ik hier lees vind ik daar niet onder vallen, dit is absoluut niet gemeen bedoeld, maar echt... 

Er bestaan zoveel mannen die zoveel leuker, liever en eerlijker zijn, waarmee je wel goed kunt praten en die jouw gevoelens serieus nemen. Die je nooit pijn zullen doen, omdat ze oprecht van je houden en ze zichzelf beter kennen en dus niet zullen vallen voor de eerste de beste vrouw waarbij ze een kansje maken. 

Die naar je toe komen als ze een moeilijke periode doormaken ipv zich voor je af te sluiten. Die begrijpen dat het leven en het huwelijk mooie en makkelijke periodes kent, maar ook moelijke en heel zware periodes en die dit kunnen accepteren en hier serieus mee om kunnen gaan. 

Ik gun jullie allemaal zo'n man, omdat ik weet dat het een wereld van verschil maakt. Het gaat wel om je leven he? Zo zonde om nog jaren in een situatie te blijven met iemand die niet helemaal voor je gaat, of die over een paar jaar weer exact in dezelfde valkuil stapt, waardoor het cirkeltje zich herhaalt. 

Hoogste tijd om echt eerlijk naar je relatie te kijken en knopen door te hakken. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.