Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Beaver1984

Beaver1984

30-06-2023 om 22:37 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 30-06-2023 om 20:20:

[..]

Daar, haar moeder ziet dus al dat je valse hoop hebt!

Dat je met de kinderen naar het ziekenhuis zou komen, dat zie ik deels toch als jouw verantwoordelijkheid als vader zijnde.

En lees mijn stukje over afscheid nemen uit gewenning nog even terug, daar hebben zowel jij als zij een nieuwe weg in te zoeken. Nu was het haar moeder die er een stokje voor stak, daarin moeten jullie dus zelf, los van elkaar, een nieuwe weg in zien te vinden.

Weet je ik ken haar als geen ander. In februari toen ze me de kans gaf waren we ook heel intiem  enzo. En toen voelde het goed. Maar toen bleef ze doorgaan met die ander. Ik denk dat er nog gevoel zit maar ze dit wegdrukt. Ook door de nieuwe relatie. Naja ik ga me nu focussen op mezelf en hoop eigenlijk dat ik haar uit mijn hoofd krijg gezet.

To natuurlijk zit er nog gevoel. Jullie hebben het jaren leuk gehad samen. Niet alles daarvan is volledig weg of zal volledig weggaan. Ik ken tal van mensen die volledig achter het verbreken van een relatie of scheiding staan maar toch nog wel iets van gevoel hebben bij een ex. Ondanks dat ze er niets meer mee willen. Ik ken zelfs een situatie waarbij nog sprake is geweest van seks met de ex. En die relatie was en is toch echt over. Laat dat gevoel jou alleen geen hoop geven. 

Neem die afstand en laat haar (ondanks de ziekte) zelf haar leven regelen. Investeer in het terugkrijgen van je eigenwaarde. Want dat lijkt behoorlijk weg. Laat jullie leven los en leef jouw leven! En zoek hulp hierbij. 

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 17:38 Topicstarter

Nu een week geen fysiek contact meer gehad. Wel app contact voor de kinderen. Afgesproken dat we elkaar een tijdje met rust laten tot na onze vakanties. Rond 20 augustus. Merk wel dat ik zelf dan weer te vaak app. Ook als het niet over de kinderen gaat. Gister vroeg ze me uit het niets of ik nu met een bepaalde meid samen ben? Een meid die al een tijdje een oogje op me heeft. Maar wat totaal mijn type niet is etc. Sinds wanneer moet ik me verantwoorden? Zij is toch gelukkig met haar nieuwe vriend? Waarom dan nog druk maken om mij? Zo netjes als ik ben heb ik haar duidelijk gemaakt dat dit niet het geval is. Waarna ze zegt je mag gewoon eerlijk met me zijn want ik gun je dat. Dus ze roept iets en gaat daarna wel in de verdediging. Heb haar zelfs bewijs gestuurd (screenshot)van whatsapp chatberichten. Zegt ze kun je ook verwijderd hebben😅 vraag me echt af waar dit allemaal in 1x vandaan komt? Is ze toch jaloers? Voelt ze toch nog wat? 

Waarom zeg je niet dat jullie hadden afgesproken elkaar een tijdje met rust te laten? 

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 17:50 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-07-2023 om 17:45:

Waarom zeg je niet dat jullie hadden afgesproken elkaar een tijdje met rust te laten?

Omdat ik zelf ook wel eens app. Het is best lastig. Fysieke lukt me al best aardig. Maar soms appt ze me over de kinderen. Of ik app over de kinderen. 

Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 17:50:

[..]

Omdat ik zelf ook wel eens app. Het is best lastig. Fysieke lukt me al best aardig. Maar soms appt ze me over de kinderen. Of ik app over de kinderen.

Ja maar dit gaat niet over de kinderen. Jullie houden je niet aan de afspraak. Zo wordt het toch niks? 

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 17:56 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-07-2023 om 17:52:

[..]

Ja maar dit gaat niet over de kinderen. Jullie houden je niet aan de afspraak. Zo wordt het toch niks?

Ja idd. Maar dat doe ik zelf ook niet. Ga het vanaf nu wel proberen. Ze zegt zelf wel vaker dit was niet de afspraak. Maar goed ze begint dan wel over een andere meid. Dan houdt ze zich ook niet aan de afspraak. Vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde voor haar is om dit te weten? Ze heeft een nieuwe vriend. Wat ik verder doe moet haar niet boeien. Ze was toch zo klaar met me?

Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 17:56:

[..]

Ja idd. Maar dat doe ik zelf ook niet. Ga het vanaf nu wel proberen. Ze zegt zelf wel vaker dit was niet de afspraak. Maar goed ze begint dan wel over een andere meid. Dan houdt ze zich ook niet aan de afspraak. Vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde voor haar is om dit te weten? Ze heeft een nieuwe vriend. Wat ik verder doe moet haar niet boeien. Ze was toch zo klaar met me?

Je moet niet zo naar haar wijzen en dan zeggen dat zij zit te vissen naar iets wat jij volgens haar wel denkt of doet (en ja ja, ik snap heus wel dat zij ook naar jou wijst). Daar word je toch doodmoe van? Spreek elkaar beter erop aan als de ander zich niet aan de afspraak houdt. Dat is het enige dat helpt.

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 18:07 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-07-2023 om 18:01:

[..]

Je moet niet zo naar haar wijzen en dan zeggen dat zij zit te vissen naar iets wat jij volgens haar wel denkt of doet (en ja ja, ik snap heus wel dat zij ook naar jou wijst). Daar word je toch doodmoe van? Spreek elkaar beter erop aan als de ander zich niet aan de afspraak houdt. Dat is het enige dat helpt.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ga ik ook doen. Mij stoort het gewoon dat ze zo zeker van haar zaak was maar nu weer op 1 of andere manier niet klaar ervoor is dat ik misschien iemand anders zou hebben? 

Ik denk niet dat ze jaloers is, mogelijk hoopt ze juist dat je met die vrouw bent en dat je verder gaat. Verder eens met EmmaT.

Beaver1984 schreef op 16-07-2023 om 18:07:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Ga ik ook doen. Mij stoort het gewoon dat ze zo zeker van haar zaak was maar nu weer op 1 of andere manier niet klaar ervoor is dat ik misschien iemand anders zou hebben?

Je moet je daar helemaal niet druk om maken. Jullie hadden namelijk afgesproken dat niet meer te doen. Dus hou je maar op de vlakte. Dan doet zij het ook.

S.ndra schreef op 16-07-2023 om 18:10:

Ik denk niet dat ze jaloers is, mogelijk hoopt ze juist dat je met die vrouw bent en dat je verder gaat. Verder eens met EmmaT.

Nee, je moet gewoon helemaal niks denken, ook niet dat ze misschien wel jaloers is.

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 18:12 Topicstarter

S.ndra schreef op 16-07-2023 om 18:10:

Ik denk niet dat ze jaloers is, mogelijk hoopt ze juist dat je met die vrouw bent en dat je verder gaat. Verder eens met EmmaT.

Zo komt het niet over. Want ze beledigt deze persoon ook direct. Is ook al de 3e keer dat ze me erover aanspreekt. Iemand die klaar is met iemand en een nieuwe vriend heeft zou hier niet eens over beginnen

Laat het los, het doet er niet meer toe.

Beaver1984

Beaver1984

16-07-2023 om 18:17 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-07-2023 om 18:12:

[..]

Nee, je moet gewoon helemaal niks denken, ook niet dat ze misschien wel jaloers is.

Nee ok. Het is voor allebei beter om rustig aan te doen en geen contact te hebben. Zo kunnen we allebei alles op een rij zetten. Ze heeft zelf aangegeven dat ze haar vakantie in Turkije wil gebruiken om eens alles op een rij te zetten. Voor mezelf ben ik dalijk misschien zover haar niet meer te willen als ze terug zou willen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.