Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 14:14

Beaver1984 schreef op 17-07-2023 om 13:05:

Ongelofelijk. Vanmorgen haar gevraagd of een tijdje rust en vakantie een verschil gaat maken. Waarop ze antwoord dat ik dat wel weet. Toen heb ik haar gezegd goed dan wil ik een afspraak bij de mediator om van mijn hoop af te komen. Hoe kun je nou hoop hebben zegt ze? Ik zeg misschien omdat jij je naar mijn mening jaloers opstelt tov een nieuwe vrouw van mijn kant? Toen zei ze nee dat vroeg ik voor de kinderen? Ik zeg wat hebben die ermee te maken? Ja die zouden dat vaker geroepen hebben dat ik daarmee bezig was. Maar goed weet ook niet meer wat ik geloven moet. Maar het mediator verhaal. Eerst zegt ze is goed. Ik zeg is wel vandaag om 17uur. Daarna heeft ze het over haar mediator. De mediator die het eigenlijk zou gaan doen maar die tot augustus ergens op vakantie is. Dat is eigenlijk 1 groot bedrijf die dan mediators/hypotheekadviseurs heeft. Waar we eigenlijk al redelijk veel mbt de hypotheek toen geregeld hadden. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik daar niet op wil wachten en dat we de mediator van mij kunnen nemen en de rest dan gewoon via onze eigen hypotheekadviseur kunnen regelen. Nu zegt ze ik ga niet mee. Je bent weer alles het bepalen. Dacht je zou veranderen zegt ze. Soms snap ik het allemaal niet meer wat er in haar om gaat. Waarom ik niet gewoon kan wachten?

Heb het eerder al aangekaart.. Zij wil de regie houden, dus het is echt nu aan jou om stappen te gaan zetten. Ze is je compleet aan het manipuleren. My way or the high way.. 

geloof mij, die gaat jou helemaal de les lezen en bepalen hoe dingen geregeld gaan worden. Ikke ikke ikke..

Beste Beaver ga in je eentje naar die mediator hou het simpel zeg dat ze al X maanden een ander heeft en dat zij deze situatie zoals het nu is wel prima vindt maar dat jij wil scheiden en dat zij er niet aan mee wil werken.

Hou de vuilnis thuis want als je die mee neemt kiezen ze meestal voor de andere partner.
Je mediator heeft wel vaker met een soortgelijke situatie te maken gehad en kan je vertellen wat jou volgende stap moet zijn.

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 14:49

Paperclip schreef op 17-07-2023 om 14:44:

Beste Beaver ga in je eentje naar die mediator hou het simpel zeg dat ze al X maanden een ander heeft en dat zij deze situatie zoals het nu is wel prima vindt maar dat jij wil scheiden en dat zij er niet aan mee wil werken.

Hou de vuilnis thuis want als je die mee neemt kiezen ze meestal voor de andere partner.
Je mediator heeft wel vaker met een soortgelijke situatie te maken gehad en kan je vertellen wat jou volgende stap moet zijn.

Klopt, en een eerste kennismakingsgesprek in je eentje met een mediator is helemaal niet raar. Zo'n mediator wil dat vaak ook een gesprek apart van elkaar. Dan kunnen ze beide partijen horen zonder dat de ander zich ermee bemoeit.

Jullie hebben 20 augustus afgesproken als datum om te kiezen. Ik vind het niet fair om dan nu toch al een traject bij de mediator in gang te zetten. Jullie zitten al in een patroon van constant afspraken schenden, kom het nu gewoon eens na.
Maar denk ik de tussentijd wel zelf na;
- wil jij haar nog, als ze jou nog terug zou willen?
- hoe zie jij de verdeling van zorg en spullen/geld eerlijk voor je?

Je kunt de tijd tot 20 augustus ook gebruiken om daarover na te denken.

Beaver1984

Beaver1984

17-07-2023 om 19:44 Topicstarter

MamaE schreef op 17-07-2023 om 17:34:

Jullie hebben 20 augustus afgesproken als datum om te kiezen. Ik vind het niet fair om dan nu toch al een traject bij de mediator in gang te zetten. Jullie zitten al in een patroon van constant afspraken schenden, kom het nu gewoon eens na.
Maar denk ik de tussentijd wel zelf na;
- wil jij haar nog, als ze jou nog terug zou willen?
- hoe zie jij de verdeling van zorg en spullen/geld eerlijk voor je?

Je kunt de tijd tot 20 augustus ook gebruiken om daarover na te denken.

Heb uiteindelijk de afspraak afgezegd. Omdat ze weer riep dat ik de baas wilde spelen. En dat was uiteindelijk niet de bedoeling. Misschien wel weer zwak van me maar ik ga gewoon wachten tot 20 augustus. Dan zien we het dan wel. Verder ga ik nu alleen nog contact hebben voor de kids.

Beaver1984 schreef op 17-07-2023 om 19:44:

[..]

Heb uiteindelijk de afspraak afgezegd. Omdat ze weer riep dat ik de baas wilde spelen. En dat was uiteindelijk niet de bedoeling. Misschien wel weer zwak van me maar ik ga gewoon wachten tot 20 augustus. Dan zien we het dan wel. Verder ga ik nu alleen nog contact hebben voor de kids.

pfffff ik word helemaal slap in mijn gewrichten van dit heen en weer gedoe tussen jullie. Laat die vrouw los, zorg goed voor de kinderen en regel het financieel. Zet een keer door alsjeblieft. 

Beaver1984

Beaver1984

17-07-2023 om 22:11 Topicstarter

Lexus schreef op 17-07-2023 om 20:58:

[..]

pfffff ik word helemaal slap in mijn gewrichten van dit heen en weer gedoe tussen jullie. Laat die vrouw los, zorg goed voor de kinderen en regel het financieel. Zet een keer door alsjeblieft.

Ik heb geen zin meer om me te laten beinvloeden door mensen hier. Dus ik ga voorlopig ff niet meer reageren. Iedereen roept wat anders. Uiteindelijk is het mijn gevoel en ken ik haar het beste.

We snappen ook wel dat je nog van haar houdt en je hoop blijft houden. Ik heb in mijn "tijd" wel 100 meningen gevraagd.    Het is jouw leven maar er zijn ook mensen die zich "zorgen" maken. Tuurlijk ken je haar maar kan je ook vertellen dat mensen ineens kunnen veranderen in hun gedrag. Midlife, verliefdheid, hormonen, overspannen,  ontevredenheid, jeugdtrauma enz enz. Ze zijn een ander persoon geworden. Wat iedereen hier bedoelt is zorg voor jezelf en zet je zelf op nr.1. Luister niet altijd meer naar haar woorden maar kijk naar haar daden.

Overigens als iemand je hier irriteert dan blokkeer je hun gewoon.

Beaver1984 schreef op 17-07-2023 om 22:11:

[..]

Ik heb geen zin meer om me te laten beinvloeden door mensen hier. Dus ik ga voorlopig ff niet meer reageren. Iedereen roept wat anders. Uiteindelijk is het mijn gevoel en ken ik haar het beste.

Je hoeft je niet te laten beïnvloeden, maar wij zien hier allemaal hetzelfde: Er wordt door je (ex)-partner met je balletjes gespeeld. 

Begrijp je dan niet dat dit de omgekeerde wereld is? Zij is vreemdgegaan, heeft maandenlang tegen je gelogen en als klap op de vuurpijl ben jij vervolgens diegene die alle schuld op zich neemt. Prima hoor, als je je daar goed bij voelt. Vooral doen wat je zelf wil. Maar uit alle posts die ik van je lees, bekruipt me nu niet het gevoel dat je dit prima vindt.

En dat hoort ook niet: Stel toch eens grenzen man! Denk niet dat meerdere van ons niet weten hoe lastig dat is, temidden van het verdriet en het verlies waar je mee te maken hebt. Maar je zult het MOETEN doen. Voor jezelf. 

Het is geen gelijk speelveld, om het maar heel hard te zeggen: Jouw ex-partner heeft een nieuwe vriend. En jij bedenkt daar van alles omheen, dat ze daar niet gelukkig mee zou zijn, dat ze jou belt omdat ze je nog wil en noem het allemaal maar op. Ik heb je dit al eerder geadviseerd: STOP DAARMEE! Ze is in haar woorden duidelijk geweest, dat haar acties in jouw ogen dan anders spreken, dat doet helemaal niet ter zake. Misschien heeft ze je wel als 2e gebeld, maar kon nieuwe vriendlief niet op stel en sprong komen. Misschien interesseert het haar geen reet dat je een nieuwe vriendin zou hebben, maar is het voor haar wel lekker omdat ze 1. dan van je gezeik af is en 2. je dan ook een beetje de schuld kan geven, door het straks zo te draaien dat dat contact er vast al moet zijn geweest in de relatie.

Dit gaat compleet uit de klauwen lopen, als jij niet wat meer op jezelf gaat letten en je wat harder opstelt. Stop toch eens met je afhankelijk van haar te maken. Dat ben je niet. De relatie die je had, die is weg. Die heeft je ex-partner voorgoed kapot gemaakt met het vreemdgaan. Accepteer dat. En ga vanuit daar aan je herstel werken. 

Want echt, je slingert van hot naar her. En echt, ik herken het. Ik herken je machteloosheid. Maar die wordt niet anders, als jij constant van links naar rechts schiet. Het is een hele gevaarlijke situatie waar je ex-partner gigantisch misbruik van kan maken. En gelet op je berichten hier, gaat ze dat ook zeker doen. 

Een ieder die in zo’n zelfde situatie zit als Beaver raad ik aan om een apje op je telefoon te zetten die je telefoon gesprekken opneemt…. En ja dit is toegestaan als je zelf aan het gesprek deelneemt.


Paperclip schreef op 19-07-2023 om 14:43:

Een ieder die in zo’n zelfde situatie zit als Beaver raad ik aan om een apje op je telefoon te zetten die je telefoon gesprekken opneemt…. En ja dit is toegestaan als je zelf aan het gesprek deelneemt.


Why the F zou je dat doen. 

Beaver1984

Beaver1984

30-07-2023 om 12:56 Topicstarter

Een tijdje verder nu. Al een tijdje elkaar niet meer gezien. Ze vroeg wel nog of ik de koffers zelf zou komen halen voor mijn vakantie, omdat die nog bij haar staan. Heb ik niet gedaan. Slecht idee zei ik. Daarna moest ik de camera leeggooien zei ze kun je ook hier doen. Uiteindelijk niet gedaan. Fysiek contact loopt alleen maar op ruzie uit op dit moment. Uiteraard heeft ze nog altijd haar nieuwe vriendje en doet ze leuke dingen met hem, waarbij ze tegen mij zegt misschien vind ik het wel niet leuk met hem dus maak je niet zo druk. Maar ondertussen geeft ze mixed feelings. Had het weer over mijn zogenaamde liefje die ze tegenkwam. Eergisteravond hebben we 3 uur achter elkaar geappt en eigenlijk alleen maar over goede dingen. Tuurlijk gaat het ook over elkaar en verwijt ze me nog wel eens dat ik er niet vaak genoeg was op bepaalde momenten. Ik maak haar dan duidelijk dat dit het verleden is en dat nooit meer zo zou gaan. Maar goed. Het is lastig. Niet veel opgeschoten en de datum na de vakantie staat nog steeds vast. Ik vroeg haar of rust en fysiek geen contact misschien kan gaan helpen en dat weet ze niet. Ze zegt misschien ga ik je wel missen in Turkije. Ze wist dat ik nu ook op vakantie ging en probeerde me toch nog te triggeren om langs te komen, terwijl de week ervoor nog ruzie was, die uiteindelijk ook weer goed afliep. Ik app natuurlijk wel met haar en meestal in de weekenden doet ze er niet veel mee omdat ze denk ik bij hem is. 2 weken geleden heeft ze een uur met mij geappt terwijl ze met hem was en dat nam hij haar niet in dank af. Zei ze dan aan mij. Het lijkt wel goede tijden slechte tijden soms. Dan geeft ze weer een teken van leven omdat ze dan indirect vraag of ik daarheen kom en als ze dan bij hem is doet ze zo hard. Ik weet dat ik eigenlijk haar uit mijn hoofd moet zetten. Maar aangezien zij zegt ik kan de komende weken niet voorspellen geeft ze me steeds weer hoop. Heb met haar afgesproken om iets te gaan doen of te gaan eten en dan alles te bespreken na onze vakanties. Daar zei ze ook niet direct nee op. Ze zit gewoon in een dilemma. Ze wilt dat ik verander en dat doe ik op dit moment door haar meer met rust te laten maar aan de andere kant gaat ze ook dingen met hem doen. Toen ik haar zei dat ze me aan het lijntje houdt flipte ze helemaal de pan uit.

Het feit dat ze de pan uit flipt op het moment dat je oppert, zegt voor mij dat je precies de koe bij zijn kloten te pakken hebt: jij bent de veilige optie als het toch niet werkt met haar nieuwe vriend. 

Echt kap hier mee, want hier is geen enkele basis om nog wat met haar te moeten willen. Iedereen die ontrouw meegemaakt heeft hier zal je in elk geval 1 ding vertellen en dat is dat het herstel van dat ontrouw voor een groot gedeelte ook bij diegene licht die vreemdgegaan is. 

Je partner geeft daar klaarblijkelijk geen enkele moer om en mag nu soortement van gewoon een nieuwe kerel proberen, omdat ze weet dat jij er toch wel bent.

Doe nou toch eens wat met de adviezen hier en kap met haar. Met dat geapp steeds. Je wordt gigantisch aan het lijntje gehouden, ze geeft je constant net genoeg om door te gaan!!

Beaver1984

Beaver1984

30-07-2023 om 13:36 Topicstarter

Elpisto schreef op 30-07-2023 om 13:04:

Het feit dat ze de pan uit flipt op het moment dat je oppert, zegt voor mij dat je precies de koe bij zijn kloten te pakken hebt: jij bent de veilige optie als het toch niet werkt met haar nieuwe vriend.

Echt kap hier mee, want hier is geen enkele basis om nog wat met haar te moeten willen. Iedereen die ontrouw meegemaakt heeft hier zal je in elk geval 1 ding vertellen en dat is dat het herstel van dat ontrouw voor een groot gedeelte ook bij diegene licht die vreemdgegaan is.

Je partner geeft daar klaarblijkelijk geen enkele moer om en mag nu soortement van gewoon een nieuwe kerel proberen, omdat ze weet dat jij er toch wel bent.

Doe nou toch eens wat met de adviezen hier en kap met haar. Met dat geapp steeds. Je wordt gigantisch aan het lijntje gehouden, ze geeft je constant net genoeg om door te gaan!!

Je hebt uiteindelijk helemaal gelijk. Over 3 weken is het ook gewoon klaar. Aan haar dan de keuze. Ik weet ook dat het moeilijk is om hieruit te komen uiteindelijk. Je moest haar eens zien toen ik 2 weken geleden mijn loon apart had gezet, toen was ze helemaal in paniek. Zij heeft gewoon de macht over mij. Als ik haar vraag om dan aan de andere kant ook ff te stoppen doet ze het ook niet. Ze twijfelt gewoon en is niet overtuigt van haar nieuwe liefde, maar wilt ook weer niet stoppen. Denk ook dat ze niet weet hoe ze hier uit moet komen

Zij heeft niet de macht over jou.

Jij geeft haar de macht over jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.