Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Seks omdat je man wil, dus uit goedheid naar je man toe


avds schreef op 19-05-2024 om 22:43:

[..]

Ik ben niet klaar met hem, maar wel de manier waarop het al maanden gaat.

Houd nog wel van hem.

Het stukje seks voelt ook als een soort van 'zorgen voor', toegeven aan wat iemand anders wil... Soort plichtsbesef.

Dan moet je dat op die manier aangeven. Wat kunnen wij verbeteren zodat ik niet iedere avond uitgeput ben? 

En waarom geen vast moment plannen? Dan krijgt hij wat hij wil. En jij hebt er de rest van de week geen last of druk van. Je kunt er dan ook naartoe leven dus jezelf er mentaal en lichaam op voorbereiden. Voor sommige mensen werkt dat. 


https://www.youtube.com/watch?v=V9hfxtTGk08

hier podcast over precies hetzelfde probleem

Nee, en mijn man zou dat ook niet willen. Het moet van beide kanten komen of niet.

avds schreef op 19-05-2024 om 22:04:

[..]

Dan zijn ze hun 'dingetje' weer kwijt ...
Maakt niks uit....

Net ook, ik zit in de fauteuil, komt hij achter mij staan en zit wederom weer aan mijn borsten....
Zo prompt uit het niets...

Ik zeg: wat is er...

Heb je zin????? Vraagt hij

Mijn hemel, alsjeblieft...

Maarja ik ga zo wel weer benen scheren....

Het moet maar....

Wat ik me dan afvraag, is het altijd zo gegaan bij jullie? Ook toen je net samen was en verliefd? Gaat alle jaren al op deze manier? Dan denk ik bijna, ik had blij moeten zijn met mij ex die nooit wilde vrijen... 🤷. 

Ja, ik doe dat ook. Ik herken ook zeker dat gevoel dat, zeker als er kinderen zijn, het soms lijkt alsof alles en iedereen een claim heeft op je lijf en op je tijd en dat je zelf op de allerlaatste plaats komt. Alsof wat jij denkt en vindt en voelt er minder toe doet. Ik kan soms boos worden om de druk die vanuit de maatschappij wordt opgelegd dat seks schijnt te moeten tot op hoge leeftijd. Dat je er altijd van móét genieten, anders is er iets mis met je. Ook als er fysieke problemen zijn moet er schijnbaar alles aan gedaan worden om toch maar seks te kunnen (blijven) hebben.
Je relatie is uiteraard niet ‘de maatschappij’ en elk stel bepaald zelf, als goed is samen, wat ze belangrijk vinden. Toch als een van de twee dan minder zin of helemaal geen zin meer heeft levert dat problemen op.

Geen seks tenzij je echt zin hebt werkt niet in een relatie heb ik gemerkt want in mijn geval gebeurd het dan nog maar zelden. Ik vind het een ingewikkeld probleem want ik vind zoveel andere dingen veel belangrijker, leuker, gezelliger, fijner en interessanter. Ik zoek verbinding op een andere manier, geniet van andere dingen, maar mijn man vind seks wel heel belangrijk. Hij raakt de connectie kwijt als we niet regelmatig vrijen. Hij is een fantastische man en daarom maak ik zin, zoals dat heet. Meestal vind ik het dan ook wel prima, lekker even dicht bij elkaar zijn. Ik probeer er voor mij ook iets uit te halen. Ik geniet dan bijvoorbeeld van de intimiteit die er na afloop tussen ons is en van de fijne sfeer, de warmte tussen ons. Er komt toch meer afstand als er niet gevreeën wordt en daar heb ik zelf wel veel last van. Ik heb voor mezelf besloten dat seks er dus er gewoon bij hoort. En dat ik het dan eigenlijk een taak vind, ja dat is dan maar zo. Mijn man doet ook dingen voor mij die hij een taak vindt en waar hij niet zo van geniet (gras maaien  

Toch wringt het nog steeds af en toe. Het lijkt me soms heerlijk om een leeftijd te bereiken dat het niet meer hoeft, maar ik begin te zien dat dat een illusie is. Je hoort en leest toch overal dat zelfs 80 jarigen nog met veel plezier regelmatig met elkaar in bed duiken ? Dus die hoop geef ik maar op. 

Ik vind er een heel groot verschil zitten tussen zin maken en iets met tegenzin doen. 

Natuurlijk kan het voorkomen dat je zin moet maken. In de stemming komen en moeite moeten doen voor de ander of elkaar. Als je daarna samen plezier kunt hebben is dat prima. Goede seks heeft ook tijd en aandacht nodig. 

Maar seksualiteit is het meest intieme wat je kunt doen. En toelaten omdat iemand heel dichtbij komt. Dan kan het echt niet goed zijn om dat met tegenzin te moeten ondergaan. Dat zou een partner in een goede relatie toch ook niet willen? Dat een ander daar met tegenzin ligt als een zeester en aftellen tot jij weer klaar bent voor deze week of maand? Ook niet vergelijkbaar met een takenlijst. Ik ben echt van mening dat je dit nooit tegen je wil moet doen! Je gaat voorbij aan jezelf als mens. 

Margaretha2024 schreef op 20-05-2024 om 22:02:

Ja, ik doe dat ook. Ik herken ook zeker dat gevoel dat, zeker als er kinderen zijn, het soms lijkt alsof alles en iedereen een claim heeft op je lijf en op je tijd en dat je zelf op de allerlaatste plaats komt. Alsof wat jij denkt en vindt en voelt er minder toe doet. Ik kan soms boos worden om de druk die vanuit de maatschappij wordt opgelegd dat seks schijnt te moeten tot op hoge leeftijd. Dat je er altijd van móét genieten, anders is er iets mis met je. Ook als er fysieke problemen zijn moet er schijnbaar alles aan gedaan worden om toch maar seks te kunnen (blijven) hebben.
Je relatie is uiteraard niet ‘de maatschappij’ en elk stel bepaald zelf, als goed is samen, wat ze belangrijk vinden. Toch als een van de twee dan minder zin of helemaal geen zin meer heeft levert dat problemen op.

Geen seks tenzij je echt zin hebt werkt niet in een relatie heb ik gemerkt want in mijn geval gebeurd het dan nog maar zelden. Ik vind het een ingewikkeld probleem want ik vind zoveel andere dingen veel belangrijker, leuker, gezelliger, fijner en interessanter. Ik zoek verbinding op een andere manier, geniet van andere dingen, maar mijn man vind seks wel heel belangrijk. Hij raakt de connectie kwijt als we niet regelmatig vrijen. Hij is een fantastische man en daarom maak ik zin, zoals dat heet. Meestal vind ik het dan ook wel prima, lekker even dicht bij elkaar zijn. Ik probeer er voor mij ook iets uit te halen. Ik geniet dan bijvoorbeeld van de intimiteit die er na afloop tussen ons is en van de fijne sfeer, de warmte tussen ons. Er komt toch meer afstand als er niet gevreeën wordt en daar heb ik zelf wel veel last van. Ik heb voor mezelf besloten dat seks er dus er gewoon bij hoort. En dat ik het dan eigenlijk een taak vind, ja dat is dan maar zo. Mijn man doet ook dingen voor mij die hij een taak vindt en waar hij niet zo van geniet (gras maaien

Toch wringt het nog steeds af en toe. Het lijkt me soms heerlijk om een leeftijd te bereiken dat het niet meer hoeft, maar ik begin te zien dat dat een illusie is. Je hoort en leest toch overal dat zelfs 80 jarigen nog met veel plezier regelmatig met elkaar in bed duiken ? Dus die hoop geef ik maar op.

Ik vind dit toch wel verdrietig makend klinken. Luister ook eens naar de podcast hierover als je wilt: 


https://www.youtube.com/watch?v=V9hfxtTGk08

Ik heb ook eens van m'n vrouw te horen gekregen "Iedereen wil altijd wat van me".

Natuurlijk snap ik dat ze veel op haar bordje heeft, dat heb ik ook.
Zij werkt 30 uur per week en we hebben twee pubers. We hebben een hulp in de huishouding. Ik werk 40-60 uur per week. Help best wel met de taken thuis en doe veel met de kinderen.
Dus ik doe echt wel m'n taken.

En dan door zo'n opmerking voel ik me ook een taak voor haar.

Dan maar weken niets proberen en wel affectie te tonen, dingen samen te doen.
Maar na 6-8 weken begin ik toch wel kribbig te worden als er echt 0 initiatief is. Als we er dan over praten "gaat het me maar om 1 ding". En zijn we uitgepraat volgens haar.

ik heb me ook echt wel ingelezen in de menopauze (waar ze nu in zit) en probeer echt begrip te tonen. Maar begrip andersom is er weinig.
En nee, ik zit niet op een ongewillig wipje te wachten.

Soms ligt op m'n tong "als sex zo onbelangrijk voor je is, waarom is het dan een probleem als ik het elders zoek?".

Maar de discussie over een open relatie wil ze niet eens aangaan, bang dat ik verliefd zou worden en er dan vandoor ga.

Dus samengevat : Ja, wij mannen kunnen eikels zijn en soms op de beroerdste momenten om sex "vragen"....en dan ook nog op de verkeerde manier.  Maar vrouwen mogen ook begrijpen dat als er geen enkel initiatief van hen vandaan komt een man zich erg ellendig gaat voelen.

Sjef74 schreef op 21-05-2024 om 11:25:

Ik heb ook eens van m'n vrouw te horen gekregen "Iedereen wil altijd wat van me".

Natuurlijk snap ik dat ze veel op haar bordje heeft, dat heb ik ook.
Zij werkt 30 uur per week en we hebben twee pubers. We hebben een hulp in de huishouding. Ik werk 40-60 uur per week. Help best wel met de taken thuis en doe veel met de kinderen.
Dus ik doe echt wel m'n taken.

En dan door zo'n opmerking voel ik me ook een taak voor haar.

Dan maar weken niets proberen en wel affectie te tonen, dingen samen te doen.
Maar na 6-8 weken begin ik toch wel kribbig te worden als er echt 0 initiatief is. Als we er dan over praten "gaat het me maar om 1 ding". En zijn we uitgepraat volgens haar.

ik heb me ook echt wel ingelezen in de menopauze (waar ze nu in zit) en probeer echt begrip te tonen. Maar begrip andersom is er weinig.
En nee, ik zit niet op een ongewillig wipje te wachten.

Soms ligt op m'n tong "als sex zo onbelangrijk voor je is, waarom is het dan een probleem als ik het elders zoek?".

Maar de discussie over een open relatie wil ze niet eens aangaan, bang dat ik verliefd zou worden en er dan vandoor ga.


Dus samengevat : Ja, wij mannen kunnen eikels zijn en soms op de beroerdste momenten om sex "vragen"....en dan ook nog op de verkeerde manier. Maar vrouwen mogen ook begrijpen dat als er geen enkel initiatief van hen vandaan komt een man zich erg ellendig gaat voelen.

Ik zou het geen open relatie noemen maar een vrijkaart voor seks bij een sekswerker. Vraag eens hoe ze daar in staat. Dat is namelijk iets totaal anders. Hoef ze ook geen angst voor affaires etc te hebben in 99 procent van de gevallen. Mannen kunnen seks nu eenmaal beter scheiden van emotionele aantrekking. 

Ik ben bang dat ik dat niet zou kunnen. Sex zonder verbinding vind ik lastig denk ik, mijn vrouw is mijn enige partner tot nu toe.

Sjef74 schreef op 21-05-2024 om 11:25:

Ik heb ook eens van m'n vrouw te horen gekregen "Iedereen wil altijd wat van me".

Natuurlijk snap ik dat ze veel op haar bordje heeft, dat heb ik ook.
Zij werkt 30 uur per week en we hebben twee pubers. We hebben een hulp in de huishouding. Ik werk 40-60 uur per week. Help best wel met de taken thuis en doe veel met de kinderen.
Dus ik doe echt wel m'n taken.

En dan door zo'n opmerking voel ik me ook een taak voor haar.

Dan maar weken niets proberen en wel affectie te tonen, dingen samen te doen.
Maar na 6-8 weken begin ik toch wel kribbig te worden als er echt 0 initiatief is. Als we er dan over praten "gaat het me maar om 1 ding". En zijn we uitgepraat volgens haar.

ik heb me ook echt wel ingelezen in de menopauze (waar ze nu in zit) en probeer echt begrip te tonen. Maar begrip andersom is er weinig.
En nee, ik zit niet op een ongewillig wipje te wachten.

Soms ligt op m'n tong "als sex zo onbelangrijk voor je is, waarom is het dan een probleem als ik het elders zoek?".

Maar de discussie over een open relatie wil ze niet eens aangaan, bang dat ik verliefd zou worden en er dan vandoor ga.

Dus samengevat : Ja, wij mannen kunnen eikels zijn en soms op de beroerdste momenten om sex "vragen"....en dan ook nog op de verkeerde manier. Maar vrouwen mogen ook begrijpen dat als er geen enkel initiatief van hen vandaan komt een man zich erg ellendig gaat voelen.

Hoe begint bij jullie dan normaal gesproken een vrijpartij? Ik raak opgewonden van zoenen, strelen en lekker tegen elkaar aankruipen op een ontspannen moment. Hoe doe jij dat?

Mijn man is van de ochtendseks. Dat kan ik dus niet, ontspannen als ik weet dat iedereen weer naar werk/school moet en de hond beneden met hoge nood zit. Zo af en toe hebben we heus wel een vluggertje, maar ik kan daar niet echt van genieten, of liever: ik heb meer tijd nodig om er echt van te kunnen genieten. En ik vind het ook lastig om in the mood te komen als we tot laat beneden hebben gezeten. Dan wil ik slapen. Ik heb meer slaap nodig dan man, en ik geniet echt wel van de seks als ik met man meedoe, maar ik zou het zoveel fijner vinden als hij gewoon een keer om 22 uur mee naar boven gaat, ipv ergens om 01 uur. Dan ben ik er gewoon te moe voor. Wat dat betreft zitten we niet echt op 1 lijn, al vinden we allebei ons seksleven wel goed genoeg. Die afstemming is en blijft gewoon lastig. Maar we hebben het wel over onze verlangens en behoeften. Want vrijen (is imho iets anders dan seks hebben) is wel het cement in je relatie.

Ik heb van alles al geprobeerd. Normaal ben ik van het zoenen en strelen als we naar bed gaan of als we wakker worden. Mijn vrouw heeft al heel vlug in de relatie duidelijk gemaakt dat de enige plek voor sex het bed is.

Soms wordt ze van strelen en zoenen opgewonden en soms geiriteerd. 
Soms maak ik gewoon duidelijk dat ik zin heb, dan is er een duidelijke NEE of JA (99 van de 100 keer NEE).
Ze heeft ook aangegeven dat date nights belangrijk zijn. Dat heb ik er heel bewust ingebracht.
Etentjes, film, strand, etc.....
Maar niets heeft verandering bij haar teweeggebracht.

En waarom moet ik alles maar veranderen en als ik aan haar verandering vraag dan krijg ik "zo ben ik nou eenmaal niet".

Lexus schreef op 21-05-2024 om 10:02:

[..]

Ik vind dit toch wel verdrietig makend klinken. Luister ook eens naar de podcast hierover als je wilt:


https://www.youtube.com/watch?v=V9hfxtTGk08

Interessant, ga ik doen. Ik kom er op terug. 

Sjef74 schreef op 21-05-2024 om 12:46:

Ik heb van alles al geprobeerd. Normaal ben ik van het zoenen en strelen als we naar bed gaan of als we wakker worden. Mijn vrouw heeft al heel vlug in de relatie duidelijk gemaakt dat de enige plek voor sex het bed is.

Soms wordt ze van strelen en zoenen opgewonden en soms geiriteerd.
Soms maak ik gewoon duidelijk dat ik zin heb, dan is er een duidelijke NEE of JA (99 van de 100 keer NEE).
Ze heeft ook aangegeven dat date nights belangrijk zijn. Dat heb ik er heel bewust ingebracht.
Etentjes, film, strand, etc.....
Maar niets heeft verandering bij haar teweeggebracht.

En waarom moet ik alles maar veranderen en als ik aan haar verandering vraag dan krijg ik "zo ben ik nou eenmaal niet".

Ik proef bij jou toch een heel erge ‘voor wat hoort wat’. Wat je voor je vrouw doet lijkt niet echt vanuit je eigen intrinsieke motivatie of verantwoordelijkheidgevoel te komen maar meer vanuit de gedachte : welk middel kan ik nu eens inzetten om het doel (meer seks) te bereiken. Je vrouw is natuurlijk niet gek. 
Persoonlijk vind ik het onwijs onaantrekkelijk als mijn man dingen zou doen ‘voor mij’ als ruilmiddel. (‘Helpen’ met de kinderen en het huishouden, date nights) Ik vind het juist erg aantrekkelijk en mannelijk als ik weet dat ik op mijn man kan rekenen ongeacht of hij nu seks ‘krijgt’ of niet en dat hij vanuit zijn eigen wens dingen als een date night voorstelt en zijn deel van de taken op zich neemt. Gewoon omdat dat vanzelfsprekend is. 


Sjef74 schreef op 21-05-2024 om 12:27:

Ik ben bang dat ik dat niet zou kunnen. Sex zonder verbinding vind ik lastig denk ik, mijn vrouw is mijn enige partner tot nu toe.

Je kunt ook een vaste sekswerker nemen via een bureau of sites. Eerst samen wat drinken voor de klik en dan pas wat gaan doen. Tis niet allemaal zoals het lijkt op de wallen met 20 min max erin en eruit je wisselt 2 zinnen en ziet elkaar nooit meer terug. Er is heel veel mogelijk. Ik denk dat het je relatie te goede zou komen omdat je dan thuis meer ontspannen bent en weer zonder beladenheid kan knuffelen of even kroelen op de bank. Nu is het een soort tikkende bom die vrouw kan voelen en daarom niet eens naar jou komt voor een kus of knuffel. Ik heb uit eigen ervaring gehoord van mannen dat hun relatie ervan opknapte. Al deden deze mannen het merendeel stiekem, buiten de deur seks hebben, omdat de meeste vrouwen het toch een te eng/naar etc idee vinden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.