Relaties Relaties

Relaties

Mijn man steeds ruzie met schoonvader

hoi ik heb echt advies nodig 
Mijn dochtertje is 2 jaar en heeft goed contact met haar 2 oma's en haar opa.mijn vader heeft steeds discussies met mijn man .mijn man wil graag de grote familieruzie goed maken ook al heeft mijn familie hem pijn gedaan al bij de kennismaking hem achter zijn rug zwart maken en vooroordelen .toen hebben wij mijn ouders en paar zussen en broers geen contact gehad minimaal 6 jaar .mijn man is her gelukt te bemiddelen tussen mij en mijn ouders en hij kreeg ook weer contact en dar ging een tijd goed met mijn vader.met de rest van mijn familie nog geen contact maar als we elkaar zien doen we normaal er zijn ook kinderen. Maar goed mijn vader gaar nu elk jaar 1 dag voor kerst uit eten met de zussen en twee broers van mij.mijn vader heeft vaan gezegt waren jullie er maar bij en doet hij emotioneel.deze maand stelde mijn man aan mijn vader voor om ook te komen met ons dochtertje .hij zei dat hij heel blij was maar eerst ook even met de rest overleggen zodat ze zeg maar niet schrikken .de volgende dag belde mijn vader ons en zei dat hij niet gebeld heeft naar mijn broers en zussen omdat hij er van uit gaat dat het ruzie word omdat de dingen nog niet uitgepraat zijn en als iemand een slokje op heeft of ze hoeven elkaar maar even aan te kijken dat het ruzie word.mijn man en ik zeiden dat we daar niet op uit zijn.en hik zei dat het voor onze dochter misschien overweldigend is in zo'n restaurant terwijl mijn dochtertje dat gewend is en gek op mensen is .hij zei dat het beter is en een restaurant geen manier is om weer bij elkaar te komen.hij zou liever barbecue doen bij mijn 2 zussen maar wij zouden geen ruzie komen maken maar als er 1 van hun wel zou beginnen dan kan dat thuis tijdens barbecuen ook gebeuren toch?maar goed mijn vader zei dat hij ons wil beschermen en hij zei er zitten ook vreemde mensen eb kinderen bij stel dat het uit de hand loopt dan komt er politie worden alle kinderen in veiligheid gebracht je schaamt je dood .ik zei dat gaat niet gebeuren .maar goed een paar dagen eerder is mijn vader jarig .mijn man zegt dat hij niet snapt dat ik dit jaar naar zijn verjaardag ga .ook maakt hij mijn moeder ze zijn lang gescheiden zwart maar goed mijn man zei als jij achter mij staat ga je niet naar zijn verjaardag na hoe hij mij en jou gekwetst heeft door niet te bellen en zo op te geven .ik zei ik sta altijd achter jou of ik nou naar zijn verjaardag ga of niet ik zei tegen mijn man dat ik hem al jaren verdedig maar hij bleef het zeggen .aan de ene kant wil ik wel gaan maar dan weer gezeur met mijn man ook heb ik veel schuldgevoelens dus mijn vraag is mag mijn man van mij vragen dat ik niet naar de verjaardag van mijn vader ga?

Als het allemaal extreem gevoelig ligt kan je je vader op zijn verjaardag ook even bellen. Allemaal niet zo leuk maar als de verhoudingen niet optimaal zijn is het niet anders.
Kerst zou ik bewaren voor volgend jaar, eerst maar zien hoe dan de familieverhoudingen zijn. 

nee, dat mag jouw man niet van je vragen, want dat bepaal jij zelf. 
En verder moeten jullie je gewoon niet met elkaars familie bemoeien. Scheelt een hoop gedoe!

yasmijn27 schreef op 16-12-2024 om 14:22:

nee, dat mag jouw man niet van je vragen, want dat bepaal jij zelf.
En verder moeten jullie je gewoon niet met elkaars familie bemoeien. Scheelt een hoop gedoe!

Dit. Adviseren kan altijd, iemand bijstaan ook. Heb ik met mijn ex-vrouw ook altijd gedaan en ik heb altijd eerlijk antwoord gegeven hoe ik richting de situatie keek, ook als dat antwoord misschien niet het antwoord was hoe mijn ex-vrouw daar naar keek. 

Uiteindelijk is die band tussen ex-vrouw en haar ouders compleet kapot gegaan, maar heb ik er wel altijd voor gewaakt om daar al te stellig in te zijn, maar heb ik haar bij gestaan en advies gegeven als ze er om vroeg. Maar ik zou nooit zeggen: Niet meer heen gaan, of wel heen gaan. Het zijn haar ouders en ik vind dat die keuze absoluut niet ook voor maar 0,01% bij mij weg zou mogen komen. 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 16:32 Topicstarter

dank jullie wel hoor ik ben het er ook mee eens ik ga hier wat an doen 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 16:33 Topicstarter

en het komt vast wel goed maar ze zijn beiden zo dwars

Maak het niet moeilijker dan het is, ga gewoon zonder je man naar de verjaardag van je vader.

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 21:15 Topicstarter

en het is moeilijk want mijn man zegt als jij naar de verjaardag van je vader gaat na alles hoe hij gedaan heeft ik vind het zelf ook niet leuk hoor hoe mijn vader zich opgesteld heeft maar hij zegt dat als ik naar mijn vader ga dat hij de komende 3 weken geen leuke dingen met mij en mij dochtertje gaat doen en dat ik moet laten zien dat ik achter hem moet staan en het mijn vader maar eens moet laten voelen het is allemaal zo dubbel 

ADRIANAanna schreef op 16-12-2024 om 21:15:

en het is moeilijk want mijn man zegt als jij naar de verjaardag van je vader gaat na alles hoe hij gedaan heeft ik vind het zelf ook niet leuk hoor hoe mijn vader zich opgesteld heeft maar hij zegt dat als ik naar mijn vader ga dat hij de komende 3 weken geen leuke dingen met mij en mij dochtertje gaat doen en dat ik moet laten zien dat ik achter hem moet staan en het mijn vader maar eens moet laten voelen het is allemaal zo dubbel

Is het niet zijn dochter? Je man is haar vader niet ?, het is van je man ook vreemd om te dreigen geen tijd met het gezin door te brengen als je niet doed wat hij wilt

ADRIANAanna schreef op 16-12-2024 om 21:15:

Rare man heb jij?

Niks dubbels aan, hij chanteert en dat is op zijn minst vreemd in een relatie.

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 21:35 Topicstarter

Mijn man is de vader van mijn dochtertje .ik heb hem ook gezegt ook al is mijn vader niet leuk geweest en rare opmerkingen maken niet leuk maar ik zei dat hij niet van mij kan eisen dat ik niet naar zijn verjaardag kan soms heb ik de neiging om gewoon te gaan maar dan is de hele vakantie verpest ik zou ook paar daagjes later kunnen komen ik bel hem wel maar goed ik ben niet bang voor mijn man maar goed dit is ook niet leuk en ik wil ook niet dar de vakantie verpest word .mijn vader heeft ook van die opmerkingen gezegt van :staat het huis wel op jou naam?kan hij jou niet op straat zetten als er iets gebeurt?het huis staat inderdaad op mijn huis en hij roddel veel over familieleden het is geen slechte man maar erg moeilijk in de omgang .mijn man vind dat ik niet met me moet laten sollen .en het hem even moet laten voelen mijn man en ik hebben het er ook veel over gehad en besloten het eveb te laten rusten maar de spanning is voelbaar .wij bespreken dit altijd als ons dochtertje slaapt zii mag gewoon haar opa blijven zien ik blijf ook gewoon bij hem langs komen 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 21:40 Topicstarter

het is inderdaad ook chanteren .ik heb het ook tegen hem gezegt .hij zei toen en wat je vader doet en zegt is wel normaal?nee klopt maat altijd al die voorwaarden .het voelt voor mij dubbel omdat het 2 mensen zijn waar ik van hou .aan de ene kant denk ik dan barst maar maar dan is de vakantie naar de manen .als er geen vakantie was was ik gewoon gegaan trouwens .we hebben het er nu even niet over maar hij merkt wel dat ik er van baal en ik slaap slecht eten smaakt niet maar voor mijn dochtertje maken we het gezellig en laat ik niks merken ik moet maar even zien hoe dit loopt maar dat dit niet normaal is dat is echt waar 

ADRIANAanna schreef op 16-12-2024 om 21:35:

Mijn man is de vader van mijn dochtertje .ik heb hem ook gezegt ook al is mijn vader niet leuk geweest en rare opmerkingen maken niet leuk maar ik zei dat hij niet van mij kan eisen dat ik niet naar zijn verjaardag kan soms heb ik de neiging om gewoon te gaan maar dan is de hele vakantie verpest ik zou ook paar daagjes later kunnen komen ik bel hem wel maar goed ik ben niet bang voor mijn man maar goed dit is ook niet leuk en ik wil ook niet dar de vakantie verpest word .mijn vader heeft ook van die opmerkingen gezegt van :staat het huis wel op jou naam?kan hij jou niet op straat zetten als er iets gebeurt?het huis staat inderdaad op mijn huis en hij roddel veel over familieleden het is geen slechte man maar erg moeilijk in de omgang .mijn man vind dat ik niet met me moet laten sollen .en het hem even moet laten voelen mijn man en ik hebben het er ook veel over gehad en besloten het eveb te laten rusten maar de spanning is voelbaar .wij bespreken dit altijd als ons dochtertje slaapt zii mag gewoon haar opa blijven zien ik blijf ook gewoon bij hem langs komen

Als jouw man zo met jou omgaat kan ik mij voorstellen dat jouw vader die dingen vraagt hoor.

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 22:19 Topicstarter

ik snap het ook wel maar mijn vader heeft hen in het begin ook heel erg zwart gemaakt terwijl hij hen nog paar maanden kende geeft nooit fouten toe maar goed mijn man is ook niet de makkelijkste en misschien ben ik binnenkort zo sterk om te zeggen ik ga gewoon naar mijn vader en als jij denkt dat ik niet achter jou sta is dat jou probleem en dat hij dan de hele vakantie niks leuks meer gaat doen met mij en mijn dochter dan is dat maar zo en als hij het dan uitmaakt dan weet ik genoeg ik zit er niet op te wachten we hebben het voor de rest heel leuk alleen niet met dat gedoe over mijn familie waaronder mijn vader ik wil niet bij hem weg maar als hij dan wel die stap neemt dan zeg dat genoeg maar dit hoef ik niet te pikken weer doen wat een ander wil en me schuldig voelen en me dom voelen hij zal boos zijn mijn man maar misschien krijgt hij ook wel respect voor mij omdat ik doe wat ik wil.en hij zegt als je gaat wint je vader weer.maar ja wat wint mijn vader hiermee en dat was voor mijn man moeilijk te beantwoorden. Wat zou jij doen yasmijn 27?gewoon naar je vader gaan of  niet gaan?

ADRIANAanna

ADRIANAanna

16-12-2024 om 22:22 Topicstarter

o ja yasmin27 mijn vader weet niet dat mijn man zo voor het blok gezet heeft.moet ook maar niet pffff.maar zou jij gaan ?of niet voor de lieve vrede?ik denk dat ij wel ga dan zie ik wel waar het schip strand .denk je dat mijn man bij mii weg wil als ik wel even naar mijn vader ga?wat zegt jou gevoel?

Jij maakt zelf uit of je wel of niet naar de verjaardag van je vader gaat maar ik vermoed dat je man dit spelletje altijd zal blijven spelen. 
Hem steunen zal je nooit genoeg doen en hij zal altijd mokken als hij zijn zin niet krijgt. Stoken in de familie gaat hij ook niet mee stoppen en het ligt nooit aan hem. 
Jullie dochter is nu nog klein maar in de toekomst zal hij ook haar manipuleren. Het moet gaan zoals hij wil, dat verander je niet met een goed gesprek. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.