Relaties
ADRIANAanna
16-12-2024 om 10:55
Mijn man steeds ruzie met schoonvader
hoi ik heb echt advies nodig
Mijn dochtertje is 2 jaar en heeft goed contact met haar 2 oma's en haar opa.mijn vader heeft steeds discussies met mijn man .mijn man wil graag de grote familieruzie goed maken ook al heeft mijn familie hem pijn gedaan al bij de kennismaking hem achter zijn rug zwart maken en vooroordelen .toen hebben wij mijn ouders en paar zussen en broers geen contact gehad minimaal 6 jaar .mijn man is her gelukt te bemiddelen tussen mij en mijn ouders en hij kreeg ook weer contact en dar ging een tijd goed met mijn vader.met de rest van mijn familie nog geen contact maar als we elkaar zien doen we normaal er zijn ook kinderen. Maar goed mijn vader gaar nu elk jaar 1 dag voor kerst uit eten met de zussen en twee broers van mij.mijn vader heeft vaan gezegt waren jullie er maar bij en doet hij emotioneel.deze maand stelde mijn man aan mijn vader voor om ook te komen met ons dochtertje .hij zei dat hij heel blij was maar eerst ook even met de rest overleggen zodat ze zeg maar niet schrikken .de volgende dag belde mijn vader ons en zei dat hij niet gebeld heeft naar mijn broers en zussen omdat hij er van uit gaat dat het ruzie word omdat de dingen nog niet uitgepraat zijn en als iemand een slokje op heeft of ze hoeven elkaar maar even aan te kijken dat het ruzie word.mijn man en ik zeiden dat we daar niet op uit zijn.en hik zei dat het voor onze dochter misschien overweldigend is in zo'n restaurant terwijl mijn dochtertje dat gewend is en gek op mensen is .hij zei dat het beter is en een restaurant geen manier is om weer bij elkaar te komen.hij zou liever barbecue doen bij mijn 2 zussen maar wij zouden geen ruzie komen maken maar als er 1 van hun wel zou beginnen dan kan dat thuis tijdens barbecuen ook gebeuren toch?maar goed mijn vader zei dat hij ons wil beschermen en hij zei er zitten ook vreemde mensen eb kinderen bij stel dat het uit de hand loopt dan komt er politie worden alle kinderen in veiligheid gebracht je schaamt je dood .ik zei dat gaat niet gebeuren .maar goed een paar dagen eerder is mijn vader jarig .mijn man zegt dat hij niet snapt dat ik dit jaar naar zijn verjaardag ga .ook maakt hij mijn moeder ze zijn lang gescheiden zwart maar goed mijn man zei als jij achter mij staat ga je niet naar zijn verjaardag na hoe hij mij en jou gekwetst heeft door niet te bellen en zo op te geven .ik zei ik sta altijd achter jou of ik nou naar zijn verjaardag ga of niet ik zei tegen mijn man dat ik hem al jaren verdedig maar hij bleef het zeggen .aan de ene kant wil ik wel gaan maar dan weer gezeur met mijn man ook heb ik veel schuldgevoelens dus mijn vraag is mag mijn man van mij vragen dat ik niet naar de verjaardag van mijn vader ga?
ADRIANAanna
17-12-2024 om 17:39
nee klopt.en ik heb besloten dat ik wel naar mijn vader ga hij zegt dat hij nog wel met mij en ons weg wil maar toen ik thuis kwam vanmiddag heeft hij 2 uren amper tegen mii gepraat en snauwde mij af .misschien om mij te straffen of zo maar ben nu in een fase dat ik ga doen ij mijn leven wat ik zelf wil dat doet iedereen om me heen ik zie wel of hij zich aan zijn belofte hou
yasmijn27
17-12-2024 om 18:04
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit echt is. Straffen nog wel. Wat is dat voor een rare relatie?
ADRIANAanna
17-12-2024 om 19:27
hé wil40 ik ga toch naar mijn vader.hij zegt dat we van het weekend wat leuks gaan doen des ondanks ik ga dus ik wacht af of hij zich aan zijn belofte houd .we hebben geen ruzie meer maar hij leeft nu helemaal in zijn eigen wereldje praat nu al 5 uren niet tegen mij en hij zegt niks tegen ons dochtertje hij wou ook niet met haar spelen het lijkt wel of hij narcistisch stoornis heeft ik kijk het deze week even aan .mijn man is geen slechterik we hebben veel samen meegemaakt ook drama en nog zijn we samen hij gaat altijd door het vuur voor mij en ons hij is zorgzaam we knuffelen veel maat dit stukje zo vervelend maar ik ben trots day ik door gezet heb zolang hij niks zegt zeg ik ook niks ik zit gewoon tv te kijken met hem en hij 1 stoel verder
Temet
18-12-2024 om 09:45
Veel mensen zullen het niet met me eens zijn, maar als zijn reactie op een tegenvaller standaard is dat hij enkele uren wat kortaf is en weinig zegt dan zou ik dat nog niet meteen een drama vinden. Sommige mensen moet je gewoon even met rust laten als ze chagrijnig zijn.
Als hij echt welbewust gaat negeren of dingen gaat saboteren met het doel om jou zover te krijgen dat je zijn zin doet (dan wel als sanctie omdat je niet zijn zin doet) en zeker als hij daarbij jullie kind inzet (ik ga vervelend tegen kind doen als jij niet doet wat ik wil) dan is dat andere koek.
Ik kan me wel voorstellen dat de grens tussen het een en het ander niet altijd duidelijk te trekken is.
Pippeltje
18-12-2024 om 10:18
Nou Adrianna, ik heb wel een beetje met je te doen met al die manipulerende kerels om je heen!
wil40
18-12-2024 om 11:06
ADRIANAanna schreef op 17-12-2024 om 19:27:
hé wil40 ik ga toch naar mijn vader.hij zegt dat we van het weekend wat leuks gaan doen des ondanks ik ga dus ik wacht af of hij zich aan zijn belofte houd .we hebben geen ruzie meer maar hij leeft nu helemaal in zijn eigen wereldje praat nu al 5 uren niet tegen mij en hij zegt niks tegen ons dochtertje hij wou ook niet met haar spelen het lijkt wel of hij narcistisch stoornis heeft ik kijk het deze week even aan .mijn man is geen slechterik we hebben veel samen meegemaakt ook drama en nog zijn we samen hij gaat altijd door het vuur voor mij en ons hij is zorgzaam we knuffelen veel maat dit stukje zo vervelend maar ik ben trots day ik door gezet heb zolang hij niks zegt zeg ik ook niks ik zit gewoon tv te kijken met hem en hij 1 stoel verder
Dan zelf maar neutraal zijn en hem in zijn sop gaar laten koken. Maar jullie dochtertje negeren is wel een grens over. Daar zou ik later, als hij alles een plek heeft gegeven, wel op terugkomen. Een kind begrijpt daar niets van en het voelt onveilig.
Hij is zorgzaam en gaat door het vuur voor zijn gezin, dat zijn mooie eigenschappen. Wat minder bepalend en manipulerend zou fijn zijn.
ADRIANAanna
18-12-2024 om 11:21
hij praat al weer tegen mii maar gisteren heeft hij uren niks gezegt en hij hield ons kind ook op afstand hij was chagrijnig nou dat zal ik nooit aan ons kind laten zien
ADRIANAanna
18-12-2024 om 11:23
ja klopt bedankt dat je met me mee leeft.ik ben toch naar mijn vader gegaan mijn man reageerde rustig we hebben het er ook niet meer over hoe her gegaan is gelukkig.maar nu ziet hij dat ik vanaf nu mij nier meer laat vertellen wat ik moet doen ja het is niet makkelijk maar komt na een lange tijd wel goed
ADRIANAanna
18-12-2024 om 11:25
nou inderdaad en op het moment dat hij dat deed zat ons dochtertje steeds lekker bij mij op schoot en lekker in bad lekker lezen dacht laat papa in zijn sop gaar koken als jij dit vaker gaat doen zeg ik er war van