Relaties Relaties

Relaties

niet meegevraagd met schoonfamilie op vakantie

Katja.A schreef op 22-11-2024 om 14:04:

ik zeg er verder niks over heb ik besloten. Ook niet voorstellen om zelf te betalen, dat voelt toch opdringerig en daar doe ik niet aan. Mensen gaan met mij om omdat ze dat willen, niet omdat ik lig te pushen op welke manier dan ook. Ze verkiezen een duurdere vakantie boven dat ik mee kan gaan (sorry maar zo blijf ik het toch wel zien). En of de reden nu toch bij de moeder ligt, de zus, mijn vriend, dat onze relatie nog pril zou zijn.... Whatever. Maakt me allemaal niet meer uit. Ik heb er vrede mee. Het is de familie van mijn vriend, inderdaad genoeg issues tussen vriend en zus. Ik luister naar hem en that is it. Ik zou het zelf nooit zo aanpakken, dat heb ik bij de partners van mijn kinderen ook nooit gedaan, die hoorden er gewoon bij (misschien dat ze daarom zo vaak bij mij over de vloer waren haha. Ze voelden zich thuis). Maar ik zal moeten inzien dat niet iedereen hetzelfde is, dat het verwachtingspatroon dat ik heb dat ik op dezelfde manier wordt behandeld, niet moet hebben.

Je schreef dat je schoonmoeder dat riep " volgend jaar ga je ook mee" toen je met vriend aan het bellen was terwijl zij in Spanje zaten. Waarschijnlijk spontaan geroepen door een oudere dame terwijl er nog helemaal geen locatie en kostenplaatje bekend was. De manier hoe het gezegd is, is niet echt meteen een vaste afspraak/ belofte, eerder spontaan maar vooral ondoordacht eruit geflapt. Niet handig aangepakt maar heeft niks met verkiezen boven jou te maken. Ze zullen wel vaker dingen met elkaar doen, prima toch. Jullie zijn nog zo kort samen dat moet eerst groeien denk ik.

Katja.A

Katja.A

22-11-2024 om 15:12 Topicstarter

Gingergirl schreef op 22-11-2024 om 14:49:

[..]

Je schreef dat je schoonmoeder dat riep " volgend jaar ga je ook mee" toen je met vriend aan het bellen was terwijl zij in Spanje zaten. Waarschijnlijk spontaan geroepen door een oudere dame terwijl er nog helemaal geen locatie en kostenplaatje bekend was. De manier hoe het gezegd is, is niet echt meteen een vaste afspraak/ belofte, eerder spontaan maar vooral ondoordacht eruit geflapt. Niet handig aangepakt maar heeft niks met verkiezen boven jou te maken. Ze zullen wel vaker dingen met elkaar doen, prima toch. Jullie zijn nog zo kort samen dat moet eerst groeien denk ik.

Hier heb je zeker een punt..... 

Ja, maar ik denk dat die moeder misschien helemaal vergeten is, dat ze dat riep (81 jaar) en misschien ook een beetje onder de plak zit bij haar dochter die het op haar manier wil regelen.

We kunnen nu wel allemaal hypothetische waarom/hoe/etc roepen, maar niemand weet wat er daadwerkelijk achter schuilt of speelt. Het gaat om een vakantie volgend jaar, dan zijn TO en vriend inmiddels 2,5 jaar samen (als de relatie blijft voortduren uiteraard).

Toch blijf ik partner van TO de vreemdste in het verhaal vinden, want als zijn band werkelijk zo beroerd is met zijn zus, dan zou hij het juist gezellig moeten vinden als zijn partner zou meegaan. Niet alleen om zijn zus, maar gewoon omdat hij het ook als een volwaardige relatie ziet, man van zus is er immers ook bij. Zou anders zijn als moeder alleen met haar kinderen deze traditie hadden.

Dus ja, ik begrijp de verbolgenheid van TO wel.

Misschien zijn zwager en zus al 10, 20 of 30 jaar bij elkaar. Dat is nogal een verschil met een prille relatie van 1,5 jaar. Dus geen enkele reden om zo verbolgen te zijn, mijns inziens. 

Dweedledee schreef op 23-11-2024 om 18:36:

Misschien zijn zwager en zus al 10, 20 of 30 jaar bij elkaar. Dat is nogal een verschil met een prille relatie van 1,5 jaar. Dus geen enkele reden om zo verbolgen te zijn, mijns inziens.

En wanneer wordt een relatie dan wel als volwaardig beschouwd? Lijkt mij dat dit, in dit geval, bij partner van TO ligt om daar op zn minst voor op te komen!

Kersje schreef op 23-11-2024 om 18:50:

[..]

En wanneer wordt een relatie dan wel als volwaardig beschouwd? Lijkt mij dat dit, in dit geval, bij partner van TO ligt om daar op zn minst voor op te komen!

Volgens mij is het volledig aan de andere partij om dat te bepalen. Zij bepalen wie zij mee willen op HUN vakantie. Zo simpel is het. 

Dweedledee schreef op 23-11-2024 om 23:38:

[..]

Volgens mij is het volledig aan de andere partij om dat te bepalen. Zij bepalen wie zij mee willen op HUN vakantie. Zo simpel is het.

"De andere partij -  HUN vakantie"

Daar zou voor mij de pijn zitten. Er dus een 'hun' en geen 'ons' of 'wij'. 

Alleen de moeder en de kinderen op vakantie zou een logisch groepje zijn. Maar met de partner van de zus erbij is dat anders. En 1,5 jaar een relatie vind ook ik echt lang genoeg om er bij te horen. Deel uit te maken van de 'hun'. 

Bij ons horen schoonkinderen bij de familie zodra ze bij een van onze kinderen horen. Zo simpel is dat.

Ik zou het ook laten gaan hoor TO, maar ik begrijp je gevoel goed.

TrefleQ schreef op 24-11-2024 om 08:11:

[..]

"De andere partij - HUN vakantie"

Alleen de moeder en de kinderen op vakantie zou een logisch groepje zijn. Maar met de partner van de zus erbij is dat anders. En 1,5 jaar een relatie vind ook ik echt lang genoeg om er bij te horen. Deel uit te maken van de 'hun'.

Bij ons horen schoonkinderen bij de familie zodra ze bij een van onze kinderen horen. Zo simpel is dat.

Ik vind met deze leeftijden 1,5 jaar best kort. TO vormt een wij samen met haar vriend maar niet per se met zijn familie. Als je jong bent is dat toch wat anders denk ik. 

Katja.A

Katja.A

24-11-2024 om 10:22 Topicstarter

zijn zus en haar man zijn 27 jaar getrouwd, dus dat is zeker niet te vergelijken met mijn vriend en ik. Ik kan onze relatie echt niet pril meer noemen, juist ook vanwege onze leeftijd. We hebben allebei een scheiding achter de rug, meer levenservaring. We staan er echt serieus in. En de vakantie is volgend jaar, dan zijn we 2,5 jaar bij elkaar (onze relatie voelt goed aan, er zijn geen barstjes of iets dergelijks). Ik ken mensen die jaren bij elkaar zijn en die geen goede relatie met elkaar hebben. Hoe lang je bij elkaar bent zegt mijn inziens niets over de kwaliteit van je relatie (ik spreek uit ervaring, het huwelijk met de vader van mijn kinderen was een ongelukkig huwelijk, we zijn eigenlijk achteraf gezien veel te lang bij elkaar gebleven maar dat is weer een ander verhaal). Kijk, ik heb er na het plaatsen van dit topic vrede mee hoor dat ik niet meega, rust ook. Maar wat als we weer een jaar verder zijn, wat dan. Is het dan nog steeds hun vakantie en ben ik dan nog steeds te kort in de familie. Ik weet het niet, kan niet in de toekomst kijken. Ik sta er gewoon zo anders in ten opzichte van de partners van mijn kinderen. Maar goed, ik moet hier niet in blijven hangen, ik weet het. En zoals ik al zei, ik heb er Vrede mee. Maar blijf wel bij mijn mening hierover. 

Katja.A

Katja.A

24-11-2024 om 10:30 Topicstarter

zijn moeder is trouwens, ondanks haar leeftijd, erg kwiek en bij de pinken. Ze onthoudt altijd alles van iedereen. Zo kent iedereen haar ook. Niet iedereen van die leeftijd is zo dus ik begrijp als er gezegd wordt dat ze het misschien niet meer weet dat ze heeft gezegd dat ik er de volgende keer bij ben. Maar deze dame is erg pienter en bij de tijd. Gelukkig ook maar hoor trouwens, ik hoop dat ik dat ook nog ben op haar leeftijd.

ik vind juist 1,5 jaar helemaal niet kort.Daarbij vind ik het dan aan vriend om te bepalen of je meer gaat of niet. Ik vind het echt wel een beetje vreemd dat ze je niet gevraagd hebben. Je vriend had tegen zijn moeder kunnen zeggen dat jij dan zelf betaald. Maar goed, ik zou het nu ook maar laten rusten.

TrefleQ schreef op 24-11-2024 om 08:11:

[..]

"De andere partij - HUN vakantie"

Dit dus! 

Nick90 schreef op 24-11-2024 om 08:43:

[..]

Ik vind met deze leeftijden 1,5 jaar best kort. TO vormt een wij samen met haar vriend maar niet per se met zijn familie. Als je jong bent is dat toch wat anders denk ik.

Ik ook. En als je maar zo star blijft vasthouden aan je eigen referentiekader en anderen daardoor jouw norm - al dan niet bewust - oplegt, kan het niet anders dat je vaak teleurgesteld raakt in het leven. 

Katja.A

Katja.A

24-11-2024 om 15:55 Topicstarter

Dweedledee schreef op 24-11-2024 om 15:09:

[..]

Ik ook. En als je maar zo star blijft vasthouden aan je eigen referentiekader en anderen daardoor jouw norm - al dan niet bewust - oplegt, kan het niet anders dat je vaak teleurgesteld raakt in het leven.

Ik hecht veel waarde aan mijn referentiekader, mijn eigen normen en waarden. Maar star vasthouden hieraan.... Nee hoor zo zie ik dat niet. Het is zeker voorgekomen in mijn leven dat ik teleurgesteld ben geworden en deze situatie is er een van. Maar dat hoort bij het leven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.