Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 18:17:

[..]

Nee ok. Het is voor allebei beter om rustig aan te doen en geen contact te hebben. Zo kunnen we allebei alles op een rij zetten. Ze heeft zelf aangegeven dat ze haar vakantie in Turkije wil gebruiken om eens alles op een rij te zetten. Voor mezelf ben ik dalijk misschien zover haar niet meer te willen als ze terug zou willen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Dat lijkt me een goed plan! 

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 18:48 Topicstarter

Diep van binnen wil ik nog altijd met haar samenzijn. De knop om haar fysiek met rust te laten ging om toen ze de laatste keer tegen me zei van hoe kan ik jou nu nog een kans geven als je al weken zo lastig bent? En daar heeft ze een punt. Smeken heeft al maanden niet geholpen en de laatste weken zeker niet. 

Beste Beaver maak een einde aan dit lijden voor jezelf je bijna ex en je kinderen ga opzoek naar een scheidingsadvocaat en zet de boel in werking.

Stuur haar alleen nog berichten die betrekking hebben over de kinderen en beantwoord alleen berichten die over je kinderen gaan alle, leuter berichten NEGEER je dus ook niet beantwoorden.
Jullie zitten elkaar gek te maken en daar worden de kids de dupe van.

Een scheiding zal echt niet makkelijk zijn maar dan weet je wel dat het daarna alleen meer beter kan worden. Vergeet niet dat bij een erfenis en een scheiding mensen om kunnen slaan als een blad van een boom.


Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 18:59 Topicstarter

Paperclip schreef op 16-07-2023 om 18:53:

Beste Beaver maak een einde aan dit lijden voor jezelf je bijna ex en je kinderen ga opzoek naar een scheidingsadvocaat en zet de boel in werking.

Stuur haar alleen nog berichten die betrekking hebben over de kinderen en beantwoord alleen berichten die over je kinderen gaan alle, leuter berichten NEGEER je dus ook niet beantwoorden.
Jullie zitten elkaar gek te maken en daar worden de kids de dupe van.

Een scheiding zal echt niet makkelijk zijn maar dan weet je wel dat het daarna alleen meer beter kan worden. Vergeet niet dat bij een erfenis en een scheiding mensen om kunnen slaan als een blad van een boom.


Die laatste zin snap ik niet goed.

Jullie hadden een afspraak; geen contact tot 20 augustus tenzij over de kinderen. Doe dat dan ook niet. Kap het af als zij het doet en begin zelf nergens over.
Wat jij doet gaat haar niet aan en andersom. Als zij jou terug wil kan dat zo zijn, maar dan moet jij dat ook willen. En moeten jullie heel duidelijk zijn in het 'hoe nu verder', hoe ga je een doorstart vormgeven? Zij heeft al een nieuwe vriend. Die relatie moet dan beëindigd worden en ook met die persoon moet het contact dan nul zijn. Anders blijft ze in de valkuil lopen. Keuzes maken en de consequenties aanvaarden lijkt niet haar sterkste punt te zijn en grenzen stellen en je daar aan houden niet het jouwe. Als je die dingen van jezelf en de ander weet kun je elkaar daarin ondersteunen, maar het kan ook echt mis gaan.

@MamaE

Ze zijn beide bang om uit de relatie te stappen Mvr. Beaver heeft dan wel een nieuwe vriend maar is daar niet zeker van dat dit een blijver wordt. Je moet sowieso geen nieuwe relatie beginnen als je je oude nog niet afgesloten hebt dit werkt maar zelden die mevrouw heeft haar eigen ik nog niet terug gevonden eigenlijk gebruikt ze deze vriend om van Beaver af te komen ze is nu totaal niet in staat om verliefd te zijn/worden of van iemand te houden.


Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 20:16 Topicstarter

Paperclip schreef op 16-07-2023 om 19:58:

@MamaE

Ze zijn beide bang om uit de relatie te stappen Mvr. Beaver heeft dan wel een nieuwe vriend maar is daar niet zeker van dat dit een blijver wordt. Je moet sowieso geen nieuwe relatie beginnen als je je oude nog niet afgesloten hebt dit werkt maar zelden die mevrouw heeft haar eigen ik nog niet terug gevonden eigenlijk gebruikt ze deze vriend om van Beaver af te komen ze is nu totaal niet in staat om verliefd te zijn/worden of van iemand te houden.


Dat is precies hoe ik erover denk. Gewoon een vlucht geweest. Maar goed denk dat de enige optie rust geven is. Ze verweet me telkens weer dat ik kwam smeken. Dat ik niet verander. Dus denk dat ze ergens hoopt had dat ik het een keer anders zou doen. Ze weet zelf niet wat ze wilt, ook al zegt ze van wel. Uiteindelijk gaan we het zien en misschien ben ik dan zelf wel zo ver om haar niet meer te willen. 

@Beaver

Vrouwen hebben niet zo veel met smekende mannen die hebben liever een man die de leiding neemt. Als je werkelijk nog van je vrouw houd zal je haar kunnen helpen door de scheiding in gang te zetten. Zij houd niet meer van je en jij klampt je vast aan ieder berichtje dat ze stuurt


@Die laatste zin snap ik niet goed.

Je denkt dat alles in lieve vrede geregeld is maar vergis je niet een uur later zit je in een vechtscheiding vaak om niets.


Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 21:02 Topicstarter

Paperclip schreef op 16-07-2023 om 20:49:

@Beaver

Vrouwen hebben niet zo veel met smekende mannen die hebben liever een man die de leiding neemt. Als je werkelijk nog van je vrouw houd zal je haar kunnen helpen door de scheiding in gang te zetten. Zij houd niet meer van je en jij klampt je vast aan ieder berichtje dat ze stuurt


@Die laatste zin snap ik niet goed.

Je denkt dat alles in lieve vrede geregeld is maar vergis je niet een uur later zit je in een vechtscheiding vaak om niets.


Naja denk niet dat ze helemaal zeker van haar zaak is. En met rust geven zullen we het zien. Ik heb gezegd als je 20 augustus na weken rust nog steeds zeker van je zaak bent dan zetten we alles in gang

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 00:38

Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 21:02:

[..]

Naja denk niet dat ze helemaal zeker van haar zaak is. En met rust geven zullen we het zien. Ik heb gezegd als je 20 augustus na weken rust nog steeds zeker van je zaak bent dan zetten we alles in gang

Jij hoopt dat ze niet zeker van haar zaak is. En zij durft de grote stap niet te zetten. 

Waar wacht ze op om jou te verlaten? Bang dat ze alleen achter blijft? Dat haar nieuwe liefde toch eindig is en ze geen vangnet meer heeft? 

Ze weet nu dat jij haar toch wel vangt als alles faalt. Geef haar gewoon het idee dat het definitief is, ook al is dat moeilijk voor je. 

Ga weg en pak morgen direct de telefoon. Zorg dat je initiatief neemt en stappen gaat zetten. Dat augustus ultimatum is alleen maar om je eigen hoop te voeden. Uitstelgedrag. 

Besef ook dat dit alles een enorme bak geld gaat kosten. Denk maar niet dat je het samen kunt uitdokteren, je zult indien getrouwd eea bij de rechtbank moeten regelen. Dus sowieso een eigen advocaat. Alles wordt doorberekend. 

Ik was niet getrouwd, dus wij konden het af met een mediator. Maar dat geintje alleen al kostte ons "maar" 6000 euro omdat het geen vechtscheiding was.. En dan heb je verder nog niks. Dan moet je nog alles bij elkaar rapen om opnieuw te beginnen. Schulden delen, etc etc etc. 

Als je die centen niet hebt nu, dan heb je een probleem. Bovenop het feit ze van je af wil. 

Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 21:02:

[..]

Naja denk niet dat ze helemaal zeker van haar zaak is. En met rust geven zullen we het zien. Ik heb gezegd als je 20 augustus na weken rust nog steeds zeker van je zaak bent dan zetten we alles in gang

20 Augustus is ze echt niet ineens wél zeker van haar zaak, en jij zo te horen ook niet. Jullie geven elkaar helemaal geen rust. Zelfs niet tot 20 augustus. Je houdt jezelf voor de gek.

Jezus wat gedraag jij je slap zeg. Je laat alleen maar je oren naar haar hangen. Neem toch eens beslissingen! Stap er uit. Ik denk dat jullie niet zo zeer bang zijn om de stap uit de relatie te zetten alswel dat je niet alleen durft te zijn.
En hoezo praat jij steeds over een 'meid'? Enig idee hoe dat klinkt?

Beaver1984

Beaver1984

17-07-2023 om 08:04 Topicstarter

20 augustus is de datum dat er knopen doorgehakt worden. Of ze nou nog verder wilt of niet. We zitten al maanden te klooien omdat we allebei geen stappen durven te zetten. We gaan allebei op vakantie wie weet hoe we na die vakantie erover denken en na een periode van geen contact. Tuurlijk hoop ik dat het goedkomt maar weet ook dat dat ontzettend moeilijk gaat worden als je weer voor elkaar kiest. Het vertrouwen is compleet weg. We zijn niet getrouwd dus hoeven het alleen via een mediator te regelen. Maar dat wordt ook nog een heel karwei, maar daar hebben we het wel al over gehad. Het gaat geen vechtscheiding worden. Het enige waar zij al vanaf het begin om vroeg was een beetje ruimte, maar goed als je iemand anders hebt lijkt me dat logisch. Ik heb haar nog geen moment met rust kunnen laten. Op de laatste week nu na dan. En nu heb ik het redelijk voor elkaar om haar met rust te laten. Ik weet ook dat het misschien uiteindelijk geen verschil gaat maken voor haar, maar voor mij is het ook ff beter. Heb teveel om een kans gevraagd en dat werkt alleen averechts. Dat gaf ze zelf ook al aan.

Zoek dan nu alvast een goede, gecertificeerde mediator en maak een afspraak eind augustus. Er is vrijwel altijd een wachtlijst en afzeggen kan altijd nog, dat is maar 1 telefoontje. Recht je schouders en regel dit alvast. 
In de tussentijd maak je alvast een overzicht van al jullie bankrekeningen, schulden en bezittingen (en de geschatte waarde van grote spullen). Dat scheelt straks tijd en dus geld voor de mediator.

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 08:59

IMI-x2 schreef op 17-07-2023 om 08:35:

Zoek dan nu alvast een goede, gecertificeerde mediator en maak een afspraak eind augustus. Er is vrijwel altijd een wachtlijst en afzeggen kan altijd nog, dat is maar 1 telefoontje. Recht je schouders en regel dit alvast.
In de tussentijd maak je alvast een overzicht van al jullie bankrekeningen, schulden en bezittingen (en de geschatte waarde van grote spullen). Dat scheelt straks tijd en dus geld voor de mediator.

Precies, zoek alvast alles uit. Want alles wordt qua financiën doorberekend. Als jij bijvoorbeeld de auto houdt, indien deze eigen bezit is en zij de bank. Dan zullen ze het verschil gaan berekenen. Dat doen ze met alles wat je meeneemt of achterlaat. Stel jij besluit om alles aan haar na te laten en dat heeft een totaalwaarde van 10000 euro. Dan kan het zijn dat ze jou 5000 euro moet betalen om het verschil te compenseren. En vice versa.

Gaan de kinderen naar de opvang? Welke ouder betaalt dat? De ouder die de opvang betaalt krijgt ook de toeslag voor de opvang. De andere ouder zal de helft van het netto overgebleven bedrag aan de andere ouder moeten overmaken. 

Bij co-ouderschap heb je beide recht op kinderbijslag. Als je kunt aantonen dat jullie het 50-50 verdeeld hebben of nageboeg 50-50, dan kun je een aanvraag indienen om de helft te ontvangen. 

Hoeveel alimentatie moet je betalen? Ben je partneralimentatie verschuldigd? Hebben jullie partnerpensioen?  Laat dit dan nu per direct stopzetten bij je werkgever. Of liever nog, per de datum dat zij besloot bij je weg te gaan. Zij zal datzelfde moeten doen bij haar werkgever. Indien ze dit niet doet, dan heb jij na haar pensioen nog steeds recht op haar pensioen. 

Je kunt ook bij je pensioenfondsen aangeven dat jullie afzien van elkaars pensioen. Regel dat, want je wilt niet dat zij blijft profiteren van jouw centen. 

Split gezamenlijke zaken zoals zorgverzekering. Dat kan nu al, hoeft niet later. 

Bij wie gaat kind op de zorgpolis? Is er een uitvaartverzekering? Wie is de begunstigde in geval er een restbedrag wordt uitgekeerd. 

Heb je (al) een eigen betaalrekening? Laat vanaf de eerstkomende salarisuutbetaling je salaris daar op storten. Sort alleen dat wat nodig is om de helft van de huidige lasten te betalen.

Dit is maar een hele kleine greep uit een aantal financiële zaken die je zeker moet gaan regelen. Niet straks, maar nu. Zorg dat je steeds een stap voor bent. 

Stel samen een documentje op, hoeft niet officieel maar wel samen ondertekenen. Gewoon een kort briefje in tweevoud waarin jullie aan elkaar verklaren dat de relatie per datum X verbroken is. 

Dit briefje kan een hoop gelazer achteraf voorkomen. Jij kunt gaan sparen op je eigen rekening of spullen aanschaffen, zonder dat zij daar aanspraak op kan maken. Belasting technisch had het nog ergens een voordeel dacht ik, maar weet even niet precies meer hoe dat bij ons zat. 

Kan nog wel even doorgaan, maar denk dat je inmiddels wel een idee hebt dat er nog een hele hoop geregeld moet worden.

En ga nou niet zitten afwachten, want dan is zij de lachende eindbaas. 

Waarschijnlijk gun je haar nu nog de wereld, maar geloof me.. dat gaat veranderen zodra alles geregeld moet gaan worden en zij jou compleet zal uitkleden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.