Relaties Relaties

Relaties

Mijn man steeds ruzie met schoonvader

Dit is wel een heel vervelende situatie voor je. Ik vind dat je iemand nooit mag verbieden naar zijn of haar familie te gaan. Je zou nooit moeten hoeven kiezen. Je man mag natuurlijk gewoon thuis blijven als hij niet mee wil. 

Maar jouw man wil dat jij voor hem kiest en niet naar je vader gaat. En als je toch gaat, verpest hij jullie vakantie. Dat is echt heel naar van hem, en niet oké.

Je kunt gewoon naar je vader gaan en tegen je man zeggen dat je van hem houdt en dat helemaal los staat van de band met je vader. Dan accepteer je daarna dat je man mogelijk de vakantie. Verpest. Dat zou wel heel erg vervelend gedrag zijn van je man. 

Je kunt ook niet naar je vader gaan. En tegen je man zeggen dat je dat alleen maar doet om de vakantie leuk te houden. Maar dat je het heel vervelend vindt dat hij je zo onder druk zet. Dat hij je zo dwingt om te kiezen. Het is niet zeker dat je dan een fijne vakantie hebt. Jij kunt je dan alsnog rot voelen over de hele situatie. En je man ook, omdat hij weet dat je eigenlijk wel naar je vader wilde.

Je kunt het dus nooit goed doen. En dat ligt aan je man. Niet aan jou. Hij stelt je voor een onmogelijke,  oneerlijke keuze.

Wel kan ik moeilijk lezen uit je bericht wat er eerder is gebeurd. Jouw vader heeft heel lelijk gepraat over jouw man. Dat is heel naar voor jou en voor je man. Daar kun je je man in steunen. Dat je dat heel fout vindt van je vader. Maar.... het blijft toch je vader. 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 07:32 Topicstarter

Klopt inderdaad maar als ik er achter kom dat hi dat ook doet bij miin dochter dan heeft hij een probleem ik zie het somber in ik ga er gewoon heen kan niet iedereen tevreden krijgen en dan zie ik wel wat er achter weg komt

ADRIANAanna schreef op 16-12-2024 om 22:19:

ik snap het ook wel maar mijn vader heeft hen in het begin ook heel erg zwart gemaakt terwijl hij hen nog paar maanden kende geeft nooit fouten toe maar goed mijn man is ook niet de makkelijkste en misschien ben ik binnenkort zo sterk om te zeggen ik ga gewoon naar mijn vader en als jij denkt dat ik niet achter jou sta is dat jou probleem en dat hij dan de hele vakantie niks leuks meer gaat doen met mij en mijn dochter dan is dat maar zo en als hij het dan uitmaakt dan weet ik genoeg ik zit er niet op te wachten we hebben het voor de rest heel leuk alleen niet met dat gedoe over mijn familie waaronder mijn vader ik wil niet bij hem weg maar als hij dan wel die stap neemt dan zeg dat genoeg maar dit hoef ik niet te pikken weer doen wat een ander wil en me schuldig voelen en me dom voelen hij zal boos zijn mijn man maar misschien krijgt hij ook wel respect voor mij omdat ik doe wat ik wil.en hij zegt als je gaat wint je vader weer.maar ja wat wint mijn vader hiermee en dat was voor mijn man moeilijk te beantwoorden. Wat zou jij doen yasmijn 27?gewoon naar je vader gaan of niet gaan?

Ach jee, is jouw man er zo eentje die alleen denkt in termen van winnen?

En of je vader of hij wint?

Zielepoot.

En denkt hij er wel aan dat jij er ook nog bent? Of tel jij niet mee in die ‘wedstrijd’?

Wat vind je daarvan? Heb je gem dit zo gevraagd?

Een man die, als zijn vrouw een andere koers kiest, meteen gaat jammeren dat zij niet achter hem staat en die dan meteen dingen gaat lopen saboteren is heel vervelend om mee samen te leven. En geloof me: dat zal hij blijven doen, want het werkt. Omwille van je kind en de lieve vrede geef je dan maar weer toe, want anders vergiftigt hij dagen- of wekenlang de sfeer en dat wil je ook niet. 
Maar dat blijft dus zo doorgaan en na een paar jaar kijk je achterom en besef je dat je je de hele jeugd van je kind door je man hebt laten rondcommanderen om maar geen gedoe te krijgen. 

Het is heel naar gedrag, je hebt (en krijgt) er veel last van en je moet daar eigenlijk wel tegenin gaan. Probeer het te bespreken, nu of in de heel nabije toekomst, want dit soort chantagepraktijken zijn de pest voor je relatie. 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 08:34 Topicstarter

ik ga naar mijn vader en als hii weer zo gaat praten en echt de vakantie gaat verpesten dat hij maar ergens anders slaapt of op de bank .ik heb hem gezegt dat hij ook aan mii en ons kindje moet denken maar hij blijft volhouden dat ik achter hem moet staan en dat als ik naar mijn vader ga dat ik over me heen laat lopen door mijn vader maar als ik nier ga geef ik mijn man zijn zin en als ik niet ga dan krijg ik spijt.het heeft niks met kiezen te maken maar hij moet ook inzin van dat als mijn vrouw niet gaat dan zit zij ook niet lekker in mijn vel .ik ga gewoon en dan gewoon maar de consequenties aanvaren wat hij dan gaat doen maar goed her is moeilijk om dan wel te gaan maar ja anders krijgt hij ook zijn zin weer en als hij het uitmaakt denk het niet maar je weet nooit is dat ook erg en erg voor ons kind maar ja wat heeft een kind aan een ongelukkige moeder.voor de rest is hij een supergoede vader.ecbt een lieve man ben niet voor niks al zo lang met hem alleen dit stukje moet hij mee ophouden en hoop dat hij wakker word als ik dus doorzet naar mijn vader te gaan ik neem mijn dochtertje dan mee

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 08:35 Topicstarter

Temet schreef op 17-12-2024 om 08:01:

Een man die, als zijn vrouw een andere koers kiest, meteen gaat jammeren dat zij niet achter hem staat en die dan meteen dingen gaat lopen saboteren is heel vervelend om mee samen te leven. En geloof me: dat zal hij blijven doen, want het werkt. Omwille van je kind en de lieve vrede geef je dan maar weer toe, want anders vergiftigt hij dagen- of wekenlang de sfeer en dat wil je ook niet.
Maar dat blijft dus zo doorgaan en na een paar jaar kijk je achterom en besef je dat je je de hele jeugd van je kind door je man hebt laten rondcommanderen om maar geen gedoe te krijgen.

Het is heel naar gedrag, je hebt (en krijgt) er veel last van en je moet daar eigenlijk wel tegenin gaan. Probeer het te bespreken, nu of in de heel nabije toekomst, want dit soort chantagepraktijken zijn de pest voor je relatie.

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 08:42 Topicstarter

ja klopt helemaal termet 
Als ik ga zal hij vast de vakantie verpesten en dan zegt hij dat ik het gedaan heb omdat ik gezegt heb dat ik niet naar mijn vader ga en achter hem sta ik sta al lang achter hem maar naar mijn vader gaan heeft niks mee te maken .mijn man is ook bang dat het me stress geeft omdat hij steeds over hetzelfde heeft en ik heeeeel soms een epelepsie aanvalletje heb ik hou het voor me maar vreet aan me en ik ga toch dan zal ik te horen krijgen dat ik de vakantie verpest heb.mijn man vind dat mijn vader het niet verdiend dat ik naar zijn verjaardag ga dit jaar .mijn vader is niet goed bezig geweest maar om nou niet te gaan is wel erg drastisch .het lijkt wel alsof hij hier mee hem terug te pakken door zijn dochter en klein dochter niet te laten komen .en zo kom ik er gelijk achter hoe hij reageerd dat ik wel ga .en als hij weg gaat dan is dat maar zo ik zorg dat mijn kindje er geen last van heb dat wil mijn man ook niet .we maken ook nooit ruzie of discussies waar zij bij is 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 08:51 Topicstarter

klopt het is triest maar ik ga toch.dit gaat ver onder mijn principes en zo ben ik niet trouw aan mezelf dit voelt niet goed .ik heb ook eens woorden gehad met mijn schoonmoeder ze is lief maar ook heel moeilijk we hebben het met z'n tweeën even uitgepraat maar goed wat voor ruzie ook ik zou nooit van hem vragen dat hij niet naaar de verjaardag van zijn moeder gaat .mijn man zegt dat hij niet naar de verjaardag van zijn moeder zou gaan als zij raar tegen mij heeft gedaan hij heeft haar daar wel op aangesproken en ik heb mijn man ook altijd verdedigt maar de manier hoe hij hier mee omgaan niks aan ik ga gewoon in de morgen paar uurtjes en dan zie ij wel waar het schip strand .gaat hij weg dan gaat hij maar en als hij dan ooit weer een nieuwe vriendin krijgt hoop ik dus niet dat ze zo geduldig is als ik

Misschien eens een goed gesprek met je man:
'Luister schat; ik sta achter jou en het gedrag van mijn vader vind ik niet oke. Dat ben ik met jou eens. Maar het is wel mijn vader en ik wil het contact met mijn familie niet verliezen. Dus de manier waarop ik met dat gedrag omga bepaal ik zelf.
Als jij de keus maakt om niets met mij te doen om mij te 'straffen' dan is dat jouw keus, wat ik heel jammer vind. Maar je kunt niet ONZE dochter straffen voor mijn gedrag. Dat is niet eerlijk; jij bent haar vader en zij heeft recht op vader/dochter-tijd.'

Je man probeert jou te manipuleren. Als je daar in mee gaat is het eind straks zoek!  Dan ben je een marionet die precies doet wat hij zegt om hem maar niet boos te maken. Is dat hoe jij leven wil, Adianna?

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 09:23 Topicstarter

nee zeker niet ik heb het allemaal net tegen hem gezegt maar even kijken wat er gebeut

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 10:24 Topicstarter

Er is ook veel gebeurt.jarenlang familie rizie toen kwam het goed veel uitgepraat met mijn vader .mijn broers en zussen boeit mij niet zo maar goed mijn man toonde zijn goede wil en omdat mijn vadervaak zei ik wil jullie er zo graag bij ze gaan einde van het jaar altijd uit eten .toen heeft mijn man zelf zijn goede wil getoond .hij zei wij willen graag mee mijn vader zei dat vind ik heelfijn.hij zou de rest van de familie bellen .maar dat heeft mijn vader nooit gedaan omdat hij er van uit gaat dat er ruzie gaat komen onderling en dat wil hij niet in restaurant.ik zei wij gaan geen ruzie maken en helemaak niet met kinderen.hij zei dat het niet goed voelt en ons wil beschermen .aan de ene kant dacht ik misschien heb je beetje gelijk maar aan de ene kant dacht ik nee papa je zei dat je hun zou bellen en day heb je niet gedaan .hij zei dus dat hij geen risico wil nemen en ook geen energie meerheeft om hun hier over te bellen omdat hij vaak moe is .we hebben er wel begrip voor maar dan had hij niet moeten zeggen dat hij zou bellen en hij zei ook al ook vorig jaar dat hij er ons graag bij wil hebben nu zei hij tegen mij ja ik wil jullie er bij maar dat betekend niet dat het ook kan .ik was teleurgesteld maar mijn man is heel boos.ik heb het zelf uitgepraat met hem en begrip getoond maar hij snapt niet dat mijn man boos is en toond daar geen begrip voor en gaat alleen in de verdediging .daarom verwacht mijn vriend dat ik achter hem sta en niet naar zijn verjaardag ga zijn andere kinderen komen paar dagen later dan vieren ze zijn verjaardag tijdrns dat uit eten gaan.nou ja dit is er dus vooraf gegaan en nu verwacht mijn man dat ik even afstand neem.mijn vader praat ook veel over dingen in het verleden hjj zegt altijd hetzelfde nooit leuke dingen en praat altijd slecht over mijn moeder ze zijn jaren gescheiden.mijn man wil niet dat als ik bij hem thuis kom weer hier over en over mijn man gaat zeuren .als ik tegen mijn vader zei er over ophouden gaat hij door.dan weg lopen wil ik ook niet maar ja wat moet ik anders.mijn man is ook niet altijd zoals het hoort maar dit is er vooraf gebeurt voordat hij zei dat hij niet wil dat ik niet naar zijj verjaardag ga daarom zegt mijn man dit soort dingen maar dat gemanipuleer van hem hoort ook niet maar goed hij vind dat mijn vader manipuleerd dan wete jullie oook even wat er vooraf gebeurt is sorry voor hey lange verhaal wat een ellende pfff

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 11:32 Topicstarter

maar ik heb door gezet en gepraat .het ging met moeite maar hij heeft gezegt ga er maar heen anders houden we dit gedoe en dan heeft je vader zo bie zo gewonnen .diep van binnen dacht ik wat nou gewonnen er zijn alleen maar verliezers ik zei en ga je dan de vakantie nog verpesten ?hij zei nee maar dan wik ik ook niks over je vader horen wanneer je er vandaan komt .en mocht hij daarna niet zijn belofte houden dat hij het wel gaat verzieken dan weet ik waar ik sta maar daar ga ik niet van uit

ADRIANAanna schreef op 17-12-2024 om 08:42:

ja klopt helemaal termet
Als ik ga zal hij vast de vakantie verpesten en dan zegt hij dat ik het gedaan heb omdat ik gezegt heb dat ik niet naar mijn vader ga en achter hem sta ik sta al lang achter hem maar naar mijn vader gaan heeft niks mee te maken .mijn man is ook bang dat het me stress geeft omdat hij steeds over hetzelfde heeft en ik heeeeel soms een epelepsie aanvalletje heb ik hou het voor me maar vreet aan me en ik ga toch dan zal ik te horen krijgen dat ik de vakantie verpest heb.mijn man vind dat mijn vader het niet verdiend dat ik naar zijn verjaardag ga dit jaar .mijn vader is niet goed bezig geweest maar om nou niet te gaan is wel erg drastisch .het lijkt wel alsof hij hier mee hem terug te pakken door zijn dochter en klein dochter niet te laten komen .en zo kom ik er gelijk achter hoe hij reageerd dat ik wel ga .en als hij weg gaat dan is dat maar zo ik zorg dat mijn kindje er geen last van heb dat wil mijn man ook niet .we maken ook nooit ruzie of discussies waar zij bij is

Hi Adriana,

Wat een vervelende situatie. Kijk goed naar wat jij wilt en doe wat jij goed vindt voelen.

Wel even een tipje: je hebt het steeds over 'mijn kindje'. Maar het is toch jullie kind? Jullie dochter is niet meer van jou dan van je man, dus probeer het ook echt zo te zien. (Vandaar ook de verwarring die eerder ontstond of hij wel de vader was).

Misschien doe je dat al, dan sorry voor de opmerking.

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 13:43 Topicstarter

ja klopt het is ons dochtertje geeft niet de opmerking je vraagt het gewoon toch 

ADRIANAanna

ADRIANAanna

17-12-2024 om 14:43 Topicstarter

hij heeft zich er voor de lieve vrede bij neer gelegt maar hij is nu erg kortaf en beetje chagrijnig dus ik laat hem maar even misschien is dit wel de stilte behandeling om mij te straffen  maar goed ik ga en daar gaat het om en dan zie ik wel hoe min  man zich gedraagt en aan belofte houd dat we toch van de vakantie kan genieten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.