Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Wat AnnaCara zegt. En verder heb ik een jaar een coach gehad. Die heeft mij fantastisch geholpen.

Beaver1984

Beaver1984

21-06-2023 om 10:15 Topicstarter

Pennestreek schreef op 21-06-2023 om 09:38:

Wat AnnaCara zegt. En verder heb ik een jaar een coach gehad. Die heeft mij fantastisch geholpen.

Een coach met wat? Heb je iets meer info? Ik zit nu bij een praktijkondersteuner. En als ik daar over mijn ex praat, praat ze me alleen maar hoop in. Dat ze misschien nog gevoelens heeft etc. Dus dat schiet niet echt op

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 19:43:

[..]

Uiteindelijk heb ik me beseft dat ik er misschien spijt van zou krijgen het zomaar allemaal op te geven en ik veel dingen nu doe uit emotie voor haar maar goed voor haar en de kinderen is dit de beste optie.

Gelukkig je wordt wakker. Ik snap je wel hoor dat je gevoel van links naar rechts gaat maar zij heeft uitgecheckt. Jij bent nog goed voor de financiën en oppas voor de kinderen en seks zoekt ze bij haar minnaar. Als je dit nou objectief leest wat zal je dan iemand aanraden. Ze komt op deze manier niet meer terug. 

Wil je haar terug dan zal jij je harder op moeten gaan stellen. Laat zien wie je bent. Meldt haar vandaag dat je eigenlijk ook wel het huis wil behouden. Ze gaat dan pas denken van flatje 4 hoog en met mijn minnaar zit er misschien geen relatie in. Kan alles kwijt raken. Nu voelt ze zich de Queen.

Beaver1984 schreef op 21-06-2023 om 10:15:

[..]

Een coach met wat? Heb je iets meer info? Ik zit nu bij een praktijkondersteuner. En als ik daar over mijn ex praat, praat ze me alleen maar hoop in. Dat ze misschien nog gevoelens heeft etc. Dus dat schiet niet echt op

Mijn coach paste verschillende technieken toe. NLP was de basis, maar ook familie-opstelling en verder hebben we het veel gehad over mijn waarden en wat ik wil in het leven. Het belangrijkste is de klik. En dat jij je hulpvraag helder hebt. Maak een afspraak met een paar coaches en voel welke het beste past.

Beaver1984

Beaver1984

21-06-2023 om 12:54 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 21-06-2023 om 10:21:

[..]

Gelukkig je wordt wakker. Ik snap je wel hoor dat je gevoel van links naar rechts gaat maar zij heeft uitgecheckt. Jij bent nog goed voor de financiën en oppas voor de kinderen en seks zoekt ze bij haar minnaar. Als je dit nou objectief leest wat zal je dan iemand aanraden. Ze komt op deze manier niet meer terug.

Wil je haar terug dan zal jij je harder op moeten gaan stellen. Laat zien wie je bent. Meldt haar vandaag dat je eigenlijk ook wel het huis wil behouden. Ze gaat dan pas denken van flatje 4 hoog en met mijn minnaar zit er misschien geen relatie in. Kan alles kwijt raken. Nu voelt ze zich de Queen.

Misschien ga ik er wel vrede mee hebben dat ze niet meer terugkomt. Want wat moet ik uiteindelijk nog met iemand die me maanden bedriegt en beliegt? Ze heeft nog geen moment iets toegegeven van gevoelens voor hem. Vaak genoeg gevraagd. Dan zegt ze weer het is niks tussen hem en mij en dan roept ze weer wat moet je toch met mij ik ben met iemand anders bezig. Het huis is een moeilijke kwestie. Heb het haar maanden beloofd en als ik dan nu ga dwarsliggen maak ik onze verhouding tot elkaar alleen maar slechter. Ik ben ermee bezig om haar uit mijn hoofd te zetten, want op dit moment is het kansloos. 

Beaver1984 schreef op 21-06-2023 om 12:54:

[..]

Misschien ga ik er wel vrede mee hebben dat ze niet meer terugkomt. Want wat moet ik uiteindelijk nog met iemand die me maanden bedriegt en beliegt? Ze heeft nog geen moment iets toegegeven van gevoelens voor hem. Vaak genoeg gevraagd. Dan zegt ze weer het is niks tussen hem en mij en dan roept ze weer wat moet je toch met mij ik ben met iemand anders bezig. Het huis is een moeilijke kwestie. Heb het haar maanden beloofd en als ik dan nu ga dwarsliggen maak ik onze verhouding tot elkaar alleen maar slechter. Ik ben ermee bezig om haar uit mijn hoofd te zetten, want op dit moment is het kansloos.

Je moet jezelf wel wat ruimte geven om van gedachten te veranderen. In het begin heb je hoop dat het weer goed komt en wil je alles doen voor die persoon. Maar als je meer afstand neemt, wat heel gezond is in jouw situatie, dan ga je zakelijker naar dingen kijken. En dat mag ook. Je hoeft haar niet het vel over de oren te trekken, maar je moet wel realistisch kijken naar wat juridisch klopt en wat redelijk is. Als jij nu heel veel meer investeert in jullie scheiding dan zij en bij het afstand nemen krijg je hier spijt van, dan blijft jullie verstandhouding echt niet goed. Want wat vind je er dan van als die andere man in het huis komt wonen dat ze mede met jouw geld heeft gefinancierd? Terwijl je zelf veel minder fijn kan wonen, omdat je haar hebt geholpen met het huis? Ze zullen weekendjes weg gaan, op vakantie gaan, mede mogelijk gemaakt door jou. Ik zou toch echt zakelijker gaan kijken. Natuurlijk kun je wat extra's doen voor je kinderen, maar niet meer voor haar.

Pief schreef op 21-06-2023 om 13:03:

[..]

 Natuurlijk kun je wat extra's doen voor je kinderen, maar niet meer voor haar.

Of vind je het wel best zo Beaver1984 dat de kinderen bij haar blijven en dat je ze 1x per week een paar uurtjes ziet. Dan snap ik je insteek alle andere snap ik niet mbt je huis.




Beaver1984 schreef op 21-06-2023 om 12:54:

[..]

Heb het haar maanden beloofd

Tsja ze heeft waarschijnlijk ook eeuwig trouw beloofd tijdens jullie huwelijksvoltrekking.
Hoezo kan jij niet voor je kinderen blijven zorgen in jouw (haar) huis? 


Misschien gemist en al reeds gevraagd wat vinden je kinderen?

ik zou niet wachten op iemand die met iemand anders bezig is.... je bent meer waard dan dat!!! Dat ze al vreemdgaat is 1 ding maar dat ze t niet eindigd maar jou geen concreet antwoord geeft dikke doei!!!!! Ze kan niet zo met iemands hart omgaan bah. Ik walg hiervan.

Nou, het is soms niet zo simpel. Een affaire is soms verslavend. Stopzetten lijkt simpel maar is het niet. Ook al houdt ze niet van die ander. TO krijgt verschillende signalen dus nog verwarrender. Daarnaast zegt zij tegen haar man hoe kun je mij nog willen. Ik denk dat ze zichzelf ook niet heel leuk vindt in deze. En terecht. Een bekend verschijnsel is dan weg willen komen van schuldgevoel en van emoties van de trouwe partner. 

Hoe dan ook is TO van de leg. Zijn vrouw ook. Ik vind het bewonderingswaardig dat TO het huis aan haar gunt. Maar natuurlijk moet hij het niet weggeven maat 50/50 financieel regelen. Wat TO schrijft. 

Je bent wakker geworden qua wie je niet wil zijn e wil zijn geloof ik? Ik zou zeker met een coach verder gaan. De praktijkondersteuner is wellicht geen psycholoog? Of denkt dát jij graag verder wil met je vrouw. De ondersteuner wil jou vooral je emoties laten uiten. En jouw inzichten geven. Zie het als hulpmiddel. Jij moet voor jezelf bepalen wat je grenzen zijn. Misschien opnieuw stellen (huis?). In emotie kies je soms inderdaad voor iets wat later niet goed voelt. 

Ik meen dat je boosheid nu loskomt. Geef dat ruimte. Ook in je sessies met de coach. 

Vreemdgaan en scheiden is gewoon shit tijd. 

Beaver1984

Beaver1984

23-06-2023 om 17:40 Topicstarter

Gister weer het 1 en ander gebeurd. Helemaal in paniek belt ze me op de hele kelder staat onder water 20cm. Ik denk waarom bel je mij dan. Bel je ouders? Je broer? Maar goed ik zwakkeling natuurlijk meteen ernaartoe. 4-5 uur bezig geweest om leeg te halen en alles op te ruimen. Zelf kan ze dat niet door de operatie. Natuurlijk heeft ze me bedankt voor alles. Daarna nog ff gepraat en kwam ze weer helemaal in haar emoties. Dat ze in het ziekenhuis helemaal niet verzorgd werd door de verplegers etc. En wanneer het nu eens stopt met ziek zijn etc (borstkanker, migraine, baarmoederverwijdering)Helemaal het huilen. Meteen erbij zeggen dat ze niet voor mij huilt.Heb haar toen ff geknuffeld en gezegd dat ze positief moet blijven. Dat ze zometeen definitief van mij af is en dat dit gewoon het laatste is dat ze medisch moet doorstaan. Knuffelen liet ze toe en pakte me weer eens heel voorzichtig vast zoals zo vaak. Uiteraard nog ff over ons gepraat en toen kwam ze weer met haar ‘ik weet het ook niet meer’. Vandaag nog ff gepraat en toen was ze weer keihard en wanneer accepteer je het nu eens etc. Gewoon geen touw aan vast te knopen. Achteraf zegt ze had ik je niet moeten bellen, maar goed ik zeg kijk wie je nou weer het eerste belt? Achteraf had ik zelf ook sterker moeten zijn en niet moeten gaan. Heb natuurlijk weer gevoelens bij mezelf ontketent waar ik net ff vanaf was.

Ik weet eigelijk niet goed waar te beginnen 😏

Jullie hebben een verleden inclusief kinderen en vanaf januari heeft zij een ander. Zo ver ik het begrijp is deze man (nog) niet haar nieuwe vaste vriend, maar heeft zij wel heel duidelijk te kennen gegeven dat jullie niet meer gaan samenkomen. Jullie zitten in de fase ‘loskomen van elkaar’, maar wel een ieder met andere verwachtingen. Zij wil niet meer verder met jou, jij wil wel verder met haar.  

Zo lang jullie elkaar zo in het midden laten ‘bungelen’ en geen definitieve stappen zetten om daadwerkelijk te scheiden, houden jullie elkaar onbewust ge-/verbonden. Het is nogal wat wat zij in de afgelopen jaren qua gezondheid heeft moeten doorstaan, dat doet wat met je psyche, dus niet gek dat zij wat labiel is op dit moment. 
Toch kun je in jullie situatie niet alles op haar afschuiven en is een ieder verantwoordelijk voor zijn/haar eigen grenzen. Ook jij had in deze situatie kunnen zeggen dat ze dit keer iemand anders kon bellen voor de wateroverlast. Vind hetgeen je zei ‘dat ze binnenkort definitief van je af is’ ook nogal een kotsuitspraak hoor, slachtofferitis.
Wees dan zo’n vent en zeg dan meteen dat ze iemand anders moet bellen ipv een gevoelig antwoord uitlokken (zoals ik het zie). Jullie komen namelijk nooit meer definitief van elkaar af, jullie hebben kinderen!!

Hoop dat je nu in de gaten hebt dat je nu alvast stappen kunt zetten naar een scheiding ipv wachten totdat zij is hersteld? Ook zij mag weten dat haar keuzes gevolgen hebben en actie behoeven.

Beaver1984

Beaver1984

23-06-2023 om 18:27 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 23-06-2023 om 18:08:

Ik weet eigelijk niet goed waar te beginnen 😏

Jullie hebben een verleden inclusief kinderen en vanaf januari heeft zij een ander. Zo ver ik het begrijp is deze man (nog) niet haar nieuwe vaste vriend, maar heeft zij wel heel duidelijk te kennen gegeven dat jullie niet meer gaan samenkomen. Jullie zitten in de fase ‘loskomen van elkaar’, maar wel een ieder met andere verwachtingen. Zij wil niet meer verder met jou, jij wil wel verder met haar.

Zo lang jullie elkaar zo in het midden laten ‘bungelen’ en geen definitieve stappen zetten om daadwerkelijk te scheiden, houden jullie elkaar onbewust ge-/verbonden. Het is nogal wat wat zij in de afgelopen jaren qua gezondheid heeft moeten doorstaan, dat doet wat met je psyche, dus niet gek dat zij wat labiel is op dit moment.
Toch kun je in jullie situatie niet alles op haar afschuiven en is een ieder verantwoordelijk voor zijn/haar eigen grenzen. Ook jij had in deze situatie kunnen zeggen dat ze dit keer iemand anders kon bellen voor de wateroverlast. Vind hetgeen je zei ‘dat ze binnenkort definitief van je af is’ ook nogal een kotsuitspraak hoor, slachtofferitis.
Wees dan zo’n vent en zeg dan meteen dat ze iemand anders moet bellen ipv een gevoelig antwoord uitlokken (zoals ik het zie). Jullie komen namelijk nooit meer definitief van elkaar af, jullie hebben kinderen!!

Hoop dat je nu in de gaten hebt dat je nu alvast stappen kunt zetten naar een scheiding ipv wachten totdat zij is hersteld? Ook zij mag weten dat haar keuzes gevolgen hebben en actie behoeven.

Tja ze zegt dat ze nu nog niet in staat is om naar een mediator te lopen. We gaan het zien of ze uiteindelijk alle knopen gaat doorhakken. Als het er echt op aan komt. En mijn volgens jou rare uitspraak is gebaseerd op haar woorden. Dan heeft ze eindelijk waarschijnlijk haar geluk. 

Lastige en moeilijke situatie voor je, ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden. Maar stel ze komt bij je terug, en ze zegt ik ga even met die en die een drankje ergens doen, zou jij dan rustig op de bank zitten of gaan je gedachtes dan gelijk naar doomscenarios dat ze bij iemand anders is? Of ze zit vaak op de telefoon, kan je het dan laten om te roepen: ben je weer met iemand aan t appen? 

Het is lastig man, maar denk ook om jezelf

Beaver1984

Beaver1984

23-06-2023 om 18:37 Topicstarter

ray0172 schreef op 23-06-2023 om 18:34:

Lastige en moeilijke situatie voor je, ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden. Maar stel ze komt bij je terug, en ze zegt ik ga even met die en die een drankje ergens doen, zou jij dan rustig op de bank zitten of gaan je gedachtes dan gelijk naar doomscenarios dat ze bij iemand anders is? Of ze zit vaak op de telefoon, kan je het dan laten om te roepen: ben je weer met iemand aan t appen?

Het is lastig man, maar denk ook om jezelf

Daar heb ik idd ook al over nagedacht. Daar zal ik hulp bij moeten zoeken. Wordt idd pittig. 

Beaver1984 schreef op 23-06-2023 om 18:27:

[..]

Tja ze zegt dat ze nu nog niet in staat is om naar een mediator te lopen. We gaan het zien of ze uiteindelijk alle knopen gaat doorhakken. Als het er echt op aan komt. En mijn volgens jou rare uitspraak is gebaseerd op haar woorden. Dan heeft ze eindelijk waarschijnlijk haar geluk.

Waarom laat jij het zo afhangen van wat zij wil, heb jij geen grenzen en/of ruggengraat? 

Jij zei haar toch dat ze binnenkort definitief van je af is? Serieus, zie je zelf nu echt niet hoe toxisch jullie beiden bezig zijn? Grow some balls en gun jullie kinderen duidelijkheid en rust!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.