Relaties Relaties

Relaties

niet meegevraagd met schoonfamilie op vakantie

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 15:50 Topicstarter

bedankt voor jullie reacties. Het heeft me wel nieuwe inzichten gegeven wat ik niet had voordat ik dit topic plaatste. Het is inderdaad zijn familie, ik heb inderdaad zijn zus maar 1 keer gezien dus te kort om een band mee opgebouwd te hebben. Hij heeft het echt wel goed met me voor en zal zijn redenen hebben om mij weg te willen houden bij zijn zus. En die vakantie.. het is geen drama dat ik niet meega, misschien in de toekomst, we zullen het zien. Die vakantie was meer een trigger voor het feit dat mijn vriend geen familie mens is, ook niet naar mijn familie toe. Hij gaat niet graag met me mee. Dit is waarschijnlijk weer een heel ander topic haha. Wat de vakantie betreft laat ik het in ieder geval los.

Zou je vriend bang zijn dat het gedrag van zijn zus besmettelijk is voor vrouwen (voor jou)?🤣

Als we dan toch wild aan het speculeren zijn: heeft zijn zus een aandeel gehad in de breuk tussen hem en zijn ex en vreest hij dat de geschiedenis zich zal herhalen? (Dit is pure speculatie op basis van niks)

IMI-x2 schreef op 21-11-2024 om 17:50:

Als we dan toch wild aan het speculeren zijn: heeft zijn zus een aandeel gehad in de breuk tussen hem en zijn ex en vreest hij dat de geschiedenis zich zal herhalen? (Dit is pure speculatie op basis van niks)

Of is ze nog goed bevriend met de ex? 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 18:24 Topicstarter

nee de zus staat volledig buiten de breuk. Zus en ex waren water en vuur

IMI-x2 schreef op 21-11-2024 om 17:50:

Ja, laten we nóg meer drama in dit topic introduceren.

Maar als hij weinig contact heeft met zijn zus, dan is er toch geen sprake van 'weghouden'? Dan is het gewoon iemand die hij nooit ziet, dus wat moet jij er dan mee?

Je maakt het heel groot en heel persoonlijk, door te stellen dat een duurdere vakantie boven jou wordt gesteld. Het gaat namelijk helemaal niet om jou. Het gaat om je vriend en zijn familie. Anderhalf jaar is echt nog wel een prille relatie en ik kan me wel voorstellen dat ze met de “vaste kern” herinneringen willen maken. 
Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten allemaal. 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 22:18 Topicstarter

Dweedledee schreef op 21-11-2024 om 20:34:

Je maakt het heel groot en heel persoonlijk, door te stellen dat een duurdere vakantie boven jou wordt gesteld. Het gaat namelijk helemaal niet om jou. Het gaat om je vriend en zijn familie. Anderhalf jaar is echt nog wel een prille relatie en ik kan me wel voorstellen dat ze met de “vaste kern” herinneringen willen maken.
Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten allemaal.

Ja ik ben het ermee eens dat het niet om mij gaat, maar om mijn vriend en zijn directe familie. Ik ben verbaasd als ik lees dat anderhalf jaar door sommigen nog als pril wordt gezien. Ik kan dat niet meer pril noemen, zeker niet op onze leeftijd. Maar goed, zo denk ik erover en is ook niet relevant. Ik had het hoe dan ook leuk gevonden om mee te gaan en was ook blij toen me dat gezegd werd dat ik de volgende keer erbij zou zijn. Ik val in herhaling, ik ga dan toch niet mee. Maar ik merk nu wel dat ik er vrede mee heb. Apart eigenlijk hoe het plaatsen van een topic, waar je diverse reacties kan verwachten, je tot andere inzichten kan brengen. Ik blijf wel bij mijn mening over wat pril is en wat niet,  ik zou het ook heel anders aanpakken als hoe het nu gebeurt en ja, ik vind het nog steeds jammer. Maar het voelt niet meer een groot iets, wat het eerst wel was. Het is zijn familie. Ze gaan op vakantie. Ik niet. Ok is het.

Fijn dat je iets aan de reacties hebt, ook de reacties die je een heel ander perspectief geven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.